LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kwikfit Groningen - Klanten van Bandentrend niet welkom!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 dec 2008 11:45
Kwikfit Groningen - Klanten van Bandentrend niet welkom!
Vandaag liet ik mijn pas aangeschafte Seat Cordoba Cupra uitlijnen bij Kwikfit aan het Damsterdiep in Groningen. Geen probleem werd er gezegd tegen mijn vriendin die de auto bracht. Er was ook een probleem met de door Seat gemonteerde uitlaat. Deze kwam wat tegen een hitteschild aan en daarom de vraag of ze daar ook even naar konden kijken!
's Middags word ik ineens gebeld door een monteur met de vraag waar ik mijn banden had gekocht. Nou zeg ik, afgelopen zaterdag heb ik links voor een nieuwe band laten monteren bij Bandentrend, de rechter was van eenzelfde merk omdat daar een lekke band mee was gereden. Nu had ik mooi twee dezelfde banden (dit was een goedkoop merk).
Ahhhh zegt meneer! Dat dacht ik wel, wij lijnen geen auto's uit die banden van Bandentrend rijden! De vraag van mij waarom dat zo was was simpel:
Kwikfit heeft afspraken met Bandentrend dat zij hun klanten niet aannemen voor uitlijnen. Hier geloofde ik geen snars van en doorvragen maakte mij duidelijk dat ze eigenlijk niets aan mijn auto wilde doen, mits ze zelf de banden konden leveren.
Ook de uitlaat kon niet gedaan worden, want deze hadden ze zelf niet gemonteerd en geleverd en daar had ik dus geen garantie op! Ik betaal er toch voor?! Wat een onzin! Het zou me verbazen als Kwikfit uberhaupt een originele Seat Cupra uitlaat kan leveren.
Ohja, er werd mij verder ook vertelt dat ik maar op de blaren moest zitten omdat ik zonnodig goedkope banden moest kopen. Erg onbeleefd en beledigend!
Ik ga mijn rechterband (ook nieuw) toch niet laten verwijderen zodat ik daar een dure a-merk band op kan zetten? Als ze op zijn komt er weer een setje Nankang NS-2 onder, de banden zijn veel te snel op om op dure goodyears te rijden!
Al met al ben ik erg boos geworden omdat ze gewoonweg mijn auto niet ter uitlijning wilden aannemen omdat ik de banden had gekocht bij hun concurrent de Bandentrend.
Alle lof voor bandentrend, daar werd zelfs mijn Cupra met een handkrik opgekrikt, wat extra veel tijd kostte, maar zo kon hun brug de sideskirts en de bumper niet beschadigen. Hulde! Bij de Kwikfit werd netjes mijn onderlip afgescheurd van mijn Golf 3(vorige auto).
De vraag: Mag Kwikfit mij weigeren ter uitlijning omdat ik banden heb gekocht bij de buurman?
's Middags word ik ineens gebeld door een monteur met de vraag waar ik mijn banden had gekocht. Nou zeg ik, afgelopen zaterdag heb ik links voor een nieuwe band laten monteren bij Bandentrend, de rechter was van eenzelfde merk omdat daar een lekke band mee was gereden. Nu had ik mooi twee dezelfde banden (dit was een goedkoop merk).
Ahhhh zegt meneer! Dat dacht ik wel, wij lijnen geen auto's uit die banden van Bandentrend rijden! De vraag van mij waarom dat zo was was simpel:
Kwikfit heeft afspraken met Bandentrend dat zij hun klanten niet aannemen voor uitlijnen. Hier geloofde ik geen snars van en doorvragen maakte mij duidelijk dat ze eigenlijk niets aan mijn auto wilde doen, mits ze zelf de banden konden leveren.
Ook de uitlaat kon niet gedaan worden, want deze hadden ze zelf niet gemonteerd en geleverd en daar had ik dus geen garantie op! Ik betaal er toch voor?! Wat een onzin! Het zou me verbazen als Kwikfit uberhaupt een originele Seat Cupra uitlaat kan leveren.
Ohja, er werd mij verder ook vertelt dat ik maar op de blaren moest zitten omdat ik zonnodig goedkope banden moest kopen. Erg onbeleefd en beledigend!
Ik ga mijn rechterband (ook nieuw) toch niet laten verwijderen zodat ik daar een dure a-merk band op kan zetten? Als ze op zijn komt er weer een setje Nankang NS-2 onder, de banden zijn veel te snel op om op dure goodyears te rijden!
Al met al ben ik erg boos geworden omdat ze gewoonweg mijn auto niet ter uitlijning wilden aannemen omdat ik de banden had gekocht bij hun concurrent de Bandentrend.
Alle lof voor bandentrend, daar werd zelfs mijn Cupra met een handkrik opgekrikt, wat extra veel tijd kostte, maar zo kon hun brug de sideskirts en de bumper niet beschadigen. Hulde! Bij de Kwikfit werd netjes mijn onderlip afgescheurd van mijn Golf 3(vorige auto).
De vraag: Mag Kwikfit mij weigeren ter uitlijning omdat ik banden heb gekocht bij de buurman?
-
- Berichten: 32288
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Kwikfit Groningen - Klanten van Bandentrend niet welkom!
Ja, dat mag, ze bepalen zelf met wie ze wel of geen zaken doen. Maar ik heb een wedervraag: waarom heb je de auto niet uit laten lijnen bij degene die de banden er op zette?De vraag: Mag Kwikfit mij weigeren ter uitlijning omdat ik banden heb gekocht bij de buurman?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 dec 2008 11:45
Re: Kwikfit Groningen - Klanten van Bandentrend niet welkom!
Omdat die geen faciliteiten heeft om uit te lijnen. De auto rijdt prima, maar als je net een nieuwe auto koopt is het fijn te weten dat de uitlijning goed is!witte angora schreef:Ja, dat mag, ze bepalen zelf met wie ze wel of geen zaken doen. Maar ik heb een wedervraag: waarom heb je de auto niet uit laten lijnen bij degene die de banden er op zette?De vraag: Mag Kwikfit mij weigeren ter uitlijning omdat ik banden heb gekocht bij de buurman?
Ook werd me vertelt dat de banden de uitlijning beinvloeden. Ik wissel nogal eens een setje velgen, maar bij het uitlijnen worden nooit andere waarden gemeten.. Volgens meneer had het WEL DEGELIJK invloed op uitlijnen en de goedkope banden maakten het proces moeilijk!
Of ik nu op Goodyear, Sailong-wong-chong of Continental rijdt. Uitlijnen wordt daar niet anders van!
Ze hebben bij het brengen de auto aangenomen ter uitlijning, alleen terwijl ze er mee bezig zijn bedenken ze zich en krijg ik de vraag waar ik banden koop. De uitlaat is toch precies hetzelfde geval? Ookal hangt er alleen een beugel scheef tegen het chassis, ze doen er alleen wat aan als je de hele uitlaat vervangt ondanks dat deze splinternieuw is!
Re: Kwikfit Groningen - Klanten van Bandentrend niet welkom!
De technische argumentatie van de meneer bij de kwik fit klopt en als ik het goed leest rijdt u met zodanig (ik gok meer dan 3 cm) verlaagde auto's dat de waarden sowieso al veel te ver van de optimale waarden afliggen en dat uitlijnen ook niet heel veel meer uitmaakt (de opmerking dat de banden veel te snel slijten is een indicatie dat de stand van de wielen ook niet helemaal goed meer is). een Cordoba is een lichte auto en daar gaan (zelfs bij de snelste versies) de banden minimaal 20k of veel langer mee dus investeren in een paar kwaliteitsbanden loont zich wel (zonder te zeggen dat nankang echt slecht is).
Persoonlijk zou ik ook niet uit willen lijnen aan een auto waar met banden heeft gemixt en dat had ook de reden van weigering moeten zijn (of alternatief het doorberekenen van de meerkosten i.v.m. langer werk).
Persoonlijk zou ik ook niet uit willen lijnen aan een auto waar met banden heeft gemixt en dat had ook de reden van weigering moeten zijn (of alternatief het doorberekenen van de meerkosten i.v.m. langer werk).
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 dec 2008 11:45
Re: Kwikfit Groningen - Klanten van Bandentrend niet welkom!
De auto kan verlaagd ook prima uitgelijnd worden. Ik ben naar Nauta geweest in de stad en die kon zelfs een vorige auto van mij, die ruim 6 cm verlaagd was, ook prima uitlijnen. En dus is dit ook gelukt bij de Cordoba.
Ook wil ik nogmaals vermelden dat door een ander type band, dus geen andere maat of andere ET waarde van de velg, de uitlijning NIET beinvloed. (dit is wat anders dan het trekken van de auto door een andere samenstelling van de band, dit heeft niets met de uitlijning te maken, maar met de rolweerstand) De stand van de wielen zal ten alle tijden gewoon gelijk moeten zijn aan de fabrieksopgave. Ik kan mij wel voorstellen dat door brede velgen, hoge ET waarde of extreme verlaging de spoorbreedte wat toeneemt, maar uitlijnen kan ALTIJD!
Ook wil ik nogmaals vermelden dat door een ander type band, dus geen andere maat of andere ET waarde van de velg, de uitlijning NIET beinvloed. (dit is wat anders dan het trekken van de auto door een andere samenstelling van de band, dit heeft niets met de uitlijning te maken, maar met de rolweerstand) De stand van de wielen zal ten alle tijden gewoon gelijk moeten zijn aan de fabrieksopgave. Ik kan mij wel voorstellen dat door brede velgen, hoge ET waarde of extreme verlaging de spoorbreedte wat toeneemt, maar uitlijnen kan ALTIJD!
Re: Kwikfit Groningen - Klanten van Bandentrend niet welkom!
Klinkt mooi maar klopt helaas niet. Auto is enkel goed uit te lijnen als de grenswaarden niet worden overschreden (wat bij 6 cm verlanging zeker wel het geval is). Er zijn wel wat hulpmiddelen om de boel optimaler te krijgen (bijv. camberplaten) maar optimaal wordt het nooit en een goede uitlijner zal proberen om de boel bij benadering goed te krijgen.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 dec 2008 11:45
Re: Kwikfit Groningen - Klanten van Bandentrend niet welkom!
Het rapport van de Corrado heb ik ook nog wel ergens, zal eens kijken, maar het gaat nu om een Seat Cordoba.
Als ik naar het rapport kijk van Nauta in Groningen staan alle waarden binnen het maximale toegestaande bereik. Ik snap je punt niet, want het uitlijnen is ogenschijnlijk gewoon goed gebeurd. Terwijl door de Kwikfit werd gezegd dat dit niet kan door de banden? En ik heb geen andere banden gemonteerd
Als ik naar het rapport kijk van Nauta in Groningen staan alle waarden binnen het maximale toegestaande bereik. Ik snap je punt niet, want het uitlijnen is ogenschijnlijk gewoon goed gebeurd. Terwijl door de Kwikfit werd gezegd dat dit niet kan door de banden? En ik heb geen andere banden gemonteerd
Re: Kwikfit Groningen - Klanten van Bandentrend niet welkom!
Als de "oude" voorband nog vrij nieuw was en achter niet gecupt/schuin afgesleten zou er qua uitlijning inderdaad geen probleem hoeven te zijn.
Een "goed" bedrijf zal bij een bandenprobleem niet aan uitlijnen beginnen omdat een bandenprobleem wel degelijk voor een slechte rechtuitloop en trillingen kan zorgen.
Maar: als het nu goed is is er toch geen probleem dus zou ik me er niet al te druk over maken.
Een "goed" bedrijf zal bij een bandenprobleem niet aan uitlijnen beginnen omdat een bandenprobleem wel degelijk voor een slechte rechtuitloop en trillingen kan zorgen.
Maar: als het nu goed is is er toch geen probleem dus zou ik me er niet al te druk over maken.