LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gruwelijke zeenhondenjacht!!!

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Renate

Gruwelijke zeenhondenjacht!!!

Ongelezen bericht door Renate »

Ik heb bewust niet gekeken, omdat een paar maanden geleden dit ook al bij willibrord getoont is. Ik ben daar flink ziek van geweest, en kan het niet meer aanzien!

WORDT ER NU OOK IN GODSNAAM OOK IETS AAN GEDAAN!!!

We kunnen allemaal reageren wat fantastisch is, maar ik zie geen actie....en dat wil ik nu eens zien. Ik ben bijna lid van alles wat met dieren te maken heeft, maar zie juist op dit punt niks hoopvols.

en als die beesties zo nodig dood moeten, waar ik ook weer het nut niet van zie, bedenk dan iets waar ze zo min mogelijk van te lijden hebben!!

KOM OP ALLE MENSEN DIE ENIGZINS KRACHT KUNNEN UITOEFENEN, MAAK DIE REGERING IN CANADA EENS WAKKER!!!!!!!

h.kamphuis

Re: Gruwelijke zeenhondenjacht!!!

Ongelezen bericht door h.kamphuis »

Ik ben het helemaal eens ,deze gruwelijke taferelen zijn uiteindelijk de schuld van de ,,moderne consument,, wanneer protesten enallerlei acties ten goede maar als we met zijn allen geen bont meer willen dragen,ons schoonheid maar van binnen laten komen,ben ik van mening dat commercieel belang achteruit gaat wat uiteindelijk het welzijn van alle dieren op aarde ten goede zal komen.

Ivatjes

Ongelezen bericht door Ivatjes »

Niet allen zeehondjes, maar ook varkens, koeien en kippen worden dagelijks vermoord...Ik vind alle dieren zielig..
iK woord ziek van mensen die dieren eten en dat zeggen dat zeehondjes zielig zijn...Er moet olgens mij ook iets aan gedaan worden ! :cry:

joostw

Ongelezen bericht door joostw »

De wet van Ivantjes;

Hij of zij die normaal eetgedrag vertoond door ook vlees te eten,
kan en mag dieren niet zielig vinden.

De wet van joostw;

Wat een gel*l.

mieske

Ongelezen bericht door mieske »

Ik snap gewoon niet dat er heden ten dage überhaupt nog bont gedragen wordt!
Als je zegt Eskimo's of mensen in de verre uithoek van Rusland, whatever, zeg ik nog allà.
Maar de mensen die het vaakst bont dragen zijn van die omhooggevallen kakkers.
Mensen die bont dragen krijgen van mij een smerige blik.

Nickolodeon

Ongelezen bericht door Nickolodeon »

[/b] Laat iedereen die tegen de zeehondenjacht in Canada is ook daadwerkelijk iets ondernemen door b.v. door een protestbrief te sturen aan de Canadese regering. En vooral door alle Canadese producten te boycotten. Een protestbrief of mail schrijven kan via de site van Greenpeace. WWW.Greenpeace.nl - Save our seals.
Dus laat het niet alleen bij woorden maar onderneem iets/

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal mee eens, ik ben ook bijna van alles lid wat met dierenbescherming te maken heeft. tijd geleden ook handtekeningen ingezameld tegen de jacht op zeehonden.
ik begrijp het ook niet dat mensen zo ziek zijn in hun kop arme onschuldige dieren zo pijn te doen..

dus inderdaad het beste is het boycotten van producten uit Canada enzo,

groeten Astrid

Gast

terug komend op de wet van ivantjes en joost?

Ik snap wel wat iwan bedoelt:
We moeten ook aan andere dieren denken, maar het komt wellicht wat cru over hoe hij het brengt maar snap het wel;

ik probeer zelf op te letten met mijn vlees consumptie (afwisselend met biologisch of vegatarich) maar helaas is het aanbod nog wel wat beperkt, maar ben niet heilig eet af en toe ook wel bij de mac of gewoon vlees...

Dus het is niet zo dat iedereen die vlees eet maar wel de zeehondjes zielig vind hypocriet is,
maar je moet je er wel bewust van zijn dat ook de dieren in de bioindustrie het zwaar hebben ja

gr Astrid

A. de Kruijf

Ongelezen bericht door A. de Kruijf »

Ook ik vindt het belachelijk, en gruwelijk dat die arme beestjes zo aan hun eind moeten komen.
Als je dat ziet op televisie schaam je je er zowat voor dat je een mens bent. Dat zijn geen mensen die dat doen, maar ze lijken er van buiten wel verdomd veel op.

Laat staan die vreselijke mensen die het ieder jaar weer goedkeuren.
Zullen die nou echt geen wroeging hebben, zullen ze uberhaubt nog vrienden en kennisen hebben?

Ik maak me er vreselijk kwaad om. En kan het eigenlijk ook niet aanzien als ik het op televisie zie. Maar helaas is het de werkelijkheid en vindt ik dat ik uit schuld gevoel wel moet kijken. Anders probeer ik te ontkennen dat het gebeurd. En dat is ook niet goed.......

Arme beestjes, ik hoop dat de slachters daar ter plekke door het ijs heen zakken, en dat ze nooit meer boven komen. (sorry, maar ik moest het even kwijt)

Gast

Je bent een goed mens. !! Met die auto komt het ook wel goed.

Gast

en geen produkten gebruiken die tenkoste gaan van dieren, je weet wel, hout uit de amazone ( illegale houtkap), leer, cosmetica. en als we toch aan het boycotten slaan. in de meeste spaanstalige landen heb je stierengevechten, in de usa heb je rodeo's, in GB heb je de military etc, etc, etc, . in NL niet naar het circus gaan, niet naar de dierentuin, avifauna, dolfinarium. Ook niet vissen in de plaatselijke sloot/ beek. ja het is heel erg wat er met zeehonden gebeurt, echter de mensen laten zich leiden in hun afschuw/ verontwaardiging door tv beelden. Er gebeuren ergere/ net zo erge dingen, maar daar sluiten we ons dan maar voor af want dat is wel zo gemakklijk. selectieve verontwaardiging in dit geval afschuw noemen we dat. oftewel hypocriet !!!

Cyberg1rl

Ongelezen bericht door Cyberg1rl »

Wat nou hypocriet??!!! :evil:

Je moet toch ergens een grens trekken? Of vind jij dat als ik een mier doodtrap de doodstraf moet krijgen?

Dat commentaar slaat echt nergens op 'alle vleeseters hebben geen recht van spreken m.b.t. die zeehondjes want die eten vlees, en voor alle circusgangers zelfde verhaal'. Net alsof vleeseters slecht zijn. Mensen zijn van nature gebouwd om vlees te eten. Dat wil niet zeggen dat vleeseters de hele bio-industrie goedkeuren!!! Maar wel dat we zelf ook graag gezond willen blijven, want in vlees zitten onmisbare voedingsstoffen. Simpelweg hebben we geen keus.

En ja ik ben zelf ook jarenlang vegetarisch geweest omdat ik een grote dierenliefhebber ben, totdat mijn lichaam zo zwak werd dat ik wel weer vlees moest gaan eten. Zegt genoeg, lijkt me.

Ieder mens trekt zijn eigen grenzen. En die van velen wordt overschreden nu met het doodknuppelen, vanwege het hoge knuffelgehalte van de zeehond. Is daar soms iets mis mee???

Laten we onze krachten nou gewoon bundelen en niet gaan zeuren op elkaar, want we zijn het er allemaal over eens dat die zeehondenjacht moet STOPPEN, toch?!?!!!

Gast

Je geeft het zelf al aan.
Het is zielig voor de zeehondjes, omdat die een hoog knuffelgehalte hebben.
Er worden echter vele dieren op gruwelijke manier afgeslacht, maar daar hoor je niemand over.
Waarom niet? Omdat die dieren niet knuffelbaar genoeg zijn? Omdat die dieren geen hoog aaibaarheidsfactor hebben.
Cyberg1rl, waarom zou je wel een mier mogen vertrappen of een mug dood mogen slaan?
Hebben die dieren geen gevoel dan?

Conny

Ongelezen bericht door Conny »

Aan de ene kant doet de mens er van alles aan om diersoorten te redden....aan de andere kant worden de dieren afgeslacht, voor hun mooie vacht, ivoor of andere flauwekul die de mens niet nodig heeft, maar het dier wel!
Zeehonden, walvissen, vissen (dmv visserij), dolfijnen, olifanten, tijgers, etc etc. Niet te vergeten de bio-industrie, farmacie, cosmetische industrie,....! Ontbossingen (zonder herplanting), vervuiling, etc etc etc.

Canada vind dat de zeehonden hun zee leeg eet! Wie maakt de zee nog leger (dmv overbevissing, inclusief de verspilling daarbij)...juist, oa Canada zelf!
Die hele zeehondenjacht is en blijft walgelijk!!!

Verstuur de protestmail (kant en klaar) via www.bontvoordieren.nl
of via www.stopdeknuppels
en/of via www.greenpeace.nl

Gast

gadverdamme,net weer gekeken en kots er weer van!
Ik heb een schietlicentie en daarbij een hele mooie Dragunov sniper geweer,god wat wil ik graag achter een sneeuwberg die gasten afknallen! :evil: bahh die gasten hebben totaal geen gevoel/geweten.

Tiocchi

Ongelezen bericht door Tiocchi »

Hey Gast (gereageerd op 5 april): aaahhh... mag ik die eens lenen? Is het enige dat ik voor mijn verjaardag wil: een zeehondenjager om af te slachten! Daarna zal ik noooiiit meer om iets vragen.

Niet voor het een of ander: maar van dit soort laffe dierenbeulpraktijken word je toch gewoon radicaal?

En voor de goede orde: ben al bijna 5 jaar vegetarier, nee, draag ook geen leer en let op hout met FSC keurmerk, koop produkten waarvan ik weet dat ze niet op dieren zijn getest , heb zelf huisdieren, steun vele goede (dieren-)doelen en heb 2 adoptiedieren. En zal ik je wat vertellen: damn! wat heb ik een heerlijk leven; ook al moet ik met heel veel dingen heel goed opletten. Het is een wijze van leven.

Gesloten