Ik was voornemens een BMW 318i touring bij TVD auto's te kopen.
Meerdere keren telefonisch contact gehad over de auto en werd telkens keurig te woord gestaan.
Uiteindelijk een prijs met elkaar overeengekomen welke inclusief een volle software update van de auto.
Omdat deze uit Duitsland was geïmporteerd was de navigatie en spraaksturing nog Duits en deze wilde ik graag Nederlands hebben. (ik koop tenslotte een auto in Nederland)
Ik had 150 euro overgemaakt omdat dit de kosten waren die hij moest maken voor de update.
Na iemand geregeld te hebben waren we onderweg naar Rosmalen wat ongeveer 1,5 uur rijden is.
Een half uur na vertrek werd ik door Thijs (eigenaar van TVD auto's) gebeld dat de auto geen update kon krijgen want degene die dat voor hem zou regelen kwam niet in het systeem naar zijn zegge.
Kan gebeuren ik ben de moeilijkste ook niet.
Hij begon meteen al dat hij m'n aanbetaling terug zou storen anders zou het allemaal erg veel gedoe worden en hij kon de auto zo aan iemand anders verkopen omdat er genoeg animo voor was. (Hij stond er al 2 weken en ik was toen ik voor het eerst belde de eerste met belangstelling, erg raar verhaal)
Ook hadden we al een deal aangezien hij alles zwart op wit wilde hebben over de mail en dit ook bevestigd heeft en ik de aanbetaling al had overgemaakt.
Mijn voorstel was om naar een erkende BMW dealer te gaan aangezien ze het daar wel kunnen tegen hetzelfde bedrag namelijk 150 euro.
Toen ik over die oplossing begon kreeg ik direct een grote mond en werd de schuld op mij afgeschoven aangezien IK graag een Nederlandse navi wilde .
Hij wilde me nog wel matsen door 50 euro van de prijs af te halen. (Dan word hij 100 euro duurder lijkt mij, is niet echt wat je noemt matsen)
Na veel gezeur en moeilijk gedoe zou hij informeren wanneer de dealer bij hem in de buurt er tijd voor had.
Dit zou hij mij zo snel mogelijk laten weten!
We een week verder en nog geen enkele reactie.
Wel heb ik m'n aanbetaling teruggestort gekregen met als omschrijving dat dit volgends de afspraak was.
Met deze man zijn geen afspraken mee te maken, als het hem te moeilijk word omdat hij dus niet kan leveren volgends de gemaakte afspraken zoals hij het in z'n hoofd heeft omdat er iets via een dealer moet gebeuren ipv via via trek hij zich terug en krijg je als klap op de vuurpijl nog een de schuld van het hele verhaal ook.
Na dit hele fiasco heb ik ook nog eens even goed gegoogled en kwam er achter dat ik niet de enige ben met deze ervaring.
Mijn goede gevoel is bij dit bedrijf helemaal weg en zal ook iedereen adviseren om hier ook nooit maar 1 euro uit te geven!!
Inmiddels heb ik al een andere op het oog bij een bedrijf waar de klant nog wel koning is en geen voetveeg!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TVD auto's te Rosmalen
Re: TVD auto's te Rosmalen
Mijn indruk is dat de dealer de auto liever aan een andere belangstellende verkoopt, omdat hij bij u veel extra werk en moeilijkheden voorziet. Hij is niet verplicht de auto aan u te verkopen, zolang het volledige bedrag niet betaald is.
Ik zou gewoon verder kijken. Iedereen blij.
Ik zou gewoon verder kijken. Iedereen blij.
Een auto aan een laptop hangen en een uurtje wachten lijkt mij niet echt heel veel werk.
Tenslotte het de verkoper er zelf mee ingestemd.
Afspraak is afspraak!
Tenslotte het de verkoper er zelf mee ingestemd.
Afspraak is afspraak!
Zowel het automerk als merk navigatie en soms bouwjaar kan soms wel en soms niet als je geen dealer bent...
Een update die vroeger lukte kan bij bepaalde weer niet lukken dus niets fout van garage...
De dealer heeft vaak meer mogelijkheden dan de universele kasten bij universele garage's.
Dit is een bekend probleem bij import voertuigen dat er vaak dit soort dingen mis gaat.
Een update die vroeger lukte kan bij bepaalde weer niet lukken dus niets fout van garage...
De dealer heeft vaak meer mogelijkheden dan de universele kasten bij universele garage's.
Dit is een bekend probleem bij import voertuigen dat er vaak dit soort dingen mis gaat.
Ik zeg ook niet dat het de fout is van de autoverkoper dat het de eerste keer niet lukt.
Er is iets afgesproken en dat wordt niet nagekomen!
Ook was het bij de dealer even duur als bij de ''universele garage'', dus om de koste hoeft het niet te gaan.
En er zit een dealer nog geen 15 min rijden bij hem vandaan dus dat kan het ook niet zijn lijkt mij.
Hij heeft een overeenkomst gemaakt welke hij niet is nagekomen, dat is de fout!
Er is iets afgesproken en dat wordt niet nagekomen!
Ook was het bij de dealer even duur als bij de ''universele garage'', dus om de koste hoeft het niet te gaan.
En er zit een dealer nog geen 15 min rijden bij hem vandaan dus dat kan het ook niet zijn lijkt mij.
Hij heeft een overeenkomst gemaakt welke hij niet is nagekomen, dat is de fout!
De enige "fout" die deze dealer heeft gemaakt is (waarschijnlijk omdat hij graag wilde verkopen) toe zeggen dat de software zou worden geupdated.
Gezien de prijs dacht hij dat het simpel zou zijn en dat zijn dit soort aanpassingen bij BMW simpelweg nooit.
Hij had de auto gewoon zoals aangeboden moeten verkopen en als het simpel was had u dit zelf ook wel kunnen regelen. Import auto's zijn goedkoper maar al naar gelang het land van afkomst zit daar gewoon extra werk aan vast.
Je kunt een dealer niet dwingen on torenhoge/onredelijk hoge kosten te maken om alsnog een afspraak na te komen (zo gauw de bmw dealer je deurklink vast pakt wordt het gewoon duur).
Zegt weinig over de dealer (al had deze helderder moeten zijn) en ook weinig over de auto. Gewoon even verder kijken dit soort auto's worden voldoende aangeboden (en google op eens op de genoemde motor i.c.m. bepaalde bouwjaren en bepaal dan alsnog of je met de bekende kwalen kunt leven).
Gezien de prijs dacht hij dat het simpel zou zijn en dat zijn dit soort aanpassingen bij BMW simpelweg nooit.
Hij had de auto gewoon zoals aangeboden moeten verkopen en als het simpel was had u dit zelf ook wel kunnen regelen. Import auto's zijn goedkoper maar al naar gelang het land van afkomst zit daar gewoon extra werk aan vast.
Je kunt een dealer niet dwingen on torenhoge/onredelijk hoge kosten te maken om alsnog een afspraak na te komen (zo gauw de bmw dealer je deurklink vast pakt wordt het gewoon duur).
Zegt weinig over de dealer (al had deze helderder moeten zijn) en ook weinig over de auto. Gewoon even verder kijken dit soort auto's worden voldoende aangeboden (en google op eens op de genoemde motor i.c.m. bepaalde bouwjaren en bepaal dan alsnog of je met de bekende kwalen kunt leven).
Ik neem aan dat BMW de vereiste updates exclusief aan de merkdealers ter beschikking stelt, anders kun je net zo goed naar een goed geoutilleerde vakgarage om de hoek gaan.
Ik ga morgen mijn Oudi ook maar eens updaten met een volle tank benzine.
Ik ga morgen mijn Oudi ook maar eens updaten met een volle tank benzine.