LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarschuwing voor Autobedrijf Allerts te Heerlen
Waarschuwing voor Autobedrijf Allerts te Heerlen
2 jaar geleden hebben mijn man en ik een auto gekocht (voor € 2.400,00) bij Autobedrijf Allerts te Heerlen. Dit na aanbeveling van een familielid. Tijdens de proefrit ging de accu kapot. Dit kon mede als reden hebben dat het qua weer heel slecht was en veel sneeuw op de wegen lag. De auto's van deze garage staan (zo goed als allemaal) buiten.
Ons werd verzekerd dat de accu gemaakt zou worden. Hier gingen wij mee akkoord.
Toen we de auto gingen ophalen, merkte ik dat de knopjes op het stuur waarmee ik de radio kon bedienen, het niet deden. Toen ik hiervoor terug ging naar de garage, werd mij gezegd dat het niet de originele radio was die in de auto zat en dat daarom de knopjes het niet deden. Onnozele ik geloofde dit verhaal, maar kwam er snel achter dat dit gelogen was en dat het wel de originele radio was. Omdat ik toch een andere radio erin wilde hebben, maakte ik er geen punt van.
Deze auto is alleen maar pech voor ons geweest. We hebben ontzettend veel onderdelen moeten laten repareren, waardoor de auto met grote regelmaat bij onze vaste garagehouder stond. Bij APK-keuring en beurten waren we al makkelijk € 800,00 of meer kwijt. Ongeveer een maand geleden kreeg de auto startproblemen. Omdat ik al een afspraak voor de APK + beurt had gemaakt, hoopte ik dat de auto het nog zou redden tot die datum. Ongeveer een week voor de APK-afspraak hield de auto ermee op. De ANWB werd gebeld; het bleek de accu te zijn. Ons werd verteld dat de accu die erin was gezet door de garage een veel te kleine accu was geweest en dat die er nooit in had mogen worden gezet. Dus toen maar weer de goede accu in laten zetten en weer was ik € 150,00 kwijt. Afgelopen maandag ging de auto naar de garage voor de APK. Deze is niet goed gekeurd omdat de auto heel veel roest had op plekken waar dat niet mocht en omdat de waterpomp en distributieriem vervangen moesten worden. Deze laatste 2 waren volgens Autbedrijf Allerts vlak voor de verkoop al vervangen door hun zelf. Al met al een ontzettende rotbarrel en na 2 jaar kunnen we weer een andere auto kopen.
Het familielid die daar ook de auto heeft gekocht, had ook gelijk spijt van de aankoop: een autoradio die door Allerts er in is gezet en het niet doet, een slot aan de bijrijderskant doe niet goed open gaat, een verwarming die het niet doet enz enz. Na informatie bij de garage wordt gezegd dat we eigenlijk voor dat geld niet veel hoeven te verwachten.
Ons werd verzekerd dat de accu gemaakt zou worden. Hier gingen wij mee akkoord.
Toen we de auto gingen ophalen, merkte ik dat de knopjes op het stuur waarmee ik de radio kon bedienen, het niet deden. Toen ik hiervoor terug ging naar de garage, werd mij gezegd dat het niet de originele radio was die in de auto zat en dat daarom de knopjes het niet deden. Onnozele ik geloofde dit verhaal, maar kwam er snel achter dat dit gelogen was en dat het wel de originele radio was. Omdat ik toch een andere radio erin wilde hebben, maakte ik er geen punt van.
Deze auto is alleen maar pech voor ons geweest. We hebben ontzettend veel onderdelen moeten laten repareren, waardoor de auto met grote regelmaat bij onze vaste garagehouder stond. Bij APK-keuring en beurten waren we al makkelijk € 800,00 of meer kwijt. Ongeveer een maand geleden kreeg de auto startproblemen. Omdat ik al een afspraak voor de APK + beurt had gemaakt, hoopte ik dat de auto het nog zou redden tot die datum. Ongeveer een week voor de APK-afspraak hield de auto ermee op. De ANWB werd gebeld; het bleek de accu te zijn. Ons werd verteld dat de accu die erin was gezet door de garage een veel te kleine accu was geweest en dat die er nooit in had mogen worden gezet. Dus toen maar weer de goede accu in laten zetten en weer was ik € 150,00 kwijt. Afgelopen maandag ging de auto naar de garage voor de APK. Deze is niet goed gekeurd omdat de auto heel veel roest had op plekken waar dat niet mocht en omdat de waterpomp en distributieriem vervangen moesten worden. Deze laatste 2 waren volgens Autbedrijf Allerts vlak voor de verkoop al vervangen door hun zelf. Al met al een ontzettende rotbarrel en na 2 jaar kunnen we weer een andere auto kopen.
Het familielid die daar ook de auto heeft gekocht, had ook gelijk spijt van de aankoop: een autoradio die door Allerts er in is gezet en het niet doet, een slot aan de bijrijderskant doe niet goed open gaat, een verwarming die het niet doet enz enz. Na informatie bij de garage wordt gezegd dat we eigenlijk voor dat geld niet veel hoeven te verwachten.
Laatst gewijzigd door nvm op 23 dec 2014 15:31, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: Waarschuwing voor Autobedrijf Allerts te Heerlen
Wat voor merk/bouwjaar?nvm schreef:2 jaar geleden hebben mijn man en ik een auto gekocht (voor € 2.400,00) bij Autobedrijf Allers te Heerlen. Dit na aanbeveling van een familielid. Tijdens de proefrit ging de accu kapot. Dit kon mede als reden hebben dat het qua weer heel slecht was en veel sneeuw op de wegen lag. De auto's van deze garage staan (zo goed als allemaal) buiten.
Ons werd verzekerd dat de accu gemaakt zou worden. Hier gingen wij mee akkoord.
Toen we de auto gingen ophalen, merkte ik dat de knopjes op het stuur waarmee ik de radio kon bedienen, het niet deden. Toen ik hiervoor terug ging naar de garage, werd mij gezegd dat het niet de originele radio was die in de auto zat en dat daarom de knopjes het niet deden. Onnozele ik geloofde dit verhaal, maar kwam er snel achter dat dit gelogen was en dat het wel de originele radio was. Omdat ik toch een andere radio erin wilde hebben, maakte ik er geen punt van.
Deze auto is alleen maar pech voor ons geweest. We hebben ontzettend veel onderdelen moeten laten repareren, waardoor de auto met grote regelmaat bij onze vaste garagehouder stond. Bij APK-keuring en beurten waren we al makkelijk € 800,00 of meer kwijt. Ongeveer een maand geleden kreeg de auto startproblemen. Omdat ik al een afspraak voor de APK + beurt had gemaakt, hoopte ik dat de auto het nog zou redden tot die datum. Ongeveer een week voor de APK-afspraak hield de auto ermee op. De ANWB werd gebeld; het bleek de accu te zijn. Ons werd verteld dat de accu die erin was gezet door de garage een veel te kleine accu was geweest en dat die er nooit in had mogen worden gezet. Dus toen maar weer de goede accu in laten zetten en weer was ik € 150,00 kwijt. Afgelopen maandag ging de auto naar de garage voor de APK. Deze is niet goed gekeurd omdat de auto heel veel roest had op plekken waar dat niet mocht en omdat de waterpomp en distributieriem vervangen moesten worden. Deze laatste 2 waren volgens Autbedrijf Allers vlak voor de verkoop al vervangen door hun zelf. Al met al een ontzettende rotbarrel en na 2 jaar kunnen we weer een andere auto kopen.
Het familielid die daar ook de auto heeft gekocht, had ook gelijk spijt van de aankoop: een autoradio die door Allers er in is gezet en het niet doet, een slot aan de bijrijderskant doe niet goed open gaat, een verwarming die het niet doet enz enz. Na informatie bij de garage wordt gezegd dat we eigenlijk voor dat geld niet veel hoeven te verwachten.
Kilometerstand?
Controleren ze bij de APK de waterpomp en distributieriem?
Re: Waarschuwing voor Autobedrijf Allerts te Heerlen
De auto was een Citroën Picasso Xsara uit 2002. De auto had wel redelijk wat op de teller, hoeveel precies weet ik niet meer. We wisten dat het een oude auto was toen we hem kochten, maar de hoeveelheid raparaties (en kosten die daar dus ook bij kwamen kijken) waren niet normaal meer.
De waterpomp en distributieriem werd gecontroleerd, omdat ik daarnaar gevraagd had nadat de ANWB-medewerker bij het vervangen van de accu opmerkte dat er een 'raar geluid' onder de motorkap vandaan kwam. Hij dacht dat het de distributieriem was, maar kon het op dat moment niet vinden. Hij adviseerde mij om direct naar de garage te gaan om dit te laten uitzoeken.
De waterpomp en distributieriem werd gecontroleerd, omdat ik daarnaar gevraagd had nadat de ANWB-medewerker bij het vervangen van de accu opmerkte dat er een 'raar geluid' onder de motorkap vandaan kwam. Hij dacht dat het de distributieriem was, maar kon het op dat moment niet vinden. Hij adviseerde mij om direct naar de garage te gaan om dit te laten uitzoeken.
Re: Waarschuwing voor Autobedrijf Allerts te Heerlen
Tja, ik wil niet vervelend zijn maar een auto van 2002? U weet de km. stand niet meer. Wat wilt u nu want hij is al verkocht.
Re: Waarschuwing voor Autobedrijf Allerts te Heerlen
Ik wil alleen maar andere mensen waarschuwen voor deze garage. Aangezien ik ook niet de enige ben die een slechte auto gekocht heeft. De auto van het familielid was een nieuwere auto met weinig op de teller en een stuk duurder dan die van mij. Deze is ook slecht.. Mensen kunnen met mijn review doen wat ze willen, het is alleen als waarschuwing.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Waarschuwing voor Autobedrijf Allerts te Heerlen
Een auto voor € 2.400 van 12 jaar oud ???
Dat is de narigheid opzoeken.
En twee jaar later zeggen, u moet daar niet kopen, lijkt mij ook niet verstandig voor zo'n prijs, en leeftijd, en heel veel KM.
Hopelijk heeft u nu een betere aankoop gedaan, waar u meer plezier van geniet, en natuurlijk heeft laten keuren.
Dat is de narigheid opzoeken.
En twee jaar later zeggen, u moet daar niet kopen, lijkt mij ook niet verstandig voor zo'n prijs, en leeftijd, en heel veel KM.
Hopelijk heeft u nu een betere aankoop gedaan, waar u meer plezier van geniet, en natuurlijk heeft laten keuren.
Re: Waarschuwing voor Autobedrijf Allerts te Heerlen
Ten eerste is het idd waar dat het een oude auto betreft. Hierdoor is het idd mogelijk dat je een 'barrel' koopt en dat dat op zich niets meet de dealer te maken heeft. Dit is absoluut het punt niet. Het punt is dat ons werd verteld door de autodealer dat de auto in perfecte staat was (voorzover dat kan natuurlijk voor een auto van die leeftijd)(dit stond ook zo op het informatieblad in de auto) en dat er onderdelen in vervangen waren (vlak voordat de auto verkocht werd) en dat later blijkt dat die vervangde onderdelen niet goed waren en er in gezet zijn om voor hun kosten te besparen, zoals bijvoorbeeld de accu en waterpomp, en dat er daarover ook nog gelogen wordt. De foute onderdelen zijn door de ANWB en de garage zelf geconstateerd, twee deskundige partijen lijkt me.
Ten tweede: Het is totaal niet zo dat we 'pas' na 2 jaar klagen..
Nogmaals; de koop blijft natuurlijk de verantwoordelijkheid van de koper, maar het blijft een feit dat deze dealer niet juist communiceert met klanten (dit niet alleen naar ons; ik ken meer gevallen bij deze dealer) en dat hierdoor de klant op een verkeerd spoor wordt geleid, met als gevolg dat je na de koop overblijft met een auto niet gewoon niet goed is.
Ten tweede: Het is totaal niet zo dat we 'pas' na 2 jaar klagen..
Nogmaals; de koop blijft natuurlijk de verantwoordelijkheid van de koper, maar het blijft een feit dat deze dealer niet juist communiceert met klanten (dit niet alleen naar ons; ik ken meer gevallen bij deze dealer) en dat hierdoor de klant op een verkeerd spoor wordt geleid, met als gevolg dat je na de koop overblijft met een auto niet gewoon niet goed is.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Waarschuwing voor Autobedrijf Allerts te Heerlen
Ok, maar waarom niet een keurinkje laten doen voor de aankoop.
Had een hoop narigheid gescheeld.
Had een hoop narigheid gescheeld.
Re: Waarschuwing voor Autobedrijf Allerts te Heerlen
Een redelijk goede oudere auto voor weinig kopen kan best, maar je moet goed uitkijken en een aankoopkeuring kan verstandig zijn. Ik kocht mijn huidige auto voor ruim 1600 euro, toen die net 15 jaar oud was.
Ik heb wel direct onderhoud laten uitvoeren en een wat mankementen aan het koelsysteem laten verhelpen. De eerste drie jaren heb ik er een probleemloze, fijne en betrouwbare auto aan gehad. Nu ben ik vijf jaar verder. De laatste twee jaar heb ik een aantal kleine en grote reparaties laten uitvoeren, omdat de wagen in de basis nog sterk is. Of íe de komende apk gaat overleven is wel de vraag.
In het geval van zo'n Citroën Picasso speelt het grote aantal functies aan boord ook wel een rol. Citroëns bieden veel luxe en comfort, maar na 12 jaar gaan allerlei onderdelen en ook de elektronica vaak kuren vertonen.
Het garagebedrijf waar u uw auto heeft gekocht lijkt me niet zo deskundig en betrouwbaar, als ik het zo lees. Maar een tweedehands auto is -helaas- altijd een zwart gat.
Ik heb wel direct onderhoud laten uitvoeren en een wat mankementen aan het koelsysteem laten verhelpen. De eerste drie jaren heb ik er een probleemloze, fijne en betrouwbare auto aan gehad. Nu ben ik vijf jaar verder. De laatste twee jaar heb ik een aantal kleine en grote reparaties laten uitvoeren, omdat de wagen in de basis nog sterk is. Of íe de komende apk gaat overleven is wel de vraag.
In het geval van zo'n Citroën Picasso speelt het grote aantal functies aan boord ook wel een rol. Citroëns bieden veel luxe en comfort, maar na 12 jaar gaan allerlei onderdelen en ook de elektronica vaak kuren vertonen.
Het garagebedrijf waar u uw auto heeft gekocht lijkt me niet zo deskundig en betrouwbaar, als ik het zo lees. Maar een tweedehands auto is -helaas- altijd een zwart gat.