Soms is het handig om berichten te lezen in plaats van 2 weken na dato een mening te geven die al meermaals is gegeven en door andere ook is weerlegd dat de dierenarts afhankelijk is van de wetgeving en welke zij hem opleggen.Forafriend schreef:Gecondoleerd. Het is echt iets.
Onzin een hond op verdenking van Rabies gewoon te doden. Om naar Nederland eenmaal te komen hebben zij vooraf alles een nog wat nodig om te verzekeren dat zij hier niet aan lijden. Een dier die aan Rabies lijdt gaat ook binnen maar een paar dagen dood, dus ik snap echt niet wat hem bezielde. Dieptriest.
Velen kunnen zeggen dat je gewoon een nieuwe hond moet aanschaffen en de kosten accepteren. Zo werkt het natuurlijk niet en als het wel zo werkte, verdienden dierenartsen ook niet zo veel. Dierenartsen verdienen best goed en moeten ten alle tijden aan strenge eisen voldoen. Toen zij in eerste instantie geslaagd waren als dierenarts, hadden zij ook een ede afgelegd waarin zij consequenties moesten accepteren als zij zonder bekwaamheid handelden. Volgens mij is jouw bedoeling herhaling te voorkomen gezien deze dierenarts het niet serieus schijnt op te nemen. Er is een Wet Dieren in werking gezet door onze overheid en het tuchtcollege is eenmaal onstaan om het niveau van dierenzorg in Nederland steeds te verbeteren juist door zulke acties. Als jij denkt dat zo'n actie nodig is om bij deze dierenarts door te dringen, zou ik het wel serieus in overweging nemen.
Ook kan een dier niet getest worden op Rabies zonder hem te doden. Wel kan een dier in de tussentijd andere dieren besmetten, zeker als het virus nog niet geheel merkbaar is.