Na de heftige commotie over de hoge onderhoudskosten is het stil geworden.
Is er nog iemand die een goede compensatie of reparatie voor elkaar heeft gekregen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mazda2 Bifuel
Re: Mazda2 Bifuel
Op de verschillende fora was een hoop commotie over de buitengewone onderhoudskosten.
Mazda laat de auto zonder aanpassingen op gas rijden, waardoor de motor kapot gaat.
Er waren acties om daar gezamenlijk tegenin te gaan.
Daarna werd het stil.
Is er iemand die een goede compensatie heeft gekregen?
Tot nu toe hebben alleen de eerste rijders extra garantie op de motor gekregen.
Volgens insiders gaat de motor zonder aanpassingen 60 - 90.000 km mee.
Met aanpassing is 250.000 km geen uitzondering.
Gebruikelijk worden Gasmotoren voorzien van een geharde kop en kleppen met stelite.
Mazda laat de auto zonder aanpassingen op gas rijden, waardoor de motor kapot gaat.
Er waren acties om daar gezamenlijk tegenin te gaan.
Daarna werd het stil.
Is er iemand die een goede compensatie heeft gekregen?
Tot nu toe hebben alleen de eerste rijders extra garantie op de motor gekregen.
Volgens insiders gaat de motor zonder aanpassingen 60 - 90.000 km mee.
Met aanpassing is 250.000 km geen uitzondering.
Gebruikelijk worden Gasmotoren voorzien van een geharde kop en kleppen met stelite.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 feb 2015 12:58
Re: Mazda2 Bifuel
Graag hoor ik of er nog verdere acties lopen.
Ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen bij mijn 2e hands gekochte Mazda2 bifuel.
Ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen bij mijn 2e hands gekochte Mazda2 bifuel.
Re: Mazda2 Bifuel
Je rijd te snel....
Ja, mijn eerste Mazda 616 met 1600 cc motor had maar 70 Pk.
En nu een VW TSI 1.2 met 100 Pk,
dus minder motor met meer vermogen en Gas is warmer.
Daarom moeten vele merken kiezen tussen klepsmering of aangepaste koppen.
Dit hoorde af fabriek te gebeuren en zou onder garantie moeten vallen.
Maar eind vorige eeuw waren diverse Ford's die wel langer maar niet meer dan 100.000 Km haalde met aangepaste koppen.
Er moet dus voldoende aangepast worden en vooral snellere rijders krijgen als eerste problemen.
Daarom zijn er nu zo weinig LPG auto's over gebleven en vele merken zijn op Diesels over gegaan en stopte met deze bodemloze putten...
Ja, mijn eerste Mazda 616 met 1600 cc motor had maar 70 Pk.
En nu een VW TSI 1.2 met 100 Pk,
dus minder motor met meer vermogen en Gas is warmer.
Daarom moeten vele merken kiezen tussen klepsmering of aangepaste koppen.
Dit hoorde af fabriek te gebeuren en zou onder garantie moeten vallen.
Maar eind vorige eeuw waren diverse Ford's die wel langer maar niet meer dan 100.000 Km haalde met aangepaste koppen.
Er moet dus voldoende aangepast worden en vooral snellere rijders krijgen als eerste problemen.
Daarom zijn er nu zo weinig LPG auto's over gebleven en vele merken zijn op Diesels over gegaan en stopte met deze bodemloze putten...
Re: Mazda2 Bifuel
Dan heb je vermoedelijk geen garantie meer.Jenny Bakker schreef:Graag hoor ik of er nog verdere acties lopen.
Ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen bij mijn 2e hands gekochte Mazda2 bifuel.
Wanneer je een goede dealer hebt, vraag dan om een coulanceregeling.
Ze kunnen dan de kop en de kleppen vervangen door geschikte exemplaren.
Volgens mijn info zijn die nu voorradig.
Wat je moet bijbetalen is mij nog niet bekend.
Gezien de hoge klepstelkosten en het onvermijdbare inbranden zou dat rendabel kunnen zijn.
De levensduur zou dan meer dan 500.000 km zijn.
Mazda verbiedt klepsmering als je nog onder de garantie valt. Dat schept wel morele verplichtingen.
Geen enkele leverancier garandeert dat klepsmering inbranden voorkomt.