Zelf ben ik woonachtig in Enschede, maar ik was op zoek naar een specifiek
model auto en deze had ik in de juiste toestand gevonden bij Autobedrijf H. Kanters in Geldrop. Ik heb zodoende mijn auto ingeruild voor een nieuwe, jongere auto. De inruilwaarde was marktconform, daar ben ik tevreden mee. Waar ik ontevreden over ben is dat we een mondelinge
afspraak hadden om mijn bestaande carkit te installeren in de nieuwe
gekochte auto. Dat is gebeurd, echter niet op de juiste manier.
Niet alleen ging de carkit niet van het contact af (de stroom bleef er dus
constant op staan , hier kwam ik later pas achter), ook is het met weinig
finesse erin gebouwd (getuige de gebruikerssporen en kleine schade plekjes
op de originele autoradio). Ik heb gebeld met het verhaal en volgens dhr.
Kanters kon het probleem eenvoudig opgelost worden. Omdat ik Enschede woon
vond ik het niet echt rendabel om helemaal hiervoor terug te rijden naar
Geldrop, zodoende heb ik het probleem laten verhelpen bij een lokale
autogarage. Deze heeft te kennen gegeven dat er kabels afgeknipt zijn en er
nieuwe kabels aangeschaft moesten worden om het systeem werkend te krijgen.
Kosten inclusief nieuwe kabels en installatie: een slordige €200,-
Ik heb de garagehouder gevraagd om een compensatie, omdat we overeengekomen
waren dat de carkit installatie ook meegenomen zou worden in de eindprijs.
Zoals (helaas) verwacht vond de garagehouder dat niet aan de orde want hij had
zich aan z'n verplichting voldaan. Dit vond ik niet netjes. Heb de andere
garage verzocht om de garagehouder te contacteren om hem uitleg te geven over
de situatie en waarom de kosten zo hoog waren. Hij erkende deze hoge kosten
niet en zal ook geen tegemoetkoming aanbieden.
Ik vind dit absoluut niet netjes, omdat hij wel erkent dat de carkit
verkeerd aangesloten is. Op z'n minst een gedeeltelijke tegemoetkoming zou
zeker op z'n plaats zijn. Met zijn wagenpark en de staat van zijn auto's is
niks mis. Maar het niet nakomen van afspraken is gewoon heel slecht van
Autobedrijf H. Kanters. Een typisch geval van jammer!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaring Autobedrijf Kanters Geldrop
Re: Slechte ervaring Autobedrijf Kanters Geldrop
U had gewoon terug naar Enschede meten gaan. Het is Kanters schuld niet dat u een auto zo ver weg hebt gekocht.akadjuh schreef:Zelf ben ik woonachtig in Enschede, maar ik was op zoek naar een specifiek
model auto en deze had ik in de juiste toestand gevonden bij Autobedrijf H. Kanters in Geldrop. Ik heb zodoende mijn auto ingeruild voor een nieuwe, jongere auto. De inruilwaarde was marktconform, daar ben ik tevreden mee. Waar ik ontevreden over ben is dat we een mondelinge
afspraak hadden om mijn bestaande carkit te installeren in de nieuwe
gekochte auto. Dat is gebeurd, echter niet op de juiste manier.
Niet alleen ging de carkit niet van het contact af (de stroom bleef er dus
constant op staan , hier kwam ik later pas achter), ook is het met weinig
finesse erin gebouwd (getuige de gebruikerssporen en kleine schade plekjes
op de originele autoradio). Ik heb gebeld met het verhaal en volgens dhr.
Kanters kon het probleem eenvoudig opgelost worden. Omdat ik Enschede woon
vond ik het niet echt rendabel om helemaal hiervoor terug te rijden naar
Geldrop, zodoende heb ik het probleem laten verhelpen bij een lokale
autogarage. Deze heeft te kennen gegeven dat er kabels afgeknipt zijn en er
nieuwe kabels aangeschaft moesten worden om het systeem werkend te krijgen.
Kosten inclusief nieuwe kabels en installatie: een slordige €200,-
Ik heb de garagehouder gevraagd om een compensatie, omdat we overeengekomen
waren dat de carkit installatie ook meegenomen zou worden in de eindprijs.
Zoals (helaas) verwacht vond de garagehouder dat niet aan de orde want hij had
zich aan z'n verplichting voldaan. Dit vond ik niet netjes. Heb de andere
garage verzocht om de garagehouder te contacteren om hem uitleg te geven over
de situatie en waarom de kosten zo hoog waren. Hij erkende deze hoge kosten
niet en zal ook geen tegemoetkoming aanbieden.
Ik vind dit absoluut niet netjes, omdat hij wel erkent dat de carkit
verkeerd aangesloten is. Op z'n minst een gedeeltelijke tegemoetkoming zou
zeker op z'n plaats zijn. Met zijn wagenpark en de staat van zijn auto's is
niks mis. Maar het niet nakomen van afspraken is gewoon heel slecht van
Autobedrijf H. Kanters. Een typisch geval van jammer!!
Re: Slechte ervaring Autobedrijf Kanters Geldrop
Dus de verkoper wil het in orde maken, u kiest er voor om het op eigen houtje/kosten te doen en neemt hem dan achteraf kwalijk dat hij de kosten niet wil vergoeden? Het moet toch niet gekker worden!akadjuh schreef:Zelf ben ik woonachtig in Enschede, maar ik was op zoek naar een specifiek
model auto en deze had ik in de juiste toestand gevonden ... in Geldrop.
Ik heb gebeld met het verhaal en volgens dhr.Kanters kon het probleem eenvoudig opgelost worden. Omdat ik Enschede woon vond ik het niet echt rendabel om helemaal hiervoor terug te rijden naar
Geldrop, zodoende heb ik het probleem laten verhelpen bij een lokale autogarage.
U had misschien in uw rendabiliteitsafweging iets realistischer te werk moeten gaan. Naar Geldrop rijden en géén extra kosten of dicht bij huis met extra kosten. Nu u voor het eerste gekozen hebt, kan de verkoper niets verweten worden op dit gebied.
Re: Slechte ervaring Autobedrijf Kanters Geldrop
Staat dat van die carkit op papier?
Re: Slechte ervaring Autobedrijf Kanters Geldrop
Kanters heeft u aangeboden op het een en ander te verhelpen maar u wilt dit niet omdat u te ver weg woont. En dan nog een bericht schrijven op het forum over slechte ervaringen?akadjuh schreef:...Ik heb gebeld met het verhaal en volgens dhr.
Kanters kon het probleem eenvoudig opgelost worden. Omdat ik Enschede woon
vond ik het niet echt rendabel om helemaal hiervoor terug te rijden naar
Geldrop, zodoende heb ik het probleem laten verhelpen bij een lokale
autogarage. Deze heeft te kennen gegeven dat er kabels afgeknipt zijn en er
nieuwe kabels aangeschaft moesten worden om het systeem werkend te krijgen.
Kosten inclusief nieuwe kabels en installatie: een slordige €200,-
Ik heb de garagehouder gevraagd om een compensatie, omdat we overeengekomen
waren dat de carkit installatie ook meegenomen zou worden in de eindprijs.
Zoals (helaas) verwacht vond de garagehouder dat niet aan de orde want hij had
zich aan z'n verplichting voldaan. Dit vond ik niet netjes. Heb de andere
garage verzocht om de garagehouder te contacteren om hem uitleg te geven over
de situatie en waarom de kosten zo hoog waren. Hij erkende deze hoge kosten
niet en zal ook geen tegemoetkoming aanbieden.
Ik vind dit absoluut niet netjes, omdat hij wel erkent dat de carkit
verkeerd aangesloten is. Op z'n minst een gedeeltelijke tegemoetkoming zou
zeker op z'n plaats zijn. Met zijn wagenpark en de staat van zijn auto's is
niks mis. Maar het niet nakomen van afspraken is gewoon heel slecht van
Autobedrijf H. Kanters. Een typisch geval van jammer!!
Als reistijd een probleem is kunt u volgende keer beter een auto kopen om de hoek.