LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbetrouwbaar: Autocentrum Heerenveen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Martin Kraan

Onbetrouwbaar: Autocentrum Heerenveen

Ongelezen bericht door Martin Kraan »

In januari 2013 hadden hier een auto gezien die wij graag wilden kopen,een Ford C-max uit 2008.

Tijdens de onderhandelingen werd gezegd dat er winterbanden bij zouden zitten met velg, die bij het ophalen van de auto er niet bij bleken te zitten. we werden uiteindelijk afgescheept met 2 (goede) winterbanden zonder velg. Maar je hebt de auto die je wou, dus je denkt, het is niet anders.

Dan 2 maand geleden sloeg de auto zo maar af tijdens het doortrekken tussen de 2e en 3e versnelling. Hiermee terug geweest en werd afgescheept met, zal wel wat vuil zijn en er werd een fles reiniger gedaan in de tank. Dit hielp natuurlijk niet.

Weer afspraak gemaakt, komen we daar, is de beloofde leenauto er niet. Belt de verkoper zijn baas, 'tja de auto is er inderdaad niet, ik had u gisteren nog willen bellen, maar heb geen oplossing voor u’ Dus 2 uur en 200km voor niets gereden.
Een paar week later konden we er terecht voor poging 2.
Nu was er wel een leenauto. De banden van deze auto waren zo slecht dat het draad van de band er doorheen kwam. Had al wel gemerkt dat de banden slecht waren maar toen ik de auto een keer zag staan met de wielen scheef viel mij dit tot mijn grote schrik op. Toen ik de verkoper hier op aansprak kam het er op neer dat ik mijn mond moest houden en blij mocht zijn dat ik een leenauto had gekregen.
Uiteindelijk naar zelf maar te bellen naar een kleine week, bleek de auto ’klaar’. Ze hadden hem laten doormeten bij een Ford dealer, maar die kon ook niets vinden. Uiteindelijk weer op pad gestuurd met nog een flesje reiniger voor de tank, want ’nu moet het vast weer goed zijn. Nou ik dacht het niet, de klacht was er nog steeds. Ik ben vervolgens met de auto geweest naar Ford Boerhof te Sappemeer, die hebben de auto toen ook echt doorgemeten en zo kregen ze een hele waslijst met foutmeldingen. Dit in tegenstelling met de 0 meldingen die er volgens de heren van Autocentrum Heerenveen uit kwamen. Ze hebben vervolgens bij Boerhof het brandstof filter vervangen, voor een overigens nette prijs, en sindsdien is de klacht verdwenen.
Autocentrum Heerenveen, ik kom er nooit weer.

Advies: koop hier nooit een auto als u niet bedonderd wil worden.

F.van Holten

Re: Onbetrouwbaar: Autocentrum Heerenveen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Waarom vooraf geen betrouwbare keuring laten doen.?

Martin Kraan

Ongelezen bericht door Martin Kraan »

De reden dat we dat niet gedaan hebben is omdat wij garantie bijgekocht hadden en we, achteraf, te goed van vertrouwen zijn geweest. Ze hebben daar dus alleen heel mooi op deze manier ons aan het lijntje gehouden tot de garantie voorbij was. Verder ben ik zelf ook verkoper en zal iemand nooit oplichten, zo'n gedachte komt niet eens bij mij op.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het mag inmiddels na 10467 topics over gesjoemel bij 2e hands auto's toch wel algemeen bekend geacht worden te zijn dat je heel voorzichtig moet zijn bij zulke aankopen.

Auto uit 2008 kost toch nog best veel centjes en een DEKRA of ANWB keuring heb je er dan zo uit in de onderhandeling.

Deze handelaar zou ik ook links laten liggen gezien zijn gebruik van onnodig veel uitroep tekens en kwalificaties als "kanon !!" en "wauw !!" voor een auto.

Rader-Man

Ongelezen bericht door Rader-Man »

Ik kan ook een mooi voorbeeld geven over auto dealers die de zaak oplichten. Een kennis van mij heeft ooit iets heel raar aan de hand gehad bij een daeler. Hij kocht toentertijd een spiksplinternieuwe auto ik meen een ford maar dat weet ik niet zeker. Toen hij zijn nieuwe auto ophaalde en hij er mee naar huis reed. Hand hij de volgende dag al pech de auto startte niet meer. Dus hij ANWB gebeld krijgt hij van die monteur te horen dat hij is opgelicht er bleek min of meer een tweedehands motor in die auto te zitten. Hij heeft uiteraard aangifte gedaan van oplichting en heeft uiteindelijk ook een nieuwe auto gekregen die wel in orde was. Die dealer heeft zich uiteraard moeten verantwoorden voor zijn oplichting praktijken.

Gesloten