LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Een enorme misser van Autoland Van Den Brug.
Kort mijn verhaal: Ik strandde met mijn Audi A6 die ik twee jaar daarvoor ook bij Autoland Van Den Brug Heerenveen als occasion heb gekocht. Ik kreeg een melding van de versnellingsbak in de display van het dashboard. Omdat de auto voor al het onderhoud naar Autoland Van Den Brug ging had ik Audi-mobiliteitsgarantie. De Mobiliteitsdienst van Autoland Van Den Brug kwam ter plaatse. De monteur sloot de computer aan en zag dat er een storing in het brandstofsyteem had voorgedaan. De auto werd op transport naar Heerenveen gezet. Twee dagen later kreeg ik te horen dat de reparatie 10.950,- zou gaan kosten vanwege slijpsel in het brandstofsyteem. Autoland Van Den Brug schreef daarmee in één klap mijn auto economisch totall loss. Ik was verbaasd en teleurgesteld. Daarop heb ik besloten de auto aan de handel te verkopen. Had ik dit maar nooit gedaan. Twee weken later rijdt de auto weer rond. Bij navraag aan de (bekende) handelaar meldde hij mij eerlijk dat Autoland Van Den Brug een enorme misser in hun werkplaats heeft gemaakt.
De oorzaak van mijn stranding bleek geen brandstofprobleem, maar een hydrauliek-leiding van de automaatbak bleek gesprongen waardoor de aandrijving wegviel. Kosten van de leiding 160,- euro...
Ik ben, samen met de gesprongen hydrauliek-leiding, in gesprek gegaan met de manager van Autoland Van Den Brug en hen geconfronteerd met deze enorme misser in hun werkplaats.
Zij hebben de procedures van de importeur gevolgd, dus treft hen geen blaam. Maar waarom is er niets gedaan met mijn opmerking van de melding in de display over de versnellingsbak? Ik heb hen, nadat er een diagnose van bijna 11K werd gesteld, nota bene extra gevraagd om er zelfs alsjeblieft nog ėėn keer goed naar de auto te kijken omdat de economische waarde aanzienlijk lager lag dan de reparatiekosten. Er is niets mee gedaan!
Als Autoland Van den Brug de auto op de brug had gezet en de bodemplaat eronderuit had gehaald, had men het direct gezien. De hydrauliekolie lag als een plas op de afdekplaat onder de motor. Helaas....
Het is de computer eraan, en niet verder kijken.
Na een brief van mijn advocaat, ben ik uiteindelijk afgescheept met een goedmakertje van 1500,- euro.
Het vertrouwen in Autoland Van den Brug is weg.
Kort mijn verhaal: Ik strandde met mijn Audi A6 die ik twee jaar daarvoor ook bij Autoland Van Den Brug Heerenveen als occasion heb gekocht. Ik kreeg een melding van de versnellingsbak in de display van het dashboard. Omdat de auto voor al het onderhoud naar Autoland Van Den Brug ging had ik Audi-mobiliteitsgarantie. De Mobiliteitsdienst van Autoland Van Den Brug kwam ter plaatse. De monteur sloot de computer aan en zag dat er een storing in het brandstofsyteem had voorgedaan. De auto werd op transport naar Heerenveen gezet. Twee dagen later kreeg ik te horen dat de reparatie 10.950,- zou gaan kosten vanwege slijpsel in het brandstofsyteem. Autoland Van Den Brug schreef daarmee in één klap mijn auto economisch totall loss. Ik was verbaasd en teleurgesteld. Daarop heb ik besloten de auto aan de handel te verkopen. Had ik dit maar nooit gedaan. Twee weken later rijdt de auto weer rond. Bij navraag aan de (bekende) handelaar meldde hij mij eerlijk dat Autoland Van Den Brug een enorme misser in hun werkplaats heeft gemaakt.
De oorzaak van mijn stranding bleek geen brandstofprobleem, maar een hydrauliek-leiding van de automaatbak bleek gesprongen waardoor de aandrijving wegviel. Kosten van de leiding 160,- euro...
Ik ben, samen met de gesprongen hydrauliek-leiding, in gesprek gegaan met de manager van Autoland Van Den Brug en hen geconfronteerd met deze enorme misser in hun werkplaats.
Zij hebben de procedures van de importeur gevolgd, dus treft hen geen blaam. Maar waarom is er niets gedaan met mijn opmerking van de melding in de display over de versnellingsbak? Ik heb hen, nadat er een diagnose van bijna 11K werd gesteld, nota bene extra gevraagd om er zelfs alsjeblieft nog ėėn keer goed naar de auto te kijken omdat de economische waarde aanzienlijk lager lag dan de reparatiekosten. Er is niets mee gedaan!
Als Autoland Van den Brug de auto op de brug had gezet en de bodemplaat eronderuit had gehaald, had men het direct gezien. De hydrauliekolie lag als een plas op de afdekplaat onder de motor. Helaas....
Het is de computer eraan, en niet verder kijken.
Na een brief van mijn advocaat, ben ik uiteindelijk afgescheept met een goedmakertje van 1500,- euro.
Het vertrouwen in Autoland Van den Brug is weg.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 nov 2020 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd, titel aangepast, hoofdletters en uitroeptekens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd, titel aangepast, hoofdletters en uitroeptekens verwijderd
Re: Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Uw laatste zin kan ik me voorstellen. Maar uw eigen supersnelle beslissing om uw auto van de hand te doen zonder een second opinion heeft ongetwijfeld de doorslag gegeven voor uw verlies.
thecure
vindt dit leuk
Re: Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Dit verhaal rammelt een beetje. Als dit een diesel betreft waar benzine in is getankt (eenmalig is genoeg) is slijpsel in het brandstofsysteem een bekende klacht (die inderdaad zo duur kan worden). Echter slijpsel is niet uit te lezen via een storing. Je ziet een code m.b.t. het brandstofsysteem maar de spanen kunnen enkel worden geconstateerd door het brandstoffilter te openen (niet heel veel werk overigens).
Kortom zegt u nu dat van den Brug het brandstoffilter nooit heeft geopend en de metaalspanen heeft verzonnen (die kende ik al wel van ander luie Vag dealers).
overigens geloof ik best dat de storing van de Bak een hydreauliekleiding zou kunnen zijn echter is zie ik de relatie niet met het eerdergenoemde brandstofsysteem (wegvallen druk geeft heel andere storingen zeker als er al een lampje op het dashboar is te zien).
Wellicht mist er wat info. of had de auto daadwerkelijn twee klachten (overigens ken ik voldoende voorbeelden van Audi's die met brandstofklachten snel de handel in worden geduwed, de klacht is kortstondig/goedkoop op te lossen echter de schade is reeds aanwezig en dergelijke auto's krijgen eerder op korte dan op lange termijn weer met hetzelfde euvel te kampen.
Kortom zegt u nu dat van den Brug het brandstoffilter nooit heeft geopend en de metaalspanen heeft verzonnen (die kende ik al wel van ander luie Vag dealers).
overigens geloof ik best dat de storing van de Bak een hydreauliekleiding zou kunnen zijn echter is zie ik de relatie niet met het eerdergenoemde brandstofsysteem (wegvallen druk geeft heel andere storingen zeker als er al een lampje op het dashboar is te zien).
Wellicht mist er wat info. of had de auto daadwerkelijn twee klachten (overigens ken ik voldoende voorbeelden van Audi's die met brandstofklachten snel de handel in worden geduwed, de klacht is kortstondig/goedkoop op te lossen echter de schade is reeds aanwezig en dergelijke auto's krijgen eerder op korte dan op lange termijn weer met hetzelfde euvel te kampen.
Re: Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Ik ben altijd met de auto naar de dealer geweest. Deze zijn toch "de beste mensen voor je auto"?! "Liever de dealer"...
Waarom zou ik twijfelen aan hun diagnose. Als het garage: "Pietje op de hoek" was geweest, dan het ik een second opinion overwogen.
Re: Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Rammelen doet het zeker niet. Wellicht wat onduidelijkheden?Veldt01 schreef: ↑09 nov 2020 11:42Dit verhaal rammelt een beetje. Als dit een diesel betreft waar benzine in is getankt (eenmalig is genoeg) is slijpsel in het brandstofsysteem een bekende klacht (die inderdaad zo duur kan worden). Echter slijpsel is niet uit te lezen via een storing. Je ziet een code m.b.t. het brandstofsysteem maar de spanen kunnen enkel worden geconstateerd door het brandstoffilter te openen (niet heel veel werk overigens).
Kortom zegt u nu dat van den Brug het brandstoffilter nooit heeft geopend en de metaalspanen heeft verzonnen (die kende ik al wel van ander luie Vag dealers).
overigens geloof ik best dat de storing van de Bak een hydreauliekleiding zou kunnen zijn echter is zie ik de relatie niet met het eerdergenoemde brandstofsysteem (wegvallen druk geeft heel andere storingen zeker als er al een lampje op het dashboar is te zien).
Wellicht mist er wat info. of had de auto daadwerkelijn twee klachten (overigens ken ik voldoende voorbeelden van Audi's die met brandstofklachten snel de handel in worden geduwed, de klacht is kortstondig/goedkoop op te lossen echter de schade is reeds aanwezig en dergelijke auto's krijgen eerder op korte dan op lange termijn weer met hetzelfde euvel te kampen.
- Ik heb nooit en te nimmer verkeerd getankt.
- Een opgeslagen storing in brandstofstsyeem kan zich altijd voordoen. Hoeft niets te betekenen. Heb het nieteens gemerkt. (zie punt hierna)
- Ik kan niet bewijzen of Van Den Brug het filter heeft geopend, ik was er helaas niet bij....
Maar het feit dat de auto in de aanloop naar stranding nog NOOIT een hikje, storing, inhouden, onregelmatig lopen of, wat dan ook, heeft gedaan maakt de kans dat er vuil in het systeem zou zitten nagenoeg nihil. Het stilvallen was van het één op het andere moment.
De hydrauliekleiding die lek raakte en dus oliedrukverlies in de automaatbak veroorzaakte.
De oorzaak van de stranding is geen brandstofprobleem, maar een hydrauliekleiding. Na vervangen van de leiding loopt en rijdt de auto weer zoals tevoren.
Wat het had moeten zijn: Dat ze mij hadden gebeld. Gemeld dat de hydrauliekleiding van de bak gescheurd is. Dat dat de oorzaak van de stranding geweest is. Dat na vervanging de auto weer gewoon rijdt. En daarnaast hadden ze mij (al dan niet) hun constatering van het slijpsel mee kunnen geven. Dan was het aan mij geweest wat ermee te doen. Maar ik had dan wel weer een goed rijdende auto terug gehad.
Re: Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Zie reactie op bericht hierboven...snuffel1 schreef: ↑09 nov 2020 19:04Een melding van automatische versnellingsbak problemen staat compleet los van een defect brandstof systeem en achteraf blijkt ook dat er slang van de versnellingsbak defect was. Maar was die slang ook het enige mankement want na uitlezen bleek er ook een brandstof probleem te zijn en is er slijpsel in het brandstofsysteem aangetroffen die vroeg of laat in de motor terecht zou komen met desastreuze gevolgen. Als dat zo is heeft het vervangen van die hydrauliek slang ook geen nut omdat de motor door het slijpsel binnen no time onherstelbaar defect gaat. U heeft de auto aan de handel verkocht, die handelaar vervangt de slang en verkoopt de auto als zijnde perfect in orde en verteld aan u dat u misleid bent maar is dat wel zo?
-
- Berichten: 1272
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Ten eerste, het driehonderd keer noemen van de naam in je post zegt eigenlijk al genoeg, je hebt de pest in en wil ze zwart maken, daar heb ik een mening over, maar ik blijf netjes.
Ten tweede, slijpsel in brandstofsysteem kan niet worden aangetoond met uitlezen, en ik geloof best dat de handelaar die auto voor relatief weinig heeft “gerepareerd”, dat wil niet zeggen dat hij ook goed is.
Ten derde, had dan niet accoord gegaan met 1500 euro, maar had er een zaak van gemaakt, dat had een stuk geloofwaardiger geweest dan hier bewust een bedrijf zwart maken zonder weerwoord.
Ten tweede, slijpsel in brandstofsysteem kan niet worden aangetoond met uitlezen, en ik geloof best dat de handelaar die auto voor relatief weinig heeft “gerepareerd”, dat wil niet zeggen dat hij ook goed is.
Ten derde, had dan niet accoord gegaan met 1500 euro, maar had er een zaak van gemaakt, dat had een stuk geloofwaardiger geweest dan hier bewust een bedrijf zwart maken zonder weerwoord.
Re: Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Is het onterecht dat ik er de pest in heb?Arizonakid schreef: ↑09 nov 2020 20:04Ten eerste, het driehonderd keer noemen van de naam in je post zegt eigenlijk al genoeg, je hebt de pest in en wil ze zwart maken, daar heb ik een mening over, maar ik blijf netjes.
Ten tweede, slijpsel in brandstofsysteem kan niet worden aangetoond met uitlezen, en ik geloof best dat de handelaar die auto voor relatief weinig heeft “gerepareerd”, dat wil niet zeggen dat hij ook goed is.
Ten derde, had dan niet accoord gegaan met 1500 euro, maar had er een zaak van gemaakt, dat had een stuk geloofwaardiger geweest dan hier bewust een bedrijf zwart maken zonder weerwoord.
Ik heb er een zaak van gemaakt. Maar uiteindelijk geschikt omdat er allemaal leugens van hun advocaat af kwamen. Ik heb een hekel aan liegen.
En hoezo geen weerwoord?
Als ze zelf een account hebben kunnen ze gerust een weerwoord geven.
Moet me sterk vergissen als je zelf een link hebt met Autoland Van den Brug. (oeps, dat was 301 keer).
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
U start een zaak, maar omdat de tegenpartij liegt schikt u? Forumleden die al een tijdje meegaan hier weten hoe vaak er een topic aangemaakt wordt met daarin tweedehands auto's. Het vastzetten van dat slangetje wil niet betekenen dat de auto dan ook goed zou zijn. U weet niet of de nieuwe eigenaar ook zo blij is en u weet ook niet of er andere zaken zijn gebeurd bij de auto.
Uw boosheid is enkel terecht als u de auto nu zou laten nakijken en traceren wat er gedaan is.
Uw boosheid is enkel terecht als u de auto nu zou laten nakijken en traceren wat er gedaan is.
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Probleem is vaak dat dealers niets mogen/kunnen zonder dat de importeur hierover beslist.
Een mannetje hangt de computer eraan en wat dat ding aangeeft is de oorzaak...punt.
Als men het zelf niet weet bellen ze de importeur en die geeft een "oplossing".
Zo zijn er diverse specialsten garagisten op de markt die wel kennis van zaken hebben en zo niet deze uitzoeken en vastleggen.
Is je auto buiten garantie of twijfel je aan de uitkomst zoek een specialst op.
Zeker voor de VAG bakken zijn er genoeg specialisten te vinden.
Een mannetje hangt de computer eraan en wat dat ding aangeeft is de oorzaak...punt.
Als men het zelf niet weet bellen ze de importeur en die geeft een "oplossing".
Zo zijn er diverse specialsten garagisten op de markt die wel kennis van zaken hebben en zo niet deze uitzoeken en vastleggen.
Is je auto buiten garantie of twijfel je aan de uitkomst zoek een specialst op.
Zeker voor de VAG bakken zijn er genoeg specialisten te vinden.
Re: Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Vanaf nu alleen maar specialisten inderdaad!FritzTheCat schreef: ↑09 nov 2020 20:33Probleem is vaak dat dealers niets mogen/kunnen zonder dat de importeur hierover beslist.
Een mannetje hangt de computer eraan en wat dat ding aangeeft is de oorzaak...punt.
Als men het zelf niet weet bellen ze de importeur en die geeft een "oplossing".
Zo zijn er diverse specialsten garagisten op de markt die wel kennis van zaken hebben en zo niet deze uitzoeken en vastleggen.
Is je auto buiten garantie of twijfel je aan de uitkomst zoek een specialst op.
Zeker voor de VAG bakken zijn er genoeg specialisten te vinden.
Re: Slechte ervaring met Autoland Van Den Brug
Tegen gekomen op YouTube:
https://youtu.be/KZtiwz8xsh4
https://youtu.be/LZk126aH8wo
https://youtu.be/LZk126aH8wo
Veel meer interessante afleveringen.
Autodoktoren leuk om naar te kijken.
https://youtu.be/KZtiwz8xsh4
https://youtu.be/LZk126aH8wo
https://youtu.be/LZk126aH8wo
Veel meer interessante afleveringen.
Autodoktoren leuk om naar te kijken.