LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Svala Almere

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
janslager

Svala Almere

Ongelezen bericht door janslager »

Heb bij Svala Almere een 2e hands auto gekocht. Was na aankoop in principe niets mee. Na aanschaf heb ik een uitgebreide Volvo select garantie gekocht.

Na 5 maanden met de auto gereden te hebben verloor hij vermogen. Dit gebeurde in het buitenland en ik heb hem direct naar de dealer gebracht. Uiteindelijk bleek dat in de luchttoevoer naar de motor olie zat.
Dit heeft ervoor gezorgd dat de hele katalysator vol met olie zat. Consequentie was vervangen van de katalysator.

Svala Almere gebeld maar en de situatie uitgelegd maar daar kwam ik voor een dichte deur te staan. Volgens Svala Almere kon noch de verzekering dit dekken noch was Svala zelf als dealer bereid mij te helpen.
Ze proberen mij aan te praten dat het mijn eigen schuld was, terwijl het aan een breuk in de lucht toevoer slangen lag!

Heb het met de dealer in het buitenland besproken waar de auto is gerepareerd en die was van mening dat de breuk en daarop volgende schade gedurende langere tijd ontstaan is.
Feitelijk had Svala voordat ze de auto aan mij hebben verkocht al van de schade af moeten weten of is door grove nalatigheid bij de aflevering APK keuring dit niet onderzocht.

thecure

Re: Svala Almere

Ongelezen bericht door thecure »

janslager schreef:Heb bij Svala Almere een 2e hands auto gekocht. Was na aankoop in principe niets mee. Na aanschaf heb ik een uitgebreide Volvo select garantie gekocht.

Na 5 maanden met de auto gereden te hebben verloor hij vermogen. Dit gebeurde in het buitenland en ik heb hem direct naar de dealer gebracht. Uiteindelijk bleek dat in de luchttoevoer naar de motor olie zat.
Dit heeft ervoor gezorgd dat de hele katalysator vol met olie zat. Consequentie was vervangen van de katalysator.

Svala Almere gebeld maar en de situatie uitgelegd maar daar kwam ik voor een dichte deur te staan. Volgens Svala Almere kon noch de verzekering dit dekken noch was Svala zelf als dealer bereid mij te helpen.
Ze proberen mij aan te praten dat het mijn eigen schuld was, terwijl het aan een breuk in de lucht toevoer slangen lag!

Heb het met de dealer in het buitenland besproken waar de auto is gerepareerd en die was van mening dat de breuk en daarop volgende schade gedurende langere tijd ontstaan is.
Feitelijk had Svala voordat ze de auto aan mij hebben verkocht al van de schade af moeten weten of is door grove nalatigheid bij de aflevering APK keuring dit niet onderzocht.
Garantie is garantie toch. Geld deze ook buiten Nederland?

E-J

Re: Svala Almere

Ongelezen bericht door E-J »

Als de aankoop 5 maanden geleden was, kan het best zijn dat er toen nog (bijna) niets te zien was aan de slangen, in 5 maanden kan een hoop gebeuren, en als er olie in de luchttoevoer zit, merk je dat direct in de motor, dus dat dat gedurende langere tijd onstaan is is onzin.

Het hoofdstuk garantie zou ik niet weten, maar als die select garantie tm 6 maanden duurt zouden ze dat moeten geven, als korter is word het pech hebben vrees is

Gesloten