LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opegelicht door een officiele Ford Dealer??
Opegelicht door een officiele Ford Dealer??
Begin 2009 heb ik bij een officiële Ford Dealer een Ford Mondeo MK3 uit 2001 gekocht.
Deze auto is toen rijklaar gemaakt en met een nieuwe APK. Ik heb toen ook 6 maanden A1 garantie gekregen. Nog in de garantieperiode heb ik beroep moeten doen op de garantie. Dit was geen probleem en de mankement was verholpen.
Een tijdje na de garantieperiode heb ik diverse mankementen aan de auto gehad en heb deze op eigen kosten laten maken (niet bij dezelfde dealer) De dealer waar ik de auto heb gekocht heb ik niet op de hoogte gebracht, het is tenslotte buiten de garantie periode.
Ergens halverwege 2011 is er kindje met zijn fiets langs mijn auto gereden, wat een kras over de zijkant opleverde. Deze heb ik bij een schadebedrijf eruit kunnen laten poetsen. Deze schade expert vertelde mij toen dat de auto vermoedelijk een schadeauto was. Dit kon hij aan de auto zien. (zijn tenslotte experts) Nu begin 2012 kom ik erachter dat deze auto in 2007 een schadeauto is geweest. De vermoede is nu dus bevestigd. De schade bedroeg in totaal € 2600,- Dit heb ik door puur toeval na kunnen laten kijken. Dit is 100% betrouwbaar.
Nu is mijn vraag of ik dit bij de Dealer kan verhalen? Of moet ik andere acties ondernemen. Het is tenslotte dik 3 jaar terug dat ik de auto aanschafte. Alle onderhoud en reparatie facturen die ik heb laten doen zijn aanwezig.
Alvast bedankt voor de reacties.
Deze auto is toen rijklaar gemaakt en met een nieuwe APK. Ik heb toen ook 6 maanden A1 garantie gekregen. Nog in de garantieperiode heb ik beroep moeten doen op de garantie. Dit was geen probleem en de mankement was verholpen.
Een tijdje na de garantieperiode heb ik diverse mankementen aan de auto gehad en heb deze op eigen kosten laten maken (niet bij dezelfde dealer) De dealer waar ik de auto heb gekocht heb ik niet op de hoogte gebracht, het is tenslotte buiten de garantie periode.
Ergens halverwege 2011 is er kindje met zijn fiets langs mijn auto gereden, wat een kras over de zijkant opleverde. Deze heb ik bij een schadebedrijf eruit kunnen laten poetsen. Deze schade expert vertelde mij toen dat de auto vermoedelijk een schadeauto was. Dit kon hij aan de auto zien. (zijn tenslotte experts) Nu begin 2012 kom ik erachter dat deze auto in 2007 een schadeauto is geweest. De vermoede is nu dus bevestigd. De schade bedroeg in totaal € 2600,- Dit heb ik door puur toeval na kunnen laten kijken. Dit is 100% betrouwbaar.
Nu is mijn vraag of ik dit bij de Dealer kan verhalen? Of moet ik andere acties ondernemen. Het is tenslotte dik 3 jaar terug dat ik de auto aanschafte. Alle onderhoud en reparatie facturen die ik heb laten doen zijn aanwezig.
Alvast bedankt voor de reacties.
-
Re: Opegelicht door een officiele Ford Dealer??
Welke schade wilt u precies op de dealer verhalen?Nu is mijn vraag of ik dit bij de Dealer kan verhalen?
Is de auto niet goed gerepareerd dan?
Hoezo is er sprake van oplichting ?
( een schade-expert kan altijd zien of een auto is gerepareerd, maar dit hoeft de auto helemaal niet minder waard te maken als de reparatie goed is uitgevoerd)
De schade is blijkbaar zo goed gerepareerd, dat het niemand anders heeft kunnen zien.
Heeft de "Expert" met het blote oog gezien, of met een hulpmiddel gedaan?
Ik heb al verschillende experten meegemaakt, dus breek mij de bek niet open, maar dit terzijde.
Is op de rekening aangeven, dat de auto schadevrij is/was?
En ik moet mij bij mijn voorganger aansluiten, wat wil je vergoed krijgen?
Heeft de "Expert" met het blote oog gezien, of met een hulpmiddel gedaan?
Ik heb al verschillende experten meegemaakt, dus breek mij de bek niet open, maar dit terzijde.
Is op de rekening aangeven, dat de auto schadevrij is/was?
En ik moet mij bij mijn voorganger aansluiten, wat wil je vergoed krijgen?
Waarom ben je mogelijk opgelicht dan?
Mocht je er expliciet om gevraagd hebben of de auto schade heeft gehad, en ze hebben dat ontkend, dan is er sprake van dwaling. Op basis daarvan kan je een koop ontbinden, maar niet meer na zo'n lange periode denk ik.
Bovendien moet je je afvragen wat er erg is dat er voor dat betrekkelijk lagebedrag aan versleuteld is, je auto is er echt niets minder waar door. Als het maar keurig gerepareerd is.
Mocht je er expliciet om gevraagd hebben of de auto schade heeft gehad, en ze hebben dat ontkend, dan is er sprake van dwaling. Op basis daarvan kan je een koop ontbinden, maar niet meer na zo'n lange periode denk ik.
Bovendien moet je je afvragen wat er erg is dat er voor dat betrekkelijk lagebedrag aan versleuteld is, je auto is er echt niets minder waar door. Als het maar keurig gerepareerd is.
De auto heeft voorschade gehad.
Mijn linker voorwiel (ophanging) is tijdens het rijden gebroken. Ondertussen heb ik bijna de hele voorophanging en de stuurhuis moeten vervangen. De kosten zitten in de duizenden euro's.
Tijdens de aankoop is er duidelijk gevraag of de auto ooit schade heeft gehad. De verkoper wist me toen te vertellen dat de auto nooit schade heeft gehad.(niet op de factuur genoteerd helaas) Dus je gaat er van uit dat de verkoper van een oficiele dealer de waarheid spreek. Maar nu 3 jaar later blijkt het toch niet zo te zijn. Ja dan voel ik me Opgelicht!!
Mijn linker voorwiel (ophanging) is tijdens het rijden gebroken. Ondertussen heb ik bijna de hele voorophanging en de stuurhuis moeten vervangen. De kosten zitten in de duizenden euro's.
Tijdens de aankoop is er duidelijk gevraag of de auto ooit schade heeft gehad. De verkoper wist me toen te vertellen dat de auto nooit schade heeft gehad.(niet op de factuur genoteerd helaas) Dus je gaat er van uit dat de verkoper van een oficiele dealer de waarheid spreek. Maar nu 3 jaar later blijkt het toch niet zo te zijn. Ja dan voel ik me Opgelicht!!
Leo The Emperor schreef:Welke schade wilt u precies op de dealer verhalen?Nu is mijn vraag of ik dit bij de Dealer kan verhalen?
Is de auto niet goed gerepareerd dan?
Hoezo is er sprake van oplichting ?
( een schade-expert kan altijd zien of een auto is gerepareerd, maar dit hoeft de auto helemaal niet minder waard te maken als de reparatie goed is uitgevoerd)
nevermind schreef:De schade is blijkbaar zo goed gerepareerd, dat het niemand anders heeft kunnen zien.
Heeft de "Expert" met het blote oog gezien, of met een hulpmiddel gedaan? Blote oogIk heb al verschillende experten meegemaakt, dus breek mij de bek niet open, maar dit terzijde.
Is op de rekening aangeven, dat de auto schadevrij is/was? Nee helaas!En ik moet mij bij mijn voorganger aansluiten, wat wil je vergoed krijgen?De kosten die ik gemaakt heb om de voorophanging te vervangen
Ik hoop toch niet, dat je met andere dingen ook zo naïef bent.Dus je gaat er van uit dat de verkoper van een oficiele dealer de waarheid spreek. Maar nu 3 jaar later blijkt het toch niet zo te zijn. Ja dan voel ik me Opgelicht!!
-
Weer zo'n topic wat nergens over gaat, een schade aan een auto is al gauw 2600 euro en wanneer dit door een goed herstelbedrijf wordt gedaan heeft dit niks met de waarde van de auto te maken.
PS: heeft u gevraagd bij aankoop van de auto of het een "schadeauto" was?
Je hebt het over een auto van 11 jaar oud waar je al 3 jaar in rijdt.
Wat denk je zelf?
Wat denk je zelf?
Heeft TS beantwoord, even verder boven lezen.Suzanne 326 schreef:Weer zo'n topic wat nergens over gaat, een schade aan een auto is al gauw 2600 euro en wanneer dit door een goed herstelbedrijf wordt gedaan heeft dit niks met de waarde van de auto te maken.
-
U suggereert in uw posting dat een aantal reparaties veroorzaakt zijn door de slechte reparatie van de schade.Welke schade wilt u precies op de dealer verhalen?
Dat kan, maar u zult het wel dienen aan te tonen, wat me een moeilijke klus lijkt
Er zou van dwaling sprake kunnen zijn als de verkoper in tegenstelling tot de waarheid heeft geantwoord dat de auto altijd schadevrij is geweest.Hoezo is er sprake van oplichting ?
Dat kan, maar u dient eventueel met getuigen aan te tonen dt dit is gevraagd en dat de verkoper niet de waarheid heeft gesproken
Suzanne 326 schreef:Weer zo'n topic wat nergens over gaat,Dit soort forums zijn in het leven geroepen om info met elkaar te delen! Als jij met een verkeerd been uit bed bent gestapt dan moet je dat maar ergens anders op af reageren en niet op mensen die wat info preoberen in te winnen. een schade aan een auto is al gauw 2600 euro en wanneer dit door een goed herstelbedrijf wordt gedaan heeft dit niks met de waarde van de auto te maken. Hier wordt niet over de waarde van de auto gesproken!!!
PS: heeft u gevraagd bij aankoop van de auto of het een "schadeauto" was?Lezen!
Ik hoop toch niet, dat je met andere dingen ook zo naïef bent. Nee zeker niet!!! Maar hier kwam ik door puur toeval achter, en wou het graag wat meer info inwinnen! Ik weet zelf ook dat ik hiermee niet ver kom bij de dealer. Het is puur voor de info, en het kan altijd handig zijn voor in de toekomst.[/quote]nevermind schreef:Dus je gaat er van uit dat de verkoper van een oficiele dealer de waarheid spreek. Maar nu 3 jaar later blijkt het toch niet zo te zijn. Ja dan voel ik me Opgelicht!!
Voor de toekomst, alles zwart op wit laten zetten, dan is ook achteraf geen gezeur.Albin schreef:Ik hoop toch niet, dat je met andere dingen ook zo naïef bent. Nee zeker niet!!! Maar hier kwam ik door puur toeval achter, en wou het graag wat meer info inwinnen! Ik weet zelf ook dat ik hiermee niet ver kom bij de dealer. Het is puur voor de info, en het kan altijd handig zijn voor in de toekomst.[/nevermind schreef:Dus je gaat er van uit dat de verkoper van een oficiele dealer de waarheid spreek. Maar nu 3 jaar later blijkt het toch niet zo te zijn. Ja dan voel ik me Opgelicht!!
quote]
Volgende keer een beetje voorzichtig zijn met stoeprandjes, blijft je voorwielophanging heeL
Voor een auto van 8 jaar oud is het niet zo heel vreemd dat er ooit schade is geweest. En 2600 euro ben je zo kwijt bij een goed schadeherstelbedrijf, daar heb je geen hele grote schade voor nodig (bij mijn auto is vorig jaar een nieuwe achterbumper op gezet, inclusief spuiten was dat ook bijna 1000 euro, gelukkig is het een lease-auto maar dit terzijde).
En blijkbaar heb je ook nooit last van de reparatie gehad, dus kan je concluderen dat het goed is uitgevoerd.
En blijkbaar heb je ook nooit last van de reparatie gehad, dus kan je concluderen dat het goed is uitgevoerd.
Leez het verhaal is door! Ik heb dergelijk geld moeten uitgeven voor reparaties die niet goed uitgevoerd waren. Loopt in de duizenden euris.GJvdZ schreef:Voor een auto van 8 jaar oud is het niet zo heel vreemd dat er ooit schade is geweest. En 2600 euro ben je zo kwijt bij een goed schadeherstelbedrijf, daar heb je geen hele grote schade voor nodig (bij mijn auto is vorig jaar een nieuwe achterbumper op gezet, inclusief spuiten was dat ook bijna 1000 euro, gelukkig is het een lease-auto maar dit terzijde).
GJvdZ heeft het over de eerste schadereparatie, diegene die volgens jou door de dealer verzwegen is.
Een 11 jaar oude Vort, kan inderdaad problemen krijgen met de ophanging en de stuurinrichting, dus nogmaals voorzichtig met stoeprandjes e.d.Albin schreef:nevermind schreef:color=#0000BF]De kosten die ik gemaakt heb om de voorophanging te vervangenquote]
Trouwens de manier van schrijven komt me bekend voor, al meerdere topics geplaatst maar dan onder een andere nick?
Nee ik heb geen andere nick. Ben pas lid geworden. Verder ben ik alleen actief op FMC forum.(Ford Mondeo Club)pima schreef:Een 11 jaar oude Vort, kan inderdaad problemen krijgen met de ophanging en de stuurinrichting, dus nogmaals voorzichtig met stoeprandjes e.d.Albin schreef:nevermind schreef:color=#0000BF]De kosten die ik gemaakt heb om de voorophanging te vervangenquote]
Ik ben altijd zeer zuinig met me Fordje, en aangezien ik bij aankoop van de auto nieuwe 17 inch velgen heb gekocht let ik extra op de stoeprandjes! Nog geen stoeprandschade op mn velgen in dikke 3 jaar! Ben best trots op me zelf!!
Trouwens de manier van schrijven komt me bekend voor, al meerdere topics geplaatst maar dan onder een andere nick?