LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor autobedrijf BRAAT

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
vsr
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2004 20:39

Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door vsr »

Jaren geleden heeft m'n partner daar een auto gekocht en sindsdien wordt aan haar adres meerdere keren per jaar dubbel ongewenste reclame gestuurd aan zowel haar naam als haar toenmalige partner.

Inmiddels zijn we verhuisd en wordt deze reclame ons steeds door de huidige bewoners nagestuurd ondanks het feit dat we in de tussenliggende periode VIER keer per email hebben verzocht ons oude adres te schrappen.
De laatste keer, afgelopen zaterdag heb ik uiteindelijk het bedrijf telefonisch benaderd met hetzelfde verzoek.

De verkoper (vestiging Sprang-Capelle, zaterdag 29 december 2007) gaf aan dat alleen SCHRIFTELIJK kan worden VERZOCHT om het sturen van reclame te staken en alle overige reacties bewust worden genegeerd.

Als ik ooit overweeg een auto te kopen dan toch zeker niet bij dit arrogante en onbeschofte bedrijf! Bij deze bent u gewaarschuwd!

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door kampvuur »

Niks arrogant of onbeschoft gewoon even aan het verzoek voldoen schriftelijk met handtekening reageren.

iedereen kan wel in U naam iets gaan opzeggen...vandaar.

vsr
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2004 20:39

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door vsr »

Beste Kampvuur,

Dat is geen argument, ik zou immers schriftelijk ook namens u kunnen opzeggen.
Het schofterige in deze is dat ze voorwaarden stellen als het claimen van tijd en maken van kosten om je te kunnen ontdoen van hun ongevraagde bagger. U zou wellicht ook een telefonisch betaalnummer
van 1,50 / minuut accepteren?
Mijns inziens tonen ze hiermee aan hoe het gesteld is met hun after-sales-service.
Ons probleem is opgelost door de huidige bewoners aan te schrijven met de mededeling dat voor ons bestemde post voortaan mag worden vernietigd.

Met vriendelijke groet,

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door ronald g »

Wat een gedoe om reclame, gewoon een brief schrijven en klaar het kost u ook geen moeite om de nieuwe bewoners aan te schrijven toch?.
Om hier mee een garagebedrijf mee in een kwaad daglicht te stellen vind ik wel wat ver gaan.

Ronald.

vsr
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2004 20:39

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door vsr »

Het gaat om het principe Ronald.

Waar ligt immers voor je de grens tot het acceptabele..... een betaalnummer van 1 euro per gesprek om je aftemelden voor hetgeen je nimmer om hebt gevraagd?, of 2 euro?
En zo ja: bij hoeveel bedrijven ben je bereid dit te doen?

Zeker na een telefoontje mag je verwachten dat gestaakt wordt met die ongevraagde rommel. En als je dan verneemt dat ze ermee doorgaan omdat deze manier van afmelden niet "aan hun eisen voldoet" dan vind ik een waarschuwing voor dit malafide bedrijf op z'n plaats.

Met vriendelijke groet,

ro.ba
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2008 21:19

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door ro.ba »

beste vsr,

Wat een gedoe om een reclame foldertje.
Ik krijg gemiddeld zo´n 40 reclame folders per week.
Mag ik u een tip geven? (kost geen euro hoor wees niet bang)
GOOI HET FOLDERTJE GEWOON IN DE VUILISBAK OF GOOI HET BIJ HET OUD PAPIER ENMAAK HET UZELF NIET ZO MOEILIJK...

Wens u nog een heel prettig en relax 2008!! :lol:

vsr
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2004 20:39

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door vsr »

Beste ro.ba,

Ik wil je aanbevelen het topic eerst te lezen voordat je reageert.
Het gaat erom dat we zijn verhuisd en ondanks het feit dat we ons destijds hebben aangemeld bij het infofilter en ook bij het autobedrijf zelf, steeds ongevraagde post krijgen nagestuurd waarbij de meeste keren een bedelbrief van de postbode zelf is toegevoegd met het verzoek extra portokosten te voldoen, dit omdat ze twee keer hebben bezorgd.

Met vriendelijke groet,

BMS.Purmerend

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste ro.ba,

Ik wil je aanbevelen het topic eerst te lezen voordat je reageert.
Het gaat erom dat we zijn verhuisd en ondanks het feit dat we ons destijds hebben aangemeld bij het infofilter en ook bij het autobedrijf zelf, steeds ongevraagde post krijgen nagestuurd waarbij de meeste keren een bedelbrief van de postbode zelf is toegevoegd met het verzoek extra portokosten te voldoen, dit omdat ze twee keer hebben bezorgd.

Met vriendelijke groet,
Ik begrijp je irritatie.

Als wij de klant niet aan schrijven voor onderhoud of aanbiedingen is de klant boos dat wij onze administratie niet goed doen en het een kleine moeite moet zijn hun even een briefje te steuren, nu u weer.

Dus ook ik moet als ondernemer de voorgaande schrijvers gelijk geven.
Er is een klanten bestand opgemaakt ten behoeven het bedrijf zelf, maar vooral in het belang van u.
Om het klanten bestand te beschermen, kan er alleen met gescherven opzegging.
Het bedrijf heeft de rede al aangegeven, dus wat is het probleem.
Het probleem is dat u voor u gevoel gelijk heeft zet deze van u af.

Maar stel dat iemand u post in neemt en daar misbruik van maakt (ook elders) dan bent u niet blij.
Als u te boek komt te staan als weet niet wat.

Het weggooien is niet de oplossing, de post blijft komen.
Doe die bewoners het plezier en schrijf dat briefje.
Groeten Jan

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door antonh »

Wat een gez**k van vsr.
Wij krijgen al 6 jaar post van de vorige bewoners.
Gewoon retour afzender in de brievenbus.
Sturen ze het weer dan gaat het enkel reis oudpapier.
Als je zo een drukte maakt zoals vsr zegt ook genoeg over vsr.
Ze hoeft toch niet te bellen?
Dus.......................
Pas maar op dat autobedrijf Braat je niet aanklaagt wegens smaad.

vsr
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2004 20:39

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door vsr »

Beste BMS,

Enkele opmerkingen:
Als wij de klant niet aan schrijven voor onderhoud of aanbiedingen is de klant boos dat wij onze administratie niet goed doen en het een kleine moeite moet zijn hun even een briefje te steuren, nu u weer.
Blijf je klanten die je een bromfiets hebt verkocht ook nog hardnekkig reclame sturen nadat ze zowel per email als telefonisch te kennen hebben gegeven hier niet (meer) van gediend te zijn? Dat lijkt me geen goede reclame voor je bedrijf.
Er is een klanten bestand opgemaakt ten behoeven het bedrijf zelf, maar vooral in het belang van u.
Om het klanten bestand te beschermen, kan er alleen met gescherven opzegging.
Het bedrijf heeft de rede al aangegeven, dus wat is het probleem.
Klantenbestand in het belang van mijn partner? Om reclame te sturen? Denk toch eens na....
En dat bestand beschermen door slechts te stoppen na een geschreven opzegging? Ben je niet in de war met de procedure die voor het opzeggen van een overeenkomst geldt?
Maar stel dat iemand u post in neemt en daar misbruik van maakt (ook elders) dan bent u niet blij.
Als u te boek komt te staan als weet niet wat.
Waar slaat dit op? Gigantische schade die ontstaat als iemand anders uit mijn naam in staat is om reclamefolders af te zeggen?
Eerder andersom: Mijn telefoontje vanaf een vaste lijn was traceerbaar terwijl iedereen uit mijn naam een brief zou kunnen versturen.

En voor antonh: dat autobedrijf bevindt zich op hetzelfde grijze vlak als de postcodeloterij die de regels voor reclamedrukwerk (lees: de JA/NEE cq NEE/NEE stickers) weet te omzeilen door de boel te adresseren. Naar verwachting is het slechts een kwestie van tijd voordat ook deze wettelijke mazen worden gedicht.

Met vriendelijke groet,

BMS.Purmerend

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste BMS,

Enkele opmerkingen:
geen probleem.
Blijf je klanten die je een bromfiets hebt verkocht ook nog hardnekkig reclame sturen nadat ze zowel per email als telefonisch te kennen hebben gegeven hier niet (meer) van gediend te zijn? Dat lijkt me geen goede reclame voor je bedrijf.
Reclame stuur ik niet, gewoon een onderhoud herinnering.
Klantenbestand in het belang van mijn partner? Om reclame te sturen? Denk toch eens na....
En dat bestand beschermen door slechts te stoppen na een geschreven opzegging? Ben je niet in de war met de procedure die voor het opzeggen van een overeenkomst geldt?
Nou het is wat extreem daar ben ik het met je eens.
Klanten bestand is gewoon nodig om problemen onderling te voorkomen.
Klanten willen altijd hun gelijk als het garantie zou moeten zijn, indien iets niet start en verholpen is verholpen en later weer niet start hebben wij het gedaan. Terwijl er veel meer redenen zijn dat het niet startte meer wil.
De bestand kan de oordeel van de monteur beter op zoeken. Enz.
Waar slaat dit op? Gigantische schade die ontstaat als iemand anders uit mijn naam in staat is om reclamefolders af te zeggen?
Eerder andersom: Mijn telefoontje vanaf een vaste lijn was traceerbaar terwijl iedereen uit mijn naam een brief zou kunnen versturen.
Ik bedoel als jou post door een ander misbruikt wordt.
Ik neem aan dat jou gegeven met rijbewijs nummer is overgenomen.
Dus kan er iemand op jou naam verhuis berichten steuren om zo op een feek adres goederen te ontvangen enz. (is wel dubbelzinnig maar het komt voor).
Dus stel je mogelijk die afzender straks aansprakelijke ja wat maakt het uit een geschreven berichtje.

vsr
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2004 20:39

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door vsr »

Beste BMS,

Ik heb van meet af aan gesteld dat het uitsluitend om ongewenste reclame ging. Mijn partner heeft jaren geleden daar een auto gekocht en kennelijk naar aanleiding daarvan heeft dat bedrijf haar (na jaren) ineens opgenomen in de database aan wie reclames worden verstuurd.
Zoals bij de meesten verdwijnt dat materiaal ongeopend in de papierbak. Pas nadat bleek dat die rommel steeds werd doorgestuurd (maar dan met bedelbrieven van de postbode erbij) verwachtte ik dat een emailtje toereikend moest zijn om het verzenden te staken. Vorige maand werd wederom reclamemateriaal van dit bedrijf doorgestuurd en toen bleek dat ik dit bedrijf al drie keer per email had aangeschreven met het verzoek de mailings te staken. Daarop besloot ik telefonisch contact op te nemen met dit bedrijf met bovenstaand relaas als gevolg.

Voor alle zekerheid: ondergetekende is eveneens ondernemer en ik zou het niet in m'n hoofd halen om (eventuele ex-)klanten op deze manier te bejegenen. Enfin, ik veronderstel dat we het grotendeels met elkaar eens zijn.

Met vriendelijke groet,

p.s. Dat geschreven briefje komt er niet. Da's nu verworden tot een principekwestie.

BMS.Purmerend

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

(maar dan met bedelbrieven van de postbode erbij)
Deze heb ik in mijn beleving niet gelezen ik wens u verder sterkte omdat ik nu ook van mening ben u gelijk heeft.

Jan

evbaalen
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2008 14:25

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door evbaalen »

Zo ik zal deze discussie eens een andere wending geven 8) Het gaat iig NIET over reclame maar wel om hele slechte service en klantonvriendelijkheid!
Wij kochten een tweedehands auto bij auto braat in tilburg. We kochten er een garantie bij van drie maanden op versnelling/moter. Wat gebeurde er nu... we reden binnen twee weken de moter aan gort!!!
Ineens op de snelweg liep de temp. omhoog en binnen een paar seconde stonden we stil! Gelukkig garantie dachten we maar wat zeiden ze bij braat? Nee nee, eigen verantwoording! Jullie hadden de olie moeten controleren!!! (na een week na aflevering????) Heel veel over en weer geschreven en gepraat maar ze hielden voet bij stuk en wij hadden geen poot om op te staan... Nieuwe moter erin moeten laten zetten, dure grap!
Voor ons NOOIT meer auto BRAAT!!!!!

chipkaart
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 dec 2006 12:18

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door chipkaart »

Zo ik zal deze discussie eens een andere wending geven Cool Het gaat iig NIET over reclame maar wel om hele slechte service en klantonvriendelijkheid!
Wij kochten een tweedehands auto bij auto braat in tilburg. We kochten er een garantie bij van drie maanden op versnelling/moter. Wat gebeurde er nu... we reden binnen twee weken de moter aan gort!!!
Ineens op de snelweg liep de temp. omhoog en binnen een paar seconde stonden we stil! Gelukkig garantie dachten we maar wat zeiden ze bij braat? Nee nee, eigen verantwoording! Jullie hadden de olie moeten controleren!!! (na een week na aflevering????) Heel veel over en weer geschreven en gepraat maar ze hielden voet bij stuk en wij hadden geen poot om op te staan... Nieuwe moter erin moeten laten zetten, dure grap!
Voor ons NOOIT meer auto BRAAT!!!!!
Of gewoon een garantie afsluiten... Hoe oud was de auto dan?

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Pas op voor autobedrijf BRAAT

Ongelezen bericht door Mallemalle »

en dan is het nog maar de vraag of je het vergoed krijgt
dergelijke zaken vallen , heel raar, altijd net buiten de garantieclosule

Gesloten