LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] suzuki alto
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 mar 2013 20:04
suzuki alto
ik heb een vraagje wij hebben nu binnen twee jaar tijd voor de tweede keer met een suzuki alto
problemen met de zegt de dealer dankoppelingsplaten he
de eerste auto hebben we ingeruild bij km stand van 20.000 omdat die problemen had en nu deze auto al op 13.000 mijn vraag is nu zijn der nog meer mensen die hier problemen mee hebben dat de koppelingsplaten al in zo,n korte tijd kapot zijn der wordt zeer zuinig met de auto omgegaan
wat in houd der wordt niet hard mee gereden niet met de voet op de koppeling enz enz
ik krijg het gevoel dat onze dealer ons bedonderd
we hebben altijd een alto gehad en dit dus ook nog nooit eerder gehad de laatste auto had zelf bijna 2 ton op de teller staan
problemen met de zegt de dealer dankoppelingsplaten he
de eerste auto hebben we ingeruild bij km stand van 20.000 omdat die problemen had en nu deze auto al op 13.000 mijn vraag is nu zijn der nog meer mensen die hier problemen mee hebben dat de koppelingsplaten al in zo,n korte tijd kapot zijn der wordt zeer zuinig met de auto omgegaan
wat in houd der wordt niet hard mee gereden niet met de voet op de koppeling enz enz
ik krijg het gevoel dat onze dealer ons bedonderd
we hebben altijd een alto gehad en dit dus ook nog nooit eerder gehad de laatste auto had zelf bijna 2 ton op de teller staan
Re: suzuki alto
koppelingsplaten bij 13000 is inderdaad niet normaal. ik begrijp dat je de auto nieuw hebt gekocht?
in dat geval zou je kunnen stellen dat de platen dus niet aan de verwachtingen voldoen, dus dan zijn ze niet conform. het is bij zo'n slijtage onderdeel als koppelingsplaten niet eenvoudig om aan te tonen, want er kan in het rijgedrag en of het soort verkeer waarin de auto gebruikt wordt veel verschil zitten
heb je al eens informatie gevraagd bij de bovag of ANWB?
waarom heb je het gevoel dat de dealer de kluit belazert?
in dat geval zou je kunnen stellen dat de platen dus niet aan de verwachtingen voldoen, dus dan zijn ze niet conform. het is bij zo'n slijtage onderdeel als koppelingsplaten niet eenvoudig om aan te tonen, want er kan in het rijgedrag en of het soort verkeer waarin de auto gebruikt wordt veel verschil zitten
heb je al eens informatie gevraagd bij de bovag of ANWB?
waarom heb je het gevoel dat de dealer de kluit belazert?
Re: suzuki alto
Hard rijden heeft geen enkele invloed op koppelingsplaten. Als je tot 2 keer toe koppelingsplaten snel verslijt, dan zou ik de rijstijl van jezelf en andere bestuurders maar eens onder de loep nemen.
Re: suzuki alto
hard rijden niet(wat toch niet kan met een alto), maar bijvoorbeeld dagelijks een uur in de file wel, of continue met je voet op de koppeling (wat overigens al door TS in de openingspost aangehaald wordt)Edrick schreef:Hard rijden heeft geen enkele invloed op koppelingsplaten. Als je tot 2 keer toe koppelingsplaten snel verslijt, dan zou ik de rijstijl van jezelf en andere bestuurders maar eens onder de loep nemen.
Re: suzuki alto
kokka schreef: hard rijden niet(wat toch niet kan met een alto),
140 red je makkelijk , je mag toch nergens anders harder dan 130
Re: suzuki alto
word het onderhoud wel goed gedaan?
Als je het pedaal niet tijdig controleerde en/of afstel krijg je zeer snelle slijtage.
Probeer eens een andere dealer te vragen naar zijn mening.
Als het een fout is, gewoon foto maken en de rekening wegens wanprestatie naar jou huidige dealer sturen.
Een koppeling hoorde normaal langer mee te gaan.
Als je het pedaal niet tijdig controleerde en/of afstel krijg je zeer snelle slijtage.
Probeer eens een andere dealer te vragen naar zijn mening.
Als het een fout is, gewoon foto maken en de rekening wegens wanprestatie naar jou huidige dealer sturen.
Een koppeling hoorde normaal langer mee te gaan.
Re: suzuki alto
mocht de alto nog voorzien zijn een mechanische kabelbediening van de koppeling, dan zijn deze tegenwoordig zelfstellend. gedurende de levensduur van de koppeling hoeft daar niets aan te gebeuren.
vaker nog is de koppelingsbediening hydraulisch, en ook hier hoeft er niets gesteld te worden.
vaker nog is de koppelingsbediening hydraulisch, en ook hier hoeft er niets gesteld te worden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 jul 2013 19:54
Re: suzuki alto
Hier precies hetzelfde verhaal. Nog geen 20.000 op de teller en onze Suzuki Alto uit 2011 heeft ook een versleten koppelingsplaat. Ja, dat zou dan wel aan onze rijstijl liggen was de verklaring van de dealer. Nog nooit in ons leven hebben wij problemen met welke koppeling dan ook gehad en aangezien dit niet onze hoofdauto is wordt er nooit hard mee gereden en ook geen file-rijden of iets dergelijks. Met googelen zijn we op dit forum gekomen en wij zijn ook benieuwd of behalve bovenstaande mensen nog meer problemen hebben hiermee....
Re: suzuki alto
En dan? Wilt u een gezellig clubje oprichten? Welke iedere woensdagavond bij elkaar komt koffiedrinken en ouwehoeren over de Alto?wij zijn ook benieuwd of behalve bovenstaande mensen nog meer problemen hebben hiermee....
U kunt uw energie beter in een bezoek aan een collega dealer steken, en als deze eenzelfde conclusie trekt als uw eigen dealer, wellicht contact opnemen met Nimag.