LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade aan mijn auto, wat te doen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
SennA85

Schade aan mijn auto, wat te doen

Ongelezen bericht door SennA85 »

Hallo mensen

Even een groot verhaal. Ik hoop dat jullie de tijd / gedult hebben het even te lezen en zal het zeer op prijs stellen als je ook een reactie hebt hierop. Let btw niet op typ / spel fouten haha.

Ik heb het volgende probleem. Ik heb sinds een tijdje een peugeot 206, all risk verzekerd, en daar rij ik heel blij in . Nou hebben ze maand of 1,5 geleden mijn auto ingebroken (raam ingeslagen en troep gemaakt van mijn dashboard kast). Op zich niet zo heel erg. Ben toen naar autotaalglas gegaan (daar ben ik gekomen via mijn verzekering). Ze hadden de raam niet op vooraad en hebben toen een nood raam geplaatst. Dit alles is gebeurd op zaterdag. Dinsdag werd ik gebelt dat het raam binnen was en donderdag heb ik mijn auto laten maken.

Nou was vrijdag mijn auto aan het wassen en zag ik dat rond mijn raam (waar het noodraam met ducktape vast zat) het lak is beschadigd. En best flink ook. Ik moet dus mijn deur laten overspuiten. Deze schade is dus veroorzaakt door autotaalglas.

Hierop ben ik afgelopen zaterdag dus weer terug gegaan naar autotaalglas om te kijken wat ze daarvan zeiden. De baas daar ging de schade niet vergoeden. Hij keek heel even naar mijn deur en zei gelijk dat de deur van de auto is overgespoten en dat dat slecht was gedaan. Vandaar dat de lak eraf is gegaan. Maar ik vind dat hij verantwoordelijk is omdat deze schade bij hem is veroorzaakt. En of mijn deur nou gespoten is maakt mij niet uit. Hij is toch de expert lijkt mij.

Ik ben direct daarna naar de peugeot dealer gegaan waar ik mijn auto heb gekocht. Die hebben naar de deur gekeken en deze was idd overgespoten geweest. Maar ondanks dat moet het natuurlijk niet los laten. Wel is het ze dat het ducktape er minstens 5 dagen op heeft gezeten en dat het dan teveel gehecht is aan het lak. Ze hebben ook nog gekeken of de auto bij de dealer was gespoten maar dat was niet zo.

Ik ben van mening dat autotaalglas hier verantwoordelijk voor is. Aangezien de schade bij hen is veroorzaakt en mijn auto minder waard is nu (en veel meer schade heeft) dan voor dat het raam kapot was. Autotaalglas zegt dat ze dat niet zijn omdat de deur volgens hem slecht is gespoten. Vreemde hieraan vind ik dat hij wel zomaar ducktape op mijn auto plakt, terwijl hij nu ineens ziet dat mijn deur slecht is gespoten.

Verder zei iemand mij dat ik eventueel de verzekering ter sprake kan stellen omdat ze mij naar die garage hebben doorverwezen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik zal morgen (als het licht is) even een foto erbij zetten zodat jullie kunnen zien wat er kapot is. Als jullie verder nog wat willen weten vraag het me graag

Jonjo

Re: Schade aan mijn auto, wat te doen

Ongelezen bericht door Jonjo »

Waar woon je bij ons is het nog licht.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Even buiten beschouwing gelaten of de deur goed of slecht gespoten is, jij zult daadwerkelijk aan moeten tonen dat de schade door autotaalglas is veroorzaakt.

bert0570

Ongelezen bericht door bert0570 »

Hoi,

Heb je bij je autoverzekering een module rechtsbijstand afgesloten? Zo ja, vraag die om raad en laat hun eventueel bemiddelen. Zo nee, dan zou ik per (aangetekende) brief Autototaalglas alvast aansprakelijk stellen. In die brief zou ik ze een redelijk termijn geven om te reageren (zeg 14 dagen). In die periode kan jij alvast de schade laten taxateren en op schrift laten stellen.

Op basis van de reactie van ATG kun je dan verdere juridische stappen overwegen of krijg je de schade betaald. Blijft ATG volhouden dat zij niet betalen, zul je juridische stappen moeten overwegen en realiseer je dat deze ook geld kosten.

Het aantonen van de schade door ATG lijkt mij, op basis van jouw schrijven, niet meer zo'n probleem. De baas van ATG geeft aan dat het komt door de kwaliteit van jou lak en ontkent het niet (handig om dat dus ook alvast te vermelden).

Groet,

Bert

jeroentje271

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Als een zijruit springt, heb je altijd een groot risico op krasjes.
Daarom had de ruitenzetter je beter meteen door kunnen verwijzen naar een spuiter. Zo had je dingen via de verzekering op kunnen lossen.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Het gaat hier om schade van de duc tape. Als die te lang op een lak is aangebracht is de schade groot. Vooral met moderne lakken op waterbasis. Had dus nooit gebruikt mogen worden, in de watersport worden er waterslangen mee dicht gemaakt, want het vulcaniseerd met de ondergrond. Deze tape is funest voor elke lak hoe goed deze ook is. Autotaalglas zit hier fout.

Ronald

Gesloten