LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service beurten

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
peter.karman

service beurten

Ongelezen bericht door peter.karman »

onlangs heb ik mijn auto een grote beurt laten geven door de dealer.
wat mij opviel dat was dat er op de nota stond: vervangen remblokken waarbij 1 uur in rekening was gebracht.
in het onderhoudsschema staat dat bij een grote beurt ook de remklauwen moeten worden gereinigd.
dus voor het op en neer lopen naar het magazijn wordt 1 uur in rekening gebracht.
eerst werd mij door de dealer medegeeld dat de prijzen door de importeur worden vastgesteld.
bij navraag bij de importeur werd mij verteld dat dit niet waar was en dat de dealer zelf de prijzen vaststeld.
ik lig hierover nog steeds in de clinch met de dealer.
zijn er meer van deze ervaringen ?

schoepioen

Re: service beurten

Ongelezen bericht door schoepioen »

Ik weet dat bij enkele japanse merken standaard tarieven gehanteerd worden. Volgens mij door de betreffende importeurs vastgesteld. Kan iets afwijken natuurlijk als er extra zaken gedaan moeten worden. Een uur voor remmen kan zomaar. Het is nog best een werkje. Mogelijk moesten de klauwen en schijven eraf, ontluchten e.d.

Je zou voor de volgende beurt kunnen vragen wat ze aan de auto gaan doen en afspreken dat bij afwijkingen hierop eerst contact met je wordt opgenomen. Bijvoorbeeld...

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

nogal deningrerende opmerking over het naar het magazijn wandelen :roll:

remblokken vervangen is zo gedaan, maar als ze idd de zaak schoon maken, en misschien gangbaar moeten maken, zit je zo aan een uur

volgende keer zelf eens doen en kijken hoe lang je er mee bezig bent

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

peter.karman schreef:wat mij opviel dat was dat er op de nota stond: vervangen remblokken waarbij 1 uur in rekening was gebracht.
in het onderhoudsschema staat dat bij een grote beurt ook de remklauwen moeten worden gereinigd.
@pete.karman;

Ik denk dat u 2 zaken door elkaar haalt. U brengt uw auto naar de garage voor een grote beurt. Voor de grote beurt betaalt u een vast bedrag, door de importeur vastgesteld, hiertoe behoort ook het reinigen van de remklauwen.

Alle extra werkzaamheden, zoals nieuwe remblokken, vallen buiten dit vast bedrag, en dient u dus extra af te rekenen. Misschien de volgende keer vragen of ze u willen bellen als er extra werkzaamheden nodig zijn, dan komt u in ieder geval niet voor een verrassing te staan.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

peter.karman schreef: wat mij opviel dat was dat er op de nota stond: vervangen remblokken waarbij 1 uur in rekening was gebracht.
Als bij het reinigen blijkt dat ze vervangen moeten worden lijkt het me logisch dat ze vervangen worden.... Het had netter geweest als ze even hadden gebeld, maar ik neem aan dat je dan akkoord was gegaan met nieuwe remblokken. Lijkt me nogal een essentieel onderdeel van een auto.

ener38

Ongelezen bericht door ener38 »

door de meeste importeurs worden reparatietijden vast gesteld niet het uur tarief als ze dit deden zouden ze strafbaar zijn ivm prijsafspraken

als je dus je auto weg brengt voor een grote beurt en er moeten remblokken worden vervangen toetsen ze de code in voor remblokken vervangen en rolt daar een reparatie tijd uit en deze is de zelfde als dat je je auto brengt om alleen remblokken te vervangen of het fair is....

Gesloten