Maar tot hoe ver moet dat fixen gaan. Draait de verkoper op voor het normaal onderhoud dat nu en het komende jaar nodig is? Want dan word het straks goedkoper om je auto in te ruilen bij onderhoud.16again schreef: ↑11 okt 2022 22:25Wat ik begreep heeft de klant niet zo veel te willen. Voordat de auto te koop wordt aangeboden, hoort die gefixed te zijn. En dan denk ik bijvoorbeeld aan distributieketting, die na x jaar of y kilometer aan een beurt toe wasNeoDutchio schreef: ↑11 okt 2022 19:27Van een auto met een ton op de teller weet je dat er (extra) onderhoud nodig is. Moet het dan vooraf gerepareerd worden of volstaat het vermelden en het bijverkopen van de reparatie. Oftewel, je verkoopt de auto in de staat zoals die is en verkoopt apart een onderhoudsbeurt en de vervangingen van zaken die aan de orde zijn. Maar als de klant geen onderhoud wenst, is de verkoper dan aanspreekbaar mocht het mis gaan?
Bij een dealer zal de auto netjes kant en klaar afgeleverd worden, maar bij vele handelaren word nu de auto verkocht zonder nieuwe distributieriem. Zij krijgen die auto goedkoop uit de handel (regelmatig de afdankertjes die dealers of gerenommeerde verkopers niet meer willen hebben) en willen deze snel weer van de hand doen. Als de verkoper hier eerst nog aan moet gaan sleutelen valt heel de marge weg.