LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voor 2e keer roest ontdekt binnen Bovag garantie periode
-
Voor 2e keer roest ontdekt binnen Bovag garantie periode
Hallo,
Ik heb in februari 2011 een Mazda 3 uit 2004 gekocht met 6 maanden Bovag garantie. Na een paar maanden roest ontdekt in de deurposten. Gemeld bij de dealer en deze heeft het bij een plaatwerker laten maken. So far so good. Ik ben nu bijna aan het einde van de garantie termijn en ik heb vandaag in de wielkasten vrij ernstige roestplekken ontdekt (per toeval omdat de zon erop scheen). Dit model blijkt erom bekend te staan overigens, kwam ik helaas na de koop pas achter. Ik ga morgen naar de dealer om dit te melden, maar ik ben mijn vertrouwen in deze auto wel kwijt nu. Straks is de garantie voorbij en steekt dit roestprobleem weer de kop op, zelfs als de huidige roestproblemen worden verholpen.
Zit te denken de ANWB / rechtsbijstand / Bovag eerst te bellen maar wat kan ik verwachten van de dealer? Hij heeft me feitelijk een roestbak verkocht. Als ik deze wagen zou willen inruilen krijg ik nooit meer de waarde minus afschrijving terug. Voel me bekocht, heb een flink bedrag voor de wagen neergeteld.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Veel dank
Ik heb in februari 2011 een Mazda 3 uit 2004 gekocht met 6 maanden Bovag garantie. Na een paar maanden roest ontdekt in de deurposten. Gemeld bij de dealer en deze heeft het bij een plaatwerker laten maken. So far so good. Ik ben nu bijna aan het einde van de garantie termijn en ik heb vandaag in de wielkasten vrij ernstige roestplekken ontdekt (per toeval omdat de zon erop scheen). Dit model blijkt erom bekend te staan overigens, kwam ik helaas na de koop pas achter. Ik ga morgen naar de dealer om dit te melden, maar ik ben mijn vertrouwen in deze auto wel kwijt nu. Straks is de garantie voorbij en steekt dit roestprobleem weer de kop op, zelfs als de huidige roestproblemen worden verholpen.
Zit te denken de ANWB / rechtsbijstand / Bovag eerst te bellen maar wat kan ik verwachten van de dealer? Hij heeft me feitelijk een roestbak verkocht. Als ik deze wagen zou willen inruilen krijg ik nooit meer de waarde minus afschrijving terug. Voel me bekocht, heb een flink bedrag voor de wagen neergeteld.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Veel dank
Re: Voor 2e keer roest ontdekt binnen Bovag garantie periode
En waarom zou je nooit meer de aanschafwaarde min de afschrijving krijgen?. Al naar gelang of je al dan niet iets inruilt zul je de dagwaarde van de auto krijgen dat is met elke auto zo dus ook met deze en een beetje roest zal daar helemaal niets aan veranderen. Wil je versneld van de auto af dan zal dat veel geld gaan kosten maar ook dat is niets bijzonders.
Een mazda kan net zo goed als een ford na zeven jaar gaan roesten maar zal ook in dat geval moeiteloos een redelijk autoleven meegaan dus heel veel te klagen valt er ook weer niet (zeker niet omdat de dealer de eerste klacht ook prima/netjes heeft opgelost).
Een mazda kan net zo goed als een ford na zeven jaar gaan roesten maar zal ook in dat geval moeiteloos een redelijk autoleven meegaan dus heel veel te klagen valt er ook weer niet (zeker niet omdat de dealer de eerste klacht ook prima/netjes heeft opgelost).
Laatst gewijzigd door Veldt01 op 15 jul 2011 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bedankt voor je reactie. Jij vindt het normaal dat auto's van 7 jaar spontaan beginnen te roesten? Ik snap de redenatie ook niet dat 'een beetje roest niets aan de dagwaarde' zal veranderen. Ik had deze auto juist gekocht omdat hij betrouwbaar zou zijn, maar ik vind het enorm tegenvallen.Als naar gelang of je al dan niet iets inruilt zul je de dagwaarde van de auto krijgen dat is met elke auto zo dus ook met deze en een beetje roest zal daar helemaal niets aan veranderen.
De Mazda is 7 jaar oud dus roest kan een probleem zijn. je koopt de auto in Februari 2011 met 6 maanden garantie bij een BOVAG dealer. Die gaat wellicht het roestprobleem herstellen maar dan ben je ook klaar. Ergo je hebt niets meer te claimen. Afschrijving en inruilwaarde tegenover de aanschafwaarde ligt nu al veel lager want een auto is nooit waardevast. Bekocht ben je dus niet, enkel teleur gesteld in de auto niet over de dealer.
Inderdaad Mazda is zo dom geweest om produktiematerialen in te kopen bij Ford vandaaar dat zowel de 3 als de 6 dezelfde klachten als de focus hebben (foute kit die veel te hard wordt).
Overigens zou ik ook eens onder de rubbers van de achterklep kijken (onderzijde) daar heb ik er al tig door zien roesten.
en wat betreft de 3 en roest. Dit is echt al sinds 2006 bekend en zit gewoon verwerkt in de tweedehandsprijs van de 3 (weet je meteen waarom focussen van die leeftijd lekker goedkoop zijn). Je hebt bij aanschaf dus de marktprijs voor een auto met slechte roestbestendigheid betaald (overigens zijn er van bijna elk merk wat voorbeelden met een slechte reputatie op het gebied van roestbestendigheid te noemen)
Blijft vervelend maar een auto uit 2003 zal in de geschetste staat en met wat aandacht nog lang kunnen rijden.
Overigens zou ik ook eens onder de rubbers van de achterklep kijken (onderzijde) daar heb ik er al tig door zien roesten.
en wat betreft de 3 en roest. Dit is echt al sinds 2006 bekend en zit gewoon verwerkt in de tweedehandsprijs van de 3 (weet je meteen waarom focussen van die leeftijd lekker goedkoop zijn). Je hebt bij aanschaf dus de marktprijs voor een auto met slechte roestbestendigheid betaald (overigens zijn er van bijna elk merk wat voorbeelden met een slechte reputatie op het gebied van roestbestendigheid te noemen)
Blijft vervelend maar een auto uit 2003 zal in de geschetste staat en met wat aandacht nog lang kunnen rijden.
Ik had ooit een Crysler/Simca van 6 jaar oud en die roestte al in de folder maar hoe kwalijk ook het stopte vanzelf, raar maar waar. Die Mazda 3 houdt zijn waarde wel hoef je niet bang voor te zijn. En de roest in de wielkasten hoeft per definitie geen roest te zijn kan ook een boel smeer zijn. Ik vindt dit een beetje doem denken.
Die roest in de achterste spatkasten en op de felsrand is echt wel serieus. Het goede is dat een beetje handig persoon het op relatief simpele wijze aan kan pakken (stoppen zal niet gaan lukken maar wel zodanig vertragen dat het geen issue meer wordt.
-
Ik rijd morgen langs de dealer. Bedankt voor jullie gedachtengoed allemaal. Laat wel even weten hoe het afloopt.
en? hoe is het afgelopen?