LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault Indumij Breda!! Zeer slecht!

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
jorritmg

Renault Indumij Breda!! Zeer slecht!

Ongelezen bericht door jorritmg »

Een aantal dagen had de auto minder vermogen en reed die niet lekker meer, toen viel die op 19-04-2013 langzaam maar zeker helemaal stil en heb ik hem naar huis moeten slepen.
Garage Indumij Breda
Gelijk de ochtend erna naar de garage gereden wat de auto net haalde met 3x stoppen onderweg (afstand 2km).
Heb daar de volgende symptomen uit gelegd:
• Word heel heet
• Haalt maar 1500 toeren
• Lijkt te stikken
• Viel langzaam stil
• Draait stationair probleemloos
Hierbij meldde ik nog dat ik een bonk onder tegen de auto hoorde bij een drempel enkele dagen ervoor.

In eerste instantie werd de auto uit gelezen om te zoeken naar foutcodes welke niet werden gevonden.
Verdere diagnose was nodig om het probleem te ontdekken wat ik goedkeurde, werd gebeld met de mededeling dat ze alles hadden na gekeken en alles was goed op 1 zuiger na die had geen optimale compressie en daarom zou het probleem in de motor zitten maar dat de kosten ervan om die open te maken heel hoog zijn, als alternatief werd mij verteld dat ze de motor konden reinigen van binnen uit en dat dit ongeveer 450€ zou kosten.
Na lang nadenken en vragen hoe zeker ze ervan waren dat dit zou werken werd mij verteld dat ze er voor 80% zeker van waren.
Dit haalde dus niks uit en het probleem was dus nog hetzelfde.

Toen ik de auto kwam halen heb ik nog gevraagd of het niks anders meer kon zijn, nee dit kon niet het zit in de motor en op de vraag of ze dit zeker wisten werd mij twee maal ja gezegd het zit zeker weten in de motor en ze raadde mij aan de auto weg te doen omdat een reparatie te duur zou zijn voor deze auto. Motor vervangen was ook nog een optie maar bij hun heel duur dus ook niet te doen.

De auto heeft toen even thuis gestaan en heb toen een vriend van de familie gebeld die monteur is en de symptomen uit gelegd en niks over reparatiepogingen van garage erbij verteld.
Het eerste wat hij zei was: Klinkt misschien gek maar haal de uitlaat is los, en ja hoor dat was het probleem een kapotte katalysator!!!

Ik terug naar die garage met het hele verhaal en daar werd mij verteld dat dit misschien in 1 of 2 van de 10 gevallen zo is en het mij daarom niet is gemeld en er niet eens naar gekeken is, op de vraag waarom iemand over de telefoon het gelijkt goed heeft hadden ze geen antwoord, ook niet waarom die optie van de uitlaat mij nooit gemeld is.

De garage bleef erbij dat hun een juiste diagnose hadden gesteld en een juist advies want dat ging zo volgens hun procedure ondanks het feit dat ze er volledig naast zaten en mijn melden van de problemen volgens mij niet eens hebben gelezen want als er iets tegen de onderkant komt en even daarna gaat de auto stuk dan kijk je toch bij de katalysator waar dus een duidelijke deuk in zit…

Nog bezig via de bovag maar kijk uit bij deze garage! ze jagen je liever op kosten dan het goed te doen. :x

Indumij

Re: Renault Indumij Breda!! Zeer slecht!

Ongelezen bericht door Indumij »

Geachte heer Gersonius,

Vervelend om te horen dat u een negatieve ervaring heeft opgedaan bij Auto Indumij.

Wij betreuren het dat u er voor heeft gekozen om uw klachten over Auto Indumij op diverse fora kenbaar te maken.
Wij hebben uw klachten voorgelegd aan onze after-sales directeur, hij wil graag een afspraak met u maken om het te bespreken.

Wilt u een e-mail sturen naar [email protected], dan kunnen we in overleg een afspraak plannen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Auto Indumij

curley

Ongelezen bericht door curley »

Beste jorritmg,

Jouw slechte ervaring met Indumij Breda kan ik heel goed plaatsen. Mijn ervaring met deze garage dateert uit juli 2012.

Ik heb een Peugoet 206 bij Indumij Breda gekocht bouwjaar 2002 voor 3600 euro. De auto zag er goed uit en het reed prima. Tijdens de proefrit brandde wel een lampje van de motor maar de verkoper garandeerde mij dat dit gerepareerd zal worden. Verder moest de auto ook nog apk gekeurd worden. De verkoper garandeerde mij ook dat als de kosten voor de apk te hoog werden dat ze met mij zouden overleggen om de verkoop wel of niet door te laten gaan. Dus over het algemeen dacht ik nou ze doen hun best om een goede auto te verkopen. En een garage met meerdere vestiging, zal niet zo snel voor een paar honder euro's een slechte naam riskeren. Dat was mijn insteek op dat moment. Nou eerlijk gezegd schijnt bedriegd.

Gelijk al na ontvangst van de auto begonnen de problemen. En het meest bizar is dat klachten eigenlijk gerepareerde apk punten waren.

In de eerste week viel de uitlaat eraf tijdens het rijden en moest bij kwik-fit een nieuwe erop laten zetten. Kosten 285 euro. De uitlaat controleren en indien nodig vervangen hoort bij de APK. Gelijk daarna was het een klappend geluid aan de onderkant van de auto als ik over slecht wegdek reed. Nou ik was het beu en ging navraag doen bij de garage waarom de auto zoveel klachten vertoond.

De hoofdmonteur had mij het volgende verteld:
Voor de uitlaat moest ik terugkomen met de auto. Aangezien ik dit bij kwik-fit heb laten maken kunnen zij niet zeggen hoe het kwam dat het eruit is gevallen. Verder beweerde deze meneer mij dat de uitlaat van binnen naar buiten toe oxideert en roest vormt. Volgens mij klopt dit verhaal voor geen meter en heb dit nog nooit eerder gehoord. Een uitlaat oxideert door modder, vuil en regen. Maar ik heb het laten zitten.

Na een korte discussie vroeg ik of ze naar het volgend probleem willen kijken, het klappend geluid onder de auto. Ook hierbij deed de garage moeilijk erover maar stemde toch in om ernaar te kijken. De volgende dag werd ik teruggebeld en ze vertelden mij dat die schok komt door de versnellingsbak. Ze vroegen mij 700 euro voor een tweede hands versnellingsbak en 1100 voor een gereviseerde bak. Ik geloofde dit ook niet. Na veel navraag heb ik de auto bij een dealer garage gebracht en bleek de draagarm het probleem. Kosten 315 euro. De draagarm is ook een onderdeel dat bij de APK keuring hoort naar voren te komen. Ook hierbij geen goede reparatie.

Dus ja vanaf dat moment was mijn vertrouwen in deze garage echt helemaal weg.

Na een paar dagen kwam dat lampje van de motor die tijdens de proefrit brandde ook weer tevoorschijn. Ik heb de auto achter moeten laten en via de peugoet dealer regelen dat zij de auto ophalen. Als het lampje opkomt dan was het einde verhaal. Het was niet meer mogelijk om met de auto te rijden. Kosten om de auto op te laten halen 100 euro.

Eenmaal bij de peugeot dealer hebben ze me verteld dat het een onderdeel van de benzine toevoer vervangen moest worden. Nou weer Indumij Breda gebeld en ze uitgelegd dat ook dat, wat zij zogenaamd hadden gemaakt, niet goed was. Na een paar dagen heen en weer bellen en gedreigd de auto terug te brengen zijn ze akkoord gegaan om de reparatiekosten te vergoeden.

Een hele slechte ervaring met deze garage.
Laatst gewijzigd door curley op 11 jun 2013 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

De auto is 20-21 jaar oud...daar betaal je ruim 3000 euro voor?

Ik zeg niks....

curley

Ha dhc, ik heb een jaarfout gemaakt.

Ik bedoelde bouwjaar 2002.

dhc

Dan nog is het veel te veel geld. En keuring? Ooit van gehoord of had de verkoper mooie blauwe ogen?

curley

De prijzen voor dit model en bouwjaar op dat moment waren bij verschillende dealers bijna hetzelfde. Ik heb veel sites eerst met elkaar vergeleken. Alleen op marktplaats zonder km check waren ze goedkoper.

De punten (uitlaat en draagarm) die ik naderhand binnen een maand moest laten maken waren het apk punten. Een tweedehands auto kan altijd mankementen vertonen. Maar het is heel erg toevallig als je mankementen krijgt die zogenaamd tijdens de apk gerepareerd zouden zijn. Dat geeft toch aan dat de garage iets niet goed heeft gedaan.

En verder ze gaven mij aan dat ze de auto zullen nakijken. Ik ga ervan uit als je iets met iemand afspreekt dan kan je vanuit gaan dat die persoon het ook uitvoert. Lukt het niet of heeft ie bij de eerste keer een fout gemaakt, geeft dat tenminste eerlijk aan en erkent als je een fout hebt gemaakt. Maar dat was bij deze garage echt niet het geval. Wat je krijg is een uitleg wat niet klopt.

Als je als autodealer in plaats van degelijke auto's te verkopen maar problemen in mensen zijn schoenen te schuiven met slechte werk en slechte diagnose dan heb je weinig goed woord voor.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Volgens mij is er gewoon een ondeugdelijk product verkocht. 3600 euro is wat stevig, maar je koopt daarvoor een auto van 10-11 jaar bij een BOVAG-bedrijf en dan mag je echt wel een goed product verwachten. Anders had het gelegen als deze auto voor 1500 euro bij een vage handelaar was gekocht.

De indruk ontstaat dat deze garage niet erg geïnteresseerd is in een goede afhandeling en bij de diagnose van de problemen maar een dotje heeft gedaan. Dat beeld komt ook naar voren bij de andere klager.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

curley schreef:
De hoofdmonteur had mij het volgende verteld:
Voor de uitlaat moest ik terugkomen met de auto. Aangezien ik dit bij kwik-fit heb laten maken kunnen zij niet zeggen hoe het kwam dat het eruit is gevallen. Verder beweerde deze meneer mij dat de uitlaat van binnen naar buiten toe oxideert en roest vormt. Volgens mij klopt dit verhaal voor geen meter en heb dit nog nooit eerder gehoord. Een uitlaat oxideert door modder, vuil en regen. Maar ik heb het laten zitten.
op dit punt kan ik het alleen maar met de garage eens zijn.
je moet de verkopende partij eerst zelf de kans geven om een gebrek op te lossen. dus daar hebben ze gelijk in.

En inderdaad, een uitlaat roest meestal van binnenuit. kun je je scheikundelessen nog herrinneren? wat komt er vrij bij verbranding? juist water.
en dat water slaat neer op de binnenkant van de uitlaat. levensduur van de uitlaat is daarom ook afhankelijk of er korte of lange ritten mee worden gemaakt.

immers, bij korte ritten warmt de uitlaat nauwelijks op (vooral het laatste gedeelte bij de achterdemper) waardoor het neergeslagen water (condens dus eigenlijk) niet kan verdampen.

de buitenkant van de uitlaat zal heus wel een beetje nat worden door plassen e.d. maar door de rijwind onder de auto wordt deze ook wel weer droog gereden.

Sage0376

Ongelezen bericht door Sage0376 »

Zeer Slecht ??? Mijn ervaringen tot nu toe zijn anders !
En nee, ik ben geen werknemer of familielid of kennis. Ik heb eind september een Ford Focus gekocht uit 2010. Tijdens het onderhandelen overeengekomen dat ik de auto kon kopen zonder afleverkosten met 3 maanden BOVAG garantie. Na korte tijd kwam ik erachter dat het linkerportierrubber lekte. Ik heb vervolgens gebeld met Indumij en de heer Van Erk gaf aan dat ik bij de Forddealer bij mij in de buurt langs kon gaan en dat e.e.a. gerepareerd kon worden op hun kosten. Vandaag moest e.e.a. gedaan worden en ik had nog wat klachten. Een rammelend portier en een " kloink" tijdens het achteruitrijden. Ik vanmorgen weer Indumij gebeld en weer de heer Van Erk gesproken. Hij gaf direct toestemming dat de Forddealer een uur eraan mocht spanderen, zou het meer worden moesten ze met hem contact opnemen. Al met al dus heel tevreden met de manier hoe Indumij omgaat met de garantie, ook omdat ik niet een "standaard" BOVAG garantie van 6 maanden heb !

dhc

Tuurlijk! Een bedrijf gunt zomaar een klant korting op afleverkosten, drie maanden bovag en laat tot twee keer toe de auto bij een officiële Ford garage repareren..zonder vragen te stellen.

Ik geloof je meteen!

amfiber

Ongelezen bericht door amfiber »

Sage0376 schreef:Zeer Slecht ??? Mijn ervaringen tot nu toe zijn anders !
En nee, ik ben geen werknemer of familielid of kennis. Ik heb eind september een Ford Focus gekocht uit 2010. Tijdens het onderhandelen overeengekomen dat ik de auto kon kopen zonder afleverkosten met 3 maanden BOVAG garantie. Na korte tijd kwam ik erachter dat het linkerportierrubber lekte. Ik heb vervolgens gebeld met Indumij en de heer Van Erk gaf aan dat ik bij de Forddealer bij mij in de buurt langs kon gaan en dat e.e.a. gerepareerd kon worden op hun kosten. Vandaag moest e.e.a. gedaan worden en ik had nog wat klachten. Een rammelend portier en een " kloink" tijdens het achteruitrijden. Ik vanmorgen weer Indumij gebeld en weer de heer Van Erk gesproken. Hij gaf direct toestemming dat de Forddealer een uur eraan mocht spanderen, zou het meer worden moesten ze met hem contact opnemen. Al met al dus heel tevreden met de manier hoe Indumij omgaat met de garantie, ook omdat ik niet een "standaard" BOVAG garantie van 6 maanden heb !
Mocht er morgen weer een gebrek zijn aan de auto dan krijgt u zeker op hun kosten een nieuwe Ford :D

laurens043

Ongelezen bericht door laurens043 »

met levenslange garantie op alle onderdelen :lol:

Jeroenen

Ongelezen bericht door Jeroenen »

Deze garage (Renault Indumij) is een afgeleide van de ooit grootste Renault garage van Nederland (wat ze zelf zeiden, en wat ook zo was meen ik me te herinneren), te weten Renault Janssen. Dit bedrijf is binnen een paar jaar ten gronde gegaan vanwege arrogantie, leugens en ontkenningen van feitelijke zaken. De Laguna (die ik had gekocht aldaar .... een nieuwe) stond bekend als de slechte auto, gekozen door de ANWB en de AUDAC. En dat jaren achtereen. Echter, de verkopers en monteurs zeiden daar niets van te weten, en toen ik de feiten weerlegde adhv kranten- en tijdschiftenartikelen zeiden ze me gewoon daar totaal geen waarde aan te hechten. Met mijn nieuwe Laguna stond ik daar maandelijks aan de balie/receptie bij de werkplaats (2 jaar achtereen). Elke keer andere monteurs, elke keer andere verkopers die me te woord stonden. En het internet stond vol van problemen met de Laguna, en vaak ook nog dezelfde problemen. Mensen van de werkplaats geloofden ook niet dat ik een geintergreerde LPG-tank, vanuit de fabriek gemonteerd had. Elke keer stonden ze me uit te lachen, en zeiden dat dat soort auto's niet bestonden bij Renault. Dus elke keer een verkoper en monteur mee naar buiten genomen, en ja hoor ......... het bestond toch (de arrogantie ten top, en dan waren ze ineens stil). Maar elke keer weer andere monteurs, en elke keer weer geloofden ze het niet. Elke keer maar weer laten zien dat het wel zo was. Stelletje ongelovigen, om een HBO-er met een technisch opleiding niet te kunnen geloven en weg te zetten als een dom jongetje.

Ik was niet de enige die arrogant te woord werd gestaan, ook anderen, die vaak in de rij achter me stonden of naast me stonden om geholpen te worden. En iedereen praatte daar met stemverheffing, want iedereen was daar boos op garage Janssen.

Ik ben pas 3x bij Indumij Breda geweest (met een andere Renault). Met 2 problemen. Laptop aansluiten, en dan niets kunnen vinden. MONTEURS ........ LEG DIE LAPTOP NU EENS WEG EN BEGIN EENS WAT TE SNAPPEN VAN EEN MOTOR ENZ!!!!! KIJK EENS ONDER EEN MOTORKAP, DAAR LIGT EEN MOTOR!!!! Maar me wel een rekening voorschotelen van samen over de 1000,-€ ........ voor het oplossen van niets.

Dus ik ben helemaal klaar met Renault, voor mij nooit meer een Renault. Baggerbakken zijn het. En het bedrijf Indumij zelf is ook waardeloos. Ik ben naar een Renaulkt-dealer in de Randstad gegaan, omdat ik daar weer met pech stond vanwege die problemen. Ik heb 45,-€ afgerekend, en hij rijdt weer als een zonnetje. De laptop las bij hun ook geen problemen uit, maar de bedrading was niet 100% in orde bleek bij een handmatige check. Maar ik ga de auto wel verkopen, want ,mijn vertrouwen in Renault, en Indumij Breda is weg.

Gesloten