LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op met BHG te Schiedam

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Lemoncookie

Pas op met BHG te Schiedam

Ongelezen bericht door Lemoncookie »

Mijn schoonmoeder kocht bij BHG te Schiedam afgelopen zomer een Suzuki Jimny. De auto zou volgens de handelaren volledig in orde zijn en zou met nieuwe APK keuring worden afgeleverd. Daarnaast had ze 3 maanden garantie op de motor en versnellingsbak.
Toen mijn schoonmoeder de auto bij ons kwam showen vond ik hem echter slecht remmen.Ik trapte haast tot op de bodem. Ik besloot hem voor de zekerheid even langs te brengen bij de Suzuki dealer bij ons verderop.

We konden de auto gelijk laten staan want de uitlaat was lek en de katalysator gescheurd maar het ergste was dat de remblokken helemaal weg waren waren. De Suzuki dealer legde uit dat je dan dus eigenlijk geen remmen meer hebt en alleen de remschijven tegen elkaar nog iets afremmen. Dit noemen ze 'ijzer op ijzer remmen' en is levensgevaarlijk. ijzer op ijzer wordt heet en slaat op den duur vast waardoor de wielen blokkeren. Stel je eens voor wat voor resultaat dit kan hebben op de snelweg met 120km/h :!:
De Suzuki dealer vertelde dan ook dat we geen meter verder meer mochten rijden voor onze veiligheid. Mijn schoonmoeder belde direct BHG voor uitleg. De auto was immers 3 dagen geleden zogenaamd APK gekeurd en bovengenoemde punten zijn allemaal APK keuringspunten waarop een auto afgekeurd behoort te worden. BHG zei over de telefoon dat het allemaal niet kon en dat het niet zo was. Toen mijn schoonmoeder de telefoon overhandigde aan de Suzuki monteur bonden ze iets in en kon mijn schoonmoeder de auto terugbrengen voor reparatie.

Die afspraak werd keer op keer door BHG verzet. Alle excuses passeerde de revu. 'We zijn ziek' 'Mijn schoonvader is overleden' 'We gaan op vakantie' enz. De tactiek lijkt zo lang mogelijk uit stellen tot je het opgeeft. Maar ik gaf dus niet op en bracht de auto op eigen initiatief om verhaal te halen. Aldaar werd ik vriendelijk begroet door 3 'kampers', totdat ik begon over de Jimny. Mijn vraag was simpelweg: "Hoe kunnen jullie een auto goedkeuren die vanwege een lekke uitlaat niet door een vier gassentest komt en nog erger zonder remblokken zit?" Volgens BHG was dit helemaal niet zo en zou het alleen dealerpraat zijn om je op hoge kosten te jagen. Helaas voor BHG had ik de restanten van de remschijven en remblokken bij me. Toen gingen ze over op dreigementen. Uiteindelijk hebben ze alleen de uitlaat gelast en daar moesten we maar genoegen meer nemen. Lang verhaal kort. BHG is een malafide autobedrijf, ze sturen je de weg op met een levensgevaarlijke auto. Mijn schoonmoeder had ook beter moeten weten dan bij een niet BOVAG bedrijf een auto te kopen :wink:

jlthkoch

Re: Pas op met BHG te Schiedam

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Het is nu jammer genoeg te laat, maar in dit soort gevallen (kennelijk onterecht APK-goedgekeurd) kun je bezwaar indienen tegen de goedkeuring (zoals je ook bezwaar kan indienen tegen afkeur) en zal de rdw de auto zelf keuren.

Is de auto dan werkelijk onterecht goedgekeurd dan heeft het bedrijf dat gekeurd heeft een probleem.......... Daar staat dan weer tegenover dat het wellicht uiteindelijk alsnog de klager is die het probleem heeft indien de garage werkelijk gerund wordt door "kampers" en de politie weer eens te belazerd is om op te treden (of om zelfs maar aangifte op te nemen)

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Vreemd dat die Suzuki dealer niet de optie van herkeuring heeft geopperd. Dat zouden zij toch moeten weten !

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

crazyme schreef:Vreemd dat die Suzuki dealer niet de optie van herkeuring heeft geopperd. Dat zouden zij toch moeten weten !
Het is inderdaad vreemd dat zij die optie niet hebben genoemd. Wellicht hebben zij dit niet gedaan omdat ze er meer aan hebben als de auto daar gerepareerd wordt (en zij aan de reparatie kunnen verdienen) dan dat de auto herkeurd wordt (en BHG de benodigde reparaties eventueel uit gaat voeren)

Deze mogelijkheid (en dit recht) bestaat echter wel degelijk.

Lemoncookie

Ongelezen bericht door Lemoncookie »

Bedankt voor de reacties heren.
De Suzuki dealer bood idd geen directe herkeuring aan. Wel was de monteur zo vriendelijk om BHG over de telefoon even de volle laag te geven.
Vond later overigens nog enkele berichten op het Tros Radar forum over BHG.

Inmiddels heb ik de RDW gebeld en die waren zeer blij dat ik hiervan melding deed. Vanmiddag briefje op de bus gedaan met bewijs naar de RDW klachtencoordinator. De reparatiekosten krijgen we er niet mee terug maar mss kunnen we er wel voor zorgen dat ze niet meer APK mogen keuren.

anghellic

Ongelezen bericht door anghellic »

Ik heb helaas ook een auto bij deze mensen gekocht en het zijn echte vervelend oplichters. ik heb een ford focus van 2006 bij ze gekocht.
die zou volgens Freek (fake)helemaal in goede staat wezen. motorische zou het allemaal in orde zijn. ze hebben zelfs pas de turbo vervangen.
dat beweerde Freek (fake) dan. :mrgreen:
Ik zou 3 maanden garantie krijgen op de motor en op de schakelbak.
tot dat ik binnen 2 maanden tijd 2 maal in de problemen kwam met mijn ford focus midden op de snelweg liet mijn turbo het af weten.
inplaats van 100 te rijden kwam ik niet verder dan 50. :shock:
dus ik tot 2 maal toe naar deze oplichters uiteindelijk na veel gelul hebben ze aangeboden om mijn turbo te repareren omdat ik garantie zou hebben. ik moest van hun naar ene garage west cam (hun partner in crime ) daar zouden ze het allemaal kostenloos repareren.
na dat mijn auto gemaakt was moest ik plotseling
van die garage west cam150 euro betalen zonder wat met mij aftespreken.
De eigenaar een turk zei 150 euro betalen dit is met Freek (Fake) afgesproken.
dus uiteindelijk heb ik geen garantie gehad. ik heb het allemaal zelf moeten betaald. :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:

WEST CAM / BHG 2 oplichters
wanneer doet de politie nauw iets tegen deze praktijken. ipv bonnetjes uit te delen

Rdam44

Ongelezen bericht door Rdam44 »

blijf ver uit de buurt daar,
een jaar of 16 geleden heb ik bij deze zelfde Freek ook een auto gekocht, was maar ong 100.000 km teruggedraaid. Gelukkig weinig problemen mee gehad, maar achteraf natuurlijk wel veel teveel voor betaald.
Freek werkte toen bij Liekendiek wat vlakbij BHG zit. Over dit bedrijf is ook zat te vinden.
Je kunt naar mijn idee nog beter voor een scherpe prijs een auto van een partikulier kopen. heb je ook geen garantie, maar de kans is kleiner dat er mee is geknoeid.

c-tainer

Ongelezen bericht door c-tainer »

voor iedereen die dit leest, geloof aub de racties. het is echt een vaag bedrijf, en ze naaien je voor een stuiver. mooie praatjes.

ook mooi om te weten, ze laten je een tijdelijk koop contract naar hun zeggen opmaken voor een proefrit. echt supervaag. wees niet bang, dit contract heeft geen enkele waarde zolang de wagen niet op je naam staat. maar het handgeld wat je moet betalen kun je na de proefrit naar fluiten als je vervolgens afziet van de koop.

echt voor iedereen, gewoon een vaag bedrijf. al staan er vast wel wagens die wel in orde zijn. service is 0%. NIET naartoe gaan, en zijn zoveel dealers die het wel volgens het boekje doen, maar daar is dit er sowiezo geen van.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Ik ga er toch vanuit dat niemand meer zo stom is om te betalen voor een proefrit.. na alle verhalen van Arco/AG-auto's...

Gesloten