LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto Ypenburg slechte ervaring

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
thecure

Re: auto Ypenburg slechte ervaring

Ongelezen bericht door thecure »

mensen die zich speciaal registreren om 1 goede ervaring te melden...

stop er nou maar mee dat geloven we allang niet meer...

Zwarthoed

Ongelezen bericht door Zwarthoed »

Slechte meldingen kloppen zeker wel allemaal?

AL die forums worden veel gebruikt om een concurrent af te blaffen.

Ik weet zeker dat 90% van alle berichten gemaakt zijn door concurrenten en de rijschool zelf.

Carbonfire

Ongelezen bericht door Carbonfire »

Zwarthoed schreef:Slechte meldingen kloppen zeker wel allemaal?

AL die forums worden veel gebruikt om een concurrent af te blaffen.

Ik weet zeker dat 90% van alle berichten gemaakt zijn door concurrenten en de rijschool zelf.
Of mensen die te veel verwachten van een 2e hands autotje en niet goed nadenken hoe ze moeten handelen. Lees genoeg hier op dit forum, dan denk ik..... dit kan niet waar zijn :S

dave64

Ongelezen bericht door dave64 »

slecht bedrijf grootse beun hazen ooit

Joop B Leiderdorp

Ongelezen bericht door Joop B Leiderdorp »

Auto Ypenburg. Ik heb uitstekende ervaringen met Auto Ypenburg. In 2013 kocht ik een Mitsubishi Outlander 2.2. diesel zonder garantie. Na ongeveer twee maanden na een rit met de caravan bleek dat de koppeling slipte. Hoewel een koppeling nooit onder de garantie valt zijn ze mij, dus zonder dat ze daartoe verplicht waren, fors tegemoet gekomen in de kosten van herstel. Achteraf blijkt dat de drukgroep in principe te licht is voor die auto. Op internet meer klachten gevonden. De importeur zou moeten toegeven dat die drukgroep te licht is en coulance moeten bieden. Bij melding van de klacht was er geen enkele discussie en stonden ze klaar met een oplossing. Ik ben er van overtuigd dat veel merkdealers een puntje kunnen zuigen dat de door mij ervaren service.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Joop B Leiderdorp schreef:Auto Ypenburg. Ik heb uitstekende ervaringen met Auto Ypenburg. In 2013 kocht ik een Mitsubishi Outlander 2.2. diesel zonder garantie. Na ongeveer twee maanden na een rit met de caravan bleek dat de koppeling slipte. Hoewel een koppeling nooit onder de garantie valt zijn ze mij, dus zonder dat ze daartoe verplicht waren, fors tegemoet gekomen in de kosten van herstel. Achteraf blijkt dat de drukgroep in principe te licht is voor die auto. Op internet meer klachten gevonden. De importeur zou moeten toegeven dat die drukgroep te licht is en coulance moeten bieden. Bij melding van de klacht was er geen enkele discussie en stonden ze klaar met een oplossing. Ik ben er van overtuigd dat veel merkdealers een puntje kunnen zuigen dat de door mij ervaren service.
Dat puntje zal dan wel aan je duim zitten, wat gel*l. Heb je geeneens koffie gehad en €1000.- terug van de aankoopprijs om je gerust te stellen? Als ik zoiets lees heb ik altijd hetzelfde, blijf zover mogelijk uit de buurt van een autohandelaar ( Auto Ypenburg in dit geval)die dit soort ongein nodig heeft om slechte service/reacties op het internet goed te praten. :arrow:

Ingrid1966

Ongelezen bericht door Ingrid1966 »

Zo'n slechte ervaring met deze autohandelaar. Het zijn de grootste oplichters ooit. Wij gaan met ze voor het gerecht. Wij hebben een Renault Espace gekocht in juni 2013. 2 weken later (op de kop af) stonden we stil. Startmotor had het begeven. Wij hebben geprobeerd contact op te nemen met Ypenburg maar zij gaven niet thuis. Auto door Renault garage opgehaald en gerepareerd, gereviseerde startmotor maar gelukkig helemaal goedgekomen. Inclusief afsleepkosten een bedrag van 800 euro. Toen wij contact opnamen om toch te vragen of wij iets van Ypenburg mochten verwachten in deze, ook wij hadden geen garantie bijgekocht maar er is een wettelijke garantie van 3 maanden op alle aankopen, gaven zij aan dat we de auto onnodig duur hadden laten repareren en dat wij de auto maar naar Ypenburg hadden moeten brengen ipv hem bij de dichtsbijzijnde garage in Valkenswaard. Zij kwamen ons niet tegemoet want dit hadden ze nog nooit meegemaakt en het zou aan onze rijstijl hebben gelegen. Wij hebben toen aangegeven dat wij toch wel enige coulance hadden verwacht. Nu 3 maanden later loopt de motor vast. Wederom geeft Ypenburg niet thuis, auto laten repareren (1000 euro) en wij hebben besloten om een maandtermijn niet te betalen maar te verrekenen met een maandbetaling (huurkoop). Ypenburg hier schriftelijk over geinformeerd en aangegeven dat als zij niet reageren hierop wij ervan uitgaan dat zij akkoord hiermee gaan. Geen reactie. Tot onze grote verbazing staat vandaag nadat we vorige week een brief kregen van BKFF Finance dat we achterliepen met de aflossing, een meneer van BKFF voor de deur die vervolgens de auto start (mag lijden dat de motor het nu wederom begeeft) en ermee wegrijdt. Voicemailbericht op je mobiel waarin wordt aangegeven dat zij de auto naar Ypenburg meenemen omdat wij wanbetalers zijn. Van bovengenoemde momenten die via mail zijn besproken met Ypenburg weet deze meneer niks, wij zijn wanbetalers, moeten de maandtermijn plus 400 euro boete, plus 450 euro afsleepkosten betalen (die er niet zijn want meneer rijdt op onze benzine naar Den Haag) en kunnen dan onze auto eventueel terugkrijgen. Wij moeten contact met Ypenburg opnemen en als je dat doet, wordt je door Ypenburg weer terugverwezen naar BKFF Finance die dan vervolgens weer terug verwijzen. Het zijn grote oplichters, Koos, Jan en Tom en wij denken erover de auto met al zijn mankementen te laten staan waar hij staat. Wij zullen dit wel aankaarten bij Bovag en bij TROS Radar en opgelicht om in ieder geval andere mensen te behoeden voor deze oplichters. Onze persoonlijke spullen, huisdeursleutels, cd's, garagepoortopener, nieuwe jas van onze dochter e.d. kunnen we ophalen in Ypenburg. Ik heb aangegeven dat wij dit thuisgestuurd willen krijgen maar heb er een hard hoofd in. Wij zijn een behoorlijk bedrag kwijt en een illusie armer. Wie kan deze oplichters stoppen???

thecure

Ingrid1966 schreef:Zo'n slechte ervaring met deze autohandelaar. Het zijn de grootste oplichters ooit. Wij gaan met ze voor het gerecht. Wij hebben een Renault Espace gekocht in juni 2013. 2 weken later (op de kop af) stonden we stil. Startmotor had het begeven. Wij hebben geprobeerd contact op te nemen met Ypenburg maar zij gaven niet thuis. Auto door Renault garage opgehaald en gerepareerd, gereviseerde startmotor maar gelukkig helemaal goedgekomen. Inclusief afsleepkosten een bedrag van 800 euro. Toen wij contact opnamen om toch te vragen of wij iets van Ypenburg mochten verwachten in deze, ook wij hadden geen garantie bijgekocht maar er is een wettelijke garantie van 3 maanden op alle aankopen, gaven zij aan dat we de auto onnodig duur hadden laten repareren en dat wij de auto maar naar Ypenburg hadden moeten brengen ipv hem bij de dichtsbijzijnde garage in Valkenswaard. Zij kwamen ons niet tegemoet want dit hadden ze nog nooit meegemaakt en het zou aan onze rijstijl hebben gelegen. Wij hebben toen aangegeven dat wij toch wel enige coulance hadden verwacht. Nu 3 maanden later loopt de motor vast. Wederom geeft Ypenburg niet thuis, auto laten repareren (1000 euro) en wij hebben besloten om een maandtermijn niet te betalen maar te verrekenen met een maandbetaling (huurkoop). Ypenburg hier schriftelijk over geinformeerd en aangegeven dat als zij niet reageren hierop wij ervan uitgaan dat zij akkoord hiermee gaan. Geen reactie. Tot onze grote verbazing staat vandaag nadat we vorige week een brief kregen van BKFF Finance dat we achterliepen met de aflossing, een meneer van BKFF voor de deur die vervolgens de auto start (mag lijden dat de motor het nu wederom begeeft) en ermee wegrijdt. Voicemailbericht op je mobiel waarin wordt aangegeven dat zij de auto naar Ypenburg meenemen omdat wij wanbetalers zijn. Van bovengenoemde momenten die via mail zijn besproken met Ypenburg weet deze meneer niks, wij zijn wanbetalers, moeten de maandtermijn plus 400 euro boete, plus 450 euro afsleepkosten betalen (die er niet zijn want meneer rijdt op onze benzine naar Den Haag) en kunnen dan onze auto eventueel terugkrijgen. Wij moeten contact met Ypenburg opnemen en als je dat doet, wordt je door Ypenburg weer terugverwezen naar BKFF Finance die dan vervolgens weer terug verwijzen. Het zijn grote oplichters, Koos, Jan en Tom en wij denken erover de auto met al zijn mankementen te laten staan waar hij staat. Wij zullen dit wel aankaarten bij Bovag en bij TROS Radar en opgelicht om in ieder geval andere mensen te behoeden voor deze oplichters. Onze persoonlijke spullen, huisdeursleutels, cd's, garagepoortopener, nieuwe jas van onze dochter e.d. kunnen we ophalen in Ypenburg. Ik heb aangegeven dat wij dit thuisgestuurd willen krijgen maar heb er een hard hoofd in. Wij zijn een behoorlijk bedrag kwijt en een illusie armer. Wie kan deze oplichters stoppen???
Mijn god, niet alleen een auto van deze handelaar afnemen, maar ook nog op huurkoopbasis?? :shock: :shock: leeftijd auto? Km stand?

Ik wens je veel sterkte.

Één ding snap ik niet in het verhaal. Je hebt het over een garagepoortopener. Maar de auto wordt wel zo meegenomen. Stond hij dan niet in de garage?

Ingrid1966

[Mijn god, niet alleen een auto van deze handelaar afnemen, maar ook nog op huurkoopbasis?? :shock: :shock: leeftijd auto? Km stand?

Ik wens je veel sterkte.

Één ding snap ik niet in het verhaal. Je hebt het over een garagepoortopener. Maar de auto wordt wel zo meegenomen. Stond hij dan niet in de garage?[/quote]

Ja, we zijn er inmiddels achter dat huurkoop bij deze personen erg dom is om te doen. De auto is van 2004, 145.000 km op de klok (hoewel ik daar nu ook aan twijfel). En ja onze garagepoortopener lag erin, echter de auto stond bij onze dochter in de buurt op de openbare weg, wij waren bij haar op bezoek. Auto met reservesleutel van Ypenburg geopend en meegenomen. Telefonisch benaderd door BKFF Finance (hun interne incassobureau) dat hij meegenomen is. En dat op 5 minuten tijd, mijn dochter was thuisgekomen uit school, zei dat er een man bij de auto stond, ik loop naar buiten en hij is verdwenen. Bizar maar waar. De vraag is ook hoe ze ons hebben kunnen traceren? Peilradar, gps, geen idee. Vandaag wederom contact met Ypenburg opgenomen maar zij geven niet thuis. Nu zou BKFF Finance gaan kijken wat ze voor ons konden doen. Ja ja, we gaan in ieder geval naar een advocaat hiermee want wij weten dat we moeten betalen maar aan deze dealer zit toch een luchtje.

thecure

Zulke auto's staan al te koop voor 5/6000 euro op autotrack, dat hoeft toch niet via zo'n (dure) huurkoopconstructie?

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Auto zeker ook niet laten keuren ? :roll:

Ingrid1966

Wel gekeurd maar die stond er al op en dan tot en met oktober 2013. Hij moet dus weer gekeurd worden. En tja, waarom doen mensen zo'n huurkoopconstructie, fouten maken we allemaal alleen dit wordt een dure denk ik. Wordt ws in de rechtszaal uitgevochten.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ingrid, we bedoelen een aankoopkeuring. Geen APK.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

BKFF Finance schreef:[Bericht verwijderd door de Moderator ivm namen noemen en zwartmakerij]
Als incassobureau mag je je schamen voor zo'n reaktie......Ingrid zal ongetwijfeld niet goed bezig zijn geweest door "geleden schade te gaan verrekenen met betalingsverplichtingen" maar als jou reaktie een serieuze is....dan zou ik met een hele grote boog om deze organisatie heen lopen.

1-logisch is bij huurkoop dat je geen eigenaar bent....ontzettend domme reaktie van een incassobureau om dit te vermelden, want het doet niet terzake....mensen verzuimen ook betalingsverplichtingen bij ander soort kredieten waar je wel eigenaar bent van het onroerende goed.
2-"Uit privacy oogpunt zullen wij hier niet de details spuien."......dat doe je dus wel, ook al is het misschien niet alles
3-"Een advies kunnen wij wel geven, begin met mensen van het incassobureau uitschelden, helpt erg goed."---- het helpt mischien wel niet, maar je kunt zo"n medewerker natuurlijk wel een leuke dag bezorgen. :wink: Lijkt me dat het idd effekt heeft gehad anders hoeft er niet een half jaar later nog nagetrapt te worden. :D

Gesloten