Hallo iedereen,
Mijn vader is onlangs overleden. Mijn zus en ik hebben de afspraak dat ik de auto van mijn vader mag hebben, omdat ik als enige een rijbewijs heb. De auto van van mijn vader was gekocht en onderhouden bij Mitsubischi-dealer Romar te Hellevoetsluis.
Omdat de auto niet in z'n achteruit wil, heb ik m naar diezelfde garage gebracht op 9.8.08. Zij beloofden zo snel mogelijk een prijsopgave te maken. Het is vandaag de 24.08, na 6-7x bellen ("Ja, ik bel je straks tot 18h terug"-nooit meer wat van vernomen...Gisteren spuide ik mijn gal, door te zeggen dat afspraken nagekomen moeten worden. Ik heb op de mail een "prijsopgave" gehad van bijna 800 euro. Er stond alleen:"De totale kosten voor het herstellen van de versnellingsbak, inclusief onderdelen, montage en BTW bedraagt 792 euro."
Niks specificatie onderdelen, heel vaag.
Mijn vraag is: MAG dit zomaar? Is dit de normale gang van zaken? Het is mijn eerste auto, ik wil daar voorzichtig mee om gaan omdat het de auto van mijn vader is. Ik vroeg ook of ik een bepaalde korting kan krijgen, waarop het antwoord resoluut NEE was, en dat ik best naar een andere dealer kan. Op 1.9 gaan mijn zus en ik naar het buitenland om de as van mijn vader uit te strooien-tijd is kostbaar.....
Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, zou graag jullie mening willen hierover
Bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mitsubischi Charisma-autogarage
Re: Mitsubischi Charisma-autogarage
Mja , erg netjes is het niet , vooral omdat het zolang duurde.
Maar jouw vraag of het mag , begrijp ik niet helemaal. Uiteindelijk hebben ze een prijsopgave gedaan , waar je iets mee kunt: je weet wat het gaat kosten.
Als je dit helemaal gespecificeerd wil hebben , tja , dat zijn ze niet verplicht uiteraard. Op de uiteindelijke rekening zal die specificatie wel staan.
De vraag om korting begrijp ik ook niet helemaal. Op welke grond wou je dan korting hebben?
Zij geven aan wat de reparatie gaat kosten , waarop jij vraagt of dat niet goedkoper kan. Zij zeggen nee , en dat is hun volste recht. Als het goedkoper kon had dat vermoedelijk wel tot een lagere offerte geleid.
Garagebedrijven moeten ook eten..........
Maar jouw vraag of het mag , begrijp ik niet helemaal. Uiteindelijk hebben ze een prijsopgave gedaan , waar je iets mee kunt: je weet wat het gaat kosten.
Als je dit helemaal gespecificeerd wil hebben , tja , dat zijn ze niet verplicht uiteraard. Op de uiteindelijke rekening zal die specificatie wel staan.
De vraag om korting begrijp ik ook niet helemaal. Op welke grond wou je dan korting hebben?
Zij geven aan wat de reparatie gaat kosten , waarop jij vraagt of dat niet goedkoper kan. Zij zeggen nee , en dat is hun volste recht. Als het goedkoper kon had dat vermoedelijk wel tot een lagere offerte geleid.
Garagebedrijven moeten ook eten..........
Re: Mitsubischi Charisma-autogarage
Je mag als het te lang duurde elke Dealer vragen...
en ook niet dealers... en soms is een sloop bak goedkoper.. en op diverse sloperijen monteren ze deze ook nog, en gelijk nieuwe olie erin..
Dit is goedkoper en bakken gaan zelden kapot...
Het repareren van een bak kost zoveel tijd en omdat er voldoende voor minder op de sloop liggen... is dit monteren voordeliger...
Dus zoek een andere garage, veel officiële dealers willen geen oude auto's meer!
En als ze later jou niet voor een nieuwe krijgen weet ik waarom!
via www.mijngarage.nl kun je prijsopgave vragen en de goedkoopste of beste kiezen..
dit zijn meestal onafhankelijke bovag reparatie firma's die meestal goedkoper en redelijker zijn!
Maar er zitten helaas ook enkele dubieuze tussen dus kijk of het Bovag is....
en ook niet dealers... en soms is een sloop bak goedkoper.. en op diverse sloperijen monteren ze deze ook nog, en gelijk nieuwe olie erin..
Dit is goedkoper en bakken gaan zelden kapot...
Het repareren van een bak kost zoveel tijd en omdat er voldoende voor minder op de sloop liggen... is dit monteren voordeliger...
Dus zoek een andere garage, veel officiële dealers willen geen oude auto's meer!
En als ze later jou niet voor een nieuwe krijgen weet ik waarom!
via www.mijngarage.nl kun je prijsopgave vragen en de goedkoopste of beste kiezen..
dit zijn meestal onafhankelijke bovag reparatie firma's die meestal goedkoper en redelijker zijn!
Maar er zitten helaas ook enkele dubieuze tussen dus kijk of het Bovag is....