In Frankrijk kregen wij pech met onze VW Transporter in Frankrijk, een week voor het einde van onze vakantie.
De auto stratte wel, maar het gaspedaal reageerde niet. De ANWB zorgde er voor dat de auto bij een garage kwam.
Deze garage deed een reparatie aan het gaspedaal, maar de storing bleef. De conclusie was dat de software geupdate moest worden bij een officiele VW garage. Onze auto werd naar een VW garage gebracht. De monteur van deze garage moest onderdelen bestellen, de reparatie zou duurder uitvallen.
Ondertussen was onze vakantie voorbij en konden wij met een leenauto via de ANWB naar huis. Eenmaal thuis werd ons verteld (via de ANWB) dat de monteur nogmaals onderdelen moest bestellen en de reparatie wederom duurder uit zou vallen. Dit gebeurde daarna nog een keer waarna wij zeiden dat we niet meer akkoord gingen en de ANWB de auto naar Nederland moest laten brengen.
4 Weken nadat we pech kregen in Frankrijk stond onze auto bij onze (niet VW) garage. Onder de motorkap was het een ravage. Kabels waren losgetrokken, er was een kabel kapot. O.a. beschermplaten, accu en het motormanagement systeem waren verwijderd en lagen verspreid in de auto.
De monteurs van onze garage en ook wij schrokken enorm van de ravage. Geen idee wat er aan de hand was. Om te voorkomen dat onze garage de schuld zou krijgen van eventueel grote schade die door de Franse monteur veroorzaakt zou zijn moesten wij een onafhankelijk expert inhuren om de huidige staat van de auto te beoordelen. Dat werd gedaan waarna onze garage de auto weer in elkaar zette.
Achteraf bleek de reparatie iets simpels te zijn en met een paar uur gemaakt was. Via VW Nederland wilde ik de kosten van de expert terug krijgen omdat die eigenlijk voor niets is geweest omdat de conclusie is dat de Franse monteur geen verstand van zaken had. Na 2 Keer bellen, 2 keer mailen, 6 keer chatten met VW Nederland heb ik een aangetekende brief gestuurd. Via telefoon en chat is veel beloofd, maar er gebeurt niets. Op mails is geen reactie gekomen, maar ook op mijn aangetekende brief heb ik geen enkele reactie gekregen.
Het is werkelijk schandalig dat VW Nederland niet eens het fatsoen heeft een een reactie te geven. Voor ons dus geen VW meer.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VW Nederland regeert nergens op
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 jan 2018 13:13
Re: VW Nederland regeert nergens op
Wat is de rol van VW Nederland in deze? Heeft u gebruik gemaakt van uw mobiliteitsgarantie die u krijgt als u iedere beurt bij de VW dealer laat doen, of heeft u zelf de ANWB gebeld.irenevanvonno schreef:In Frankrijk kregen wij pech met onze VW Transporter in Frankrijk, een week voor het einde van onze vakantie.
De auto stratte wel, maar het gaspedaal reageerde niet. De ANWB zorgde er voor dat de auto bij een garage kwam.
Deze garage deed een reparatie aan het gaspedaal, maar de storing bleef. De conclusie was dat de software geupdate moest worden bij een officiele VW garage. Onze auto werd naar een VW garage gebracht. De monteur van deze garage moest onderdelen bestellen, de reparatie zou duurder uitvallen.
Ondertussen was onze vakantie voorbij en konden wij met een leenauto via de ANWB naar huis. Eenmaal thuis werd ons verteld (via de ANWB) dat de monteur nogmaals onderdelen moest bestellen en de reparatie wederom duurder uit zou vallen. Dit gebeurde daarna nog een keer waarna wij zeiden dat we niet meer akkoord gingen en de ANWB de auto naar Nederland moest laten brengen.
4 Weken nadat we pech kregen in Frankrijk stond onze auto bij onze (niet VW) garage. Onder de motorkap was het een ravage. Kabels waren losgetrokken, er was een kabel kapot. O.a. beschermplaten, accu en het motormanagement systeem waren verwijderd en lagen verspreid in de auto.
De monteurs van onze garage en ook wij schrokken enorm van de ravage. Geen idee wat er aan de hand was. Om te voorkomen dat onze garage de schuld zou krijgen van eventueel grote schade die door de Franse monteur veroorzaakt zou zijn moesten wij een onafhankelijk expert inhuren om de huidige staat van de auto te beoordelen. Dat werd gedaan waarna onze garage de auto weer in elkaar zette.
Achteraf bleek de reparatie iets simpels te zijn en met een paar uur gemaakt was. Via VW Nederland wilde ik de kosten van de expert terug krijgen omdat die eigenlijk voor niets is geweest omdat de conclusie is dat de Franse monteur geen verstand van zaken had. Na 2 Keer bellen, 2 keer mailen, 6 keer chatten met VW Nederland heb ik een aangetekende brief gestuurd. Via telefoon en chat is veel beloofd, maar er gebeurt niets. Op mails is geen reactie gekomen, maar ook op mijn aangetekende brief heb ik geen enkele reactie gekregen.
Het is werkelijk schandalig dat VW Nederland niet eens het fatsoen heeft een een reactie te geven. Voor ons dus geen VW meer.
In dat laatste geval staat VW nederland er toch helemaal buiten?
Re: VW Nederland regeert nergens op
Mooi. Maar weet dat ellende met auto's niet merkgebonden is.irenevanvonno schreef:... Voor ons dus geen VW meer.
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: VW Nederland regeert nergens op
U hebt een pechhulpverzekering van de ANWB en uw auto is in onderhoud van een een niet VW dealer/garage. Dus wat heeft VW Nederland hiermee te maken? U moet de veroorzaker aanspreken, en dat is de monteur/garage in Frankrijk. Hopen dat u iets meer verzekeringen hebt lopen, dan kunt u een zaak tegen hun beginnen. VW Nederland staat er compleet buiten. Deze heeft de auto niet aan u verkocht, deze heeft uw auto nooit in onderhoud gehad en die hebben zeker niets aan uw auto verprutst.
Re: VW Nederland regeert nergens op
VW Nederland is geen partij in deze, u moet het VW garagebedrijf in Frankrijk aanspreken waar uw auto stond. Als dit garagebedrijf de kosten niet wilt betalen en u geen rechtsbijstandverzekering hebt zou ik dit laten vanwege de moeite en kosten, tenzij de expertkosten relatief hoog zijn.
Wat u wel kan doen is VW Nederland opnieuw een bericht sturen dat u het verkeerd had en de vraag of zij willen bemiddelen tussen u en de garage in Frankrijk. Dit is voor hen geen verplichting.
Wat u wel kan doen is VW Nederland opnieuw een bericht sturen dat u het verkeerd had en de vraag of zij willen bemiddelen tussen u en de garage in Frankrijk. Dit is voor hen geen verplichting.
Wat is er beloofd? In wat voor bewoording?irenevanvonno schreef:(...) Via telefoon en chat is veel beloofd, maar er gebeurt niets. Op mails is geen reactie gekomen, maar ook op mijn aangetekende brief heb ik geen enkele reactie gekregen.
Re: VW Nederland regeert nergens op
U rijdt met een VW, maar u bent er geen klant.irenevanvonno schreef:
4 Weken nadat we pech kregen in Frankrijk stond onze auto bij onze (niet VW) garage. Onder de motorkap was het een ravage. Kabels waren losgetrokken, er was een kabel kapot. O.a. beschermplaten, accu en het motormanagement systeem waren verwijderd en lagen verspreid in de auto.
Via VW Nederland wilde ik de kosten van de expert terug krijgen omdat die eigenlijk voor niets is geweest omdat de conclusie is dat de Franse monteur geen verstand van zaken had.
U moet sowieso ook helemaal niet bij Pon zijn, zij zijn helemaal geen partij in deze.
U moet reclameren bij de garage in Frankrijk waar deze puinhoop is aangericht.
Blijft alleen dat het niet netjes is van Pon dat zij niet reageren, maar als VW-rijder kan ik u zeggen dat dergelijk gedrag Pon niet vreemd is helaas.