Welnee. Iedere app die ik ken (en bijbehorende website, waar je googelend op terecht komt) geeft expliciet aan dat het een importbak is. Dat je het niet kunt zien, zoals jij schreef, is gewoon onjuist. Daar hoef je geen autokenner voor te zijn, maar slechts voor te kunnen lezen.
Maar goed, als je niet goed genoeg of uberhaupt niet kijkt, dan krijg je taferelen als ik dit topic (en vele soortgelijke).
Beslist niet alle kentekens met een F zijn import en dat is ook nooit het geval geweest. FH en HF (en HA) zijn lettercombinaties voor bijzondere kentekens voor de handel, die bv worden gebruikt bij een proefrit.
Op de website of in de app van de RDW staat bij elk kenteken "datum eerste toelating" en "datum eerste afgifte Nederland". Als die niet hetzelfde zijn, is er in ieder geval iets bijzonders met die auto.
@moneyman: je gaat uit van je eigen situatie en die is voor iedereen anders
Nou ja, iedereen kan bij het RDW online de kentekengegevens opvragen. Daar staat alle informatie bij die er nodig is. https://ovi.rdw.nl/
Edit: zo zie ik bij mijn Focus (die uit Italië komt) staan dat de eerste tenaamstelling in december 2000 was, maar de toelating in Nederland pas in april 2011. Ik heb de auto sinds augustus 2014 in mijn bezit. Bij de kilometerstanden staat aangegeven dat ze er geen oordeel over kunnen vellen, omdat de auto uit het buitenland komt.
Ik zou proberen om bewijzen te verzamelen dat de kilometerteller daadwerkelijk is teruggedraaid. In dat geval kunt u de koop ontbinden en maakt de rest niet meer uit. Het risico van een teruggedraaide tellerstand ligt bij de verkoper.
In Duitsland wordt het terugdraaien van een tellerstand zwaar bestraft. Die claim willen ze daar niet aan hun broek krijgen.
Via een chassischeck is dit hoogstwaarschijnlijk na te gaan.