LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht bij aankoop oldtimer, wat nu??

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
menno1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2007 00:25

Opgelicht bij aankoop oldtimer, wat nu??

Ongelezen bericht door menno1976 »

Beste, ik heb advies nodig. Ik kom er zelf niet uit.

Vorig jaar zocht ik een VW T2 (die leuke bolle busjes) als promowagen voor mijn bedrijfje. Ik ben geen klusser dus ik zocht een wagen die redelijk goed in orde stond rond een redelijk budget van €7500.

Na lang zoeken kwam ik uiteindelijk terecht bij een bedrijf in de buurt van Utrecht die zegt gespecialiseerd te zijn in VW Retro Vans. Na herhaaldelijk mail-contact ben ik samen met mijn vader gaan kijken naar een busje uit 1971 dat er zeer goed uit zag. Mooi in de lak, op een enkel plekje na geen roest te zien.(Je moet ook redelijk zijn, voor een auto uit 1971 kan je ook niet alles willen.) Na een testrit en de garantie dat met de juiste zorgen deze bus zonder veel problemen nog jaren mee zou gaan hebben we over de prijs gediscusieerd en zonder veel poespas (hij was goedgezind en vertrok die dag op wintersport) ging er nog €1000,- van de prijs af. Hij had de auto de dag ervoor APK laten keuren en stond klaar om verkocht te worden. Goed, €7000,- euro rond leek ons een redelijke prijs. VERKOCHT
Je voelt hem al aankomen natuurlijk.
Eén jaar verder, slechts 3000 km mee gereden en altijd in de garage gestaan moet ik hem opnieuw laten keuren.
Ik zet hem bij de garage welke hem eerst rondom keurt. Motortje OK. Ruitenwissertje vervangen, kabeltje trekhaak vastmaken, autogordel vernieuwen... wat onnozelheden dus. Dan op de brug. Op het eerste zicht mooi strak. Netjes bewerkt tegen de roest met een soort teerlaag ....TOT hij zijn hamertje te voorschijn haalt. Ik kon wel janken. De brokken vielen eraf. Aan de ophanging van de auto zaten sommige delen gewoon met TAPE vastgeplakt. Eerlijk het was verschrikkelijk. Deze bus is LEVENSGEVAARLIJK. Er moet om goed te zijn een volledige nieuwe bodem in. Hij durft er in ieder geval niet aan te beginnen en raad mij aan als ik het zelf niet kan repareren deze bus zo snel mogelijk te verkopen. (bye bye €7000,-) Een ramp dus. De garagist kon zich niet voorstellen dat deze roestschade op 1 jaar kon gebeuren en zeker niet na 3000 km. Toch was deze vorig jaar goedgekeurd. Gezien de tape en het wegwerken van het zicht met een zwarte peklaag (kan niet op de naam komen) is het dus duidelijk opzettelijk wegmoffelen van (zware) gebreken om zo leken zoals ik om de tuin te leiden. Ik zit nu dus met een bus waar ik nog 4 jaar op moet betalen die NIETS meer waard is. Ik heb de verkoper meerdere malen een voorstel gedaan de bus voor een redelijke prijs terug te kopen voor ik eventuele akties tegen hem onderneem. Hij geeft hier geen response meer op.
Voor ik deze man via de verschillende consumentensites en hobbysites belaag en met naam en toenaam ga noemen wil ik eerst jullie ervaring en/of advies hoe ik deze situatie nu het beste aanpak. Kan ik iets tegen deze mannen juridisch beginnen, kan ik de garage verantwoordelijk stellen die deze bus goedgekeurd heeft of ben ik gewoon enorm gekloot.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Opgelicht bij aankoop oldtimer, wat nu??

Ongelezen bericht door Quark »

Neem voor je alles wat je van plan bent eerst contact op met een rechtswinkel ( rechtsbijstand verzekering) om te zien hoe sterk je staat.

Zorg tevens voor een verklaring van de garage die al deze rottigheid heeft geconstateerd en maak heel veel foto's.

Laat alles eventueel vastleggen door een erkend bedrijf.

Laat eerst niks repareren.

citroencx20tre
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 18:49

Re: Opgelicht bij aankoop oldtimer, wat nu??

Ongelezen bericht door citroencx20tre »

ik denk dat je gewoon pech heb want waarom heb je bijv geen aankoop keuring gedaan toen ?

verder ben je nu ruim een jaar verder dat speelt ook tegen je.


heb zelf een aantal oldtimers en kan je wel vertellen dat je altijd eerst alles na moet gaan nieuwe lak alleen zegt niet veel

Gesloten