LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Gils Holland Cars in Den Haag

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Shaddix
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2013 13:40

Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door Shaddix »

Op 6 april hebben wij een Citroën Xantia gekocht bij Van Gils Holland Cars in Den Haag. De auto heeft ons 1000 euro gekost, wat voor een auto relatief gezien natuurlijk een lage prijs is, maar voor ons toch een hoop geld. De verkoper heeft verklaard dat de auto absoluut in orde was en voor hij verkocht zou worden nogmaals volledig nagekeken zou worden. Er moest nog een slangetje vervangen worden, maar dat zou geregeld worden voordat we de auto kochten. De verkoper heeft ons verteld dat de auto absoluut door de volgende APK heen zou komen, zonder enige problemen.

Op 11 april (5 dagen na aankoop) is de auto kapot gegaan. Mijn verloofde reed in Wassenaar waar de stuurbekrachtiging wegviel en er een grote plas olie onder de auto lag. Hij heeft direct de verkoper gebeld, welke aangaf dat hij naar hen toe moest komen. Met een kapotte auto is hij naar Den Haag gereden. Toen hij daar aankwam vertelde de verkoper meteen dat we gewoon pech hadden. Zij gingen niets voor ons doen. Ze hebben ons doorgestuurd naar een garage waar zij ook altijd hun auto's laten maken, maar de reparatiekosten zouden voor onszelf zijn. Waarom mijn verloofde naar Den Haag moest komen als de dealer toch niets voor ons op wilde lossen begrijpen we nog steeds niet.

Bij de garage bleek inderdaad dat de slang die de vloeistof die voor de stuurbekrachtiging zorgt, lek was. Het lek is gemaakt, maar daarna bleek dat de hele slang vervangen moest worden. De reparatiekosten bedroegen 280 euro. Telefonisch heeft Van Gils aangegeven dat het hun probleem niet was en op mijn email hebben ze nooit gereageerd. Wel heb ik van de eigenaar een bericht op facebook gekregen, waar ik een statusupdate over de kapotte auto had geplaatst. Hij schreef dat hij best een vergoeding had willen geven, maar dat hij dat niet meer wilde doen omdat ik een negatief over hen had geplaatst.

Op 26 april (20 dagen na aankoop) is de auto weer kapot gegaan. Deze keer bleek er een stang losgescheurd te zijn waardoor de versnellingsbak niet meer werkte. De reparatiekosten bedroegen 145 euro.

Ik heb Van Gils Holland Cars een stuk of 20 emails gestuurd, waar ze nooit op hebben gereageerd. Ik heb heel veel berichten op hun facebookpagina geplaatst (want daar waren ze wel actief), waarna ze me eerst geblokkeerd hebben, en vervolgens hun hele pagina hebben verwijderd.

Volgens Consuwijzer en het Juridisch Loket staan wij in ons recht, omdat defecten die zich aandoen binnen 6 maanden na aankoop de verantwoording zijn van de verkoper, ook wanneer je geen garantie hebt gekregen en ongeacht welke prijs er voor de auto is betaald. Gezien onze auto twee keer kapot ging binnen 3 weken zou de verkoper hier absoluut verantwoordelijk voor zijn.

Ik weet niet of dit het juiste subforum is, maar heeft iemand enig idee wat onze volgende stap kan zijn? Moeten wij een advocaat gaan zoeken o.i.d.?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door sjoegel »

Heb je de auto vooraf laten keuren ? Bij een dergelijk bedrag heb je natuurlijk zelf ook een onderzoeksplicht !

stofzuigertje

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meer dan 10 jaar oude en slechts €1000,- dan kan je dit soort dingen verwachten.

Het is meer een loterij en klagen helpt niet.
Vermoedelijk had je bij goed kijken ook zwetende leidingen gezien voor ze lek gingen en iemand met ervaring laat het dan staan.

En een keuring vooraf, ja vele adviseren dat maar dat kost veel geld, ongeacht of de koop nu wel of niet doorgaat.
Beter is een auto met grote beurt bij goede garage te kopen, de grote beurt is €300,- en als je hem met beurt koopt zou voor deze auto €1500,- redelijk geweest zijn.
Bij een grote beurt en APK bij goede garage heb je daar 3 maanden garantie op uitgevoerde, maar vermoedelijk zullen dit soort handelaren dit nooit aanbieden.

Een goedkope auto met grote beurt en meer betalen als vraagprijs... dan is alles wat het meer koste voor de verkoper!
Zo koop je betrouwbaar een betaalbare auto.

Zorg er wel voor dat de beurt onder Bovag voorwaarden bij een betrouwbaar adres gebeurde en dan kan je op die manier wel enige zekerheid verwachten.

Als ze moeilijk doen of weigeren gewoon verder zoeken.
Nu helaas te laat.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door Barman »

stofzuigertje schreef: Bij een grote beurt en APK bij goede garage heb je daar 3 maanden garantie op uitgevoerde, maar vermoedelijk zullen dit soort handelaren dit nooit aanbieden.

Een goedkope auto met grote beurt en meer betalen als vraagprijs... dan is alles wat het meer koste voor de verkoper!
Zo koop je betrouwbaar een betaalbare auto.
Wat probeer je nu precies te zeggen?
Ik snap er de ballen van :roll:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Alle waar is naar zijn geld.

Van een auto met deze leeftijd en in deze prijsklasse kunt u dergelijke reparaties verwachten.
In zekere zin is het kapot gaan van deze auto een eigenschap die u bij aankoop niet hoefde te betwijfelen .

Het zou alleen anders zijn als de mankementen zodanig zijn dat u de auto gelijk naar de sloop zou moeten brengen (Economische total loss) . Met dergelijke mankementen hoeft u zo kort na de aankoop geen rekening te houden.

Een gescheurde slang en stang zijn echter kleinigheden die het product nog niet non-cconform maken.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door peteroo »

Als je goed oplet, kun je voor 1000 euro nog best een aardige auto kopen. Ga alleen wel naar een vakgarage die goed bekend staat en niet bij vage handelaren. Wel moet je altijd een bedrag reserveren voor onderhoud en reparaties.
Je kunt ook beter niet kiezen voor de meest blitse auto's. Een Toyota Starlet of Mazda 323 van 1000 euro zou ik best aandurven. Xantia's zijn schitterende auto's, maar technisch complex.

Een kennis van mij kocht een Opel Astra sedan voor 1000 euro bij een goed bekend staande Goese garage en ze rijdt er na bijna drie jaar nog steeds mee. Bij aankoop zei de garagist er direct bij dat er wel wat roest aan zat. Een paar dingetjes die ze kort nadien met de auto had, heeft hij nog voor haar opgelost. Niet alle garagebedrijven zijn fout, maar bij de grote autoschuivers ben je aan de haaien overgeleverd.

Shaddix
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2013 13:40

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door Shaddix »

sjoegel schreef:Heb je de auto vooraf laten keuren ? Bij een dergelijk bedrag heb je natuurlijk zelf ook een onderzoeksplicht !
De dealer heeft aangegeven dat dit nog niet mogelijk was. Als de APK een maand eerder af zou lopen had het gekund, volgens hen. Zij hebben alleen aangegeven dat de auto helemaal was nagekeken en gezien er op internet geen slechte ervaringen stonden en ze aangesloten zijn bij BOVAG zijn wij er vanuit gegaan dat ze te vertrouwen waren.. Dom natuurlijk, heel erg dom..
stofzuigertje schreef:Meer dan 10 jaar oude en slechts €1000,- dan kan je dit soort dingen verwachten.

Het is meer een loterij en klagen helpt niet.
Vermoedelijk had je bij goed kijken ook zwetende leidingen gezien voor ze lek gingen en iemand met ervaring laat het dan staan.
Consuwijzer en het Juridisch Loket hebben al aangegeven dat het in dit geval niet onder onze 'onderzoeksplicht' valt, omdat het om gebreken gaat die voor ons in eerste instantie niet zichtbaar waren. De garage heeft dit ook aangegeven. Daarnaast heeft de dealer aangegeven dat alles was nagekeken en dat er inderdaad een leiding was die vervangen moest worden. Dit zou gebeuren voordat wij de auto mee zouden nemen. De garage waar zij altijd gebruik van maken geeft aan dat dat inderdaad gebeurd is, maar als de ene leiding helemaal vervangen is, dan had de andere toch ook opgemerkt moeten worden?
peteroo schreef:Een kennis van mij kocht een Opel Astra sedan voor 1000 euro bij een goed bekend staande Goese garage en ze rijdt er na bijna drie jaar nog steeds mee. Bij aankoop zei de garagist er direct bij dat er wel wat roest aan zat. Een paar dingetjes die ze kort nadien met de auto had, heeft hij nog voor haar opgelost. Niet alle garagebedrijven zijn fout, maar bij de grote autoschuivers ben je aan de haaien overgeleverd.
Wij hadden gehoopt ook een dergelijk verhaal te kunnen vertellen.. Wij moesten onverwachts en binnen erg korte tijd een eigen auto aanschaffen wegens het inleveren van de lease-auto. Omdat we bezig zijn met behandelingen in een ziekenhuis in Duitsland hebben we de auto echt hard nodig, en was het budget maar erg klein. Als we meer tijd hadden gehad of hadden geweten dat we nog 425 euro aan reparaties zouden moeten betalen, hadden we natuurlijk voor een andere auto gekozen.. Vanwege de haast zijn we uitgegaan van de eerlijkheid van de verkoper, wat we nooit hadden moeten doen, dat blijkt nu wel weer.. Ik baal er gewoon van dat er verkopers zijn die weten dat ze een slechte auto verkopen, maar wel heel hard beweren dat een auto volledig is nagekeken en absoluut in orde is. Dat hij zelfs zonder moeite door de volgende APK heen zou komen.

Is het overigens ook niet erg raar dat een eigenaar alleen een bericht op een persoonlijk facebookaccount plaatst, waarin hij aangeeft wel een vergoeding had willen betalen omdat dat redelijk zou zijn geweest, maar dat nu niet meer te willen vanwege een negatief bericht?

Het Juridisch Loket raadt ons overigens aan om een proces bij een kantonrechter te laten starten, maar ik heb geen idee waar te beginnen. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door peteroo »

De consumentenbescherming schiet tekort op gebied van tweedehands auto's, al zou ik niet weten hoe je dit juridisch goed kunt dicht timmeren. Bedrijven verdwijnen en duiken onder een andere naam weer op. In België krijg je bij mijn weten standaard een jaar garantie op een tweedehands auto. Vraag is wel of problemen daar nu wel tot het verleden behoren.

Op Autozeeland kosten Xantia's doorgaans rond de 1500 tot 2000 euro, met uitschieters tot boven de 3000 euro. Ik denk dat dat een beetje de prijs is voor een goed onderhouden exemplaar en dan mag je nog steeds wel het nodige aan mankementen incalculeren.
Ik denk inderdaad niet dat deze handelaar te goeder trouw is geweest. Gezien uw omstandigheden kan ik de keuze voor dit budget nu wel begrijpen. Het is zuur allemaal. Succes!

mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door mach2005 »

""De verkoper heeft verklaard dat de auto absoluut in orde was en voor hij verkocht zou worden nogmaals volledig nagekeken zou worden. Er moest nog een slangetje vervangen worden, maar dat zou geregeld worden voordat we de auto kochten. De verkoper heeft ons verteld dat de auto absoluut door de volgende APK heen zou komen, zonder enige problemen.""


Het bovenstaande duid wel op enige vorm van naïviteit van de koper.

Een verkoper kan nooit en te nimmer weten of een auto door een volgende apk heen zal komen!
En daarbij; Een auto van 1.000,- die "Absoluut in orde is" bestaat niet!
Die man heeft niet eens een werkplaats en een brug. Hoe kan hij dan in godsnaam die auto goed nagekeken hebben...

Hier geldt gewoon, dat de auto na 1 kilometer rijden al uit elkaar kan vallen en dat daar geen garantie op te geven is door een verkoper. Niet in deze prijsklasse. Vandaar dat auto's in deze prijsklasse altijd bij "autobedrijven" staan en niet bij dealers of garages (met werkplaats).

Koopt u een auto in deze prijsklasse, dan moet u ALTIJD iemand meenemen met verstand van zaken.

Het is en blijft een kwestie van "geluk hebben" met auto's in de laagste prijsregionen.

In ieder geval zal u ervan geleerd hebben. Er zullen er helaas nog velen na u volgen...

Shaddix
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2013 13:40

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door Shaddix »

Wij zijn inderdaad te naïef geweest en hebben absoluut geleerd van onze fouten. Zomaar een auto kopen, alleen omdat degene die hem verkoopt een BOVAG dealer is, moet je nooit doen en daar zijn wij helaas op deze manier achter gekomen.

Om het verhaal nog even af te maken; De auto is inmiddels, nog geen twee maanden nadat we hem gekocht hebben, alleen nog maar goed voor de sloop.

Wij kunnen alleen nog maar hopen dat dit verhaal andere mensen goed na doet denken over of ze inderdaad een auto bij Van Gils Holland Cars willen kopen. Toen wij er een auto kochten waren er geen negatieve verhalen te vinden op internet en dat heeft ons vertrouwen gegeven. Helaas..

JanTinusPlukvet
Berichten: 442
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Ik heb ook wel eens een auto gekocht bij dit bedrijf.
De auto was wel iets duurder dan hierboven. € 2750.- voor toen een Escort van 11 jaar. Dat is best een hoge prijs voor een dergelijke wagen. Echter er zat een nationale Autopas bij. De wagen had slechts 78.000 ilometer gelopen. Zowel binnen als buiten kon je zien dat deze km stand ook correct moest zijn.
Technisch heb ik nooit een probleem gehad met de wagen en 2 jaar later heb ik 'm weer verkocht.

De goede / betere auto's staan altijd binnen in de verkoopruimte. Ik vermoed dat uw Xantia buiten stond in de koopjessteeg. Daar staan de low budgetwagens. Ze staan niet voor niets buiten. De wagens staan er zoals ze ingeruild zijn, ongewassen, ongepoetst. Ze zijn zoals ze zijn. NAP zit er meestal ook niet op. Bij die wagens is het zeker aan te raden om erg scherp te kijken.

Zoid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2013 21:03

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door Zoid »

Ik heb zelf 8 jaar geleden bij van Gils een honda civic uit 93 gekocht en dit oude beestje rijdt tot op de dag van vandaag nog probleemloos rond.
Bij mijn koop feliciteerde de verkoper me met zoals hij het noemde "een dijk van een auto" en dat is wel gebleken.

Ook andere mensen die ik ken hebben bij van Gils nette auto's gekocht zonder mankementen. Met van Gils is volgens mij dus niets mis. Het ligt misschien eerder aan de kwaliteit van het merk en de prijs catagorie.

Precies wat eerdere mensen ook al zeggen. Je kans soms gewoon pech hebben met 2e hands auto's. Wil je een goede 2e hands, ga dan naar een merkdealer. De prijzen zijn daar een stuk hoger, maar de mooie inruil auto's houden ze vaak zelf, en de rest gaat door naar de handel. Daar zitten goede en minder goed auto's tussen, wil je zekerheid, sluit garantie af.

scapa
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2013 20:56

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door scapa »

Oh wat een bekend verhaal. Zo'n anderhalve maand geleden bij ditzelfde bedrijf een 2e hands auto gekocht met nieuwe APK voor 1350 euro. Door mijn scheiding was mijn budget niet hoog en wilde ik een leuke, betrouwbare auto. Ik heb een nieuwe APK erop gekregen en NAP zat erbij. Bij het ophalen van de auto bleken er geen boekjes bij de auto te zitten die wel waren toegezegd.
Na nog geen half uur vliegt op de snelweg met 120 km per uur de koplamp en knipperlicht eruit en klapt meerdere keren hard tegen de auto aan, aangezien ik niet direct kon stoppen op een snelweg. Dit heeft voor schade gezorgd en helemaal beduusd belde ik de garage Holland Cars op om te overleggen over wat te doen. Ik kreeg de jonge verkoper aan de lijn van wie ik de auto gekocht had en de enige reactie was: ja weet ik veel wat je in de tussentijd met de auto hebt gedaan? Het zal wel je eigen schuld zijn. Of je koopt maar een lamp voor een tientje op de sloop...!! De auto was zojuist gekeurd en een lamp en richtingaanwijzer vliegen er niet zomaar uit.
Proefrit was ook alleen mogelijk in bijzijn van de verkoper wat al een vreemd gevoel gaf. Maar omdat er enige haast bij de koop was en de auto naar wens leek, toch gekocht.
Dat die mensen op die manier hun geld willen verdienen over de rug van de consument, dat kan ik niet begrijpen. Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor... dus hopelijk kan ik andere mensen behoeden om een auto bij deze 'mensen' te kopen.
Laatst gewijzigd door scapa op 25 jun 2013 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

scapa
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2013 20:56

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door scapa »

Ik vraag helemaal geen auto voor 1350 euro die jaren meegaat, maar door scheiding is momenteel mijn budget niet hoger. Maar als er binnen een half uur van alles afbreekt is dat normaal? Daarmee had ik mijn kinderen en andere weggebruikers in gevaar kunnen brengen. Als er een koplamp door je voorruit schiet die van mijn auto afgekomen was dan reageer je wel anders... En als de auto net APK gekeurd is, het rapport aangeeft dat de auto geen gebreken vertoont en dit gebeurd na een half uur na aankoop, dan rijst toch de vraag hoe betrouwbaar de autoverkoper is...
Laatst gewijzigd door scapa op 25 jun 2013 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Carbonfire
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 feb 2013 10:51

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door Carbonfire »

scapa schreef: Nu na 2 maanden blijken ook de electrische ramen het niet te doen en valt het dashboard kastje uit elkaar.
.
Lol, merk je na 2 maanden dat de elektrische ramen het niet meer doen of zijn ze er pas mee opgehouden?
Dashboard kastje dat niet meer goed dichtklik, tja...

Shaddix
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2013 13:40

Re: Van Gils Holland Cars in Den Haag

Ongelezen bericht door Shaddix »

Wat mij betreft is er wel degelijk iets mis met van Gils. Dat een auto niet perfect is, logisch! Verwachten wij ook zeker niet voor dat geld. Maar dat we hem na nog geen 2 maanden naar de sloop kunnen brengen? Dat zou niet moeten mogen. Niet kloppende informatie over een auto verstrekken overigens ook niet. Ze weten zelf ook best dat ze fout zitten, anders zouden ze wel netjes reageren op mijn -overigens ook hele nette- e-mails en zeker niet hun complete facebook-pagina verwijderen bij negatieve berichten. De enige reactie die ik ooit heb gekregen, was een bericht van de eigenaar op mijn persoonlijke facebook-pagina, waarin hij schreef dat ze best een vergoeding hadden willen geven maar dat ze dat na mijn bericht op facebook (waarin ik dus schreef dat de aankoop slechts 5 dagen na aankoop kapot was gegaan en dat zij het af lieten weten) niet meer zouden doen. Dat ze zelf wisten dat dat vreemd klonk en dat het makkelijk was om dat achteraf te zeggen, maar dat ik het vast wel zou begrijpen (nee, dus.). Ontzettend professioneel.. Ik geloof best dat als ze bij van Gils weten dat je een hoop geld komt brengen, ze ontzettend aardig tegen je zijn en graag doen alsof ze je vrienden zijn en doen alsof ze je ge-wel-dige service kunnen leveren, maar als je voor een wat goedkopere occasion komt kun je fluiten naar enige service.


Scapa, wat ontzettend balen. Bizar ook wat de verkoper tegen je heeft gezegd. Inderdaad hele mooie verhalen over APK's en auto's die volledig nagekeken worden, maar het tegendeel blijkt waar te zijn.. Jij zult er ongetwijfeld ook van geleerd hebben, maar daar heb jij nu ook niets meer aan.. Gelukkig is deze pagina het eerste resultaat wat naar boven komt als je nu googled op 'Van Gils Holland Cars ervaringen'. Ik hoop echt ontzettend dat dat mensen in eenzelfde situatie, die ook weinig tijd en een laag budget hebben, hier iets aan hebben.

Goede, goedkope auto's bestaan gelukkig wel. Wij hebben nu een auto gekocht bij Jolitech in Oudenbosch (ver van Zuid-Holland helaas, maar dan heb je wel een goede auto..). Daar geven ze standaard 3 maanden garantie op een auto, ongeacht de prijs. Wij hebben op onze auto zelfs 6 maanden garantie gekregen. DAT is service en ZO bouw je een goede naam en een klantenbestand op!

Er is natuurlijk niemand die ons kan garanderen dat we met deze auto niet stil komen te staan, want dat is met elke auto mogelijk, maar we weten in ieder geval zeker dat we wel kunnen rekenen op de verkoper, mocht ons dat overkomen.

Gesloten