LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wereld Natuurfonds in het verleden wel tegen doden zeehondje

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
roeffie

Wereld Natuurfonds in het verleden wel tegen doden zeehondje

Ongelezen bericht door roeffie »

Met verbazing het programmaonderdeel van Radar gezien over het standpunt van het Wereld Natuurfonds tav het doden van zeehonden.

Ik ben in mijn boekenkast gaan kijken en vond het volgende boek "Geef om de natuur, redding voor een bedreigde planeet" van 1977 ISBN 90 318 9698 5 In de verantwoording staat "Dit boek verschijnt, terwijl de Nationale Aktie "geef om de natuur" van het Wereld Natuur Fonds-Nederland haar hoogtepunt nadert ...."

Bijschrift bij een foto op pagina 117 van mensen die zeehonden knuppelen.
"Overal ter wereld ontstaat jaarlijks beroering, als de jagers er weer op uittrekken om jonge zeehondjes te knuppelen. Ettelijke malen vertoonde de televisieschermen gruwelijke beelden van deze barbaarse slachting onder de jonge dieren. De knuppels worden gebruikt, omdat de toekomstige bontmantels geen ontsierende kogelgaten mogen tonen"

Toen wist het Wereld Natuur Fonds dus wel van de praktijken en veroordeelde ze. Die voorlichtster moet nu niet iets anders gaan beweren.

Ik steun ze financieel niet meer. Ik hou niet van leugenaars.

A Timpener

Re: Wereld Natuurfonds in het verleden wel tegen doden zeehondje

Ongelezen bericht door A Timpener »

Roeffie,
Bedankt voor dit berichtje, ik heb dit goed kunnen gebruiken voor mijn email aan het WNF, waarin ik dus ook direct mijn donateurschap heb opgezegd!!

Mark Hendrikx

Ongelezen bericht door Mark Hendrikx »

En mijn geld krijgen ze ook niet meer...
Zie mijn oproep elders in forum..

mark

Ongelezen bericht door mark »

Stuur via deze link je klacht naar het wnf. Onderaan kan je ook een protestmail sturen naar Canada. Alles is al ingevuld, nogmaals.

http://www.bontvoordieren.nl/nieuws.php?item=wwf

Idd. wordt lid van stichting bond voor dieren, nu is het moment!

Zie andere forumposts.

roeffie

Ongelezen bericht door roeffie »

heb ook al mail naar WNF gestuurd en naar Radar.

Mw. B. Geers

Ongelezen bericht door Mw. B. Geers »

Laat W.N.F stoppen met toegeven van martelen zeehonden en laat ze leven zoals de mens recht heb op een sociaal leven

Max

Ongelezen bericht door Max »

Dames en heren, hier is gewoon sprake van een hetze tegen het WNF. Daar trapt toch niemand in? Het WNF is een betrouwbare en fantastische club. Dat is zo en daar verandert deze uitzending niets aan.

Mark Hendrikx

Ongelezen bericht door Mark Hendrikx »

Het WNF heeft voor mij afgedaan...
Ben ook altijd lid geweest maar vanaf morgenochtend niet meer...
En velen die volgen gelukkig...

Henk van someren

Ongelezen bericht door Henk van someren »

Ik snap nu waarom wij in nederland altijd met van die vreemde ogen door de buitenwereld worden aangekeken als het om echt belangrijke zaken gaat zoals het doodknuppelen van zeehondjes,als je als nederlander afhankelijk ben van zulke voorlichters stop dan maar met deze mensen voor de televisie te brengen,ik hoop dat er een wereldwijde actie ontstaat tegen deze gruwelijk moord op zeehondjes en dat het WWF nederland is gaat zoeken naar een andere voorlichtster die wel weet waar ze over praat en eerst zichzelf is laat voorlichten,kinderen van acht jaar kunnen haar precies vertellen hoe zeehondjes gedood worden.Ik hoop dat het niet te veel leden gaat kosten want dat gaat dan weer ten kosten van allerlei andere goede dingen die het WWF in andere landen wel doet.

Gesloten