LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retourneren navigatie-update
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12
Re: Retourneren navigatie-update
Wat even interessant is om te weten, hoe lang is dit geleden?
Als minder dan 6 maanden geleden, garantie claimen. De dealer moet jou een deugdelijk product leveren. Als het binnen 6 maanden al niet werkt, is het een non-conformiteit en ligt de bewijslast bij de dealer; oftewel; dan moet de dealer bewijzen dat het product wat ze jou geleverd hebben, wél voldoet. Zeggen "het ligt aan uw auto' , is dan niet voldoende, ze moeten het aantonen dan.
Doen ze dat niet, kun je de koop ontbinden.
Probleem bij dit soort zaken is, als zo vaak, wat is het je waard je gelijk te halen. Als die dealer niet wil meewerken, heb je maar 1 optie, een gang naar de rechter, en dat kost geld. Is een update van EUR 150 je dat waard.
Als minder dan 6 maanden geleden, garantie claimen. De dealer moet jou een deugdelijk product leveren. Als het binnen 6 maanden al niet werkt, is het een non-conformiteit en ligt de bewijslast bij de dealer; oftewel; dan moet de dealer bewijzen dat het product wat ze jou geleverd hebben, wél voldoet. Zeggen "het ligt aan uw auto' , is dan niet voldoende, ze moeten het aantonen dan.
Doen ze dat niet, kun je de koop ontbinden.
Probleem bij dit soort zaken is, als zo vaak, wat is het je waard je gelijk te halen. Als die dealer niet wil meewerken, heb je maar 1 optie, een gang naar de rechter, en dat kost geld. Is een update van EUR 150 je dat waard.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2019 12:12
Re: Retourneren navigatie-update
Goed! Ik ben weer wijzer in deze hele soap. Maar ben bang dat ik degene ben die aan het kortste eind trekt en vele honderden euro's moet uitgeven.
Skoda wil mij niet verder helpen. Ben uitgekomen bij een bedrijfje GJ Mensen autotuning in Stadskanaal. Zij hebben de hele navigatie opgestuurd ter reparatie en heb zelfs een vervangende navigatie voor de komende tijd.
De lezing van het bedrijf is dat de navigatie update (SD card) ervoor heeft gezorgd dat de harde schijf is gecrashed van het interne geheugen. Echter garantie daarvoor durven ze ook niet te geven omdat zij niet weten wat er bij de installatie is gebeurd. Echter de update retourneren wordt een moeilijke zaak schatten zij in. D'r is echter bij de installatie niets ernistigs gebeurd. Heb het er niet uit gehaald/ systeem bleef gewoon intact.
Ik blijf met een kater gevoel achter en enkele honderden euro's lichter. Ik ga nog 1 keer een poging wagen, maar ben goed zat van SKODA.
Skoda wil mij niet verder helpen. Ben uitgekomen bij een bedrijfje GJ Mensen autotuning in Stadskanaal. Zij hebben de hele navigatie opgestuurd ter reparatie en heb zelfs een vervangende navigatie voor de komende tijd.
De lezing van het bedrijf is dat de navigatie update (SD card) ervoor heeft gezorgd dat de harde schijf is gecrashed van het interne geheugen. Echter garantie daarvoor durven ze ook niet te geven omdat zij niet weten wat er bij de installatie is gebeurd. Echter de update retourneren wordt een moeilijke zaak schatten zij in. D'r is echter bij de installatie niets ernistigs gebeurd. Heb het er niet uit gehaald/ systeem bleef gewoon intact.
Ik blijf met een kater gevoel achter en enkele honderden euro's lichter. Ik ga nog 1 keer een poging wagen, maar ben goed zat van SKODA.
Re: Retourneren navigatie-update
maar er is geen ongebroken verzegeling meer want ts heeft aangegeven dat bij updatepoging hij vastloopt . SD kaart heeft dus in de reader gezeten... Ik vermoed dat het een firmwareprobleem is eigenlijk, zoals iemand al eerder aangegeven heeft. en helaas, soms gaat ook moderne elektronica wel eens kapot..tttlocke schreef: ↑29 aug 2019 19:12Dat zou best kunnen, maar staat niet vast.Daar zou ik niet zo maar vanuit gaan. In principe geldt gewoon het herroepingsrecht. Dat zou eventueel kunnen worden beperkt door verzegeling, en voorzien van de juiste informatie. Maar zeker zonder verzegeling, geldt gewoon het herroepingsrecht.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2019 12:12
Re: Retourneren navigatie-update
Lees even het bericht van 10.17 aub.criticus2 schreef: ↑18 sep 2019 10:32maar er is geen ongebroken verzegeling meer want ts heeft aangegeven dat bij updatepoging hij vastloopt . SD kaart heeft dus in de reader gezeten... Ik vermoed dat het een firmwareprobleem is eigenlijk, zoals iemand al eerder aangegeven heeft. en helaas, soms gaat ook moderne elektronica wel eens kapot..tttlocke schreef: ↑29 aug 2019 19:12Dat zou best kunnen, maar staat niet vast.Daar zou ik niet zo maar vanuit gaan. In principe geldt gewoon het herroepingsrecht. Dat zou eventueel kunnen worden beperkt door verzegeling, en voorzien van de juiste informatie. Maar zeker zonder verzegeling, geldt gewoon het herroepingsrecht.
Voor de rest ben ik volgens mij afhankelijk van de dienstverlening van de leverancier. Die geeft niet thuis helaas pindakaas voor mij, want hij is er volgens mij niet toe verplicht omdat hij kan zeggen dat ik er bijvoorbeeld niet goed mee ben omgegaan.
Re: Retourneren navigatie-update
vreemd, dat bericht was voor mij op moment dat ik schreef niet zichtbaar nog...
Re: Retourneren navigatie-update
In dat geval deed je navigatie system het na de mislukte update helemaal niet meer. Klopt dat?Steinmann76 schreef: ↑18 sep 2019 10:17De lezing van het bedrijf is dat de navigatie update (SD card) ervoor heeft gezorgd dat de harde schijf is gecrashed van het interne geheugen.
En dat is iets heel anders dan een update niet kunnen installeren.
Re: Retourneren navigatie-update
Ik vraag me af wat de VCDS van de SD vond.
Re: Retourneren navigatie-update
Maar als verder de navigatie als enige op die harde schijf is geïnstalleerd, dan kan het dus inderdaad zijn dat de harde schijf gecrashed is. Meestal zal de rest (radio, instellingen en dergelijke) op een apart geheugen staan of zelfs geen harde schijf hoeven te gebruiken. En als de harde schijf gecrashed is, dan valt dat meestal niet onder garantie.
Re: Retourneren navigatie-update
Software die geleverd wordt op een fysieke drager, mag de verzegeling niet van zijn verbroken anders mag de verkoper de retour weigeren.
Re: Retourneren navigatie-update
En dan nog, TS heeft al aangegeven dat het gekocht is in de showroom bij de dealer en dat het een verzegelde verpakking is. Dus herroepingsrecht in het kader van koop op afstand is sowieso uitgesloten, en hoewel veel winkels wel een vorm van retour bieden, is het geen plicht en ik kan mij zo geen autodealer voorstellen die een mogelijkheid tot retour biedt.olaf79 schreef: ↑18 sep 2019 22:32Software die geleverd wordt op een fysieke drager, mag de verzegeling niet van zijn verbroken anders mag de verkoper de retour weigeren.