LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
HarmsenRene
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2011 21:47

Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door HarmsenRene »

Ik rij sinds ruim 1,5 jaar (2009-08) een nieuw gekochte Peugeot 4007 2,2 HDI, Nefkens Amersfoort, de auto heeft er momenteel 64000 km op staan. Sinds een half jaar heb ik problemen dat bij het toerental rond de 2200, deze valt terug bij extra gas geven zoals bij inhalen of het oprijden van de snelweg. Uitermate vervelend en erg gevaarlijke sitaties levert dit op. Ik merk dit ook tijdens het gebruik van de cruise control, even remmen of loslaten en daarna automatisch de cruise controloppakken door op restore drukken. De motor probeert de oude snelheid weer op te pakken, maar de cruiscontrol slaat vrijwel direct af. Kortom je valt in een keer "stil" op de snelweg.
Na zijn onderhouds beurt rond 40.000 dacht ik er af te zijn (vuile filters of zo). Echter het probleem bestaat nog steeds. Contact met de Dealer Nefkens Hilversum gelegd, om dit na te kijken op woensdag 27 april. Men riep gelijk: koppelingsplaat versleten! Daar denk ik anders over..Dus uit elkaar halen.
Toch maar eens een uurtje zoeken en lezen op internet: blijkt het probleem vaker voor te komen (o.a. op het engelse forum preloved.co.uk is dit goed na te lezen).
De dealer; nadere inspectie is geweest en men melde 1 dag later dat het viegwiel en de koppelingsplaat wat blauw zijn doordat deze heeft geslipt (dat had ik al gemerkt...). Uiteraard kan het voorholpen worden door even een nieuwe versnellingsbak en vliegwiel er in te zetten: kosten 1500,=. Geen garantie want is een slijtage gevoelig onderdeel. Afspraak gemaakt om dit zelf de volgende dag (vrijdagochtend 29 april) te zien. Ondertussen kontact gehad met INNOVAM voor technische uitleg over de werking van deze koppeling.
Bj de dealer geweest om de koppelingplaat te bekijken. Aan de koppelings plaat en het vliegwiel vrijwel niets te zien, helemaal niet blauw! Nergens lekkage of oliesporen (kon nl. ook een lekkende keering zijn). Foto's gemaakt voor latere expertise. Blijft over: de drukgroep zou wel eens het probleem kunnen zijn. Het slippen van de koppelingsplaat wordt dan veroorzaakt door een defect cq. te lage aanlegdruk van de drukgroep. Uiteraard mag dit niet gebeuren bij deze km stand (64000). Onderhouds is vlgs voorschrift (AutoBarneveld, uitstekende Bovag/NAP garage met zeer veel ervarring nette prijzen!) en op tijd gedaan. De Peugeot Dealer wil een coulance voorstel doen bij Peugeot NL, en willen met accoord van mijn zijde dit niet allemaal afwachten want ik wil komende zondag met vakantie! Later die dag bericht; de Peugeot importeur wil als "goodwill" de helft van de 1500 euro betalen zodat ik nog maar 716 euro hoef te betalen..?! Alleen de koppelingsplaat (garantie limiet 40K) en de drukgroep wordt vervangen, vliegwiel laten ze nu weer zitten (zou in eerste instantie vervangen worden). Merkwaardig allemaal, 2 jaar garantie maar of je toch maar even wil betalen.

Vrijdagmiddag 29 april:Telefoontje om 17:00 van de garage, het lukt hen niet om vandaag af te maken, ik kan de auto maandag ophalen, zaterdags 30 april is men gesloten. Reden? ze hadden de speciale 4x4 olie niet op voorraad?!, en 2 voorbanden moesten nog uitgebalanceerd worden....tja, ik wilde dit weekend met vakantie, 1 week ! iets grotere leenauto ? na beleen en gedoe een Opel Astra station, maar dan wel de helft betalen....tsjongen wat een service...

Kortom, het oude liedje weer. Duidelijk geval van "laat maar op zijn beloop" en de "klant weet technisch toch van niets dus die betaalt wel" want wie gaat nu onder zijn auto liggen en wie kan er even zijn "koppelingsplaat" bekijken. De arogante houding van in dit geval de Peugeot importeur valt me heel erg tegen en de Nefkens dealer in de regio Eemland waar ik de auto nieuw kocht zegt er alles aan te doen... Verkopen": ja graag!, maar in een duidelijk geval van garantie de klant laten zakken en laten betalen. Da's net zoiets als met mooi weer een paraplu uitlenen, maar als het gaat regenen hem terugvragen. Echt korte termijn visie. Inmiddels een klacht gestuurd naar de importeur.

NB. Vergelijkbare modelen zoals de C-Crosser van Citroen en auto's met dezelfde 2,2 HDI Peugeot motor hebben dezelfde problemen blijkt op zoeken op internet. Er is aan mijn auto niets getuned of gechiped.
Het kan ook anders: Citroen blijkt eenzelfde probleem definitief met de C5 (2,2 HDI) opgelost door software matigte downtunen, minder vermogen, minder kracht op aangrijpingspunt. Juist het hoge koppel van deze Diesel dus de Benzine heeft hier geen last van.
Omdat de oudere 2.2 diesels en de 2.0 diesels dit nooit hadden dus duidelijk een foute koppeling. De fabriek had dus meer en beter moeten testen

Een onafhankelijk garage bedrijf en een ervaren praktijk docent van de INNOVAM bevestigde mijn probleem. Wie heeft nog meer deze problemen, zodat ik dit kan meenemen in een brief naar de importeur die eigenlijk dit probleem moet erkenen en verhelpen in plaats van hun mooie garantie praatjes op te houden en de klant on terecht een forse rekening presenteert!.

Veldt01
Berichten: 1017
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Heb dit probleem bij een collega al een keer eerder gezien (Citroen) en geloof me dat "downtunen" wil je ook niet. Je koopt een wagen met x vermogen en mag verwachten dat de auto dan ook in staat is om hier mee om te gaan (de vermogenskraan dichtdraaien is een bagger oplossing want je krijgt dan krijg je iets anders als waarvoor je gekozen hebt..
Het probleem zit inderdaad in een veel te zwakke drukgroep. Laat je de klacht te lang bestaan dan gaan koppeling (paar keer flink doorslippen verkort de levensduur enorm) en vliegwiel (duur wat langer) er ook aan.
De door de dealer aangeboden oplossing gaat hem niet worden, wat je zou kunnen navragen is of Sachs of bijv Helix een versterkte drukgroep (zwaardere veer) voor de auto leveren. Overigens kost een nieuwe koppeling met vliegwiel en drukgroep inclusief werk nooit meer dan ca. 16-1700 Euro dus een nieuwe versnellingsbak zit er zeker niet in.
Heb je je auto overigens bij een Peugot dealer in onderhoud? zoniet dan vervalt bijna acuut de garantie op dit soort onderdelen.
Laatst gewijzigd door Veldt01 op 02 mei 2011 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door aaten »

Onderhouds is vlgs voorschrift (AutoBarneveld, uitstekende Bovag/NAP garage met zeer veel ervarring nette prijzen!) en op tijd gedaan.
oftewel nee niet bij de dealer onderhouden maar of je het op verkeerd onderhoud kunt gooien durf ik te betwijfelen. Natuurlijk wel op het feit dat het een peugeot is.

Veldt01
Berichten: 1017
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Op nalatig onderhoud zal het niet uitkomen maar een dealer zal beter op de hoogte zijn met de klachten van een Peugeot en had tijdig in kunnen grijpen (Peugeot kennende houdt dat niet alteveel in maar als ze op hun strepen gaan staan.....)

henk51
Berichten: 1681
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door henk51 »

Een onafhankelijk garage bedrijf bevestigde mijn probleem, en gaf aan dat hoogst waarschijnlijk het vliegwiel waar de veren rechtstreeks (een aantal jaar geleden is dit vernieuwd) opgezet zijn het probleem is.
Dit vermelde TS bij problemcar er nog bij houdt het verhaal compleet.

TS heeft voor onderhoud gekozen voor een "goedkopere"garage,niet verstandig
met een nieuw aangekochte wagen vooral als het op garantie aanspraken aan komt.

Dit vermelde een citroen rijder met een zelfde motor en probleem

Gisteren 19 maart 2010 de auto na reparatie weer opgehaald bij de dealer.
Een oliekeerring en koppelingsplaten (uit voorzorg) vervangen. Hopelijk is het probleem hiermee voorbij. De eerder vervangen oliekeerring bleek achteraf niet het juiste typenr. te zijn.
Begrepen dat deze storing inmiddels meer voorkomt (Peugeot 4007 & Mitsibushi Outlander).
Tot dusves alles netjes en zonder kosten door de dealer verholpen. Gelukkig maar, want anders waren de kosten niet te overzien aangezien de gehele motor gelicht dient te worden.

12 september 2010: Geen problemen meer gehad sinds laatste reparatie. Inmiddels staat de teller op 78000 km.( bij reparatie 50.000 km)
[/quote
Die had zijn auto wel bij de officiele dealer in onderhoud gegegeven

De expertise van de onhankelijke garage trek ik een beetje in twijfel is ook maar giswerk en niet echt specifieke kennis.

gr Henk

HarmsenRene
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2011 21:47

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door HarmsenRene »

De Nefkens dealer geeft aan; hij kan na contact gehad te hebben met de importeur Peugeot Nederland, 50% vergoeden, ik betaal dus nog 716,- euro (heeft verder niets te maken met wie de auto in onderhoud heeft, is geen discussie punt). Ik moet dus gewoon het slijtage gevoelige onderdeel( de koppelingsplaat) betalen, terwijl deze door een ander defect (drukgroep) beschadigd wordt. En heb hierop 1 jaar garantie (bij 100% vergoeding loopt de garantie gewoon na twee jaar af, dat is in mijn geval over een aantal maanden). Vervangen wordt hiervoor de drukgroep, keerring, koppelingsplaat. Het vliegwiel laat men zitten. De auto heeft ter verduidelijk de veren op de koppelingsplaat dus niet het in sept. 2009 nieuw gepresenteerde dual cluch systeem. Ik verwacht dat het probleem op termijn terugkomt, immers er is geen versterkte drukgroep geplaatst, gewoon de standaard onderdelen. Ik ga onder protest betalen, maar ga wel via een andere (juridische) route dit geld terug vragen. Wie heeft nog meer dit probleem? Neem ik gelijk mee!

HarmsenRene
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2011 21:47

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door HarmsenRene »

Eindelijk contact gehad met Peugeot Nl. Ze blijven op hun standpunt dat er geen probleem is, het slijtage gevoelige onderdeel is vervangen (koppelings plaat en drukgroep (laatste is dat natuurlijk niet), de levensduur koppelingsplaat is 120.000, dus de helft wel men wel vergoeden. Men wil niets zeggen of het probleem definitief verholpen is, kortom Peugeot NL steekt zijn kop in het zand, wel niet verder kijken: geen problemen hier, het ligt aan u! Erg jammer van deze houding, verder nl. een plezierige auto.

ceesjolanda
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2012 14:26

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door ceesjolanda »

ik heb namelijk een C.Crosser bj. 2008 februari nieuw gekocht bij de dealer en heb ook een nieuwe koppeling gekregen van citroen dealer omdat er dus meer klachten waren, dit bij ongeveer 45000 of 48000 ( terugroep actie)
alleen er nu staat de teller op 73215 km en nu begint de koppeling weer dezelfde kuren te vertonen,
koppeling is dus gewoon niet goed ! of liever bestemd tegen de pk"s die deze motor heeft.

Maar wat kunnen wij als consument daar nu aan doen ?

Ik ben erg benieuwd of u nog deels geslaagd ben om de kosten te verhalen bij de importeur of dealer, of andere tips die u misschien heeft.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

HarmsenRene schreef:Alleen de koppelingsplaat (garantie limiet 40K)

De fabriek had dus meer en beter moeten testen

de importeur die eigenlijk dit probleem moet erkenen en verhelpen in plaats van hun mooie garantie praatjes op te houden en de klant on terecht een forse rekening presenteert!.
Buiten dit gebeuren om: als je een beetje kan rijden, kan een koppelingsplaat VEEL langer mee dan 40.000 km... dus die 40k garantie geeft al een beetje aan dat de dealer de problemen kent :wink:

Het lijkt er idd wel op dat het een fabrieksprobleem is. Het kan ook de plaat zelf zijn ( frictiemateriaal slechte kwaliteit of verkeerde samenstelling ), of de drukgroep.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door pima »

/quote]Buiten dit gebeuren om: als je een beetje kan rijden, kan een koppelingsplaat VEEL langer mee dan 40.000 km... dus die 40k garantie geeft al een beetje aan dat de dealer de problemen kent :wink:
quote]

Dus voet van de koppeling en een beetje minder slip bij het wegrijden.

HarmsenRene
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2011 21:47

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door HarmsenRene »

De plaatselijk garage hier in Amersfoort geeft nu aan dat de drukgroep het probleem is en dat deze aan slijtage onderhevig is en een onderdeel is van de koppeling. Via de advocaat ben ik nu zover dat ze 75% willen vergoeden, echter ik ben hier ontevreden over. Echter een drukgroep werkt of werkt niet, en er spelen meerdere onderdelen een rol bij de koppeling-versnellingsbak. Van slijtage van de drukgroep en al eerder gemeld de koppelingsplaat, is geen enkele sprake, ik heb dit zelf geconstateerd en foto's van gemaakt. De suggestie dat dit veroorzaakt wordt door het gebruik van de auto is eveneens onjuist, en geeft eveneens aan dat de garage niet volledig op de hoogte is van de werking van deze
Koppeling-versnellingsbak van de 2.2 HDiF 4007 of gewoon de problemen negeren. Trouwens dit model is 1 okotober vorig jaar uit de folders van Peugeot gehaald!. Ook de sugestie dat ik beter af zou zijn bij de erkende dealer voor onderhoud is onwaar.

Het gaat er om dat de kracht van de motor via de drukgroep overgebracht
wordt. De drukgroep is gewoon niet berekend en/of voldoende uitgetest op
deze krachtig 2.2 HDiF motor. Het slippen van de koppelingsplaat wordt
veroorzaakt door een te lage aandruk van de drukgroep. Kortom de fout ligt
in design van de koppeling-versnellingsbak, héél jammer dat deze problemen niet tijdig zijn onderkent. Is verder een prettige auto, motor is super.
Met een zwaardere drukgroep zouden vlgs mij de problemen verholpen zijn.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door pima »

HarmsenRene schreef:Echter een drukgroep werkt of werkt niet, en er spelen meerdere onderdelen een rol bij de koppeling-versnellingsbak. Van slijtage van de drukgroep en al eerder gemeld de koppelingsplaat, is geen enkele sprake, ik heb dit zelf geconstateerd en foto's van gemaakt. Het gaat er om dat de kracht van de motor via de drukgroep overgebracht
wordt. De drukgroep is gewoon niet berekend en/of voldoende uitgetest op deze krachtig 2.2 HDiF motor. Het slippen van de koppelingsplaat wordt veroorzaakt door een te lage aandruk van de drukgroep. Kortom de fout ligt design van de koppeling-versnellingsbak
De veerspanning van de drukgroep kan dus snel minder worden of in gekoppelde stand te veel druk van het druklager op de drukgroep.

Probeer eens een bedrijf, dat gespecialiseerd is in koppelingen, hoogstwaarschijnlijk nog goedkoper ook.

HarmsenRene
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2011 21:47

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door HarmsenRene »

Inmiddels is alles afgehandeld, de auto staat op 105.000 km , probleem nog niet teruggekomen. 75% vergoeding via de garage, de rest via rechtsbijstandverzekering. Ik ben van mening dat de druk-groep onvoldoende werkt.

4x4 rijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2012 13:48

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door 4x4 rijder »

ook ik heb dezelfde problemen met mijn Mitsubishi Outlander 2.2 HDI (Peugeot diesel)) febr 2008 nieuw gekocht bij Mitsubishi dealer Norbert Driessen te Utrecht met getunde motor nieuw afgeleverd. dealer verzekerde vooraf dat er geen enkel probleem zou zijn met de tuning en de garantie. December 2010 werd de koppeling (drukgroep en platen) vervangen "uit coulance" bij een stand van 75.000 km. vervolgens hetzelfde euvel van slippende koppeling bij een stand van 133.000 km. eerst verwezen naar de importeur die geen enkele reactie direct naar de klant gaf (tot op de dag van vandaag). Vervolgens alleen met de dealer contact gehad die tenslotte met het aanbod kwam een kwart van de kosten voor rekening klant te laten bij het opnieuw vervangen van drukgroep (gereviseerd) en platen. Er was niet te constateren door welke slijtage de koppeling slipte. Platen waren perfect, geen verkleuringen. Op mijn stelling dat het hier een fabrieksfout betrof werd gereageerd met de mededeling dat het slijtageonderdelen betrof, dus geen garantie. Waar die slijtage uit bestond bleef onduidelijk. Foto's gemaakt etc.. Onder protest een kwart van de kosten voldaan. Wat nu??.. want over 70.000 kom komt het waarschijnlijk weer terug. Is dit zo langzaamaan niet iets voor Radar uitzending? ANWB adviseerde bij weer klachten er een expert bij te halen en de zaak voor te leggen aan de Stichting Geschillen Commissie. Op mijn stelling naar de dealer dat ik op zijn advies de tuning er af heb laten halen en dus een deel van die aanschaf terug wenste te zien gaf men niet thuis. "is uw eigen besluit". Zo langzaamaan mag iedereen wel weten wat Mitsubishi onder "garantie" verstaat en dat ze het normaal vinden dat om de 70.000 km drukgroep en platen vervangen moeten worden. Ik laat het er niet bij zitten.

Veldt01
Berichten: 1017
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Je kunt hier heel veel energie in steken maar vanaf dag 1 was de fabrieksgarantie op motor en aandrijfdelen door de tuning al verlopen (= keus). De volledige garantie werd vanaf het moment dat de tuning werd geplaatst over genomen door de verkoper en/of tuner (meestal max. twee jaar).
Dat de dealer de kosten bij de importeur claimde was mooi maar strikt genomen mag je niet mopperen aangezien deze al af was gewezen als de dealer de waarheid had verteld.
Dat onderdelen met tunings software bovenmatig snel slijten is algemeen bekend en daar heb je gewoon rekening mee te houden en inderdaad of je de tuning op de auto laat zitten (of eraf haalt) is de keuze van de eigenaar (geen idee waarom de dealer daar geld voor zou moeten teruggeven).
Strikt genomen is bij deze auto geen enkele reden waarom er nog recht zou zijn op coulance dus zou ik het er lekker bij laten zitten.

4x4 rijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2012 13:48

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door 4x4 rijder »

Onzin! in de eerste plaats is het inmiddels een mankement wat veel vaker voorkomt. De drukgroep is gewoon te licht voor deze bak. Ten tweede is er uitdrukkelijk door de koper bij aankoop naar gevraagd of het ook maar enige invloed heeft op de garantie en/of motor. De dealer is daarvoor aan te spreken, hij is de deskundige en overigens ook de verkoper waar je mee te maken hebt. Inmiddels neemt een groep van gedupeerden actie. Binnenkort zal het wel bekend worden We zijn het zat.

Veldt01
Berichten: 1017
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Dat een eigenaar met een standaard auto zich i.v.m. een vroegtijdig verslijten beroept op non-conformiteit (een koppeling is een slijtdeel en daar zit minder garantie op dan de meeste auto rijders denken) kan ik echt wel begrijpen.
Een eigenaar die zijn auto laat tunen heeft daarentegen totaal geen recht meer op fabrieksgarantie/coulance, staat heel duidelijk in de leveringsvoorwaarden van Mitsubishi dus dit merk (en indirect Peugeot) valt in dit geval niets te verwijten.
In geloof graag dat de dealer de garantie i.v.m. de tuning deels overneemt maar deze is veel beperkter en van coulance zal al helemaal geen sprake zijn (meer vermogen = meer slijtage en hij wil er toch op verdienen).
Toch veel succes!

4x4 rijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2012 13:48

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door 4x4 rijder »

Vandaag een brief gestuurd naar Mitsubishi Japan in afschrift aan de NL dealer en importeur en aan Radar en ANWB. Ik stel voor om de eigenaren met klachten te verzamelen en gezamenlijk actie te nemen. Het is van de ratte besnuffelt dat men gewoon stelt dat slijtage koppeling "normale slijtrage" is bij vervangen om de gemiddeld 70.000 km. Daarbij ligt de zaak steeds open op het dek en kan men niet aanwijzen waar de slijrage dan wel zit. de koppelingsplaten zien er perfect uit. De drukgroep is gewoon vervelend en te licht voor de bak. Maar gewoon volhouden dat het "normaal " is. Wat mij betreft mag heel NL weten dat Mistubishi (en Citroen en Peugeot) wat deze producente onder "garantie" en "normale slijtage" verstaan.

Samen actie nemen?

een copie brief is bij mij te krijgen. ik ga straks, als de reactietermijn voorbij is voor Mitsibishi ...Radar benaderen en de ANWB etc.. om dit aan de kaak te stellen en andere gedupeerden te verzamelen.

petjean
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2013 18:32

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door petjean »

Hallo,
Ik ben in het bezit van een 2.2. HDi (C-Crosser) en heb dezelfde problemen.
Na 50.000 km is vliegwiel/koppelingsplaat vervangen en bleek oliekeerring het euvel te zijn. Er druppelde een heel klein beetje olie op de koppelingsplaat, waardoor deze slipte.
Reparatie onder coulance uitgevoerd. Gelukkig maar, want hele motor moet gelift worden.
Bij ongeveer 65.000 km wederom dit probleem. Bleek niet het juiste typenr. van de oliekeerring geplaatst te zijn. Wederom reparatie onder coulance.
Nu 135.000 km wederom dezelfde klacht. Reparatie gaat 1750 euro kosten.
Kan toch niet waar zijn dat om de 60.000 km je motor gelift moet worden, voor zo'n bekend euvel???
Ik zal mijn dealer in ieder geval ook vertellen over de te lichte drukgroep.
Auto 4 jaar geleden aangeschaft, mede vanwege de juichende kritiek als caravantrekker! Nu, na alle slechte ervaringen met de 2.2 Hdi op diverse fora en te verwachten steeds terugkerende hoge reparatiekosten, echt hard aan het denken/sparen voor een andere auto.

Veldt01
Berichten: 1017
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Peugeot 4007 koppelingsplaat probleem

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Sparen zou idd geen slecht idee zijn de koppeling van de 2.2 is zeker niet het enige minderde deel van deze motoren (gebruikte lagers zijn zodanig dat deze motor zeker niet de enorme kilometrages van bijv. de oude 2.0 hdi haalt)

Gesloten