LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VW dealer v.d. Udenhout
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 nov 2012 18:57
VW dealer v.d. Udenhout
Het begint steeds duidelijker te worden:
Sinds de Volkswagen dealer in Eindhoven en omgeving, Van den Udenhout is, maakt die er een gewoonte van om je een poot uit te draaien.
Vandaag liet ik het schudden en trillen van mijn auto onderzoeken. Tevoren had ik aan de telefoon samen met hen al vastgesteld dat het NIET veroorzaakt kon worden door uit-balans zijnde wielen, want het trillen trad veel erger op tijdens accelereren. Ook zat de oorzaak duidelijk aan de voorzijde van de auto.
Desondanks werd mij aan het eind van de dag een rekening gepresenteerd ad. 408 euro !
Let wel: alleen voor het vaststellen van het reparatiebedrag!
Als specificatie op de factuur staat uitsluitend: "Diagnosekosten inzake trillen van de auto".
Toen ik vroeg dat hoge bedrag te specificeren, kreeg ik te horen dat de wielen verwisseld waren om te controleren of de banden wel gebalanceerd waren en dat de aandrijfslang naar de achterwielen was losgemaakt om te controleren of de oorzaak vóórin de auto zat.
Maarreh.... die conclusies hadden we tevoren toch al getrokken ??
En bovendien, dat hoeft toch geen 408 Euro te kosten ??
En waarom krijg ik geen specificaties en/of 'diagnose' resultaten op papier ?
Uitkomst diagnose: Als het niet de banden of de cardanas zijn, dan moet het wel het vliegwiel in de versnellingsbak zijn.
O, ja en als ik deze reparatie van ruim 2400 bij v.d. Udenhout laat uitvoeren, is er MISSCHIEN nog wel wat te doen aan de offertekosten van 408 euro.
Eerst je klant oplichten voor 408 euro en daarna een deel van het roofbedrag teruggeven op voorwaarde dat.... je je opnieuw laat beroven! ja, ja, ik ben toch niet gek?
Overigens is dit niet het eerste incident met Volkswagen dealer v.d. Udenhout.
Een paar maanden geleden verzilverde ik een 'waardebon' voor het "gratis verwisselen van een lampje". Nadat het lampje verwisseld was, ontving ik toch een rekening. Verklaring: "De bon vergoedt alleen het VERWISSELEN van het lampje. Het lampje zèlf ad 17,95 moest u wèl betalen" !
En dit voorjaar werd ik tijdens het uitvoeren van een beurt gebeld met de mededeling dat de ruitenwissers helemaal versleten waren en vervangen moesten worden.
Wat wilde het toeval? De ruitenwissers waren 6 dagen daarvóór net vernieuwd.
Vroeger dacht ik nog dat het vergissingen waren. (misschien ben ik toch gek)
Nu weet ik wel beter: Men ziet een klant als een prooi die in een kwetsbaar moment volledig uitgezogen moet worden.
Mijn advies: Neem v.d. Udenhout niet in vertrouwen.
Sinds de Volkswagen dealer in Eindhoven en omgeving, Van den Udenhout is, maakt die er een gewoonte van om je een poot uit te draaien.
Vandaag liet ik het schudden en trillen van mijn auto onderzoeken. Tevoren had ik aan de telefoon samen met hen al vastgesteld dat het NIET veroorzaakt kon worden door uit-balans zijnde wielen, want het trillen trad veel erger op tijdens accelereren. Ook zat de oorzaak duidelijk aan de voorzijde van de auto.
Desondanks werd mij aan het eind van de dag een rekening gepresenteerd ad. 408 euro !
Let wel: alleen voor het vaststellen van het reparatiebedrag!
Als specificatie op de factuur staat uitsluitend: "Diagnosekosten inzake trillen van de auto".
Toen ik vroeg dat hoge bedrag te specificeren, kreeg ik te horen dat de wielen verwisseld waren om te controleren of de banden wel gebalanceerd waren en dat de aandrijfslang naar de achterwielen was losgemaakt om te controleren of de oorzaak vóórin de auto zat.
Maarreh.... die conclusies hadden we tevoren toch al getrokken ??
En bovendien, dat hoeft toch geen 408 Euro te kosten ??
En waarom krijg ik geen specificaties en/of 'diagnose' resultaten op papier ?
Uitkomst diagnose: Als het niet de banden of de cardanas zijn, dan moet het wel het vliegwiel in de versnellingsbak zijn.
O, ja en als ik deze reparatie van ruim 2400 bij v.d. Udenhout laat uitvoeren, is er MISSCHIEN nog wel wat te doen aan de offertekosten van 408 euro.
Eerst je klant oplichten voor 408 euro en daarna een deel van het roofbedrag teruggeven op voorwaarde dat.... je je opnieuw laat beroven! ja, ja, ik ben toch niet gek?
Overigens is dit niet het eerste incident met Volkswagen dealer v.d. Udenhout.
Een paar maanden geleden verzilverde ik een 'waardebon' voor het "gratis verwisselen van een lampje". Nadat het lampje verwisseld was, ontving ik toch een rekening. Verklaring: "De bon vergoedt alleen het VERWISSELEN van het lampje. Het lampje zèlf ad 17,95 moest u wèl betalen" !
En dit voorjaar werd ik tijdens het uitvoeren van een beurt gebeld met de mededeling dat de ruitenwissers helemaal versleten waren en vervangen moesten worden.
Wat wilde het toeval? De ruitenwissers waren 6 dagen daarvóór net vernieuwd.
Vroeger dacht ik nog dat het vergissingen waren. (misschien ben ik toch gek)
Nu weet ik wel beter: Men ziet een klant als een prooi die in een kwetsbaar moment volledig uitgezogen moet worden.
Mijn advies: Neem v.d. Udenhout niet in vertrouwen.
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Beroving is een zeer zware beschuldiging die niet zomaar lichtvoetig gebruikt moet worden, u maakt u zelf nu ook schuldig aan laster en smaad, iets wat ook strafrechtelijk vervolgd kan worden. U zult nietende eerste zijn die een dergelijke laster aanklacht krijgt naar aanleiding vaan een bericht op internet.
Dat even terzijde gelaten. Ik vind die 408 euro ook absurd hoog voor alleen onderzoekskosten. Vooral omdat er uit dat onderzoek nog niet eens met zekerheid gezegd kan worden of het probleem met dat vliegwiel verholpen kan worden, het is alleen nog maar het meest waarschijnlijke dat dit het probleem is. Daarnaast, zonder eerst een offerte of afspraak een rekening van over de 400 euro presenteren gaat gewoon alle fatsoensnormen te boven. Vooral aangezien ze het niet eens kunnen specificeren, normaal zou er toch een kopje uren en een kopje onderdelen moeten zijn, tenminste bij mijn garage wel. Nu weet ik dat de uurtarieven bij merkdealers rustig boven 75 euro per uur, ex btw, kunnen zijn, maar toch, zonder fatsoenlijke specificatie lijkt dit gewoon een beetje natte vinger werk.
De overige zaken die u aanhaalt zijn eerder kwikflut acties dan acties voor een merkdealer, maar ik las net al op nu.nl dat de autorai is afgelast omdat de importeurs er door de crisis geen heil in zien. Dus kan me voorstellen dat de duurdere merkdealers zich op dit moment in alle bochten wringen om hun inkomsten veilig te stellen. Echter zou dit moeten gebeuren door juist meer klanten te trekken, niet die paar klanten die ze of hebben, ook nog eens een flinke poot uit draaien.
Mijn advies? Als het een Bovag garage is, neem eens contact op met de Bovag. Eventueel zou u het bij de importeur kunnen aankaarten.
Om uw auto weer trilvrij te krijgen, gaat u eens naar een onafhankelijke garage en laat hen eens onderzoek doen naar de oorzaak.
Dat even terzijde gelaten. Ik vind die 408 euro ook absurd hoog voor alleen onderzoekskosten. Vooral omdat er uit dat onderzoek nog niet eens met zekerheid gezegd kan worden of het probleem met dat vliegwiel verholpen kan worden, het is alleen nog maar het meest waarschijnlijke dat dit het probleem is. Daarnaast, zonder eerst een offerte of afspraak een rekening van over de 400 euro presenteren gaat gewoon alle fatsoensnormen te boven. Vooral aangezien ze het niet eens kunnen specificeren, normaal zou er toch een kopje uren en een kopje onderdelen moeten zijn, tenminste bij mijn garage wel. Nu weet ik dat de uurtarieven bij merkdealers rustig boven 75 euro per uur, ex btw, kunnen zijn, maar toch, zonder fatsoenlijke specificatie lijkt dit gewoon een beetje natte vinger werk.
De overige zaken die u aanhaalt zijn eerder kwikflut acties dan acties voor een merkdealer, maar ik las net al op nu.nl dat de autorai is afgelast omdat de importeurs er door de crisis geen heil in zien. Dus kan me voorstellen dat de duurdere merkdealers zich op dit moment in alle bochten wringen om hun inkomsten veilig te stellen. Echter zou dit moeten gebeuren door juist meer klanten te trekken, niet die paar klanten die ze of hebben, ook nog eens een flinke poot uit draaien.
Mijn advies? Als het een Bovag garage is, neem eens contact op met de Bovag. Eventueel zou u het bij de importeur kunnen aankaarten.
Om uw auto weer trilvrij te krijgen, gaat u eens naar een onafhankelijke garage en laat hen eens onderzoek doen naar de oorzaak.
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Tja het is natuurlijk best een hoog bedrag, maar als je bedenkt dat de meeste VW/Audi dealers 100 euro/uur rekenen hebben ze je dus 4 uur arbeidskosten berekend.
Op zich vind ik het niet raar dat ze de meest voor de hand liggende oorzaken nakijken. Ik denk dat de kritiek niet van de lucht zou zijn als ze als eerste even je vernellingsbak demonteren om er dan achter te komen dat het niet je massa-vliegwiel is die de trilling veroorzaakt.
Je kan ook niet verwachten dat ze uw auto op eigen kosten onderzoeken, zeker als het geen garantie geval is.
Als het inderdaad je massa-vliegwiel is dan zijn die 400 euro niks vergeleken bij de rekening die je hierna gaat krijgen. bij mijn vorige auto, dat was dan een audi S4 met een V8 moest de hele motor eruit. totaal inclusief wat ander werk aan mijn auto goed voor 20 uur arbeid, gelukkig niet bij een dealer laten doen maar bij een universele bovag-garage.
die geintjes met ruiterwisser bladen en vloeistoffen bijvullen doen veel garages.. kwestie van een heleboel stampij maken aan de balie.
Op zich vind ik het niet raar dat ze de meest voor de hand liggende oorzaken nakijken. Ik denk dat de kritiek niet van de lucht zou zijn als ze als eerste even je vernellingsbak demonteren om er dan achter te komen dat het niet je massa-vliegwiel is die de trilling veroorzaakt.
Je kan ook niet verwachten dat ze uw auto op eigen kosten onderzoeken, zeker als het geen garantie geval is.
Als het inderdaad je massa-vliegwiel is dan zijn die 400 euro niks vergeleken bij de rekening die je hierna gaat krijgen. bij mijn vorige auto, dat was dan een audi S4 met een V8 moest de hele motor eruit. totaal inclusief wat ander werk aan mijn auto goed voor 20 uur arbeid, gelukkig niet bij een dealer laten doen maar bij een universele bovag-garage.
die geintjes met ruiterwisser bladen en vloeistoffen bijvullen doen veel garages.. kwestie van een heleboel stampij maken aan de balie.
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Het woord beroving doet mij twijfelen aan de oprechtheid van de rest van uw verhaal.NielsMetDetect schreef:Het begint steeds duidelijker te worden:
Sinds de Volkswagen dealer in Eindhoven en omgeving, Van den Udenhout is, maakt die er een gewoonte van om je een poot uit te draaien.
Vandaag liet ik het schudden en trillen van mijn auto onderzoeken. Tevoren had ik aan de telefoon samen met hen al vastgesteld dat het NIET veroorzaakt kon worden door uit-balans zijnde wielen, want het trillen trad veel erger op tijdens accelereren. Ook zat de oorzaak duidelijk aan de voorzijde van de auto.
Desondanks werd mij aan het eind van de dag een rekening gepresenteerd ad. 408 euro !
Let wel: alleen voor het vaststellen van het reparatiebedrag!
Als specificatie op de factuur staat uitsluitend: "Diagnosekosten inzake trillen van de auto".
Toen ik vroeg dat hoge bedrag te specificeren, kreeg ik te horen dat de wielen verwisseld waren om te controleren of de banden wel gebalanceerd waren en dat de aandrijfslang naar de achterwielen was losgemaakt om te controleren of de oorzaak vóórin de auto zat.
Maarreh.... die conclusies hadden we tevoren toch al getrokken ??
En bovendien, dat hoeft toch geen 408 Euro te kosten ??
En waarom krijg ik geen specificaties en/of 'diagnose' resultaten op papier ?
Uitkomst diagnose: Als het niet de banden of de cardanas zijn, dan moet het wel het vliegwiel in de versnellingsbak zijn.
O, ja en als ik deze reparatie van ruim 2400 bij v.d. Udenhout laat uitvoeren, is er MISSCHIEN nog wel wat te doen aan de offertekosten van 408 euro.
Eerst je klant oplichten voor 408 euro en daarna een deel van het roofbedrag teruggeven op voorwaarde dat.... je je opnieuw laat beroven! ja, ja, ik ben toch niet gek?
Overigens is dit niet het eerste incident met Volkswagen dealer v.d. Udenhout.
Een paar maanden geleden verzilverde ik een 'waardebon' voor het "gratis verwisselen van een lampje". Nadat het lampje verwisseld was, ontving ik toch een rekening. Verklaring: "De bon vergoedt alleen het VERWISSELEN van het lampje. Het lampje zèlf ad 17,95 moest u wèl betalen" !
En dit voorjaar werd ik tijdens het uitvoeren van een beurt gebeld met de mededeling dat de ruitenwissers helemaal versleten waren en vervangen moesten worden.
Wat wilde het toeval? De ruitenwissers waren 6 dagen daarvóór net vernieuwd.
Vroeger dacht ik nog dat het vergissingen waren. (misschien ben ik toch gek)
Nu weet ik wel beter: Men ziet een klant als een prooi die in een kwetsbaar moment volledig uitgezogen moet worden.
Mijn advies: Neem v.d. Udenhout niet in vertrouwen.
Dat zal vast ook verdraaid en opgeklopt zijn.
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Het komt op mij over als een vrij evenwichtig verhaal. Geen gescheld en verdachtmakingen, zoals je wel vaker leest, waarna de klager nooit meer van zich laat horen.
Maar voor dit soort onderzoeken kun je misschien beter naar een betrouwbare, onafhankelijke vakgarage gaan, die een beetje met je mee denkt. Dit soort verhalen lees en hoor je al jaren over de dealers. De marges zijn kennelijk zeer gering en dus proberen dealers op allerlei manieren inkomsten te genereren.
Maar voor dit soort onderzoeken kun je misschien beter naar een betrouwbare, onafhankelijke vakgarage gaan, die een beetje met je mee denkt. Dit soort verhalen lees en hoor je al jaren over de dealers. De marges zijn kennelijk zeer gering en dus proberen dealers op allerlei manieren inkomsten te genereren.
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Diagnosekosten a raison van 408 euro
Het lijkt mij dat zulk een defect al lang bekend moet zijn bij een gerenommerde dealer.
ter info: mijn universele dealer zou de diagnose kostenloos voor mij vaststellen.
Maar ja, het dure pand van de VWdealer moet ook betaald worden......
Het lijkt mij dat zulk een defect al lang bekend moet zijn bij een gerenommerde dealer.
ter info: mijn universele dealer zou de diagnose kostenloos voor mij vaststellen.
Maar ja, het dure pand van de VWdealer moet ook betaald worden......
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: VW dealer v.d. Udenhout
De garage mafia aan het werk
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: VW dealer v.d. Udenhout
...maar 400 euries voor dit is gewoonweg niet normaal
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Het zijn gewoon zakkenvullers met onderhoud en verkoop, een diagnose bedrag van 408 euro kwamen ze toch aan uitleggen waarom zo'n hoog bedrag.
Vrijwel alle dealers hebben op dit moment mooite om het hoofd boven water te houden en de kosten te dekken van het personeel en de gebouwelijken kosten vandaaar dit soort praktijken gewoon geen woorden voor.
Vrijwel alle dealers hebben op dit moment mooite om het hoofd boven water te houden en de kosten te dekken van het personeel en de gebouwelijken kosten vandaaar dit soort praktijken gewoon geen woorden voor.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 dec 2012 23:55
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Naar mijn mening is de beste VW dealer in Utrecht, daar wordt je zo ontzettekend goed geholpen
ik ben een paar keer met mijn vriendin daar geweest en ik moet zeggen dat ze goede service en kortingen geven! ik zeg UTRECHT
ik ben een paar keer met mijn vriendin daar geweest en ik moet zeggen dat ze goede service en kortingen geven! ik zeg UTRECHT
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Ja en?Laura Verhoeff schreef:Naar mijn mening is de beste VW dealer in Utrecht, daar wordt je zo ontzettekend goed geholpen
ik ben een paar keer met mijn vriendin daar geweest en ik moet zeggen dat ze goede service en kortingen geven! ik zeg UTRECHT
Iedereen naar Utrecht nu?
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: VW dealer v.d. Udenhout
€ 408.- ????
Niets aan onderdelen vervangen dus betreft het alleen arbeidsloon. ga ik even uit van € 70.- per uur (niet gering, maar wel de prijs bij de meeste dealers) dan kom ik op 5,8 uren arbeidsloon.
Vind ik een nogal lange tijd om een een paar banden te wisselen en een aandrijfstang los te halen!
Overigens,... een VW heeft, voor zover ik weet, altijd voorwielaandrijving.(Mercedes en BMW hebben wel achterwielaandrijving) Conclusie: Er zit geen aandrijfstang naar de achteras.
Niets aan onderdelen vervangen dus betreft het alleen arbeidsloon. ga ik even uit van € 70.- per uur (niet gering, maar wel de prijs bij de meeste dealers) dan kom ik op 5,8 uren arbeidsloon.
Vind ik een nogal lange tijd om een een paar banden te wisselen en een aandrijfstang los te halen!
Overigens,... een VW heeft, voor zover ik weet, altijd voorwielaandrijving.(Mercedes en BMW hebben wel achterwielaandrijving) Conclusie: Er zit geen aandrijfstang naar de achteras.
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Dan is jouw kennis dus beperkt. Wel eens van een VW Kever gehoord? Ook zijn er VW's met een vierwielaandrijving.JanTinusPlukvet schreef: Overigens,... een VW heeft, voor zover ik weet, altijd voorwielaandrijving.(Mercedes en BMW hebben wel achterwielaandrijving) Conclusie: Er zit geen aandrijfstang naar de achteras.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Barman, Je bent een ouwe zeur, zoals zo vaak in vele topics.Barman schreef:Dan is jouw kennis dus beperkt. Wel eens van een VW Kever gehoord? Ook zijn er VW's met een vierwielaandrijving.
Als jij mij de les denkt te (willen) lezen, het volgende:
De VW kever had dan wel achterwielaandrijving, maar ook de motor zat achterin. dan spreken we niet over een cardan as.
Een Mercedes of BMW met schterwielaandrijving, maar de motor voorin, dan hebben we het wél over een cardan-as. Deze 'aandrijfpijp' loopt van de motor tot de achteras.
Verder lijkt het me niet dat je met een Kever, van meer dan 25 jaar oud als je 1 van de laatste hebt, naar de dealer gaat.
Vierwiel aangedreven VW's zijner idd, maar die komen zeer zelden voor, bijvoorbeeld de Cross Polo (van 3 series geleden). Die waren zó duur dat er maar zeer weinig van verkocht zijn. Ik heb er in mijn rijdende leven slechts 2 gezien.
Aangezien Topic Opener geen type opgeeft ga ik uit van een regulier type, 2 wiel aangedreven auto's zoals de Fox, Polo, Golf, Vento, Passat (en zélfs de Pheaton!).
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Ehh, Touareg misschien ??
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Dat zou wel kunnen vd Heyden, dat is een 4 wiel aangedreven auto.
U gaat door voor de koelkast!
Het zou prettig zijn als de poster eens zou aangeven welk type het betreft, is die discussie ook weer uit de lucht.
Helaas merken we het hier wel meer dat Topic openers hun gal spuien en vervolgens niets mer van zich laten horen. ...We wachten af
U gaat door voor de koelkast!
Het zou prettig zijn als de poster eens zou aangeven welk type het betreft, is die discussie ook weer uit de lucht.
Helaas merken we het hier wel meer dat Topic openers hun gal spuien en vervolgens niets mer van zich laten horen. ...We wachten af
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Tiguan.
Maak nu ook kans op de koelkast.
Maak nu ook kans op de koelkast.
Re: VW dealer v.d. Udenhout
ja of een golf R32 ,passat r36, tiguan 4motion, cross polo 4motion en alle andere 4motion modellen die er van bijna elk type volkswagen is
de vw/audi dealer in rotterdam rekent 100 euro per uur
nogmaals zou ik het raar vinden als ze als diagnose de vernellingsbak uit elkaar zouden halen, als het ook ergens anders in de aandrijving zou zitten.
de vw/audi dealer in rotterdam rekent 100 euro per uur
nogmaals zou ik het raar vinden als ze als diagnose de vernellingsbak uit elkaar zouden halen, als het ook ergens anders in de aandrijving zou zitten.
Re: VW dealer v.d. Udenhout
JanTinusPlukvet schreef:een VW heeft, voor zover ik weet, altijd voorwielaandrijving
Van altijd naar zeer zelden en dan ineens zijn er toch wel aardig wat VW modellen, die toch ook wel achterwielaandrijving kunnen hebben. Mag ik dan een ouwe zeur zijn, ik beweer tenminste geen klinkklare onzin.JanTinusPlukvet schreef:Vierwiel aangedreven VW's zijner idd, maar die komen zeer zelden voor, bijvoorbeeld de Cross Polo (van 3 series geleden). Die waren zó duur dat er maar zeer weinig van verkocht zijn. Ik heb er in mijn rijdende leven slechts 2 gezien.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 nov 2012 18:57
Re: VW dealer v.d. Udenhout
Allen dank voor uw reacties op mijn post.
Het verhaal hier op dit forum is ook voor de VW Dealer v.d. Udenhout niet on-opgemerkt gebleven.
Men heeft mij voor de reparatie een korting van circa 50 % aangeboden.
Een te waarderen gebaar. Maar daarmee nauwelijks goedkoper dan de offerte die ik van een andere garage (Bovag en Bosch erkend) in Ede ontving. Ook die zou originele VW onderdelen gebruikt hebben, geen goedkopere imitatie.
Helaas was daarna het verhaal nog niet afgelopen, want na de vernieuwing van het vliegwiel en de koppelling, bleek het probleem niet verholpen. Ik ben direct de volgende dag weer terug gegaan. V.d. Udenhout vond weliswaar dat het schudden van de auto verminderd was, maar daar kon ik (en anderen die de situatie gevoeld hebben) niets van merken.
Mijn conclusie is dat de dure diagnose tot een onjuiste conclusie geleid heeft, en de verkeerde reparaties zijn uitgevoerd. "Die reparatie was óók nodig" is de reactie van de dealer. Ja, zo ken ik er nog een paar.
Ik kan mij best voorstellen dat zelfs een VW dealer wel eens de verkeerde diagnose stelt, maar daarvoor ben ik als klant natuurlijk niet verantwoordelijk.
Zeker niet omdat de auto bekend is bij v.d. Udenhout en hij daar zijn onderhouds beurten krijgt.
Vervolgens heeft men mij toestemming gevraagd de hoge-druk brandstof pomp te vernieuwen (Euro 1200) en de motor te demonteren (dag werk). Nadat ik dat geweigerd heb, heeft men zelf verantwoordelijkheid genomen en beloofd zonder kosten voor mij de problemen verder te onderzoeken. Eerlijk is eerlijk, het verhaal begint zo toch een wat positievere wending te nemen voor de reputatie van de Eindhovense dealer.
De auto staat nu al 15 dagen onafgebroken bij v.d. Udenhout. Benieuwd of er nog bevindingen uit komen. En of Volkswagen zijn goede naam hoog weet te houden. Wordt vervolgd.....
n.b. Mijn auto betreft een luxe uitgevoerde Transporter, vierwiel aangedreven inderdaad ("4-motion"). Wordt naast privé, gebruikt voor vervoer van computer-apparatuur.
Dus geen afgeragde bouw-bus maar een 'met liefde' uitsluitend door mijzelf bereden auto die tot begin december in topconditie leek te verkeren.
Het verhaal hier op dit forum is ook voor de VW Dealer v.d. Udenhout niet on-opgemerkt gebleven.
Men heeft mij voor de reparatie een korting van circa 50 % aangeboden.
Een te waarderen gebaar. Maar daarmee nauwelijks goedkoper dan de offerte die ik van een andere garage (Bovag en Bosch erkend) in Ede ontving. Ook die zou originele VW onderdelen gebruikt hebben, geen goedkopere imitatie.
Helaas was daarna het verhaal nog niet afgelopen, want na de vernieuwing van het vliegwiel en de koppelling, bleek het probleem niet verholpen. Ik ben direct de volgende dag weer terug gegaan. V.d. Udenhout vond weliswaar dat het schudden van de auto verminderd was, maar daar kon ik (en anderen die de situatie gevoeld hebben) niets van merken.
Mijn conclusie is dat de dure diagnose tot een onjuiste conclusie geleid heeft, en de verkeerde reparaties zijn uitgevoerd. "Die reparatie was óók nodig" is de reactie van de dealer. Ja, zo ken ik er nog een paar.
Ik kan mij best voorstellen dat zelfs een VW dealer wel eens de verkeerde diagnose stelt, maar daarvoor ben ik als klant natuurlijk niet verantwoordelijk.
Zeker niet omdat de auto bekend is bij v.d. Udenhout en hij daar zijn onderhouds beurten krijgt.
Vervolgens heeft men mij toestemming gevraagd de hoge-druk brandstof pomp te vernieuwen (Euro 1200) en de motor te demonteren (dag werk). Nadat ik dat geweigerd heb, heeft men zelf verantwoordelijkheid genomen en beloofd zonder kosten voor mij de problemen verder te onderzoeken. Eerlijk is eerlijk, het verhaal begint zo toch een wat positievere wending te nemen voor de reputatie van de Eindhovense dealer.
De auto staat nu al 15 dagen onafgebroken bij v.d. Udenhout. Benieuwd of er nog bevindingen uit komen. En of Volkswagen zijn goede naam hoog weet te houden. Wordt vervolgd.....
n.b. Mijn auto betreft een luxe uitgevoerde Transporter, vierwiel aangedreven inderdaad ("4-motion"). Wordt naast privé, gebruikt voor vervoer van computer-apparatuur.
Dus geen afgeragde bouw-bus maar een 'met liefde' uitsluitend door mijzelf bereden auto die tot begin december in topconditie leek te verkeren.