Tja, ik heb een nieuwe Citroen C1 gekocht en daarop mijn oude Citroen ingeruild (bij de Citroendealer). Aangezien de auto binnenkort geleverd gaat worden, wilde ik zonet het door mij verschuldigde bedrag overmaken.
Ik heb sinds de koop de koopovereenkomst niet meer bekeken en zie nu tot mijn schrik een veel te lage kilometerstand genoteerd bij mijn in te ruilen auto. Er staat: 89.567 km. Toen ik de auto inruilde was het iets meer dan 150.000 km. Ik heb deze fout echt niet gezien toen ik de koopovereenkomst ondertekende. De verkoper heeft zelf in mijn auto gezeten en toen de kilometerstand afgelezen. Ik ben als de dood dat er nu gezegd gaat worden dat de auto minder waard is en ik extra moet bijbetalen. Wat moet ik hier nu mee? Toen ik mijn handtekening zette, gierde de adrenaline door mijn lijf en heb ik het blijkbaar volledig over het hoofd gezien. Ik vertrouwde erop dat het goed was, omdat ik bij een dealer was. Misschien zijn er gewoon twee auto's door elkaar gehaald. Misschien is het storm in een glas water, maar ik krijg het hier spaans benauwd van. Wie heeft hierin goed advies?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde kilometerstand in koopovereenkomst
-
Re: Verkeerde kilometerstand in koopovereenkomst
het lijkt er op dat men en lage kilometerstand noteert zodat ze uw oude wagen voor een hoger bedrag kunnen verkopen
daar is de toekomstige koper de dupe van
ik zou het niet accepteren iig
daar is de toekomstige koper de dupe van
ik zou het niet accepteren iig
als jullie beiden het contract getekend hebben lijkt me dit geen probleem.
De enige die hier in mijn ogen de dupe van gaat zijn is de dealer zelf.
Hoe dan? Deze heeft toch ook ogen? Deze kan toch de stand zien?Mallemalle schreef:daar is de toekomstige koper de dupe van
-
die lagere kilometerstand wordt ongewtijfeld nog aangepast, dwz, terugggedraaid zodat die overeenkomt met de papierenberndv schreef:als jullie beiden het contract getekend hebben lijkt me dit geen probleem.Hoe dan? Deze heeft toch ook ogen? Deze kan toch de stand zien?Mallemalle schreef:daar is de toekomstige koper de dupe van
i assume
-
Ik denk dat je je af moet vragen of je bij dat bedrijf nog wel een auto wilt kopen, als ik eerlijk mag zijn.