Hoe had Joel dit volgens u op moeten lossen? Als ik 120 km verderop met pech sta, dan dacht u toch niet dat de verzekering ermee instemt om de auto naar Joel te transporteren. Dat kost meer dan de hele rekening! Voor hetzelfde geld had het probleem zich gemanifesteerd op het moment dat ik in Frankrijk of Italië was. Dan laat je de auto toch naar de dichtstbijzijnde garage vervoeren voor reparatie?NeoDutchio schreef: ↑15 feb 2023 08:07
Iets verwachten is 1, maar de regels volgen is iets anders. Joel heeft nooit de kans gekregen om iets op te lossen voor u. Of ze nu een nieuw contactslot hebben geplaatst of een tweedehandse, deze had inderdaad moeten werken. Nu dat dat niet het geval was had Joel dit moeten oplossen. U hebt geen contact gezocht tijdens het probleem en de auto zelf naar een andere garage gebracht. Hoe kan Joel het achteraf dan nog oplossen? Bewijslast heeft u niet meer. Ook kan Joel nu niet aantonen dat ze inderdaad een slecht werkend contactslot hebben geplaatst, of dat de problemen door externe oorzaak ontstaan zijn.
Als ik een rotte banaan bij de Jumbo koop kan ik bij AH wel een nieuwe banaan halen, maar zolang de Jumbo geen bewijs heeft van die rotte banaan zullen ze mij geen geld terugbetalen. Zo simpel ligt het.
Bewijslast is er wel. De tweede garage heeft Joel de volgende dag in kennis gesteld van het probleem en gevraagd welke werkzaamheden zijn uitgevoerd aan het contactslot. Volgens Joel was een nieuw contactslot geïnstalleerd.
Het tweede garagebedrijf heeft een gereviseerd exemplaar geïnstalleerd. Daarop wordt 65 euro statiegeld geheven. Als Joel het oude contactslot retour wilde, dienden ze 65 euro te betalen aan het tweede autobedrijf. Joel kan dit contactslot later weer inleveren bij de leverancier en de 65 euro geretourneerd krijgen.
Joel weigerde dit bedrag te betalen en had nog nooit van statiegeld op gereviseerde onderdelen gehoord, terwijl dit bedrijf al meer dan 40 jaar bestaat.
Meermaals heb ik Joel bezocht om tot een oplossing te komen. Ze bleven erbij dat ze het oude contactslot terug wilden, wat logisch is. Ze waren echter niet bereid het statiegeld te betalen. De factuur van het tweede garagebedrijf heb ik afgegeven aan Joel.
Bewijslast is er dus wel. Het oude contactslot is nog aanwezig bij het tweede garagebedrijf en op de vrachtbrief van het bergingsbedrijf staat ook dat het contactslot defect was. De chauffeur van het bergingsbedrijf heeft zelfs nog geprobeerd om het contactslot te repareren zodat de auto niet afgevoerd hoefde te worden, maar tevergeefs. Ook heb ik een factuur van de tweede garage dat het contactslot vervangen is door een gereviseerd exemplaar. Hoeveel bewijs wilt u hebben?