9 maanden geleden heb ik mijn auto voor het jaarlijks onderhoudt incl. APK- keuring naar de toyotadealer gebracht. Destijds kreeg ik een schokkende rekening van rond de 2000 euro gepresenteerd. Op advies van de dealer heb ik dit laten maken. Er zit een jaar garantie op. Precies 9 maanden na dato kom ik langs de weg stil te staan. De waterpomp zou kapotgegaan zijn, zelf weet ik echter vrij zeker dat de distributieriem gesprongen is, welke 9 maanden geleden vervangen is. De dealer wilde de kosten niet op zich nemen. Ik moest ruim 400 euro afrekenen. 6 dagen daarna begon de auto te tikken. Dit bleek de airco te zijn, het koste. Dit is natuurlijk geen toeval en heeft direct met de fouten te maken die door de garage gemaakt zijn. Ik vind het dan ook schandalig dat zij dit ongestraft kunnen doen. Voor ik de auto een grote beurt bij deze dealer heb laten ondergaan waren er nooit problemen. Het is erg achteruitgegaan met het motorische gedeelte van de auto.
Hoe kan ik hier iets aan doen? En kan ik mijn geld terugkrijgen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toyotadealer van Dorst Tilburg
Re: Toyotadealer van Dorst Tilburg
rroerdink schreef:9 maanden geleden heb ik mijn auto voor het jaarlijks onderhoudt incl. APK- keuring naar de toyotadealer gebracht. Destijds kreeg ik een schokkende rekening van rond de 2000 euro gepresenteerd. Op advies van de dealer heb ik dit laten maken. Er zit een jaar garantie op. Precies 9 maanden na dato kom ik langs de weg stil te staan. De waterpomp zou kapotgegaan zijn, zelf weet ik echter vrij zeker dat de distributieriem gesprongen is, welke 9 maanden geleden vervangen is. De dealer wilde de kosten niet op zich nemen. Ik moest ruim 400 euro afrekenen. 6 dagen daarna begon de auto te tikken. Dit bleek de airco te zijn, het koste. Dit is natuurlijk geen toeval en heeft direct met de fouten te maken die door de garage gemaakt zijn. Ik vind het dan ook schandalig dat zij dit ongestraft kunnen doen. Voor ik de auto een grote beurt bij deze dealer heb laten ondergaan waren er nooit problemen. Het is erg achteruitgegaan met het motorische gedeelte van de auto.
Hoe kan ik hier iets aan doen? En kan ik mijn geld terugkrijgen?
Het kan natuurlijk allemaal kapot dus zonder onderzoek door een andere onafhankelijke partij moet je wel voorzichtig zijn met je uitspraken.
Ik denk namelijk niet dat je "slechts" 400 euro kwijt bent als je distributieriem breekt.
Ik vind het wel rot voor je dat je nu ineens zoveel onkosten hebt maar dat zou aan de leeftijd of het aantal km's van de auto kunnen liggen.
-
Ik zie het verband niet tussen de airco en de waterpomp. Dat zijn verschillende onderdelen en beiden kunnen gewoon kapot gaan.Dit is natuurlijk geen toeval en heeft direct met de fouten te maken die door de garage gemaakt zijn. Ik vind het dan ook schandalig dat zij dit ongestraft kunnen doen.
Je beschuldigingen missen in je posting elke grond
Waterpomp is een bekende klacht bij toyota's en eigenlijk zou deze standaard mee moeten worden vervangen bij de wissel van een distributieriem. Is dit niet gebeurd dan valt de garage gewoon niets aan te rekenen als deze defect raakt (er is immers niets aan gedaan. Airco can altijd kapot en ook hier hetzelfde verhaal. Kan gewoon domme pech zijn en zonder directe aanwijzigen/bewijs is dit gewoon laster en geen kwestie van een toerekenbare tekortkoming.....