LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
Een nieuwe auto kopen is de slechtste investering, maar als je een auto koopt, mag je ervan uitgaan dat hij een in goede staat is. Helaas na een reeks van ontzettend slechte communicatie alsnog een halve auto, omdat ik alleen maar garantie heb op de motor... Deze mail heb ik afgelopen zaterdag gestuurd:
Beste Car Center Vaassen,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje geïrriteerd ben over de gang van zaken bij de koop van onze nieuwe auto. We hebben een hoop geld betaald voor onze nieuwe aanwinst en dan verwacht je wel een beetje service en een goede auto in een goede staat. De communicatie is vrij moeizaam gegaan en er zijn meerdere dingen misgegaan:
- Tot 3 keer toe is de datum van ophalen aangepast
- Bij het ophalen kon de auto niet worden overgeschreven
- Ineens een duplicaatcode op het Kenteken, wat echt gevolgen heeft voor het doorverkopen van de auto
- Verkeerde 2de sleutel meegegeven van een andere Renault
- Niet opsturen van de sleutel na melding hiervan (en dan wordt mij verweten dat ik zelf de sleutel nog niet heb opgestuurd! Niet zo gek dat ik inmiddels eerst even afwacht of ik de juiste sleutel binnenkrijg toch?!)
Dan nog het volgende:
Na het 'inrijden' van de auto (met meerdere personen) zijn er een aantal dingen die echt niet kloppen aan deze auto en die moeten worden opgelost:
- Vibratie bij een koude motor (bij testritten hebben we niet met een koude motor gereden)
- Vibratie op de snelweg bij een snelheid van 100+ (er lijkt een onbalans te zitten in de velg rechtsvoor)
- Bij het remmen in zijn achteruit (bij het achteruit rijden) maken de remmen achter een schrapend geluid
- Achterschokdempers zijn ineens heel slecht en de auto deint steeds erg na
Ik hoop dat we deze problemen snel kunnen oplossen en ik verwacht dat ik dit kan doen bij een garage bij mij in de buurt (zoals afgesproken). We zijn nog steeds erg blij met deze mooie, ruime auto, maar hij moet wel helemaal goed zijn voordat wij ons derde kind mogen verwachten!
Ik hoop snel van jullie te horen!
Reactie:
Goedemiddag Joost, Deze auto is APK goed gekeurd en het is en blijft een occasion ik geef alleen Garantie op de Motor daar heb je ook voor getekend. En wat betreft de sleutel stuur eerst mij sleutel maar terug want naar de mail wat jij mij stuurt wat eigenlijk nergens op slaat ga ik niet eerst een sleutel naar jou sturen want dan krijg ik mijn eigen sleutel toch niet . dat vind ik waar jou mail op neer komt.
Mvg Car Center vaassen
Heel bijzonder als je het mij vraagt! Zo, ik ben even mijn ei kwijt, ik hoop dat een aantal mensen dit leest, zodat meer leed voorkomen kan worden!
Beste Car Center Vaassen,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje geïrriteerd ben over de gang van zaken bij de koop van onze nieuwe auto. We hebben een hoop geld betaald voor onze nieuwe aanwinst en dan verwacht je wel een beetje service en een goede auto in een goede staat. De communicatie is vrij moeizaam gegaan en er zijn meerdere dingen misgegaan:
- Tot 3 keer toe is de datum van ophalen aangepast
- Bij het ophalen kon de auto niet worden overgeschreven
- Ineens een duplicaatcode op het Kenteken, wat echt gevolgen heeft voor het doorverkopen van de auto
- Verkeerde 2de sleutel meegegeven van een andere Renault
- Niet opsturen van de sleutel na melding hiervan (en dan wordt mij verweten dat ik zelf de sleutel nog niet heb opgestuurd! Niet zo gek dat ik inmiddels eerst even afwacht of ik de juiste sleutel binnenkrijg toch?!)
Dan nog het volgende:
Na het 'inrijden' van de auto (met meerdere personen) zijn er een aantal dingen die echt niet kloppen aan deze auto en die moeten worden opgelost:
- Vibratie bij een koude motor (bij testritten hebben we niet met een koude motor gereden)
- Vibratie op de snelweg bij een snelheid van 100+ (er lijkt een onbalans te zitten in de velg rechtsvoor)
- Bij het remmen in zijn achteruit (bij het achteruit rijden) maken de remmen achter een schrapend geluid
- Achterschokdempers zijn ineens heel slecht en de auto deint steeds erg na
Ik hoop dat we deze problemen snel kunnen oplossen en ik verwacht dat ik dit kan doen bij een garage bij mij in de buurt (zoals afgesproken). We zijn nog steeds erg blij met deze mooie, ruime auto, maar hij moet wel helemaal goed zijn voordat wij ons derde kind mogen verwachten!
Ik hoop snel van jullie te horen!
Reactie:
Goedemiddag Joost, Deze auto is APK goed gekeurd en het is en blijft een occasion ik geef alleen Garantie op de Motor daar heb je ook voor getekend. En wat betreft de sleutel stuur eerst mij sleutel maar terug want naar de mail wat jij mij stuurt wat eigenlijk nergens op slaat ga ik niet eerst een sleutel naar jou sturen want dan krijg ik mijn eigen sleutel toch niet . dat vind ik waar jou mail op neer komt.
Mvg Car Center vaassen
Heel bijzonder als je het mij vraagt! Zo, ik ben even mijn ei kwijt, ik hoop dat een aantal mensen dit leest, zodat meer leed voorkomen kan worden!
Re: Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
Lastig hierin een advies te geven. Allereerst verteld u te weinig over de auto om enigszins een oordeel te vormen. Bouwjaar, kilometerstand, etc. etc. Zeker bij een iets oudere auto verdient het aanbeveling, als u zelf te weinig technische kennis heeft, een grondige keuring uit te voeren. Zoiets heet onderzoeksplicht. Alleen een proefrit maken is beslist te weinig onderzoeksplicht.
Verder heeft u te veel vertrouwd op de APK-keuring. Dit is een veiligheidskeuring, niets meer en niets minder. Over de technische staat van een auto zegt die keuring beslist onvoldoende.
Ook heeft u getekend voor alleen garantie op de motor. Problemen aan overige delen van de auto vallen hier dus niet onder en hierbij staat het verkopende bedrijf in zijn recht, zeker als u onvoldoende heeft voldaan aan uw onderzoeksplicht.
Dan nog het geschil over die sleutel. Rijdt u gewoon met die auto en sleutel eens naar genoemd autobedrijf toe, overhandig de sleutel die u heeft en neem de andere sleutel in ontvangst. En bespreek, misschien onder het genot van een kop koffie, op een rustige manier nog eens de overige problemen. Wie weet wat de verkopende partij dan voor u nog kan betekenen en wellicht u nog enigszins tegemoet kan komen.
Laat de zaak geenszins escaleren, waar u volgens mij al aardig mee bezig bent, want dan kunt u er van uitgaan dat u uiteindelijk helemaal niets bereikt.
Verder heeft u te veel vertrouwd op de APK-keuring. Dit is een veiligheidskeuring, niets meer en niets minder. Over de technische staat van een auto zegt die keuring beslist onvoldoende.
Ook heeft u getekend voor alleen garantie op de motor. Problemen aan overige delen van de auto vallen hier dus niet onder en hierbij staat het verkopende bedrijf in zijn recht, zeker als u onvoldoende heeft voldaan aan uw onderzoeksplicht.
Dan nog het geschil over die sleutel. Rijdt u gewoon met die auto en sleutel eens naar genoemd autobedrijf toe, overhandig de sleutel die u heeft en neem de andere sleutel in ontvangst. En bespreek, misschien onder het genot van een kop koffie, op een rustige manier nog eens de overige problemen. Wie weet wat de verkopende partij dan voor u nog kan betekenen en wellicht u nog enigszins tegemoet kan komen.
Laat de zaak geenszins escaleren, waar u volgens mij al aardig mee bezig bent, want dan kunt u er van uitgaan dat u uiteindelijk helemaal niets bereikt.
Re: Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
Ik hoop dat er voor u bovengenoemde mail hebt gestuurd er eerst op een andere manier contact is geweest met de garage. Zo niet dan begint u wel er formeel met het laten horen van uw klachten.
Zoals BreejKC al aangeeft eerst de problemen aankaarten onder het genot van een kop koffie.
De toon maakt de muziek.
Zoals BreejKC al aangeeft eerst de problemen aankaarten onder het genot van een kop koffie.
De toon maakt de muziek.
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
-Wat is de reden dat de afspraak verzet is? Overmacht of misplanning?
-Auto kon niet worden overgeschreven, want? Werkte de computer niet of was de plaatselijk overschijfpunt dicht?
-Ineens een duplicaatcode? Deze was er nog niet tijdens de aankoop?
-Verkeerde sleutel meegegeven. Een fout kan gemaakt worden, maar wat voor nut heeft het dat u die sleutel niet terug geeft? U kunt er niets mee en de verkoper kan nu een andere auto niet verkopen. De schade is groter dan uw principes.
-Vibratie boven de 100km/u, niet tijdens de proefrit zo snel gereden? En ook bij de proefrit niet achteruit gereden? Ook de schokdempers zouden bij een proefrit te voelen geweest moeten zijn.
Heeft u wel een aankoopkeuring laten doen, of heeft u enkel vertrouwd op een APK?
-Auto kon niet worden overgeschreven, want? Werkte de computer niet of was de plaatselijk overschijfpunt dicht?
-Ineens een duplicaatcode? Deze was er nog niet tijdens de aankoop?
-Verkeerde sleutel meegegeven. Een fout kan gemaakt worden, maar wat voor nut heeft het dat u die sleutel niet terug geeft? U kunt er niets mee en de verkoper kan nu een andere auto niet verkopen. De schade is groter dan uw principes.
-Vibratie boven de 100km/u, niet tijdens de proefrit zo snel gereden? En ook bij de proefrit niet achteruit gereden? Ook de schokdempers zouden bij een proefrit te voelen geweest moeten zijn.
Heeft u wel een aankoopkeuring laten doen, of heeft u enkel vertrouwd op een APK?
Re: Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
Hoi NeoDutchio, Nevyn en BreejKC,
Bedankt voor jullie reacties! Stel ik zeer op prijs! Ik heb al veel contact gehad met dit bedrijf en elke keer ging er weer iets mis in de communicatie. Ik heb al veel contact gehad over deze sleutel en elke keer was degene die ervan wist niet aanwezig. Toen ik belde waar de sleutel bleef werden mij verwijten gemaakt dat ik hem zelf ook nog niet had opgestuurd. Ik heb in het eerst gesprek al gemeld dat ik de sleutel stuur als ik de goede sleutel heb ontvangen (helaas is het bedrijf niet in de buurt, maar een goede 1,5 uur rijden). Ik was/ben het gewoon zat en zocht naar een manier om als eerste even mijn verhaal kwijt te kunnen. Vooral de laatste reactie op een normale mail vind ik zeer onprofessioneel. Ik probeer ze vandaag al de hele dag (een stuk of 8 keer op verschillende tijdstippen) telefonisch te bereiken, maar heb niemand kunnen spreken. Dit leek mij de beste manier andere klanten wel op de hoogte te stellen van deze slechte communicatie. Via de ANWB (https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/garages) kon ik helaas voor dit bedrijf geen recensie toevoegen, omdat ze er niet tussen staan. Dan maar escaleren naar Radar!
Dat ik geen recht heb op reparatie kan ik nog begrijpen. Jammer dat ze niet iets kunnen betekenen voor deze problemen, maar ik weet dat dit een risico is als ik een auto ophaal na een proefrit, nieuwe APK en een beurtje. Je moet een beetje mazzel hebben met een nieuwe occasion! Ik ga nu voor reparatie ook liever naar een bekende dealer en ga volgende keer op zoek naar een auto met een officiële aankoopkeuring.
In mijn reactie aan dit bedrijf heb ik al het volgende gestuurd:
Hallo weer!
Wat een onzin! Jullie zijn zo slecht in de communicatie, dat ik ervoor heb gekozen te wachten met het opsturen van die sleutel! U gaf aan de sleutel meteen op te sturen, ik heb dit niet gezegd in het telefoongesprek! Lijkt mij heel logisch na al die incidenten. Ik ga wel op zoek naar een echte garage om de boel te laten repareren, maar ik verwacht die sleutel vandaag op de post! Ik zal morgen langs het postkantoor gaan om de sleutel te sturen, u heeft mijn woord!
Nog even voor het idee antwoord op jouw vragen NeoDutchio:
-Wat is de reden dat de afspraak verzet is? Overmacht of misplanning? Misplanning, tot 3 keer toe!
-Auto kon niet worden overgeschreven, want? Werkte de computer niet of was de plaatselijk overschijfpunt dicht? Tenaamstellingcode was nog niet binnen, dus met groen platen vertrokken naar huis...
-Ineens een duplicaatcode? Deze was er nog niet tijdens de aankoop? Nee! Het bleek dat de auto origineel NL is, naar Duitslands is verhuisd en weer is geïmporteerd door dit bedrijf. Als ik had geweten dat er een 1tje op de kentekenplaat kwam, had ik het misschien niet eens gedaan! De verkoper heeft mij ervan overtuigd dat dit geen negatieve invloed heeft op het doorverkopen van de auto.
-Verkeerde sleutel meegegeven. Een fout kan gemaakt worden, maar wat voor nut heeft het dat u die sleutel niet terug geeft? U kunt er niets mee en de verkoper kan nu een andere auto niet verkopen. De schade is groter dan uw principes. Daarom stuur ik zelf de sleutel maar gewoon op...
-Vibratie boven de 100km/u, niet tijdens de proefrit zo snel gereden? En ook bij de proefrit niet achteruit gereden? Ook de schokdempers zouden bij een proefrit te voelen geweest moeten zijn. Al deze dingen zijn bij de proefrit niet opgevallen. Ik heb echt mijn best gedaan met iemand anders om de auto goed proef te rijden. Misschien hebben we dit gemist...
Bedankt voor jullie reacties! Stel ik zeer op prijs! Ik heb al veel contact gehad met dit bedrijf en elke keer ging er weer iets mis in de communicatie. Ik heb al veel contact gehad over deze sleutel en elke keer was degene die ervan wist niet aanwezig. Toen ik belde waar de sleutel bleef werden mij verwijten gemaakt dat ik hem zelf ook nog niet had opgestuurd. Ik heb in het eerst gesprek al gemeld dat ik de sleutel stuur als ik de goede sleutel heb ontvangen (helaas is het bedrijf niet in de buurt, maar een goede 1,5 uur rijden). Ik was/ben het gewoon zat en zocht naar een manier om als eerste even mijn verhaal kwijt te kunnen. Vooral de laatste reactie op een normale mail vind ik zeer onprofessioneel. Ik probeer ze vandaag al de hele dag (een stuk of 8 keer op verschillende tijdstippen) telefonisch te bereiken, maar heb niemand kunnen spreken. Dit leek mij de beste manier andere klanten wel op de hoogte te stellen van deze slechte communicatie. Via de ANWB (https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/garages) kon ik helaas voor dit bedrijf geen recensie toevoegen, omdat ze er niet tussen staan. Dan maar escaleren naar Radar!
Dat ik geen recht heb op reparatie kan ik nog begrijpen. Jammer dat ze niet iets kunnen betekenen voor deze problemen, maar ik weet dat dit een risico is als ik een auto ophaal na een proefrit, nieuwe APK en een beurtje. Je moet een beetje mazzel hebben met een nieuwe occasion! Ik ga nu voor reparatie ook liever naar een bekende dealer en ga volgende keer op zoek naar een auto met een officiële aankoopkeuring.
In mijn reactie aan dit bedrijf heb ik al het volgende gestuurd:
Hallo weer!
Wat een onzin! Jullie zijn zo slecht in de communicatie, dat ik ervoor heb gekozen te wachten met het opsturen van die sleutel! U gaf aan de sleutel meteen op te sturen, ik heb dit niet gezegd in het telefoongesprek! Lijkt mij heel logisch na al die incidenten. Ik ga wel op zoek naar een echte garage om de boel te laten repareren, maar ik verwacht die sleutel vandaag op de post! Ik zal morgen langs het postkantoor gaan om de sleutel te sturen, u heeft mijn woord!
Nog even voor het idee antwoord op jouw vragen NeoDutchio:
-Wat is de reden dat de afspraak verzet is? Overmacht of misplanning? Misplanning, tot 3 keer toe!
-Auto kon niet worden overgeschreven, want? Werkte de computer niet of was de plaatselijk overschijfpunt dicht? Tenaamstellingcode was nog niet binnen, dus met groen platen vertrokken naar huis...
-Ineens een duplicaatcode? Deze was er nog niet tijdens de aankoop? Nee! Het bleek dat de auto origineel NL is, naar Duitslands is verhuisd en weer is geïmporteerd door dit bedrijf. Als ik had geweten dat er een 1tje op de kentekenplaat kwam, had ik het misschien niet eens gedaan! De verkoper heeft mij ervan overtuigd dat dit geen negatieve invloed heeft op het doorverkopen van de auto.
-Verkeerde sleutel meegegeven. Een fout kan gemaakt worden, maar wat voor nut heeft het dat u die sleutel niet terug geeft? U kunt er niets mee en de verkoper kan nu een andere auto niet verkopen. De schade is groter dan uw principes. Daarom stuur ik zelf de sleutel maar gewoon op...
-Vibratie boven de 100km/u, niet tijdens de proefrit zo snel gereden? En ook bij de proefrit niet achteruit gereden? Ook de schokdempers zouden bij een proefrit te voelen geweest moeten zijn. Al deze dingen zijn bij de proefrit niet opgevallen. Ik heb echt mijn best gedaan met iemand anders om de auto goed proef te rijden. Misschien hebben we dit gemist...
Re: Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
ik mis nog de prijs, type en km stand...
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
Een duplicaatcode omdat de auto weer ingevoerd is? Een duplicaatcode krijgt men als de auto een dusdanige schade gehad heeft dat het kenteken is ingetrokken en er een RDW keuring gedaan moet worden, of als de kentekenplaten verdwenen zijn, of de papieren kwijt zijn. Als een auto geïmporteerd wordt komt er gewoon een nieuw kenteken. Als ik u was zou ik maar eens achterhalen of u geen schade auto hebt.
Even advocaat van de duivel spelen: problemen met de auto, duplicaatcode en 1 sleutel. Schade auto opgekocht, opgekalefaterd en goedkoop weer verkocht? U gaat natuurlijk niet 1,5 uur rijden als de prijs niet interessant is. Of het moet wel een heel bijzondere auto zijn.
Als ik de site bekijk zijn het voornamelijk benzine auto's met zeer weinig kilometers op de teller. Teveel tot max 100.000km en leeftijden zelfs ouder van 10 jaar. Geen enkele handelaar heeft zoveel auto's staan in deze categorie. Geen enkel kenteken te zien wat ook weer verdacht is. Heeft u wel een onderhoudsboekje in de auto liggen? Zo ja, informeer eens bij de garage's waar de auto in onderhoud geweest is. Er bekruipt mij nu een akelig gevoel over uw auto.
Even advocaat van de duivel spelen: problemen met de auto, duplicaatcode en 1 sleutel. Schade auto opgekocht, opgekalefaterd en goedkoop weer verkocht? U gaat natuurlijk niet 1,5 uur rijden als de prijs niet interessant is. Of het moet wel een heel bijzondere auto zijn.
Als ik de site bekijk zijn het voornamelijk benzine auto's met zeer weinig kilometers op de teller. Teveel tot max 100.000km en leeftijden zelfs ouder van 10 jaar. Geen enkele handelaar heeft zoveel auto's staan in deze categorie. Geen enkel kenteken te zien wat ook weer verdacht is. Heeft u wel een onderhoudsboekje in de auto liggen? Zo ja, informeer eens bij de garage's waar de auto in onderhoud geweest is. Er bekruipt mij nu een akelig gevoel over uw auto.
Re: Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
Inderdaad zeer verdacht. Ik zie er maar een paar waar het kenteken van te zien is, en bij deze staat er ook NAP bij de km stand.
Deze zou je misschien nog kunnen vertrouwen.
Maar de rest....
Deze zou je misschien nog kunnen vertrouwen.
Maar de rest....
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 apr 2018 16:08
Re: Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
Helaas ook een auto gekocht hier, 2 weken later.. Rook onder de motorkap vandaan, koelvloeistof allemaal weg.
Staat nu bij de garage, de waterpomp is lek en moet vervangen worden. Daarnaast is de koppakking kapot en de cilinderkop moet ook vervangen worden.
Afgesproken bij de verkoop dat reparatie ook bij mij in de buurt kan (Zeeland). Gebeld hierover maar dat kan nu natuurlijk niet meer... De auto moet daarheen, alleen start de motor niet en kan je er dus niet mee rijden. Vervoer kost een goede tweehonderd euro..
De manier van benaderen is aggressief vanuit de verkoper. Op geen enkele manier wordt er meegedacht met iets...
Het gaat om een Opel Corsa uit 2009, kilometerstand is 74.000 (geeft hij aan, twijfelen nu meerdere mensen aan), verkoopprijs was 7.000 euro..
Misschien als de topicstarter dit leest dat we samen een (civiele) procedure kunnen starten. Twee staan sterker dan één en ik heb in ieder geval een rechtsbijstandsverzekering...
Staat nu bij de garage, de waterpomp is lek en moet vervangen worden. Daarnaast is de koppakking kapot en de cilinderkop moet ook vervangen worden.
Afgesproken bij de verkoop dat reparatie ook bij mij in de buurt kan (Zeeland). Gebeld hierover maar dat kan nu natuurlijk niet meer... De auto moet daarheen, alleen start de motor niet en kan je er dus niet mee rijden. Vervoer kost een goede tweehonderd euro..
De manier van benaderen is aggressief vanuit de verkoper. Op geen enkele manier wordt er meegedacht met iets...
Het gaat om een Opel Corsa uit 2009, kilometerstand is 74.000 (geeft hij aan, twijfelen nu meerdere mensen aan), verkoopprijs was 7.000 euro..
Misschien als de topicstarter dit leest dat we samen een (civiele) procedure kunnen starten. Twee staan sterker dan één en ik heb in ieder geval een rechtsbijstandsverzekering...
Re: Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
wat is het kenteken van de auto?
Re: Slechte communicatie met Car Centre Vaassen
Mijn nieuwe auto... maar is gebruikte en alleen garantie op de motor dus wielen mogen rammelen en remmen ook ......
Dit bedrijf is via Google te vinden dus goed testen en keuren of niets kopen.
Ik las 2x keuring kosten en niets gekocht.
De keuring moest later en datum prikken was ramp....
Dat is hun manier om probleem voertuig die er wel mooi uit ziet en niet te duur is kwijt te raken.
Kijk in hun werkplaats, veel poets en weinig reparaties....
Voor voertuigen boven de €5000,- bij Bovag met Bovag garantie certificaat kopen of hier klagen dat het fout ging?
Dit bedrijf is via Google te vinden dus goed testen en keuren of niets kopen.
Ik las 2x keuring kosten en niets gekocht.
De keuring moest later en datum prikken was ramp....
Dat is hun manier om probleem voertuig die er wel mooi uit ziet en niet te duur is kwijt te raken.
Kijk in hun werkplaats, veel poets en weinig reparaties....
Voor voertuigen boven de €5000,- bij Bovag met Bovag garantie certificaat kopen of hier klagen dat het fout ging?