LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechten bij eventuele geschillen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
richard.aarts

rechten bij eventuele geschillen

Ongelezen bericht door richard.aarts »

In oktober j.l. heb ik VW Golf 5 1.9 TDi gekocht uit 2004, bij Van Mossel in Tilburg.
Hun hebben voor mij toen een autoradio ingebouwd, de autoradio(JVC) die ik wou hebben hun gekocht, en staat op netjes op de rekening.
Nu een tijdje verder is het radio ontvangst nog niet goed, hij stoort regelmatig en valt af en toe ook heel even weg.
Ik ben al twee keer terug geweest, de eerste keer hebben ze de antenne versterker gemeten, en daar was niks mis mee, de tweede keer een nieuwe antenne versterker erin gezet, want in de oude zat een knik, maar het ontvangst was nog hetzelfde.
Gisteren maar weer een afspraak gemaakt, want ik denk dat het antenne systeem niet helemaal goed is.
Ze hebben even een andere autoradio geprobeerd (Pioneer) en het signaal zou beduidend beter zijn, ik heb dit zelf getest, en er zit inderdaad een heel lichte verbetering in, maar nog niet zo goed wat ik gewend ben.
Nu hebben ze de JVC autoradio opgestuurd naar de leverancier, en daar wordt hij nagekeken, ik heb er echter een hard hoofd in.
Mocht de "nieuwe" JVC radio nog dezelfde klachten heeft, ligt het dus niet aan de radio. Maar misschien aan het antenne systeem.
Ik hoor ook op diverse auto-forums, dat de niet originele autoradios wel eens problemen kunnen hebben, en dat originele VW radios dat niet hebben.
Nu heeft mijn auto ook een antenne in de achterruit zitten, en VW is vanaf 2005 weer antennes op het dak gaan plaatsen i.v.m. problemen van de ruit-antenne.

Nu is mijn vraag, wat is mijn recht in deze situatie, stel dat het niet aan de radio ligt, ik heb gewoon nog BOVAG garantie tot april 2010.
Kan ik bijvoorbeeld eisen dat ik een dakantenne erop wil hebben.
Wie heeft tips.

jor

Re: rechten bij eventuele geschillen

Ongelezen bericht door jor »

richard.aarts schreef: Nu heeft mijn auto ook een antenne in de achterruit zitten, en VW is vanaf 2005 weer antennes op het dak gaan plaatsen i.v.m. problemen van de ruit-antenne.

Nu is mijn vraag, wat is mijn recht in deze situatie, stel dat het niet aan de radio ligt, ik heb gewoon nog BOVAG garantie tot april 2010.
Wie heeft tips.
Bovag garantie geld niet voor de (meeste) accessoires(de radio zat ook niet in de auto en je hebt zelf gevraagd hem in te bouwen) als autoradio's. Naar mijn smaak valt er erg weinig te "eisen" . Je verpest daar vaak mee mee dan dat je er mee wint. Vraag aan het bedrijf of het zin heeft een dakantenne te plaatsen en overleg op een vriendelijke manier of er een mouw aan de kosten te passen is, je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.

richard.aarts

de radio is afgeleverd met de radio, en staat ook op de factuur van de auto.

jor

Ongelezen bericht door jor »

richard.aarts schreef:In oktober j.l. heb ik VW Golf 5 1.9 TDi gekocht uit 2004, bij Van Mossel in Tilburg.
Hun hebben voor mij toen een autoradio ingebouwd, de autoradio(JVC) die ik wou hebben hun gekocht, en staat op netjes op de rekening.
Ik zeg ook niet dat hij niet op de rekening stond maar de radio is apart gekocht en zelfs al zat hij erin, accessoires vallen niet onder de bovaggarantie. Neemt niet weg dat het bedrijf het natuurlijk goed werkend moet afleveren, maar met eisen te gaan stellen maak je vaak de relatie niet beter en word het oplossen alleen maar lastiger.
Het antwoord daarop is nee.

richard.aarts

maar als het antenne systeem niet goed werkt ?
dit is toch een functioneel onderdeel van de auto, of heb ik het fout.
ik ga ook niet letterlijk eisen, maar ik wil gewoon weten wat ik t.z.t. kan doen.

Gesloten