LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Halal vlees, klacht tegen AH indienen.
Re: Halal vlees, klacht tegen AH indienen.
Juultje en Marloes,
Jullie lijken inderdaad veel op tutje Halsema en lopen verdwaasd op deze wereldbol rond als milieufreaken en anti vleeseters,
gecastreerde beesten voor het slachten is een werelds gebeuren , de Hema doet er niets verkeerds mee en de gerookte worsten schijnen ook nog lekker te zijn.
Jullie lijken inderdaad veel op tutje Halsema en lopen verdwaasd op deze wereldbol rond als milieufreaken en anti vleeseters,
gecastreerde beesten voor het slachten is een werelds gebeuren , de Hema doet er niets verkeerds mee en de gerookte worsten schijnen ook nog lekker te zijn.
Wat is er dan zo werelds aan? Natuurlijk is het niet, er bestaan geen religieuze redenen voor en ook geen culinaire.gecastreerde beesten voor het slachten is een werelds gebeuren , de Hema doet er niets verkeerds mee en de gerookte worsten schijnen ook nog lekker te zijn
-
In de reacties inzake de Halal-problematiek wordt - zoals gebruikelijk in standaard reacties - immer met het opgeheven vingertje gewezen naar 'boosdoeners', in dit geval AH, de mensen die de Islam aanhangen e.d. Let wel: het zijn de consumenten ZELF die de vleesindustrie draaiende houden. Grote monden, goede voornemens maar een balletje gehakt of een biefstukje laat men zich niet voorbijgaan. En daarop speelt de vleesindustrie. Zoals vroeger: "Vlees mevrouw, u wéét wel waarom!". WAANZIN. Pak 'ns een keer iets anders uit de schappen dan vlees. Vlees is absoluut niet noodzakelijk om lang en gezond te kunnen leven. Een vegetarische keuken biedt zóveel mogelijkheden en het is voor de kok of kokkin een uitdaging om op vegetarische basis iets heel lekkers op tafel te zetten. Kortom: zolang er vraag naar vlees is, zal de handel daarop graag inspelen. Minder dan een keer met vlees, of probeer dat af te bouwen en kies voor een andere interessante én lekkere keuken. Wie daarmee (ook) geholpen zijn: de dieren. Dit is geen preek om iedereen 'vleesloos' te laten zijn, maar probeer het eens. Of maak een 50/50 verhouding met vleesmaaltijden en vegetarische maaltijden. Het loont de moeite in alle opzichten.
jamaar je ziet hoe er hier door (sommige) vleeseters wordt gereageerd. Die interesseert het geen bal, waar dat vlees vandaan komt, hoe het is geslacht, of hoe het heeft geleefd.. vinden ze allemaal maar onzin, en noemen de vegetariers "tutjes alla halsema" (hoezo, kortzichtig?). Hoe wil je in vredesnaam iets veranderen in deze wereld als er mensen zijn die ZO dom reageren, die het niets kan schelen, en andermans standpunten simpelweg niet kunnen/willen inzien?
Simpele gedachten.
50 % vlees en 50 % van wat eigenlijk gaan eten, toch geen compromis.
Tutje Halsma is niet toch niet serieus te nemen, dat mens wordt aan alle kanten meewarig voorbij gelopen als milieufreak en vegetarisch persoon.
Het zijn geen standpunten van club GL en zijn aanhangers op dit forum, maar drampunten van de club, laten zij eens accepteren dat 98 % van de mensen vlees eet en dat dat vlees niet in de bomen groeit.
Marloes Fiore sta eens op de asfalt grond en reageer niet zo pinnig a la het tutje Halsema als weer een keer ongelijk heeft
50 % vlees en 50 % van wat eigenlijk gaan eten, toch geen compromis.
Tutje Halsma is niet toch niet serieus te nemen, dat mens wordt aan alle kanten meewarig voorbij gelopen als milieufreak en vegetarisch persoon.
Het zijn geen standpunten van club GL en zijn aanhangers op dit forum, maar drampunten van de club, laten zij eens accepteren dat 98 % van de mensen vlees eet en dat dat vlees niet in de bomen groeit.
Marloes Fiore sta eens op de asfalt grond en reageer niet zo pinnig a la het tutje Halsema als weer een keer ongelijk heeft
Henri, ik vind jou verder niet de moeite waard om op te reageren.
Over simpele gedachten gesproken.....
Over simpele gedachten gesproken.....
[quote]Henri, ik vind jou verder niet de moeite waard om op te reageren.
Helemaal mee eens juultje. Zonden van de energie. Hij heeft er alleen maar lol in, om mensen tegen te spreken zonder duidelijke argementen of een duidelijke mening. Hij is gewoon op alles tegen en valt in herhaling ! Laat maar gaan .
Groeten Salinah
Helemaal mee eens juultje. Zonden van de energie. Hij heeft er alleen maar lol in, om mensen tegen te spreken zonder duidelijke argementen of een duidelijke mening. Hij is gewoon op alles tegen en valt in herhaling ! Laat maar gaan .
Groeten Salinah
Henri ik zei het al eerder: je bent gewoon een zielepoot en de inhoud van je mail is niet de moeite waard om op te reageren.
Jouw wereldje beperkt zich naar alle waarschijnlijkheid tot de forums waarop je lekker kan fulmineren. Laat dat zo blijven jongen, want in de normale maatschappij ben je niets waard.
Je bent een prul.
Jouw wereldje beperkt zich naar alle waarschijnlijkheid tot de forums waarop je lekker kan fulmineren. Laat dat zo blijven jongen, want in de normale maatschappij ben je niets waard.
Je bent een prul.
-
Met belangstelling gelezen, de reacties op mijn item. Ik geloof inderdaad dat er vegetariërs zijn die (te) heftig reageren op het standpunt van vleesgebruikers. Het zij zo. Ook is het inderdaad zo dat de meeste mensen vleesgebruikers zijn. Nogmaals, ik stel voorop dat eenieder zélf bepaalt wat zij of hij eet. En om een misverstand uit de weg te ruimen: ikzelf minder bewust met vleesconsumptie, maar hou er dus wel van! Een mens is nu eenmaal een alleseter. Ik kook e.e.a. zeker op 50/50 basis, d.w.z. om de dag iets met vlees, om de dag iets vegetarisch (mijn gado gado - Indonesisch groentengerecht - is een gewild diner als ik visite heb!). Kortom, alle respect voor de standpunten van 'alleseters' maar ook voor de 'ras'vegetariërs. En natuurlijk: beide partijen NOOIT met een opgeheven vingertje naar elkander wijzen, hoor. Ikzelf ben blijkbaar de middelmoot, maar enfin, minderen met vlees geeft mijzelf wel voldoening (zowel op ethisch gebied als qua variatie en smaak).
Marloes en cs.
Typisch een kippetjes gedrag a la Halsema,
Bij ongelijk gaan schreeuwen en schelden, een G L gedachtegoed, dat noem ik nu zielige prullaria , dames neem een hap van jullie meat head
Typisch een kippetjes gedrag a la Halsema,
Bij ongelijk gaan schreeuwen en schelden, een G L gedachtegoed, dat noem ik nu zielige prullaria , dames neem een hap van jullie meat head
volgens mij valt henri stiekem op 'tutje halsema', hij noemt haar in iedere post.. nou, zij valt niet op sukkels, hoor, henri
Fiore, Marloes 88 ,Salinah, Juultje en cs.
Tutje F Halsema valt zeker niet op mannelijke sukkels, alleen op 500 milj. vr personen.
Halsema moet zich toch wel onnozel overkomen door alle hoon van de mannelijke sukkels van kamerleden over zich te voelen.
De Hema verkoopt nu vlees van dieren die voor het slachten verdoofd zijn en daarna de hals afgesneden worden om het bloed op te vangen, het vlees wordt wel 5 % duurder met dank aan de vegetariers.
Ik zie mijn opa nog 50 jaar geleden als slachtmeester een varken door het voorhoofd schieten, de beesten waren gelijk dood en werden daarna geslacht en gekeurd.
Ooit in een kippenslachterij geweest ??, de kippen worden lichtjes verdoofd en daarna machinaal van de kop ontdaan, allemaal volgens de internationale voorschriften.
Drinken jullie melk, eten jullie kaas etc , kijk eens naar de huidige koeienmelk-bedrijven.
Natuurlijk eten we wel eens iets anders dan vlees, namelijk vis, ooit gezien hoe vissen gevangen worden en op de droge gelegd worden.
Dames, jullie kunnen schelden op mij zoveel jullie willen, maar blijf wel realistisch met de benen op de grond staan, de mensheid zal vlees en visproducten blijven consumeren, wisten de vegetariers nu meer eens wat in hun eten zit.????
Tutje F Halsema valt zeker niet op mannelijke sukkels, alleen op 500 milj. vr personen.
Halsema moet zich toch wel onnozel overkomen door alle hoon van de mannelijke sukkels van kamerleden over zich te voelen.
De Hema verkoopt nu vlees van dieren die voor het slachten verdoofd zijn en daarna de hals afgesneden worden om het bloed op te vangen, het vlees wordt wel 5 % duurder met dank aan de vegetariers.
Ik zie mijn opa nog 50 jaar geleden als slachtmeester een varken door het voorhoofd schieten, de beesten waren gelijk dood en werden daarna geslacht en gekeurd.
Ooit in een kippenslachterij geweest ??, de kippen worden lichtjes verdoofd en daarna machinaal van de kop ontdaan, allemaal volgens de internationale voorschriften.
Drinken jullie melk, eten jullie kaas etc , kijk eens naar de huidige koeienmelk-bedrijven.
Natuurlijk eten we wel eens iets anders dan vlees, namelijk vis, ooit gezien hoe vissen gevangen worden en op de droge gelegd worden.
Dames, jullie kunnen schelden op mij zoveel jullie willen, maar blijf wel realistisch met de benen op de grond staan, de mensheid zal vlees en visproducten blijven consumeren, wisten de vegetariers nu meer eens wat in hun eten zit.????
maar blijf wel realistisch met de benen op de grond staan, de mensheid zal vlees en visproducten blijven consumeren, wisten de vegetariers nu meer eens wat in hun eten zit.????
Met dit soort conclusies kun je natuurlijk alles goedpraten. Waar zit hier eigenlijk de eigen verantwoordelijkheid voor aangedaan leed?
Met dit soort conclusies kun je natuurlijk alles goedpraten. Waar zit hier eigenlijk de eigen verantwoordelijkheid voor aangedaan leed?
Jij bedoelt het leed dat de zg dierenliefhebbers andere mensen aandoen met hun halstarrigheden ???????. ,
Ik praat niets goed, probeer alleen realistisch te blijven zonder oogkleppen op te houden.
Jij bedoelt het leed dat de zg dierenliefhebbers andere mensen aandoen met hun halstarrigheden ???????. ,
Ik praat niets goed, probeer alleen realistisch te blijven zonder oogkleppen op te houden.
Met verbazing heb ik de verschillende reacties over dit onderwerp gelezen ook die van henry.
Wat betrefd het slachten van dieren heb ik net zo veel eelt op mijn ziel dan een stratenmaker op z'n handen.
Maar ik ben erg blij dat er mensen zijn die het voor de dieren opnemen dat houd ons scherp in ons gedrag en onze verantwoording ten opzichte van de dieren.
De huidige regering heeft alleen belangstelling voor geld en maakt het dierenwelzijn daar volkomen ondergeschikt aan.
Bij onze oosterburen is het onbedwelmd slachten verboden en hebben de moslims ook gewoon offerfeest.
En degene die nog twijfeld voor de verkiezingen roep ik op geef uw stem maar aan de partij voor de dieren,worden zij ieder geval ookvertegenwoordigt.
Wat betrefd het slachten van dieren heb ik net zo veel eelt op mijn ziel dan een stratenmaker op z'n handen.
Maar ik ben erg blij dat er mensen zijn die het voor de dieren opnemen dat houd ons scherp in ons gedrag en onze verantwoording ten opzichte van de dieren.
De huidige regering heeft alleen belangstelling voor geld en maakt het dierenwelzijn daar volkomen ondergeschikt aan.
Bij onze oosterburen is het onbedwelmd slachten verboden en hebben de moslims ook gewoon offerfeest.
En degene die nog twijfeld voor de verkiezingen roep ik op geef uw stem maar aan de partij voor de dieren,worden zij ieder geval ookvertegenwoordigt.
Welke Oosterburen ??. In Duitsland in elk geval niet, ook daar vragen ze zich af wat ze met de offerfeesten aan moeten, Wilders weet het wel.
Pvd Dieren ? een onzinnige partij met een lijsttrekster , die als pin up goed deen in de Panorama.
Beunis als jij stratemaker bent sla je een beest thuis dan op de kop met jouw hamer ??> verdoven is prima
Pvd Dieren ? een onzinnige partij met een lijsttrekster , die als pin up goed deen in de Panorama.
Beunis als jij stratemaker bent sla je een beest thuis dan op de kop met jouw hamer ??> verdoven is prima
beste laurent bezoek de site www lawandroar.nl lees het artikel over het verdoven dan heb je misschien een idee wat ik bedoeld heb.