LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kwitfit rotterdam
kwitfit rotterdam
WIJ HADDEN ONDER ONZE NW OPEL MERIVA EEN TREKHAAK LATEN ZETTEN BIJ KWIKFIT R.DAM EN TOEN WE EEN HALF JAAR LATER BIJ DE OPELDEALER WAREN, ZEIDEN ZE DAT DE AUTO AFGEKEURD ZOU WORDEN ALS IE EEN APK MOEST HEBBEN OMDAT DE TREKHAAK VOOR HET KENTEKENPLAAT ZAT, EN DAT WE OOK BEKEURINGEN ZOUDEN KRIJGEN VD POLITIE. WE MOESTEN EEN AFHAALBARE HEBBEN, MAAR WIJ ZIJN TERUG GEGAAN NAAR KWIKFIT EN DIE DOEN ER NIKS AAN WANT BIJ HUN STAAT DAT NIET GEREGISTREERD. ZIT NU MET EEN TREKHAAK WAAR WE NIKS AAN HEBBEN.(DE TREKHAAK IS EEN HALF JAAR OUD) , ZE ZEIDEN DAN MOET JE GEWOON WEER EEN ANDERE KOPEN. WAT EEN BEDRIJF DIE KWIKFIT. DUS NOOIT MEER VOOR ONS[/b]
Re: kwitfit rotterdam
Trekhaak mag inderdaad niet voor je kentekenplaat zitten (en je kunt er een bekeuring voor krijgen als je een oplettende diender hebt die achter je zit) Maar: afkeuren??Iedere trekhaak kan eraf hoor, even die 2 bouten loshalen, trekhaak i/d koffer erbij en géén probleem voor de APK. En zolang je zelf geen caravan/fietsendrager erachter hebt, de trekhaak eraf houden om boetes te voorkomen.
P.S. volgende keer even die hoofdlettertoets uitzetten a.u.b.
P.S. volgende keer even die hoofdlettertoets uitzetten a.u.b.
hij heeft geen demontabele trekhaak
los daarvan lijkt het me een stuk eenvoudiger om de kentekenplaat op een andere plaats te zetten dan om d ehele trekhaak te gaan vervangen
kwik fit, of om het even welke andere garage die je trekhaak onderbouwd, is niet verantwoordeijk voor het al dan niet in het zicht zitten voor je kentekenplaat
het is ook geen apk afkeurpunt, maar je kan er wel een bon voor krijgen
los daarvan lijkt het me een stuk eenvoudiger om de kentekenplaat op een andere plaats te zetten dan om d ehele trekhaak te gaan vervangen
kwik fit, of om het even welke andere garage die je trekhaak onderbouwd, is niet verantwoordeijk voor het al dan niet in het zicht zitten voor je kentekenplaat
het is ook geen apk afkeurpunt, maar je kan er wel een bon voor krijgen
het is wel degelijk een afkeurpunt bij de apk,wanneer de trekhaakkogel voor het nr.bord zit.wanneer je de plaat op een andere plaats zet,vergeet dan niet om ook de nr.plaat verlichting te verplaatsen,anders heb je een nieuw probleem.veel eigenaren worden niet gewaarschuwd door hun garage ,na opbouw van een trekhaak. is niet typisch kwikfit. een trekhaak zonder afneembare kogel is goedkoper dan met,dus ook in dit geval is goedkoop duurkoop
deoesnie zo gek
trekhaakvoor nummerboard heeft niets met veiigheid te maken
apk keuring is vooral een veiligheidskeuring
als je gelijk zou hebben zouden mijn laatste 4 autoos allemaal afgekeurd moeten zijn op die trekhaak, niet het geval
dat de politie er over zeikt is een ander verhaal
trekhaakvoor nummerboard heeft niets met veiigheid te maken
apk keuring is vooral een veiligheidskeuring
als je gelijk zou hebben zouden mijn laatste 4 autoos allemaal afgekeurd moeten zijn op die trekhaak, niet het geval
dat de politie er over zeikt is een ander verhaal
Soms kun je door de nummerplaat iets hoger te monteren het ook oplossen, dus geen plastic randje erboven, als ik de bovenkant iets rond buig, dus het gele deel zonder letters, en dan zit de onderkant van de letters 8 mm voor de kogel horizontaal gemeten, en dan mag het wel.
Alleen bij erg laag geplaatste camera's zie je dus een klein randje niet, vaak ik dit genoeg, maar er zijn ook vaste trekhaken met extra lage kogels, en dan hebben diverse mensen last van het neuswiel van de caravan als deze niet hoog genoeg kan, vooral bij verkeersdrempels!
Verder staat ook nergens dat er geen ringen tussen mogen, dus als je tussen de auto en de trekhaakbouten aan de achterzijde dikke 3 mm ringen monteerde, zal deze dus schuin naar onderen komen, en vaak net genoeg voor iets lager kogel!
De ringen dus alleen achter, voorzijde mag zo blijven!
Dus zowel de plaat iets hoger en de trekhaak iets lager en je hebt een voordelige boetevrije vaste haak, want de demonteerbare moet je er soms met veel geweld aftrappen, en dat terwijl een andere de knop moet indrukken, dus alleen gaat het soms niet!
Ook zijn er wel trekhaken die niet goed ingeklikt waren....
maar dit soort dingen plaats ik liever als leuk filmpje op Youtube!
Daarom voor mij altijd een vaste kogel.
Alleen bij erg laag geplaatste camera's zie je dus een klein randje niet, vaak ik dit genoeg, maar er zijn ook vaste trekhaken met extra lage kogels, en dan hebben diverse mensen last van het neuswiel van de caravan als deze niet hoog genoeg kan, vooral bij verkeersdrempels!
Verder staat ook nergens dat er geen ringen tussen mogen, dus als je tussen de auto en de trekhaakbouten aan de achterzijde dikke 3 mm ringen monteerde, zal deze dus schuin naar onderen komen, en vaak net genoeg voor iets lager kogel!
De ringen dus alleen achter, voorzijde mag zo blijven!
Dus zowel de plaat iets hoger en de trekhaak iets lager en je hebt een voordelige boetevrije vaste haak, want de demonteerbare moet je er soms met veel geweld aftrappen, en dat terwijl een andere de knop moet indrukken, dus alleen gaat het soms niet!
Ook zijn er wel trekhaken die niet goed ingeklikt waren....
maar dit soort dingen plaats ik liever als leuk filmpje op Youtube!
Daarom voor mij altijd een vaste kogel.
nog ff
mijn auto is apk bij de rdw gekeurd laatste keer, kreeg opmerking over trekhaak voor nummerbord, pas op, je kan er boete voor krijgen werd mij verteld
geen apk afkeurpunt
maar als je het zeker voor het onzekere wilt nemen, aanpassen
mijn auto is apk bij de rdw gekeurd laatste keer, kreeg opmerking over trekhaak voor nummerbord, pas op, je kan er boete voor krijgen werd mij verteld
geen apk afkeurpunt
maar als je het zeker voor het onzekere wilt nemen, aanpassen