Ik heb een VW Golf van deze meneer Hakan Gokus en zijn broer gekocht.
Helaas was deze auto motorisch gezien helemaal naar de Filistijnen. Ik kwam er gauw achter waarom: het bleek dat de heren de kilometerstand van de auto met maar lieft 200.000 kilometer hebben teruggedraaid!
Toen allerlei dingen mis gingen met de auto binnen 2 weken (stuurbekrachtiging kapot, benzinepomp kapot, geen katalysator) waren de heren zogenaamd op vakantie voor 6 weken, wat achteraf niet bleek te kloppen.
Zij hebben niks gedaan om te helpen en mij ronduit uitgelachen en gezegd dat ik maar lekker naar een advocaat moest gaan als ik dat nodig vond. Dit heb ik gedaan maar de ontdekking dat het terugdraaien van de teller niet strafbaar is betekent dat ik geen kant op kan met deze zaak. Resultaat: ik ben € 5000 euro kwijt en heb een oplichter € 5000 rijker gemaakt. Frustrerend!!!
KOOP NOOIT WAT BIJ DIT MALEFIDE BEDRIJF: CARLINE 020 AMSTERDAM
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oplichter: Autohandelaar Carline 020 Amsterdam
-
Re: Oplichter: Autohandelaar Carline 020 Amsterdam
Mevrouw Vos
In principe moet je NOOIT een tweedehands auto bij een autohandelaar kopen!!! Ga naar een goede dealer en koop een Japanner.
Maxiem.
In principe moet je NOOIT een tweedehands auto bij een autohandelaar kopen!!! Ga naar een goede dealer en koop een Japanner.
Maxiem.
Een autohandelaar is niet per definitie een oplichter, er zijn net zoveel onbetrouwbare/onkundige dealers als handelaren (en goede zijn bij beide met een lampje te zoeken).
En wat betreft die japanners, inmiddels maakt het qua betrouwbaarheid weinig meer uit waar een auto vandaan komt (vaak eerder een kwestie van geluk hebben) en komen er overall gezien misschien wel betere auto's uit korea als uit Japan (afgezien van het feit dat de meeste in Europa geleverde japanners elders geproduceerd zijn en Japan nog nooit gezien hebben)
En wat betreft die japanners, inmiddels maakt het qua betrouwbaarheid weinig meer uit waar een auto vandaan komt (vaak eerder een kwestie van geluk hebben) en komen er overall gezien misschien wel betere auto's uit korea als uit Japan (afgezien van het feit dat de meeste in Europa geleverde japanners elders geproduceerd zijn en Japan nog nooit gezien hebben)
-
Het terugdraaien van een teller is inderdaad nog steeds niet strafbaar. Echter, het verkopen van een auto door een professeionele partij (handelaar/dealer) met een teruggedraaide teller ZONDER daarvan melding te maken aan koper is oplichting en dus wel strafbaar. Tenzij er melding van is gemaakt op de verkoopovereenkomst dan wel factuur d.m.v. bijvoorbeeld de kreet "kilometerstand onlogisch" en u daarvoor hebt getekend.Mevrouw Vos schreef:Zij hebben niks gedaan om te helpen en mij ronduit uitgelachen en gezegd dat ik maar lekker naar een advocaat moest gaan als ik dat nodig vond. Dit heb ik gedaan maar de ontdekking dat het terugdraaien van de teller niet strafbaar is betekent dat ik geen kant op kan met deze zaak.
Als ik u was, zou ik een andere advocaat zoeken. De meeste rechtsbijstandverzekeringen verschuilen zich achter het feit "BOVAG".
Waarschijnlijk is verkoper zich hiervan bewust, of hij probeert u gewoon af te bluffen.
Hoe dan ook, erg spijtig dat u op deze manier door een "rat" bent opgelicht. Dit soort ratten verzieken het voor de goedwillende bedrijven die er, geloof het of niet, gelukkig ook nog wel zijn.
v.d.Heyden
(ik handel niet in auto's, heb geen autobedrijf, ben werkzaam in een administratieve tak gerelateerd aan de autobranche).