Wereld Natuur Fonds
Boulevard 12
Postbus 7
3700 AA Zeist
Datum : 25 februari 2003
Geachte heer/mevrouw,
ik ben lid geworden van het Wereld Natuur Fonds, omdat ik van mening was dat uw organisatie het welzijn van dieren hoog in het vaandel had. Het tegendeel is bewezen door de uitzending van “TROS Radar” van maandag 24 februari jl., waarin duidelijk werd (mede door het zeer slappe verweer van uw woordvoerdster) dat uw organisatie de slachting onder 1 miljoen canadese zeehonden steunt. Ik vind dit onacceptabel.
U zegt vandaag op uw website het volgende: Het Wereld Natuur Fonds heeft de Canadese overheid met nadruk gewezen op het belang van een gezond aantal zeehonden van ruim vijf miljoen in dit gebied. Ik hoor u niets zeggen over de wijze waarop deze dieren gedood worden. Waarom wijst het WNF de Canadese regering dan niet op het feit dat de slachting ook op een andere, diervriendelijke(re) manier kan???
Misschien worden deze zeehonden niet met uitsterven bedreigd en is er ‘een omvangrijk aantal zeehonden in dit gebied’, maar dat is mag nooit een reden om ze op zo’n walgelijke manier af te slachten. Ieder leven is er één en zowel mens als dier heeft recht op een waardig bestaan.
Lang leven het leven!
Ik wens geen lid te zijn van organisaties die min of meer hun deelneming betuigen aan zulke barbaarse praktijken en zeg bij deze mijn lidmaatschap per direct op.
D. Gelberg.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deze brief zond ik aan het WNF...
Re: Deze brief zond ik aan het WNF...
Zit ik Radar te kijken zie ik ineens zeehonden doodgeslagen worden. VERSCHRIKKELIJK. Ik vindt het afschuwelijk om zoiets op tv te zien.
Laat gvd!!!! die beesten eens met rust.
Ik vraag met toch altijd af welk soort mensen beesten dood kunnen slaan?????
Leuk om te zeggen "wat doe je voor werk", "zeehondjes doodknuppelen" hoi hoi.
Ga ander werk zoeken, ga moordenaars en verkrachters bewerken of zo. Die beesten kunnen zich niet eens verweren en snappen niet wat ze overkomt. Moeten mensen dan zomaar beslissen dat die ene zeehond een bondjas wordt.
Vindt het BELACHELIJK dat dit nog steeds mag en vooral dat het WNF er niets aan doet en vooral niets aan probeert te doen.
Trouwens Canada is ook een rotland dat ze dit toelaten.
Maar goed, zal wel nooit verandering inkomen net zoals de walvissenjacht.
Goedkeuren zal ik het nooit maar als het dan toch moet doe het dan op een vriendelijke manier, niet eerst 10 klappen uitdelen zodat het beestje pijn heeft. Maak het dan in 1x dood. Sukkels!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laat gvd!!!! die beesten eens met rust.
Ik vraag met toch altijd af welk soort mensen beesten dood kunnen slaan?????
Leuk om te zeggen "wat doe je voor werk", "zeehondjes doodknuppelen" hoi hoi.
Ga ander werk zoeken, ga moordenaars en verkrachters bewerken of zo. Die beesten kunnen zich niet eens verweren en snappen niet wat ze overkomt. Moeten mensen dan zomaar beslissen dat die ene zeehond een bondjas wordt.
Vindt het BELACHELIJK dat dit nog steeds mag en vooral dat het WNF er niets aan doet en vooral niets aan probeert te doen.
Trouwens Canada is ook een rotland dat ze dit toelaten.
Maar goed, zal wel nooit verandering inkomen net zoals de walvissenjacht.
Goedkeuren zal ik het nooit maar als het dan toch moet doe het dan op een vriendelijke manier, niet eerst 10 klappen uitdelen zodat het beestje pijn heeft. Maak het dan in 1x dood. Sukkels!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Deze brief zond ik aan het WNF...
ja, vooral het leiden van die dieren bevalt me totaal niet!
en dan zeggen ze: "maar wij beschermen alleen de dieren die met uitsterven bedreigd worden".
nou, nog even en dan moeten ze dus ook de zeehonden EINDELIJK gaan beschermen!
en dan zeggen ze: "maar wij beschermen alleen de dieren die met uitsterven bedreigd worden".
nou, nog even en dan moeten ze dus ook de zeehonden EINDELIJK gaan beschermen!