LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto ingeruild dealer wil kosten bij ons verheven

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: auto ingeruild dealer wil kosten bij ons verheven

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Stilstand is achterstand dat merk je met alles. Ik denk dat de dealer de auto woensdag alweer verkocht had waarna het probleempje boven kwam drijven. Op de brug kabeltjes gangbaar maken, misschien service beurtje en nieuwe APK er achter aan... en weer een tevreden klant.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: auto ingeruild dealer wil kosten bij ons verheven

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als jou auto is doorverkocht zie je dat na invullen kenteken op rdw.nl en dan is bewijs weg.

Verder heeft elke auto bij inruil een kans op verborgen gebreken, zelfs na de inruil op zaterdag tot de proefrit op woensdag kan het defect ontstaan zijn, en zij moeten nu aantonen dat het zaterdag bij inruil al aanwezig was.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: auto ingeruild dealer wil kosten bij ons verheven

Ongelezen bericht door berndv »

Komkommertijd schreef:
07 jun 2019 16:25
Als jou auto is doorverkocht zie je dat na invullen kenteken op rdw.nl en dan is bewijs weg.
Je ziet dat de auto is overgeschreven, of en wat voor transactie aan vooraf is gegaan zie je daar niet.
Komkommertijd schreef:
07 jun 2019 16:25
Verder heeft elke auto bij inruil een kans op verborgen gebreken,
klopt, maar niet in de 5e versnelling willen is niet heel erg verborgen.

witte angora
Berichten: 32455
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: auto ingeruild dealer wil kosten bij ons verheven

Ongelezen bericht door witte angora »

Obelix1 schreef:
07 jun 2019 11:20
Stilstand is achterstand dat merk je met alles. Ik denk dat de dealer de auto woensdag alweer verkocht had waarna het probleempje boven kwam drijven. Op de brug kabeltjes gangbaar maken, misschien service beurtje en nieuwe APK er achter aan... en weer een tevreden klant.
En in dit geval proberen we, om de klant tevreden te houden, de kosten van de reparatie op de oude klant af te schuiven, ja toch?

Gesloten