LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onbeschofte service DAVO Ridderkerk
Onbeschofte service DAVO Ridderkerk
Afgelopen zaterdag heb ik samen met mijn vriendin en ouders een bezoek gebracht aan DAVO in Ridderkerk. Eerder die week had ik telefonisch contact gehad met een van de medewerkers, om een afspraak in te plannen voor een proefrit in een Ford Fiesta, die ik op de website had gezien. Dit gesprek verliep mijns inziens uitstekend en het duurde dan ook niet lang voordat concreet werd ingegaan op zaken als de prijs etc. Naar aanleiding van dit gesprek hebben we de afspraak gemaakt (proefrit op zaterdag om 16.00 uur) en vertrokken wij vol goede moed richting Ridderkerk (een slordige 100 km van ons verwijderd) met twee auto’s. Dit lijkt wellicht overbodig, maar wij dienden rekening te houden met eventuele inruilmogelijkheden van mijn huidige auto.
De afspraak stond zoals gezegd gepland om 16:00 uur, echter om 15:50 uur werden we gebeld ( we waren al bijna in Ridderkerk aangekomen) met de boodschap dat de auto zojuist was verkocht. Het bleek te gaan om een interne communicatiefout en dit zou te wijten zijn aan het feit, dat zij vanwege de vakantieperiode kampten met een lichte onderbezetting. De auto was net verkocht aan klanten, die zonder afspraak op de auto waren afgekomen. Aangezien wij op dat moment reeds in de buurt waren van Ridderkerk, besloten wij toch een bezoek te brengen aan de dealer. Een foutje is immers menselijk en gezien wij al een dik uur onderweg waren leek het ons een goed idee te kijken of er alternatieve routes te bewandelen waren.
Eenmaal aangekomen bij de dealer, werden we echter zwaar teleurgesteld. De eerste medewerker die wij spraken (degene die mij telefonisch had benaderd) schoot direct in de verdediging. Hij schoof de schuld af op zijn directe collega en somde een waslijst van oorzaken op voor dit probleem (iets waar wij op dat moment totaal geen boodschap aan hadden). Na een hoop heen en weer gediscussieer tussen de medewerkers (die elkaar overigens continu tegenspraken) werd in plaats van mee te denken met ons richting een oplossing/tegemoetkoming, de zaak afgedaan met een ‘sorry, foutje kan gebeuren. Je kunt wel kijken voor een andere auto.’
Ik ben geschrokken en zeer verbaasd over de klantonvriendelijke en onprofessionele houding die de medewerkers zich achtten te kunnen permitteren. Ik heb bewust gekozen voor een erkende dealer, omdat ik graag net iets meer betaal voor een stukje service, deskundigheid en professionaliteit. Ik vind het ronduit schandalig hoe wij, na een rit van 100 km praktisch de deur uit werden gekeken.
De nonchalance en de arrogantie waarmee de medewerkers ons doodleuk vertelden niets voor ons te kunnen betekenen, was zowel naar mij als naar mijn meegereisde vriendin/ouders op zijn zachtst gezegd onbeschoft. Op het internet ben ik nadien vele negatieve ervaringen van klanten tegengekomen, die aansluiten op mijn ervaring. Had ik mij dus beter georiënteerd, dan had ik niet de keuze gemaakt om met dit bedrijf in zee te gaan, een fout die ik niet nog eens zal maken.
De medewerkers hadden nog toegezegd mij maandag na het weekeinde te zullen bellen. Ik heb echternog geen enkel bericht ontvangen vanuit de organisatie en tot op de dag van vandaag blijft elke vorm van excuses uit. Zeer spijtig, je zou toch meer verwachten van een erkende dealer…
Aan degenen die deze reactie lezen zou ik willen zeggen: “bezint eer gij begint”.
De afspraak stond zoals gezegd gepland om 16:00 uur, echter om 15:50 uur werden we gebeld ( we waren al bijna in Ridderkerk aangekomen) met de boodschap dat de auto zojuist was verkocht. Het bleek te gaan om een interne communicatiefout en dit zou te wijten zijn aan het feit, dat zij vanwege de vakantieperiode kampten met een lichte onderbezetting. De auto was net verkocht aan klanten, die zonder afspraak op de auto waren afgekomen. Aangezien wij op dat moment reeds in de buurt waren van Ridderkerk, besloten wij toch een bezoek te brengen aan de dealer. Een foutje is immers menselijk en gezien wij al een dik uur onderweg waren leek het ons een goed idee te kijken of er alternatieve routes te bewandelen waren.
Eenmaal aangekomen bij de dealer, werden we echter zwaar teleurgesteld. De eerste medewerker die wij spraken (degene die mij telefonisch had benaderd) schoot direct in de verdediging. Hij schoof de schuld af op zijn directe collega en somde een waslijst van oorzaken op voor dit probleem (iets waar wij op dat moment totaal geen boodschap aan hadden). Na een hoop heen en weer gediscussieer tussen de medewerkers (die elkaar overigens continu tegenspraken) werd in plaats van mee te denken met ons richting een oplossing/tegemoetkoming, de zaak afgedaan met een ‘sorry, foutje kan gebeuren. Je kunt wel kijken voor een andere auto.’
Ik ben geschrokken en zeer verbaasd over de klantonvriendelijke en onprofessionele houding die de medewerkers zich achtten te kunnen permitteren. Ik heb bewust gekozen voor een erkende dealer, omdat ik graag net iets meer betaal voor een stukje service, deskundigheid en professionaliteit. Ik vind het ronduit schandalig hoe wij, na een rit van 100 km praktisch de deur uit werden gekeken.
De nonchalance en de arrogantie waarmee de medewerkers ons doodleuk vertelden niets voor ons te kunnen betekenen, was zowel naar mij als naar mijn meegereisde vriendin/ouders op zijn zachtst gezegd onbeschoft. Op het internet ben ik nadien vele negatieve ervaringen van klanten tegengekomen, die aansluiten op mijn ervaring. Had ik mij dus beter georiënteerd, dan had ik niet de keuze gemaakt om met dit bedrijf in zee te gaan, een fout die ik niet nog eens zal maken.
De medewerkers hadden nog toegezegd mij maandag na het weekeinde te zullen bellen. Ik heb echternog geen enkel bericht ontvangen vanuit de organisatie en tot op de dag van vandaag blijft elke vorm van excuses uit. Zeer spijtig, je zou toch meer verwachten van een erkende dealer…
Aan degenen die deze reactie lezen zou ik willen zeggen: “bezint eer gij begint”.
-
Re: Onbeschofte service DAVO Ridderkerk
Wat hadden ze dan volgens jou moeten doen?
Kennelijk is hier sprake van een nogal onprofessionele organisatie. De vuile was buiten hangen over je collega's is niet echt geweldige reclame. Ten tweede mag u misschien blij zijn dat het zo is gegaan, want als je hier wel een auto koopt is de kans groot dat er ook weer dingen mis gaan qua service of eventuele reparaties.
+1.peteroo schreef:Kennelijk is hier sprake van een nogal onprofessionele organisatie. De vuile was buiten hangen over je collega's is niet echt geweldige reclame. Ten tweede mag u misschien blij zijn dat het zo is gegaan, want als je hier wel een auto koopt is de kans groot dat er ook weer dingen mis gaan qua service of eventuele reparaties.
Mocht het helpen kan ik wel een bedrijf aanraden waar ik niet al te lang geleden een auto heb gekocht.. Geen idee waar u vandaan moet komen, maar ik ben in ieder geval erg tevreden over hoe zij professioneel handelen, service en dergelijke en u geeft aan daar afstanden voor te willen afleggen. Ze zitten in ieder geval niet in of in de buurt van Ridderkerk.
Het is sowieso niet verstandig ern auto te kopen op een afstand van 100 km. Kijk liever bij u in de buurt.
Afstand tussen mij en de plek waar ik mijn auto vandaan heb is volgens google maps 92 KM. Heb wel familieleden op zo'n 30KM van deze merkdealer wonen dus prima excuus daar even op bezoek te gaan en een nachtje te spenderen.tijger1 schreef:Het is sowieso niet verstandig ern auto te kopen op een afstand van 100 km. Kijk liever bij u in de buurt.
Ben alsnog zeer tevreden en ook nog even teruggeweest voor een roestplekje wat men over het hoofd had gezien voor levering. Zonder ook maar enige discussie of moeite aan mijn kant hebben ze dit meteen opgelost, even gezellig met die heren gekletst, bakje koffie erbij, leenauto mee om even bij de familie rond te hangen, gelijk even goedkoop getankt toen ze klaar waren, en ik kon weer.
Het mag wat waard zijn, die service en gewoon weten dat het goed is. Liever dat dan ellende met 1 of andere lokale handelaar, waarvan ik bij 1 ben wezen kijken in de buurt en achteraf blij ben dat ik het niet vertrouwde.
Bij een onprofessionele organisatie zoals deze die gewoon toch 7000 auto's per jaar verkoopt gaat heus wel eens wat mis. Maar ik vraag me af; dan krijg je een belletje 10 min voor tijd dat de auto toch nog verkocht is en dan ga je er toch nog met de hele familie erheen en argumenten / smoezen van de verkoper hebben ze totaal geen boodschap aan.....zou dat zo'n verkoper ook duidelijk zijn geweest...Julie4444 schreef:+1.peteroo schreef:Kennelijk is hier sprake van een nogal onprofessionele organisatie. De vuile was buiten hangen over je collega's is niet echt geweldige reclame. Ten tweede mag u misschien blij zijn dat het zo is gegaan, want als je hier wel een auto koopt is de kans groot dat er ook weer dingen mis gaan qua service of eventuele reparaties.
Mocht het helpen kan ik wel een bedrijf aanraden waar ik niet al te lang geleden een auto heb gekocht.. Geen idee waar u vandaan moet komen, maar ik ben in ieder geval erg tevreden over hoe zij professioneel handelen, service en dergelijke en u geeft aan daar afstanden voor te willen afleggen. Ze zitten in ieder geval niet in of in de buurt van Ridderkerk.
En dan ben ik wel eens benieuwd op welke manier iemand gecompenseerd wil worden terwijl hij er al helemaal geen centen achterlaat......ik ben nl als autokoper nog nooit in mijn hele leven gecompenseerd voor de rit (zinvol of niet) naar 1 dealer/handelaar in het hele land.
Wat ik niet begrijp is dat de verkoper niet gewoon bij beide klanten aangaf dat er een tweede geïnteresseerde was en ook even zou komen kijken. Dan kun je ze in feite tegen elkaar op laten bieden, als ze hem allebei meteen willen hebben. Das toch juist mooi?jonis schreef:En dan ben ik wel eens benieuwd op welke manier iemand gecompenseerd wil worden terwijl hij er al helemaal geen centen achterlaat......ik ben nl als autokoper nog nooit in mijn hele leven gecompenseerd voor de rit (zinvol of niet) naar 1 dealer/handelaar in het hele land.
Toen ik ging kijken voor mijn auto was er ook een tweede geïnteresseerde, blijkbaar. Verkoper gaf gewoon aan dat de eerste die ja zou zeggen voorrang kreeg en dat het dus mogelijk was dat hij verkocht zou zijn als we lang zouden beslissen. Hij zou dan wel bellen mocht dat gebeuren. Paar dagen later besloten dat we de auto wilden hebben en hem ook meegekregen voor een mooi prijsje. Als die ander eerst was geweest had ik "nee" gehoord, maar ik wist van te voren in ieder geval al dat het mogelijk was.
Is ook een beetje professionaliteit, zou ik zeggen.
Je snapt het helemaal julie....zo'n fiesta is zo uniek dan moet je de kopers tegen elkaar op laten bieden dat ze misschien zelfs nog meer betalen dan de vraagprijs...
Als er een ander geïnteresseerde voor een auto zou zijn zou voor mij in elk geval nooit aanleiding zijn om me onder druk te laten zetten....of van korting af te zien o.i.d...... 150.000 occasions op autotrack waarvan 2300 fiëstas
Als er een ander geïnteresseerde voor een auto zou zijn zou voor mij in elk geval nooit aanleiding zijn om me onder druk te laten zetten....of van korting af te zien o.i.d...... 150.000 occasions op autotrack waarvan 2300 fiëstas
Nou, je snapt wat ik bedoel haha. Sommige mensen raken dan verlieft op zo'n karretje ook als er een miljoen anderen van zijn en willen hem dan meteen hebben. Je hoort vaak zat dat mensen meteen een auto kopen na een proefrit en niet eerst nog wat andere auto's proberen of even een nachtje erover slapen.jonis schreef:Je snapt het helemaal julie....zo'n fiesta is zo uniek dan moet je de kopers tegen elkaar op laten bieden dat ze misschien zelfs nog meer betalen dan de vraagprijs...
Als je nou 2 van die mensen hebt krijg je misschien wel gewoon je vraagprijs, misschien meer, geen idee. Het enige dat ik weet is dat ik minder dan de vraagprijs heb betaald voor mijn auto, ondanks een tweede geïnteresseerde (misschien zag die er toch van af, geen idee).
Ik ook niet. Wij hebben rustig besloten hoe en wat en alsnog minder betaald dan de oorspronkelijke prijs... iets wat ons ook was toegezegd als we eerst waren en dat het anders kon dat hij er niet meer was. Bij ons geval was het dus niet zo zeer een trucje, lijkt me, maar meer een kleine waarschuwing dat het kon zijn dat we dus niet exclusief waren, wat ook gewoon logisch is... MAAR er zijn er genoeg op wie dat soort trucjes (of het nu waar is of niet dat er een tweede is) heel goed werkt.jonis schreef:Als er een ander geïnteresseerde voor een auto zou zijn zou voor mij in elk geval nooit aanleiding zijn om me onder druk te laten zetten....of van korting af te zien o.i.d...... 150.000 occasions op autotrack waarvan 2300 fiëstas
Dat is ook waarom mensen in overduidelijke oplichting trappen of meer kopen als er korting op iets zit (zelfs als deze korting fictief/nep/gelogen is zoals vaak op non-food dingen bij AH en kerst bij Intratuin), bijvoorbeeld. Niet logisch denken, maar gewoon maar doen op gevoel en hebzucht... en als je dan al 200 km moet reizen kan die psychologie goed tegen je werken. Is dat niet ook hoe die auto-koop websites tóch met minder geld die autos krijgen? Hebben mensen die afstand gemaakt en gaan ze toch maar gewoon akkoord, ook al valt het bod vies, heel vies, tegen. xD