LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WNF standpunten m.b.t zeehonden zijn belachelijk!

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
v Loo

WNF standpunten m.b.t zeehonden zijn belachelijk!

Ongelezen bericht door v Loo »

Ik raad ieder1 aan om een meel te sturen via deze onderstaande link, naar het WNF en canada. Het is een voorgetypte brief, dus alleen je naam en mailadres eronder.

http://www.bontvoordieren.nl/nieuws.php?item=wwf

Ik vind dit heel erg dat wnf dit vind, veel leden zullen uit protest opzeggen terwijl wnf ook veel goede dingen doet! het komt erop neer dat ze eerst moeten uitsterven, voordat WNF gaat ingrijpen, lekker KROM!

C. Ipskamp

Re: WNF standpunten m.b.t zeehonden zijn belachelijk!

Ongelezen bericht door C. Ipskamp »

Zie bericht hierna

S.M. de la Bella

Ongelezen bericht door S.M. de la Bella »

Vol afschuw heb ik de uitzending bekeken, zoals ik iedere week. Deze keer kreeg ik het er koud van. Hoe kan iemand van het WNF zo koud en kil en vooral leugenachtig overkomen, dat ze zogenaamd NIET weet hoe jonge zeehonden aan hun eind komen. Vind het een hele goede zaak dat hier aandacht aan besteed wordt Heb ook direct een mail verstuurt als protest. WNF verdient geen koude douche maar een DICHTGEVROREN MEER.

L.Ras

Ongelezen bericht door L.Ras »

De zeehondenkwestie is voor mij en mijn vrouw reden om onze donatie aan het W.N.F. te stoppen.
Ook dieremmishandeling is iets wat beslist niet kan of er nu genoeg van zijn of niet is niet van belang.
Ook deze dieren hebben recht op bescherming.

Ton Verbeek

Ongelezen bericht door Ton Verbeek »

Onze Email aan het WNF :

Goedenavond,

Met verbazing hebben wij vanavond naar het programma van TROS Radar gekeken. En dan bedoelen wij natuurlijk het deel over het doodknuppelen van zeehondjes in Canada waarbij door het WNF Nederland wordt aangegeven achter het standpunt van WNF Canada te staan. Jullie moeten je schamen!! Heb je die beelden gezien?
En dan waren dit nog niet eens de ergste beelden. WALGELIJK!! Als er dan teveel zeehondjes zijn, laat deze dieren dan niet lijden, maar maak ze op een 'normale manier' (als deze er al is) af en laat ze niet bloedend achter..............

Al jarenlang zijn wij lid van het WNF Nederland en doneren geld. Nou, wij staan op het punt hiermee te stoppen als jullie je standpunt niet aanpassen.

Als lid van het WNF verwachten wij een duidelijke verklaring. En dan niet in de trand van 'er zijn zeehondjes genoeg, ze zijn niet bedreigt' want dat slaat natuurlijk nergens op. Wij gaan ervan uit zeker een reactie te krijgen.

In afwachting hierop,

p.akua

Ongelezen bericht door p.akua »

ik vind het vreselijk dat kan je toch niet maken ik ben pas 13 en toch zie ik in hoe DOM ze zijn. ik vind het echt heel erg wij (mijn broertje en ik) waren lid van het blad van het wereld natuurfons maar, ik heb tegen me moeder gezegt dat ik wil overstappen naar greenpace.Dat zal ze leren als veel mensen die lid waren nu stoppen.ik hoop dat ze daardoor in zien dat het fout is en hun gedachte veranderen.ik ben echt teleur gesteld!!!!! :(

J.H. Westers

Ongelezen bericht door J.H. Westers »

Ik was natuurlijk weer geschokt door de beelden in uw uitzending van 24-02, waar het afslachten van een nieuwe serie zeehonden is te zien.
Minstens zo schokkend was de reactie van het wnf; blijkbaar maakt deze organisatie zich alleen maar druk om aantallen dieren en niet om de manier waarop er met een diersoort door de mens wordt omgegaan.
Als zij alleen bijhoudt wat de stand van een soort is, en geen waardeoordeel durft uit te spreken over de manier waarop sommige landen denken te moeten omgaan met dieren, is zij voor mij in ieder geval niet geloofwaardig meer.
Dank voor uw programma, dat dit onderwerp de moeite waard vindt om uit te zenden.Het zal veel mensen ongetwijfeld aan het denken zetten en het wnf mag zichzelf eens achter de oren krabben....

Bram

Ongelezen bericht door Bram »

Mensen,
Het lijkt me goed om in plaats van alleen maar boos te zijn op het WNF de organisaties NU te ondersteunen die wel wat tegen deze gruwelijke jacht doen. Dat zijn organisaties als Bont voor Dieren. Een grote pluim voor die organisatie! Daarnaast is het van groot belang om het WNF te vragen om hun standpunt te wijzigen! Mail ze!!

Smarron

Ongelezen bericht door Smarron »

Mijn vriendin en ik zijn lid van het WNF, maar de opzegging is al de deur uit! Nu lid worden van een echte organisatie die deze gruwelijkheden NIET toestaan!

Ik kots van misselijkheid, en helemaal na de reactie van WNF Nederland. Diep triest!

Karin

Ongelezen bericht door Karin »

Ik heb met tranen in mijn ogen gekeken naar de afgrijselijke moord op de zeehondjes en ik vind het belachelijk dat wnf daar helemaal niets aan doet alleen maar omdat het geen bedreigde diersoort is, de mens is ook geen bedreigd diersoort die ga je toch ook niet zomaar met miljoenen dood knuppelen.
Kapot ben ik er van

Douwe

Ongelezen bericht door Douwe »

Mijn donateurschap van het WNF is na deze uitzending ge-eindigd....

Marjolein

Ongelezen bericht door Marjolein »

Wij hebben ook met afschuw gekeken naar de beelden. En ook wij willen onze walging uitspreken over het standpunt van het WNF. Hoe kan zo'n NATUUR-organisatie zo omgaan met dieren? Het is gewoon zinloos geweld tegen zeehonden, die zelf totaal geen kans hebben om zich te verdedigen. Waar is zo'n organisatie dan voor??

Delia

Ongelezen bericht door Delia »

Ik heb echt zitten huilen bij de uitzending van Radar. Wat afschuwelijk dat dit nog steeds straffeloos gebeurt en wat een harteloze reactie van die vrouw die namens het Wereld Natuur Fonds sprak. Ik vind het echt boeven, ik weet nu zeker dat het ze alleen maar om het geld gaat. In dat WNF spotje is ook een jong olifantje te zien, maar het WNF steunt ook de olifantenjacht omdat er daar ook " genoeg" van zouden zijn.
Mijn opzegging aan het adres van het WNF is de deur uit. Ik had al grote twijfels, maar dit is de druppel die de emmer doet overlopen. Ik steun liever organisaties als Greenpeace en Bont voor Dieren, die daadwerkelijk iets doen voor natuur, milieu en dierenwelzijn.
Die gasten van het WNF met hun opperjager Prins Bernhard verdienen het om fors afgestraft te worden voor hun uitdrukkelijke steun voor deze walgelijke massaslachting!

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Hier is maar een zin voor te bedenken.
"WEERZINWEKKEND EN WAT EEN VERSCHRIKKELIJKE BEULEN"

Al kijkend naar mijn hondje springen de tranen in mijn ogen, en vraag ik mij af: hoe en waarom laten wij dit toe!!!!!

Mark

Ongelezen bericht door Mark »

Stuur via deze link je klacht naar het wnf. Onderaan kan je ook een protestmail sturen naar Canada. Alles is al ingevuld, nogmaals.

http://www.bontvoordieren.nl/nieuws.php?item=wwf

Idd. wordt lid van stichting bond voor dieren, nu is het moment!

Anita

Ongelezen bericht door Anita »

Ik heb net het WNF en Canada bestookt met mail. Ik snap niet dat de WNF nu ineens het erg vind dat er zeehonden worden doodgeknuppeld, terwijl ze op de site en in hun bladen heel iets anders doen overkomen!!

T. Harmsma

Ongelezen bericht door T. Harmsma »

Met verbazing hebben we gekeken naar het "duidelijke" standpunt van WNF ten aanzien van de zeehondenslachting (want dat is het) die er aan zit te komen in Canada. Aangezien het WNF hier geen duidelijke mening over heeft is het voor ons zo klaar als een klontje, wij zeggen onze lidmaatschap op.
We zien net net nog een foto zien van een zeehond in het jeugdblad Tam Tam van de WNFrangerclub, nog even en dan is dit dier er ook niet meer, komen jullie (zie WNF) dan wel in actie?

T. Harmsma

Priscilla van Blijswijk

Ongelezen bericht door Priscilla van Blijswijk »

Ik kan het niet geloven dat een organisatie als het WNF zo een standpunt kan hebben. Wie kan nu martelingen steunen? Zelf ben ik lid van zowel het WNF als de dierenbescherming, maar vanaf nu zal alleen het laatste mijn geld verdienen. Alle levende wezens verdienen respect en mogen dus niet worden doodgeknuppeld. Ik hoop dat iedereen zijn lidmaatschap bij het WNF zal beeindigen! Steun de dierenbescherming, die komt wel op voor het welzijn van de dieren!

I.Hoven

Ongelezen bericht door I.Hoven »

Als deze beelden op de tv komen dan sluit ik mijn ogen want het is weerzinwekend wat er getoont wordt. Onschuldige dieren dood knuppelen. Dit zijn zelf beesten.Wat zal er gebeuren als iedereen zijn lidmaatschap van het WNF eens zouden opzeggen. Heelaas zullen er altijd mensen dit werk willen blijven doen. schandelijk !!!!!!!

JOhn

Ongelezen bericht door JOhn »

Ik hoop dat het WNF terug komt op de fout die ze gemaakt hebben. Ik kan me niet voorstellen dat een organisatie als deze het normaal vindt, dat dieren op een dergelijke manier aan hun einde komen.

Ik vind dan ook dat de Nederlandse afdeling niet net moet doen alsof zij - als enige in Nederland - niet weten op welke wijze zeehonden aan hun einde komen.

Dit kan hun wel eens leden gaan kosten. En dat is gezien ze nu op tv voor Tros Radar beweerd hebben niet ondenkbaar.

Nooit verwacht dan een toch op het oog respectabele organisatie op deze wijze met dieren omgaat.

John

Gesloten