LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De site van de Canadese zeehondenjagers
De site van de Canadese zeehondenjagers
Hallo forumleden,
Kijk eens naar deze site en stel vast waar het WNF niet tegenin gaat:
http://www.sealers.nf.ca
Vooral het onderdeel 'products' is zeer verhelderend.
Gatverdamme! Mijn steun aan het WNF heb ik met onmiddellijke ingang stop gezet. Een club die dit soort praktijken niet actief bestrijdt, wens ik niet meer te steunen.
Groet,
Pieter
Kijk eens naar deze site en stel vast waar het WNF niet tegenin gaat:
http://www.sealers.nf.ca
Vooral het onderdeel 'products' is zeer verhelderend.
Gatverdamme! Mijn steun aan het WNF heb ik met onmiddellijke ingang stop gezet. Een club die dit soort praktijken niet actief bestrijdt, wens ik niet meer te steunen.
Groet,
Pieter
Re: De site van de Canadese zeehondenjagers
En als u nog meer duidelijkheid nodig heeft kunt u het hier ook eens proberen:
http://www.canadasealhunt.ca
Zij laten onder meer in een aantal video´s zien waarom zij tegen deze jacht zijn.
http://www.canadasealhunt.ca/see_seals/video.stm
http://www.canadasealhunt.ca
Zij laten onder meer in een aantal video´s zien waarom zij tegen deze jacht zijn.
http://www.canadasealhunt.ca/see_seals/video.stm
De inuits{lees eskimo}zijn al honderden jaren afhankelijk van de zeehondenjacht,maar door de antibontcampagne zijn zij nu aangewezen op de bijstand om nog te kunnen leven.
Whitecoats,de jonge witte zeehondjes worden niet gebruikt voor bontmantels omdat zij daar niet geschikt voor zijn en er is zelfs een verbod op om gejaagd te worden.
Maar tegenwoordig zijn dieren belangrijker dan mensen.
Whitecoats,de jonge witte zeehondjes worden niet gebruikt voor bontmantels omdat zij daar niet geschikt voor zijn en er is zelfs een verbod op om gejaagd te worden.
Maar tegenwoordig zijn dieren belangrijker dan mensen.
Ik vind het ook walgelijk!!! Ik heb mijn lidmaatschap onmiddelijk ingetrokken vandaag. Denken ze nou echt dat ze van mij nog geld krijgen als ze dit niet bestrijden????!! Niet dus!! Ik ben woedend!!
Rinus, mensen kunnen zich weren, dieren niet dus in deze zijn dieren veel belangrijker dan mensen ja! Dan gaan ze maar iets anders eten, ijs ofzo.
De groeten.
De groeten.
Rinus,
Het probleem hier is natuurlijk niet het feit dat eskimo's zeehonden eten. Daar heb ik geen problemen mee. Ze doen dat overigens nog gewoon. Zie deze site over (en van) de inuit: http://www.itk.ca/english/itk/departmen ... seal_n.htm
Ten tweede: of de zeehond nou 1 week, 1 maand of 1 jaar oud is: dat is het punt natuurlijk ook niet.
En dan over je laatste opmerking ("Maar tegenwoording etc."): tegen zoveel onnozelheid in één opmerking kan niemand zich verweren.
Groet,
Pieter
Het probleem hier is natuurlijk niet het feit dat eskimo's zeehonden eten. Daar heb ik geen problemen mee. Ze doen dat overigens nog gewoon. Zie deze site over (en van) de inuit: http://www.itk.ca/english/itk/departmen ... seal_n.htm
Ten tweede: of de zeehond nou 1 week, 1 maand of 1 jaar oud is: dat is het punt natuurlijk ook niet.
En dan over je laatste opmerking ("Maar tegenwoording etc."): tegen zoveel onnozelheid in één opmerking kan niemand zich verweren.
Groet,
Pieter
Ik vraag mij af wat mensen zouden doen als je iemand midden op straat zou neerknuppelen totdat diegene zijn/haar hersenen over de grond verspreid liggen in een grote plas bloed en je vervolgens diegene gaat ontvellen.
Als bovenstaande ooit zou gebeuren dan ben je meteen een achterlijke idioot, maar de zeehondenjacht wordt wel goedgekeurd. Het is gewoon te gek voor woorden.
Als je de hond van de buurman zou doodschoppen dan kom je een maand in de cel terecht....
*Snapt het niet meer helemaal tegenwoordig*
Als bovenstaande ooit zou gebeuren dan ben je meteen een achterlijke idioot, maar de zeehondenjacht wordt wel goedgekeurd. Het is gewoon te gek voor woorden.
Als je de hond van de buurman zou doodschoppen dan kom je een maand in de cel terecht....
*Snapt het niet meer helemaal tegenwoordig*
Nou Peter, tegenwoordig zijn de straffen voor het aanrichten van dierenleed volgens mij nog veel en veel te laag. Wat dacht je van dierentransporten, veemarkttaferelen, verwaarlozing, om maar eens wat te noemen. Maar het toestaan ervan? Walchelijk.
En Rinus, het gaat er niet om wie belangrijker is tegenwoordig maar welk leed er wordt aangedaan en met welk recht. Dieren zoals zeehonden hebben ook gevoel en kunnen zich niet weren tegen deze barbaarse manier van optreden. De keuze voor bijstand of beestachtig leed aanbrengen is voor mij snel gemaakt. Neem nu de walvisvaart in Noorwegen. In plaats van walvissen te doorboren met een harpoen zouden ze ook toeristische kijkvaarten kunnen organiseren naar walvissen. Brengt ook een hoop poen op. Doen ze in N-Amerika ook.
En Rinus, het gaat er niet om wie belangrijker is tegenwoordig maar welk leed er wordt aangedaan en met welk recht. Dieren zoals zeehonden hebben ook gevoel en kunnen zich niet weren tegen deze barbaarse manier van optreden. De keuze voor bijstand of beestachtig leed aanbrengen is voor mij snel gemaakt. Neem nu de walvisvaart in Noorwegen. In plaats van walvissen te doorboren met een harpoen zouden ze ook toeristische kijkvaarten kunnen organiseren naar walvissen. Brengt ook een hoop poen op. Doen ze in N-Amerika ook.
Bedankt voor de link! Erg verhelderend. Schokkend dat dit mogelijk is!!!
Ik merk dat de meeste mensen hier op het forum niet voor zichzelf kunnen denken en het daarom ook makkelijker vinden als anderen bepaalde visies als hapklare brokken opdienen.
Zoals Radar dat heeft gedaan in hun programma.
En natuurlijk vinden ze dat bij Bont voor Dieren helemaal niet erg. Het verbaast me ook helemaal niet dat zij dit onder de aandacht hebben gebracht. Volgens mij gaat het gewoon om ordinair geld verdienen. Contributiebijdragen.
Dat jullie niet genuanceerder kunnen denken...
Ik heb zoiets van: als ze die beestjes toch afmaken dan moeten ze wel alles gebruiken. Huid en vlees. Laat diezelfden die ze doodknuppelen maar dag in dag uit zeehondenvlees eten.
En ooit weleens nagedacht of het daadwerkelijk minder pijn doet aan die dieren als ze afgeschoten worden? Alsof ze dan in 1 keer dood zijn.
Zoals Radar dat heeft gedaan in hun programma.
En natuurlijk vinden ze dat bij Bont voor Dieren helemaal niet erg. Het verbaast me ook helemaal niet dat zij dit onder de aandacht hebben gebracht. Volgens mij gaat het gewoon om ordinair geld verdienen. Contributiebijdragen.
Dat jullie niet genuanceerder kunnen denken...
Ik heb zoiets van: als ze die beestjes toch afmaken dan moeten ze wel alles gebruiken. Huid en vlees. Laat diezelfden die ze doodknuppelen maar dag in dag uit zeehondenvlees eten.
En ooit weleens nagedacht of het daadwerkelijk minder pijn doet aan die dieren als ze afgeschoten worden? Alsof ze dan in 1 keer dood zijn.
stop slachting zeehondjes !!!!!!!
Het is wel duidelijk met de woordkeuze
dierenRIJK en mensDOM
en aangezien de mensen denken dat zij alles mogen en kunnen
doen ze maar want zij zijn het lompste beest dat er bestaat.
het is schandalig dat wwf hier zo reageert. Wel, mijn lidkaart mogen ze houden.
dierenRIJK en mensDOM
Okay... Ik vraag me eigenlijk af hoe dat smaakt, zeehonden-biefstuk...
Ik vraag me af of mensen het door hun strot kunnen krijgen als ze weten hoe deze dieren worden afgeslacht. Maar ja, mensen eten ook kippen, varkens, koeien, paarden, geiten, schapen en vele andere diersoorten en ook deze worden vrij ruw afgeslacht.
Besef wel, in een slachthuis schieten ze koeien wel een kogel door de kop en geven ze varkens een forse stroomstoot maar dit is niet bedoeld om het dier te doden! Het doel is gewoon om te zorgen dat het beest K.O. gaat zodat de keel doorgesneden kan worden en het dier aan bloedverlies sterft. Veel mensen hebben dit echter niet door en denken dat een koe of varken meteen dood is...
Maar men maakt zich liever druk om de pijn van een zeehonden-pup dan de pijn van onze volgende maaltijd...
Ik vraag me af of mensen het door hun strot kunnen krijgen als ze weten hoe deze dieren worden afgeslacht. Maar ja, mensen eten ook kippen, varkens, koeien, paarden, geiten, schapen en vele andere diersoorten en ook deze worden vrij ruw afgeslacht.
Besef wel, in een slachthuis schieten ze koeien wel een kogel door de kop en geven ze varkens een forse stroomstoot maar dit is niet bedoeld om het dier te doden! Het doel is gewoon om te zorgen dat het beest K.O. gaat zodat de keel doorgesneden kan worden en het dier aan bloedverlies sterft. Veel mensen hebben dit echter niet door en denken dat een koe of varken meteen dood is...
Maar men maakt zich liever druk om de pijn van een zeehonden-pup dan de pijn van onze volgende maaltijd...
Ik vind het ronduit verschrikkelijk wat er allemaal in Canada gebeurt met de zeehonden. Maar niet alleen de zeehondenjacht vind ik vreselijk, alle vormen van dierenmishandeling. Neem nou bijvoorbeeld de jacht op walvissen, de lange transporten van vee binnen Europa.
Er wordt altijd maar gezegd: "Ach, het is wel erg natuurlijk maar het zijn maar dieren, als het nou mensen waren die zo behandeld werden, dan is het pas echt erg". Ik heb dit mensen zo vaak horen zeggen en word hier zo beroerd van en ik heb dus ook nooit kunnen begrijpen waarom wij mensen altijd op de eerste plaats moeten komen en alle rechten van de wereld denken te hebben.
Bovendien moet je wel behoorlijk geestelijk gestoord zijn als je zeehonden of wat voor dier dan ook zo mishandeld en er niet warm of koud van word als je een dier voor je ogen zo ontzettend ziet lijden, ik heb dan ook geen goed woord over voor mensen die hier hun beroep van maken.
Er wordt altijd maar gezegd: "Ach, het is wel erg natuurlijk maar het zijn maar dieren, als het nou mensen waren die zo behandeld werden, dan is het pas echt erg". Ik heb dit mensen zo vaak horen zeggen en word hier zo beroerd van en ik heb dus ook nooit kunnen begrijpen waarom wij mensen altijd op de eerste plaats moeten komen en alle rechten van de wereld denken te hebben.
Bovendien moet je wel behoorlijk geestelijk gestoord zijn als je zeehonden of wat voor dier dan ook zo mishandeld en er niet warm of koud van word als je een dier voor je ogen zo ontzettend ziet lijden, ik heb dan ook geen goed woord over voor mensen die hier hun beroep van maken.
dierenRIJK en mensDOM
dierenRIJK en mensDOM
dierenRIJK en mensDOM
En Teken elke petitie tegen dit ZINLOOS GEWELD
verekte wereld we gaan naar de knoppen GODVER>>>>>>>
Beste gast.
Daar ben ik het volkomen hard grondig met u eens Moos
Daar ben ik het volkomen hard grondig met u eens Moos
mirtje heb jij last van het voorjaar ?
Geplaatst op 20 Apr 2004 16:12 door mirtje
--------------------------------------------------------------------------------
Echte Meisje doet het met Simon Beroeps matig