LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op voor te dure slooponderdelen
Pas op voor te dure slooponderdelen
Met de tropische temperaturen in juli 2014 hield de blower van mijn Nissan Almera N16 2004 op met werken . Kachelweerstand was stuk, dus uitgebouwd en naar de Nissan dealer in mijn woonplaats gegaan: helaas niet op voorraad en bestelling duurt 2 dagen. Dan maar naar autosloperij: - Penders in Vlaardingen kan voor vanaf 90 Euro een uitbouwen . - Autorecycling A. Kossen in Noord Holland biedt een weerstand van 2005 aan op onderdelenlijn voor 75 Euro exclusief 10 Euro verzendkosten .
Bij Nissan dealer Cas Lamens in Berkel en Rodenrijs een NIEUWE “made in Japan” kachelweerstand gehaald voor EUR 52.73 incl. btw. Advies, check altijd eerst bij je officiële dealer!
Bij Nissan dealer Cas Lamens in Berkel en Rodenrijs een NIEUWE “made in Japan” kachelweerstand gehaald voor EUR 52.73 incl. btw. Advies, check altijd eerst bij je officiële dealer!
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
De door de dealer geleverde is vers uit doos....
De sloperijen moesten voor jou onderdeel een auto slopen dus veel werk verrichten.
De montage is wel gelijk dus niet vragen om onderdeel op sturen maar gewoon zelf demonteren want dan had je bij de sloperij ook minder hoeven te betalen....
De sloperijen moesten voor jou onderdeel een auto slopen dus veel werk verrichten.
De montage is wel gelijk dus niet vragen om onderdeel op sturen maar gewoon zelf demonteren want dan had je bij de sloperij ook minder hoeven te betalen....
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
Dat is dus precies het punt van TS. Je gevoel zegt dat een tweedehands product goedkoper moet zijn, maar door al het werk dat ervoor moet worden verricht om het onderdeel uit de sloopauto te krijgen, wordt het uiteindelijk juist duurder dan een splinternieuw onderdeel.
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
Zelfs met het demonteren erbij gerekend blijft een tweedehands onderdeel goedkoper dan een nieuw onderdeel, tenminste bij het juiste demontage bedrijf. Laat TS nu net twee bedrijven noemen die bekend staan om hun absurde prijzen!
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
kweenie schreef:Dat is dus precies het punt van TS. Je gevoel zegt dat een tweedehands product goedkoper moet zijn, maar door al het werk dat ervoor moet worden verricht om het onderdeel uit de sloopauto te krijgen, wordt het uiteindelijk juist duurder dan een splinternieuw onderdeel.
sorry, maar dat is echt de grootste onzin die er is. Een 2ehands product, uitgebouwd of niet moet altijd goedkoper zijn als een nieuw onderdeel bij de dealer!
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 43&t=93952
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
Wat gaat een enkele zuigerveer kosten, als je die eerst moet laten uitbouwen?jerwarm schreef:sorry, maar dat is echt de grootste onzin die er is. Een 2ehands product, uitgebouwd of niet moet altijd goedkoper zijn als een nieuw onderdeel bij de dealer!
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
16again schreef:Wat gaat een enkele zuigerveer kosten, als je die eerst moet laten uitbouwen?jerwarm schreef:sorry, maar dat is echt de grootste onzin die er is. Een 2ehands product, uitgebouwd of niet moet altijd goedkoper zijn als een nieuw onderdeel bij de dealer!
Er gaat niemand ooit 2ehands/gebruikte en ingelopen zuigerveren gebruiken bij een slooponderdelenzaak beste 16, dat bestaat niet.
een cilinderwand/honing is nooit hetzelfde van vorm dus dat heeft totaal geen zin .
grootste deel van het inloopproces op cilinderwand en zuiger worden bepaald door [nieuwe] zuigerveren.
als je de zuigers uit de cilinders hebt gehaald om cilinderwand op te honen vervang je deze "oude" zuigerveren normaal altijd voor nieuwe. Tenzij je alleen een voetpakking hoeft te vervangen en de cilinders er even af moet.
verkeerd voorbeeld.
-
- Berichten: 32288
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
Ander voorbeeld dan maar voor de liefhebber. De kabel van de handrem. Kost nieuw geen drol, dus tweedehands inclusief opsturen, ach...
Tweedehands onderdelen is leuk als je zelf kunt sleutelen. Als je dat niet kan, dan kun je beter naar een garage en het daar laten doen. En als je geen geld wil uitgeven moet je geen auto rijden.
Tweedehands onderdelen is leuk als je zelf kunt sleutelen. Als je dat niet kan, dan kun je beter naar een garage en het daar laten doen. En als je geen geld wil uitgeven moet je geen auto rijden.
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
Tsja het nieuwe onderdeel komt ook niet zomaar van Japan in Nederland. Denk eerder dat Nissan de prijs van dit soort onderdelen laag houdt uit service overwegingen. Dat soort ervaringen zorgen ervoor dat je weer kiest voor een Nissan.stofzuigertje schreef:De door de dealer geleverde is vers uit doos....
De sloperijen moesten voor jou onderdeel een auto slopen dus veel werk verrichten.
De montage is wel gelijk dus niet vragen om onderdeel op sturen maar gewoon zelf demonteren want dan had je bij de sloperij ook minder hoeven te betalen....
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
...of verkeerd geinterpreteerd.jerwarm schreef:verkeerd voorbeeld.
De essentie van het voorbeeld was aan te tonen dat 2e hands niet altijd goedkoper is.
Sommige auto-onderdelen zijn relatief goedkoop, maar zitten zo diep verstopt dat demontage niet lonend is.
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
Altijd eerst kijken wat iets nieuw kost en dan pas bij de sloperijen gaan shoppen.
Zie op de rommelmarkten wel eens kopjes staan voor een euro, die bij de Xenos een kwartje kosten
Zie op de rommelmarkten wel eens kopjes staan voor een euro, die bij de Xenos een kwartje kosten
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
jerwarm schreef:kweenie schreef:Dat is dus precies het punt van TS. Je gevoel zegt dat een tweedehands product goedkoper moet zijn, maar door al het werk dat ervoor moet worden verricht om het onderdeel uit de sloopauto te krijgen, wordt het uiteindelijk juist duurder dan een splinternieuw onderdeel.
sorry, maar dat is echt de grootste onzin die er is. Een 2ehands product, uitgebouwd of niet moet altijd goedkoper zijn als een nieuw onderdeel bij de dealer!
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 43&t=93952
Nee, dit argument is zeker geen onzin ?????
Wie bepaald dat 2de hands altijd goedkoper moet zijn ? Bepaal jij dat dan ?
Je hoeft er niet te kopen hoor. Je zal maar erg omhoog zitten en onderdeel nodig hebben, dan betaal je die paar tientjes extra wel en ga je niet zitten mauwen.
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
Teunbosseman schreef:jerwarm schreef:kweenie schreef:Dat is dus precies het punt van TS. Je gevoel zegt dat een tweedehands product goedkoper moet zijn, maar door al het werk dat ervoor moet worden verricht om het onderdeel uit de sloopauto te krijgen, wordt het uiteindelijk juist duurder dan een splinternieuw onderdeel.
sorry, maar dat is echt de grootste onzin die er is. Een 2ehands product, uitgebouwd of niet moet altijd goedkoper zijn als een nieuw onderdeel bij de dealer!
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 43&t=93952
Nee, dit argument is zeker geen onzin ?????
Wie bepaald dat 2de hands altijd goedkoper moet zijn ? Bepaal jij dat dan ?
Je hoeft er niet te kopen hoor. Je zal maar erg omhoog zitten en onderdeel nodig hebben, dan betaal je die paar tientjes extra wel en ga je niet zitten mauwen.
U begrijpt mij verkeerd denk ik, ik bepaal niets maar dit noemt men gewoon logica.
alleen onderdelen die niet meer nieuw te bestellen zijn bij de dealer worden 2ehands duurder verkocht, dat is wél logisch..
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
De redenatie is dat als een gebruikt onderdeel zo veel tijd en moeite vergt, het onderdeel duurder uit kan komen dan een nieuw, door de werkzaamheden.
Je bent natuurlijk vrij het te kopen of niet.
Je bent natuurlijk vrij het te kopen of niet.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
jerwarm schreef:sorry, maar dat is echt de grootste onzin die er is. Een 2ehands product, uitgebouwd of niet moet altijd goedkoper zijn als een nieuw onderdeel bij de dealer!
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 43&t=93952
Teunbosseman schreef:Nee, dit argument is zeker geen onzin ?????
Wie bepaald dat 2de hands altijd goedkoper moet zijn ? Bepaal jij dat dan ?
Je hoeft er niet te kopen hoor. Je zal maar erg omhoog zitten en onderdeel nodig hebben, dan betaal je die paar tientjes extra wel en ga je niet zitten mauwen.
jerwarm schreef:U begrijpt mij verkeerd denk ik, ik bepaal niets maar dit noemt men gewoon logica.
alleen onderdelen die niet meer nieuw te bestellen zijn bij de dealer worden 2ehands duurder verkocht, dat is wél logisch..
Of je zet het verkeerd neer want dan zou het jouw logica zijn, want jij stekt toch dat MOET goedkoper zijn. Dat komt toch over als een voldongen feit dat zo MOET zijn.
Ook je 2de argument hoeft niet zo te zijn, prijzen zijn veelal afhankelijk van vraag en aanbod. Veel vraag en weinig aanbod is hogere prijs. Veel aanbod en lage vraag is veelal lagere prijs.
Darbij bepaalt de verkoper de prijs en als koper te duur vindt en elders gaat kopen zal de verkoperhopelijk vanzelf inzien dat deze zichzelf uit de markt prijst.
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
Als een nieuw onderdeel niet op voorraad is, dan is het best reëel dat een tweedehands onderdeel duurder kan worden verkocht dan een nieuw onderdeel. Maar anders is het inderdaad logischer dat de sloper het onderdeel simpelweg nieuw inkoopt en weer doorverkoopt dan dat hij meer tijd en geld stopt in het uitbouwen van een oud onderdeel.
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
Teunbosseman schreef:Teunbosseman schreef:Nee, dit argument is zeker geen onzin ?????
Wie bepaald dat 2de hands altijd goedkoper moet zijn ? Bepaal jij dat dan ?
Je hoeft er niet te kopen hoor. Je zal maar erg omhoog zitten en onderdeel nodig hebben, dan betaal je die paar tientjes extra wel en ga je niet zitten mauwen.jerwarm schreef:U begrijpt mij verkeerd denk ik, ik bepaal niets maar dit noemt men gewoon logica.
alleen onderdelen die niet meer nieuw te bestellen zijn bij de dealer worden 2ehands duurder verkocht, dat is wél logisch..
Of je zet het verkeerd neer want dan zou het jouw logica zijn, want jij stekt toch dat MOET goedkoper zijn. Dat komt toch over als een voldongen feit dat zo MOET zijn.
Ook je 2de argument hoeft niet zo te zijn, prijzen zijn veelal afhankelijk van vraag en aanbod. Veel vraag en weinig aanbod is hogere prijs. Veel aanbod en lage vraag is veelal lagere prijs.
Darbij bepaalt de verkoper de prijs en als koper te duur vindt en elders gaat kopen zal de verkoperhopelijk vanzelf inzien dat deze zichzelf uit de markt prijst.
nee.
Re: Pas op voor te dure slooponderdelen
Ik weet niet wat jij veel werk noemt , maar een kachelweerstandje uit een Almera halen is slechts 2-3 minuten werk , en daar hoeft geen auto voor gesloopt te wordenstofzuigertje schreef: De sloperijen moesten voor jou onderdeel een auto slopen dus veel werk verrichten.
Om daar de nieuwprijs voor te rekenen + daarop nog eens dik 37 euro slaat natuurlijk nergens op.
Men gaat naar de sloop om een fractie van de nieuwprijs te betalen , niet meer en niet minder want we hebben het over een gebruikt artikel.
Ik heb zelf nog vorig jaar een kachelweerstand (ook voor een Almera)bij de plaatselijk sloperij gehaald.
Vooraf gebeld , en bij aankomst lag deze al klaar.
Prijs : 10 euro
Lees verder de gigantische rij met klachten van "altijd raak de Penders" en je hebt al gegeten en gedronken.
Dit gegeven is ook waar TS voor waarschuwt , EN TERECHT
Ciao
.