LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koop geen auto bij Autoservice De Baron Auto's Breda
Koop geen auto bij Autoservice De Baron Auto's Breda
Zal zo kort mogelijk mijn ervaring vertellen.
Tijdje terug heb ik een auto gekocht bij De Baron Auto's. Toen ik belde om te vragen of we konden kijken vroeg ik gelijk of er nog iets aan de prijs gedaan kon worden als antwoord kreeg ik voor 700 en een nieuwe apk mag je de auto hebben. Eenmaal aangekomen de auto bekeken en die zag er op zich goed uit. Aantal keer eerlijk gevraagd of er echt niks mis mee was en natuurlijk zeiden ze nee. Toen we over de nieuwe apk begonnen kregen we te horen dat hij het had overlegd en er geen nieuwe apk bij kon doen omdat er nog een apk opzat voor 4 maanden. Wel wilde hij de auto nog een beurd geven voor ons. Ook wilde hij een radio verkopen aan ons van 50 euro maar die wilde wij niet. De dag dat wij de auto gingen halen stond de auto nog op de brug de 'monteur' was nog aan het kijken echter wel een monteur in een net leren jasje, nette pantalon en nette schoenen. Niet echt een standaard monteur.
Vandaag had ik een afspraak bij een garage om mijn auto te laten keuren en ja hoor er waren een hoop dingen mis mee. Onderandere de remleidingen die waren dusdanig verroest dat als ik door zou rijden het de kwaliteit van remmen aantast, maar ook was er o.a. iets mis met de stuurkogels rechts en links, slechte accu, veel olie lekken enz. Toen ik het bedrijf de Baron ermee confronteerde waren ze niet echt klantvriendelijk. Het zou mijn eigen schuld zijn want ik zou willen bezuingigen toen op een APK wat niet waar is want hun vertelde mij dat ik geen APK meer kreeg. Na wat heen en weer gepraat werk ik zelfs uitgescholden voor bitch.
Voor mij kost het me nu nog eens 335 euro extra. Intotaal dus iets meer dan 1000 euro kwijt voor een auto die het niet waard is. Dus denk goed na en als je twijfel doe het niet of spaar even wat langer zodat je een betere auto kunt kopen.
Tijdje terug heb ik een auto gekocht bij De Baron Auto's. Toen ik belde om te vragen of we konden kijken vroeg ik gelijk of er nog iets aan de prijs gedaan kon worden als antwoord kreeg ik voor 700 en een nieuwe apk mag je de auto hebben. Eenmaal aangekomen de auto bekeken en die zag er op zich goed uit. Aantal keer eerlijk gevraagd of er echt niks mis mee was en natuurlijk zeiden ze nee. Toen we over de nieuwe apk begonnen kregen we te horen dat hij het had overlegd en er geen nieuwe apk bij kon doen omdat er nog een apk opzat voor 4 maanden. Wel wilde hij de auto nog een beurd geven voor ons. Ook wilde hij een radio verkopen aan ons van 50 euro maar die wilde wij niet. De dag dat wij de auto gingen halen stond de auto nog op de brug de 'monteur' was nog aan het kijken echter wel een monteur in een net leren jasje, nette pantalon en nette schoenen. Niet echt een standaard monteur.
Vandaag had ik een afspraak bij een garage om mijn auto te laten keuren en ja hoor er waren een hoop dingen mis mee. Onderandere de remleidingen die waren dusdanig verroest dat als ik door zou rijden het de kwaliteit van remmen aantast, maar ook was er o.a. iets mis met de stuurkogels rechts en links, slechte accu, veel olie lekken enz. Toen ik het bedrijf de Baron ermee confronteerde waren ze niet echt klantvriendelijk. Het zou mijn eigen schuld zijn want ik zou willen bezuingigen toen op een APK wat niet waar is want hun vertelde mij dat ik geen APK meer kreeg. Na wat heen en weer gepraat werk ik zelfs uitgescholden voor bitch.
Voor mij kost het me nu nog eens 335 euro extra. Intotaal dus iets meer dan 1000 euro kwijt voor een auto die het niet waard is. Dus denk goed na en als je twijfel doe het niet of spaar even wat langer zodat je een betere auto kunt kopen.
Re: Koop geen auto bij Autoservice De Baron Auto's Breda
Ah, u dacht voor 700,- een auto te kopen waar niets aan mankeert.
Tsa, hoe zeg ik dat diplomatiek ?
Tsa, hoe zeg ik dat diplomatiek ?
Hoe zeg je dat diplomatiek, ik zou het niet weten de ondiplomatieke versie weet ik wel. Heel netjes dan. Sufferd je bent grandioos belazerd en het is nog je eigen schuld ook. Als die lieve meneer van de garage jou een auto aanpraat die uiteraard in goede staat verkeert geloof die man dan niet. Op een auto van 700 euro met nog een apk van 4 maanden gaat hij echt geen nieuwe zetten. Je bent er zo ingetuind. Gelukkig heeft deze lieve meneer je geen wrak verkocht want 335 euro onkosten zijn peanuts als je bekijkt wat anderen die zo dom zijn, in de maag gesplitst krijgen. Een auto van 700 euro blijft met apk de waarde wel houden dus niet zeuren, verlies nemen en rijden met die auto tot die door zijn hoeven gaat.
JPJ3
Op zich mag je blij zijn met die 350 euro extra kosten. En nu maar hopen dat je er een jaartje in kunt rijden. Daarna zal die wel naar de scroot gaan.
Maxiem.
Op zich mag je blij zijn met die 350 euro extra kosten. En nu maar hopen dat je er een jaartje in kunt rijden. Daarna zal die wel naar de scroot gaan.
Maxiem.
@maxiem,
waar baseer je het op dat de auto naar de schroot kan na een jaar? Als de auto gewoon een beurtje krijgt bij de volgende apk lijkt me er niet zoveel aan de hand.
waar baseer je het op dat de auto naar de schroot kan na een jaar? Als de auto gewoon een beurtje krijgt bij de volgende apk lijkt me er niet zoveel aan de hand.
riddert
Mijn toonzetting is opzettelijk zo gekozen, dat ik dat inschat. Mag dat niet meer in Nederland?
Maxiem.
Mijn toonzetting is opzettelijk zo gekozen, dat ik dat inschat. Mag dat niet meer in Nederland?
Maxiem.
natuurlijk mag dat, ik vroeg me het alleen af waarom dat je dat dacht. Dat mag toch?
Bedankt voor de tip. Daar ga ik zeker geen auto's kopen!!!!!Autoservice De Baron Auto's Breda
Niet alle goedkope auto's hoeven per definitie slecht te zijn. Het wel een gok, een auto van 700 euro aanschaf + 350 euro onderhoud is m.i. geen verkeerde aanschaf. Het ding kan nog jaren mee, waar het om gaat is dat sufferd (ts) zich benadeeld voelt omdat de verkoper had verteld dat de auto helemaal oké was. Trapt toch geen weldenkend mens meer in, zeker niet nu internet de vraagbaak is geworden als je een auto wil kopen.
Ronald je kan ook gewoon normaal praten hoor ipv me sufferd te noemen! En de auto gaat niet lang meer mee kan er nog een paar maanden mee rijden maar het is wel een risico! En dan zal ik je nog eens iets zeggen niet iedereen heeft veel geld om een auto te kopen en dan is 700 euro veel geld. Het bedrijf is rdw erkend dan zou je toch mogen verwachten dat het een goed bedrijf is!!!!!
@JPJ3J,
rdw erkend wil zeggen dat ze erkend zijn als handelaar, en een handelaarsvoorraad aan mogen houden, groene kentekenplaten mogen voeren, maar zegt niets over de kwaliteit van de aangeboden auto's.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/er ... nning.aspx
Als je een beperkt budget hebt, neem dan in ieder geval iemand mee die er verstand van heeft, je kunt je geld maar één keer uitgeven.
rdw erkend wil zeggen dat ze erkend zijn als handelaar, en een handelaarsvoorraad aan mogen houden, groene kentekenplaten mogen voeren, maar zegt niets over de kwaliteit van de aangeboden auto's.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/er ... nning.aspx
Als je een beperkt budget hebt, neem dan in ieder geval iemand mee die er verstand van heeft, je kunt je geld maar één keer uitgeven.
-
Dat niet iedereen veel geld heeft, ben ik helemaal met je eens. Hier nog eentje.JPJ3 schreef:En de auto gaat niet lang meer mee kan er nog een paar maanden mee rijden maar het is wel een risico! En dan zal ik je nog eens iets zeggen niet iedereen heeft veel geld om een auto te kopen en dan is 700 euro veel geld. Het bedrijf is rdw erkend dan zou je toch mogen verwachten dat het een goed bedrijf is!!!!!
Hoe lang een auto nog mee kan gaan, dat is nooit met zekerheid te zeggen. Dat kan inderdaad een paar maanden zijn, maar voor hetzelfde geld wordt het nog een paar jaar, mits je het gebruikelijke onderhoud laat verrichten. En dan is een bedrag van ongeveer 350 euro om weer een jaartje verder te kunnen helemaal niet verkeerd. Bij de laatste keuring was ik 173 euro kwijt, inclusief wat laswerk, plus een aantekening voor de schokbrekers achter, dat wordt ook tussen de 200 en 250 euro. Maar voor plusminus 400 euro koop ik geen andere auto waarvan ik weet wat ik er aan heb. En dat weet ik van deze wel.
Als ik voor een auto ga, vraag ik niet of er niets mis mee is. Ik vraag specifiek naar bepaalde zaken, zoals wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen is, hoe de staat is van de banden, uitlaat, remmen, of er voor de APK noemenswaardige kosten aan zitten te komen, noem het hele zwikkie maar op. Verder kijk ik hem zelf helemaal na, en helaas moet ik je zeggen dat 95% van de auto's bij mij er niet door komt.
riddert
Vanaf nu zijn we vrienden.
Maxiem.
Vanaf nu zijn we vrienden.
Maxiem.
Het woord sufferd is niet bedoeld als scheldwoord maar meer om uit te drukken dat je een beetje dom bent geweest. Als je een auto van 700 euro koopt moet je extra goed opletten en niet op de info van de verkoper afgaan. Ik weet niet wat het merk is maar een populair merk/type is vaak afgeragd, met een klein budget is het beter die te laten staan. Een VW golf/polo en Opel Corsa zijn zeker niet aan te raden. Die zijn geliefd bij de petjes generatie lekker scheuren en opvallen tot de auto stuk is, dan inruilen voor een nieuw slachtoffer. Voor 700 euro kun je best een goede auto kopen maar dan moet je niet kieskeurig zijn.
@TSronald g schreef:Het woord sufferd is niet bedoeld als scheldwoord maar meer om uit te drukken dat je een beetje dom bent geweest.
Daarbij had ik de uitdaging neergelegd om het ondiplomatiek te brengen...
En joh, er zijn wel andere woorden dan "sufferd"