LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault hanteert verschillende tarieven bij opties

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
LUDOGEERLINGS
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2018 12:02

Renault hanteert verschillende tarieven bij opties

Ongelezen bericht door LUDOGEERLINGS »

Beste,

Wie heeft deze ervaring ook gehad, en hoe is het toen opgelost...

Onlangs hebben wij een Renault Kadjar Intens EDC [ automatische versnellingsbak] gekocht met andere duurdere Extreme 19 velgen,
die ook op de Nationale Website van Renault Nederland als accessoires vermeld staan,...

Nu mag ik de cadeau accessoires cheque van 750 euro niet inleveren hiervoor, omdat deze standaard van fabriek komt en als optie gezien wordt...
maar wat schertst mijn verbazing bij controle website, dat deze zelfde velgen 400 euro goedkoper staan, bij dezelfde versie maar met handgeschakelde versnellingsbak

Bij nader research is er sprake van een drukfout, maar toch zij blijven vasthouden dat dit over extra BPM [ivm EDC] gaat op de velgen,...
wie heeft er gelijk?

We praten nu over een meerprijs van 1595 euro, terwijl alle andere velgen uit de optie 1195 euro extra kosten

Graag had ik een reactie hierop, alvast bedankt...

M.v.g.

Ludo Geerlings

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Renault hanteert verschillende tarieven bij opties

Ongelezen bericht door Moneyman »

LUDOGEERLINGS schreef:Beste,

Wie heeft deze ervaring ook gehad, en hoe is het toen opgelost...

Onlangs hebben wij een Renault Kadjar Intens EDC [ automatische versnellingsbak] gekocht met andere duurdere Extreme 19 velgen,
die ook op de Nationale Website van Renault Nederland als accessoires vermeld staan,...

Nu mag ik de cadeau accessoires cheque van 750 euro niet inleveren hiervoor, omdat deze standaard van fabriek komt en als optie gezien wordt...
maar wat schertst mijn verbazing bij controle website, dat deze zelfde velgen 400 euro goedkoper staan, bij dezelfde versie maar met handgeschakelde versnellingsbak

Bij nader research is er sprake van een drukfout, maar toch zij blijven vasthouden dat dit over extra BPM [ivm EDC] gaat op de velgen,...
wie heeft er gelijk?

We praten nu over een meerprijs van 1595 euro, terwijl alle andere velgen uit de optie 1195 euro extra kosten

Graag had ik een reactie hierop, alvast bedankt...

M.v.g.

Ludo Geerlings
Kortom, er staat een drukfout bij een product dat je niet hebt gekocht. Waarom zou je daar rechten aan kunnen ontlenen ten aanzien van het wél door jou gekochte product, waar de juiste prijs staat?

stofzuigertje

Re: Renault hanteert verschillende tarieven bij opties

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

19"?

Ik zou deze extra grote velgen en extra lage en dure banden nooit kopen, probeer eerst eens een proefrit op mijn 17" velgen die nu in schuurtje staan.
Ik heb deze 17" weg gedaan en 15" gemonteerd, meer band en minder velg.
Mooi is leuk maar maak een proefrit over straatstenen en ik hoef ze dan niet.

Bij inruil zou deze auto voor mijn minder waard zijn dan een met standaard velgen.
Door de BPM regels kunnen deze wel extra duur worden die over totaal berekend word.

Daarom, vraag eens aan een dealer wat ze achteraf kosten en of ze dan ook leverbaar zijn.
Tevens heb je dan meestal keuze uit jou voorkeur banden merk en type....

Gesloten