LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS CARS

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
roycd

SNS CARS

Ongelezen bericht door roycd »

op zaterdag 3 maart 2012, ging ik langs bij dit bedrijf om een smart te bezichtigen. De smart was een cadeau voor mijn vrouw de verjaardag. ik werd vriendelijk ontvangen door 2 verkopers van dit bedrijf. de 1 was de eigenaar en de ander een vriend van de eigenaar. Na de bezichting van de auto(buitenkant, korte blik op de motor), mocht ik van de eigenaar een proefrit maken. De auto reedt op dat moment voor mij naar behoren en hebt de koopovereenkomst gemaakt met de verkopers. Voor 1600 euro mocht ik de smart city-coupe uit 2001 met 60900 km erop meenemen. Vol trots toonde ik de auto aan mijn vrouw voor haar verjaardag. Mijn vrouw had op dat moment nog niet haar rijbewijs ze moest binnen een aantal weken gaan afrijden.De auto heeft dus een een totaal van 2 weken nog stil gestaan. op een zaterdag 2 weken nadat ik de auto had gekocht en op dat moment maar 100km had gereden met de auto is de motor in de soep gereden. Ik kon niet anders dan de auto naar de dichtsbijzijnde dealer gebracht. Nadat de dealer de auto heeft nagekeken heeft hij geconcludeerd dat de motor in de soep was!!! conclusie kosten nieuwe motor 2250 euro. Ik heb dat moment een telefoontje gepleegd naar het bedrijf waar ik de auto had gekocht(omdat ik het toch niet echt normaal vond als je een auto koopt die na 100 km rijden werkelijk total loss was),. De verkoper vele malen aan de lijn gehad en die wilde er niks van weten en gaf aan dat het geen garantie was of dat ik maar een advocaat op hem moest sturen als ik er een zaak van wilde maken. Tuurlijk had ik niet verwacht dat hij gehele probleem zou oplossen( vergoeden). Nieuwe motor moest er geplaats worden kosten( 2250 euro). maar zeker wel iets zou compenseren . helemaal niks wilde hij en gooide zelfs de hoorn op en nam zijn telefoon niet meer op.
ik vindt het jammer van dit bedrijf dat ze niet met een oplossing zijn gekomen en niet even naar de klant zijn probleem wilde luisteren). uit eindelijk dit gezet op tros radar, en ja hoor mensen na 3 weken gebeld of ik het eraf wilde halen anders zouden ze advocaat op mijn afsturen. ik ben er klaar mee met dit bedrijf. P.S. auto is al doorverkocht en een nieuwe gekocht
Laatst gewijzigd door roycd op 11 apr 2012 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: SNS CARS

Ongelezen bericht door MAXIEM »

roycd

Hoewel het wat onvriendelijk overkomt, zeg ik toch dat je geen werelddeal met een autohandelaar kunt afsluiten. Je moet echt de hand in eigen boezem steken en nóóóóóóóóóóóóóóóóóít een 2dehandswagen bij een autohandelaar kopen.

mvg. maxiem.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:roycd

Hoewel het wat onvriendelijk overkomt, zeg ik toch dat je geen werelddeal met een autohandelaar kunt afsluiten. Je moet echt de hand in eigen boezem steken en nóóóóóóóóóóóóóóóóóít een 2dehandswagen bij een autohandelaar kopen.

mvg. maxiem.
En ik zeg dat dit wel degelijk kan, als je maar goed voorbereid op bezoek gaat.
Heb al meerdere werelddeals afgesloten, rij inmiddels in mij 9e auto en die heb ik niet allemaal bij de officiële dealer gekocht....

Read fietst.....

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Probleem is dat veel mensen het kopen van een 2e hands auto te lichtvaardig opvatten. Je moet ervan uitgaan dat je belazerd gaat worden. De uitdaging ligt bij jou om dat niet te laten gebeuren.

Er zijn zeker goede deals te sluiten. Zeker voor wat betreft de apartere wagens met hoge afschrijving in het luxere segment. Die zijn niet meer gewild en de nood om ervan af te komen is vaak hoog.

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

Tja waar je ook een auto koopt het is volgens mij een kwestie van geluk (of pech) hebben.

Wij hebben wel splinter nieuwe auto's gehad die het na een half uur opgaven, dealer vond het maar stom, het zou niet kunnen.
Nee het zou niet mogen, maar ik moest wel weggesleept worden met mijn bolide van een half uur oud (naja half uur uit de showroom, al wat langer uit de fabriek natuurlijk).
Het probleem heeft ie na 3 weken eindelijk eens opgelost, nou dan voel je je ook genaaid hoor, heb je een nieuwe auto gekocht en zit je gewoon zonder auto, eeennniggggg (heel sarcastisch bedoeld).

Vaak ook 2de handsjes gekocht, het is natuurlijk altijd een gok, en beneden een bepaald bedrag geven ze geen eens garantie (ik meende dat je 3 maanden garantie kunt krijgen als je auto 5000 gulden was, ja das lang geleden).

Vorig jaar bij een handelaar geweest voor een toetje voor mijn dochter
Ze zag een barrel staan van 600 euri, dat leek haar wel wat.
Mijn verbazing was groot dat die man het ding niet aan dr wilde verkopen, want zo zei hij, de koppelingsplaten liggen eruit.
Oke toen begreep ik het, ik vond het heel eerlijk van de man.

Uiteindelijk ziet ze een toetje staan die haar ook wel aanspreekt, weliswaar wat duurder.
Keurige auto, nieuwe keuring (1 week oud) garantie gaf ie niet, een werkplaats heeft ie evenmin, tis echt zo'n sjaggeraartje, maar heel eerlijk mijn gevoel bij die gast was goed, de auto die meid naar de zin.

Nu rijd ze al 10 maanden in het ding zonder ook maar onkosten te moeten maken, ja oke hij moet binnekort voor de apk keuring, maar das normaal er mankeert niks aan dat oude gebakje.

Daarom zeg ik je kunt geluk hebben, maar je kunt net zo goed vette pech hebben.
Het bedrag waar ts het over heeft (1600 euro) daar kun je ook geen garantie van verwachten, dat je het ding na een paar km in de soep rijd, jammer dan, dat is de gok die je neemt.

Daarom is het natuurlijk niet leuk.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Jammer, nu kostte de auto u dus 1600 euro plus 2250 = 3850 euro. Dat bedrag kun je beter in een keer uitgeven aan een goede wagen, bij een betrouwbare garage. De pest is waarschijnlijk ook dat je met erg gewilde auto's, zoals Smart, Ford Ka, Beetle, Mini's etc. eerder een kat in de zak koopt, als het om een erg voordelige deal gaat. Bovendien vraag ik me af of een Smart echt een lange levensduur kent. Het zijn vaak stadsautootjes, die intensief worden gebruikt.

Na 100 km motor al in de soep is uiteraard niet wat je mag verwachten bij een auto.

warr

Ongelezen bericht door warr »

mag ik vragen waar u de auto heeft gekocht?

Sta ook op het punt een auto te kopen bij SNS CARS vestiging dordrecht... Graag uw reactie..

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Met gebreken

De zogenaamde 'First Generation' auto's kenden echter flink wat mankementen. De motor van CityCoupé's tussen 1998 en 2001 is van mindere kwaliteit en Smart krijgt een slechte reputatie, doordat er regelmatig auto's al vanaf 40.000 kilometer spontaan een nieuwe motor nodig hebben. Smart geeft klanten hierin coulance en zorgt voor een nieuwe motor tegen fors gereduceerde prijzen, nadat consumentenprogramma's grote druk hebben uitgeoefend.

In 2001 verbetert Smart de CityCoupé en de CityCoupé Cabrio. De auto krijgt een iets betere versnellingsbak met kortere schakeltijden, betere vering waardoor de wegligging verbetert en ruitenwissersproeiers, die niet langer geïntegreerd in de ruitenwissers zijn, maar gemonteerd op de voorkap. Verder wordt het ontwerp van de voorlichten speelser gemaakt en gaat de elektronische begrenzing van 135 naar 140 kilometer per uur. Het storingsgevoelige spruitstuk van de (standaard in de Smart aanwezige) turbo blijft en de cilinderinhoud van 600 cc wordt pas verhoogd naar 700cc in de 'Second Generation', die in 2004 op de markt komt en de naam ForTwo meekrijgt. De verbeterde versie van de Smart CityCoupe wordt leverbaar met sterkere motoren, zodat ook de zwakst gemotoriseerde versies met tegenwind nog goede prestaties leveren.

Ook het hoge olieverbruik en de benodigde soort olie blijven een punt van zorg. De benodigde volsynthetische olie, die niet boven de maximum indicatie (warme motor) mag komen blijkt meer dan incidenteel reden voor vervanging van de gehele motor. Dit is ook een punt van kritiek op Smart Centers, die meestal vervangen in plaats van repareren. Hoog olieverbruik is meestal een goede indicatie om te zien dat de motor forse slijtage heeft ondergaan. Meer dan 1 liter olieverbruik op 1000 kilometer is meestal reden voor een nieuwe motor.

misscis

Ongelezen bericht door misscis »

Ook wij hebben vorige week een auto bij dit bedrijf gekocht, een Suzuki Wagon uit 1998.
Verkoper was zeer vriendelijk (tuurlijk) ik heb een rondje ermee gereden, de auto reed goed en we hebben hem dus genomen. Wij komen zelf uit Nijmegen en hebben dus een behoorlijk eind naar Dordrecht moeten rijden maar ik was helemaal happy met mijn Suzuki Wagon waar wij hard voor hebben moeten sparen aangezien wij een gezin zijn met 2 kinderen die van een minimum inkomen moeten rondkomen.
De verkoper heeft ons nog verzekerd dat als er iets met de auto zou zijn wij 6 maanden garantie zouden hebben en dus ten alle tijden terug mochten komen.
Nou moest ik afgelopen donderdag mijn dochter uit school ophalen, haar school zit 10 km verderop en ja hoor, onderweg valt de auto uit en starte ook niet meer.
Oppas voor me dochter geregeld die kon met een vriendinnetje mee gelukkig en naar huis gesleept door een kennis. startkabels de hele nacht erop gezet en de volgende dag kon ik weer rijden, helaas ook maar 1 dag! Contact opgenomen met de eigenaar van het bedrijf,meneer was zogenaamd op vakantie en de verkoper was ook niet te bereiken, of we maandag terug konden bellen.Dat is vandaag dus, nu kon mijn vader vanochtend vanuit zijn huis 20 km (!!!!!) verderop naar ons rijden om mijn dochter naar school te brengen en dat kan hij vanmiddag weer doen. We bellen meneer de eigenaar net op, zogenaamd nog steeds op vakantie en nog steeds ook de verkoper niet bereikbaar. toen heeft mijn vriend de telefoon overgenomen en gevraagd wat is nu de bedoeling ga je ons helpen of niet dan weten wij ookwaar we aan toe zijn, nou meneer was niet van plan ons te gaan helpen.
Ik hoop dat deze ***** heel blij is dat hij nu een gezin wat heel veel moeite heeft om rond te komen ontzettend heeft benadeeld, wij hebben geen geld om de auto op korte termijn te laten repareren, we moeten nu heel veel mensen lastigvallen om ons kind naar school te laten brengen en we kunnen ook niet meer naar onze dagelijkse afspraken.
Ik vind het een ongelooflijke onbeschofte manier van zaken doen en word er pisnijdig van en wil er zeer zeker werk van maken, dus ik wil graag in contact komen met mensen die ook door deze ******* benadeeld zijn zodat we eventueel samen iets tegen deze meneer kunnen beginnen.En hij mag een advocaat op ons afsturen, ik heb getuigen die erbij stonden dat de verkoper zei dat er 6 maanden garantie op de auto zat en een mondelinge afspraak is net zo rechtsgeldig als een schriftelijke.

misscis

Ongelezen bericht door misscis »

warr schreef:mag ik vragen waar u de auto heeft gekocht?

Sta ook op het punt een auto te kopen bij SNS CARS vestiging dordrecht... Graag uw reactie..
Niet doen!! oplichters 1e klas

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Een Suzuki Wagon uit 1998 is een auto uit de prijsklasse 750,- tot 1250,=. Als een verkoper met droge ogen en een stalen gezicht op een auto van die leeftijd/prijsklasse garantie belooft, is dat al leugen nummer 1. En het sein om direct, zonder een auto te kopen, weg te gaan.
Dit is voor u nu te laat. Koop een nieuwe accu voor uw Suzuki, vergeet het "autobedrijf" zo snel mogelijk en probeer nog zoveel mogelijk plezier van uw Suzuki te hebben.
Wel even oppassen, een Suzuki heeft "dunne" polen. Accu zal ergens rond de 90,= kosten.

v.d.Heyden

warr

ik ga een suzuki swift kopen bij die man.. Tenminste kijken.. Kopen krijg ik nu mijn twijfels over maar de advertentie ziet er netjes uit..

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/suzu ... ousPage=lr

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

ik ga een suzuki swift kopen bij die man.. Tenminste kijken.. Kopen krijg ik nu mijn twijfels over maar de advertentie ziet er netjes uit..

prachtige bak man :D maar wat is de bedoeling van je bericht ? ben je soms de directeur van SNS Cars en is dit de aanbieding van de week ?

warr

hhahahaha gelukkig geen directeur als ik reacties hierboven zo lees ;-).

Vind het apart dat deze advertentie er goed uitziet en verhalen over deze man(nen) niet zo positief zijn...
Maar ga gewoon kijken en neem iemand die ervaring heeft van auto's mee hopen dat het geen hassan en ali is daar, maar aan andere kant kunnen kees en jan je ook mooi voor het lapje houden..

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

warr schreef:hhahahaha gelukkig geen directeur als ik reacties hierboven zo lees ;-).

Vind het apart dat deze advertentie er goed uitziet en verhalen over deze man(nen) niet zo positief zijn...
Maar ga gewoon kijken en neem iemand die ervaring heeft van auto's mee hopen dat het geen hassan en ali is daar, maar aan andere kant kunnen kees en jan je ook mooi voor het lapje houden..
De verkoper is helemaal niet belangrijk, mag best een hork van een vent zijn. 't Gaat om de auto. In deze prijscategorie is achterstallig onderhoud geen uitzondering, dus neem iemand mee die er enigzins kijk op heeft.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

warr schreef:ik ga een suzuki swift kopen bij die man.. Tenminste kijken.. Kopen krijg ik nu mijn twijfels over maar de advertentie ziet er netjes uit..

Auto heeft een 5-cijferige teller. De geadverteerde 110000km moet zijn 213000km!!
En dat is een respectabele stand voor een 3 cilindertje.

07-01-2013 13568
25-09-2012 7508
20-09-2011 86533
09-05-2011 79028
04-10-2010 66456
18-09-2009 46997
18-09-2008 22620
03-10-2007 97375
18-10-2006 73326
10-10-2005 49945
10-07-2004 23531
30-10-2002 1

Een gewaarschuwd mens telt voor twee (alhoewel, soms nog niet voor een half.....)

v.d.Heyden

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

warr schreef: Vind het apart dat deze advertentie er goed uitziet en verhalen over deze man(nen) niet zo positief zijn...
Als goed uitziende advertenties een leidraad zijn, dan bestaan er geen malafide autohandelaren.

warr

Huh?? Hoe komt u aan die km stand dan?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

NAP raadplegen misschien?

warr

andere suzuki gekocht dan bij die meneer in dordrecht gelukkig :-).. Rijdt prima.. Echte NAP en leuke kleur.. Thanks voor de reacties!!

Gesloten