LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanpakken wachttijden Helpdesks etc

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Beertje02

Aanpakken wachttijden Helpdesks etc

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Onderstaande stond vandaag in de Telegraaf online, er is dus hoop

Minister pakt betaalde telefoonwachttijd aan
DEN HAAG - Minister Joop Wijn van Economische Zaken heeft de Tweede Kamer dinsdag beloofd dat hij binnen drie maanden komt met maatregelen om de consument niet langer te laten betalen voor wachttijd bij telefonische service- en informatienummers.

De CDA-bewindsman deelt de irritatie dat bij bellen naar helpdesks en dergelijke ook betaald moet worden voor de tijd dat irritante muziekjes en teksten zijn te beluisteren in afwachting van daadwerkelijke hulp.

CDA, PvdA en VVD drongen erop aan hier een einde aan te maken, maar Wijn weet nog niet hoe. De minister heeft er begrip voor dat bij „piekbelasting” wachttijden kunnen ontstaan, omdat bedrijven anders wel erg veel personeel moeten inzetten en de service dus erg duur kan worden.

De Kamerleden Jos Hessels (CDA), Martijn van Dam (PvdA) en Charlie Aptroot (VVD) wezen erop dat bedrijven met de servicenummers, waarvoor extra betaald moet worden, geld verdienen door lange wachttijden, dus door slechte service te bieden. Ze vonden elkaar in een motie die Wijn ruimte geeft om zelf met oplossingen te komen.

De Tweede Kamer kon zich vinden in het wetsvoorstel om de consument beter te beschermen tegen misbruik van betaalnummers en scherpte dat op enkele punten aan. De toezichthouder van de telefoonbedrijven, Opta, krijgt hierdoor meer bevoegdheden om misbruik aan te pakken. Ook worden bedrijven verplicht zich aan te sluiten bij een geschillencommissie. Tot wetgeving werd besloten toen bleek dat regelingen die de bedrijven zelf maakten om misbruik tegen te gaan in praktijk niet goed werken.

ikbenik

Re: Aanpakken wachttijden Helpdesks etc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Leuk bedacht, alleen technisch niet uitvoerbaar!

Doei idee!

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 20 Jan 2007 00:42 door ikbenik

Leuk bedacht, alleen technisch niet uitvoerbaar!

Doei idee!
Als techniker moet je beter weten :idea:

ikbenik

Daarom zeg ik het ook.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Volgens mij is het prima uitvoerbaar. Het is gewoon software of hardware wat moet bij houden of iemand in de wacht staat. Als het een wet is dan moeten telefoon aanbieder er ook rekening mee houden.

ikbenik

De gesprekstijd wordt nu bij de providers zelf bijgehouden.
Als er een verbinding tot stand gebracht wordt, dan gaat de tijd lopen.

Als de plannen van Den Haag uitgevoerd moeten worden, dan moeten bij iedereen die een telefoongesprek in de wacht kan zetten een apparaat komen die de gesprekstijd registreerd.

Dus dan moeten alle personen die de mogelijkheid hebben om een gesprek in de wacht zetten dus allemaal nieuwe apparatuur en allemaal nieuwe telefoontoestellen aanschaffen die bijhouden wanneer er een werkelijk gesprek plaatsvind en wanneer iemand in de wacht gezet wordt.

De providers zullen hier niet accoord mee gaan, omdat zij dan niet de werkelijke gesprekskosten nauwkeurig kunnen controleren.

Daarnaast is het ook zo dat als iemand in de wacht staat dat dit voor de providers betekent dat er gewoon een verbinding tot stand gebracht is en daar moet gewoon voor betaald worden!

Dus een praktische oplossing:
De telefoonprovider berekent gewoon de telefoonkosten.
De helpdesken moeten dan apparatuur aanschaffen die de wachttijden registreert en dan moet de klant van de helpdesk dan het geld van de helpdesk terugkrijgen.

Een andere mogelijkheid is er niet.

Het is wel zo dat de problemen van de helpdesken dat die niet op het bordje van de providers thuishoort!
Dus met de maatregelen die Den Haag door wilt voeren wordt wel de verkeerde partij aangepakt!
Dat de helpdesken lange wachttijden hebben, hoeven de providers daar niet voor te boeten. Zij kunnen er ook niets aan doen!

ikbenik

Als het een wet is dan moeten telefoon aanbieder er ook rekening mee houden.
Dus de telefoonprovider moet er voor boeten dat de helpdesken van hun klanten lange wachttijden hebben?

Dat is precies hetzelfde als je de computerleverancier beboet omdat er spyware via internet binnenkomt.

De telefoonproviders moeten de voorstellen niet accepteren en als het een wet wordt, deze wet negeren!

De wet moet ervoor zorgen dat de helpdesken zelf worden aangepakt en niet de telefoonproviders.

Want op dit moment krijgen de telefoonproviders de schuld, terwijl ze totaal geen schuld hebben.

alfatrion

Ik vind dat de telefoon aanbieder met dit voorstel niet worden bedoelt noch dat ze de schuld krijgen. Het enige wat van hun gevraagd hoeft te worden is dat ze het technisch mogelijk maken dat de klant niet betaald als deze in de wachtkamer staat, voor zover ze daar een rol in hebben.

ikbenik

Voor de helpdesken is het eenvoudig om deze maatregelen te omzeilen.

ikbenik

het technisch mogelijk maken dat de klant niet betaald als deze in de wachtkamer staat, voor zover ze daar een rol in hebben.
Hoe je het ook bekijkt, maar er worden kosten gemaakt en deze moeten gewoon betaald worden.

Daarnaast is het ook zo welke helpdesken/bedrijven moeten deze maatregelen dan doorvoeren?

Alleen de grote bedrijven, of de kleintjes ook.

Als dit veel geld gaat kosten, dan zullen de kleintjes dit niet doorvoeren.

Hetzelfde geldt ook voor het pinnen bij de winkels/bedrijven.

Voor zover ik het weet wilt de overheid er voor zorgen dat de consumenten overal de mogelijkheid moeten hebben om te kunnen pinnen.

Bij mij is dat niet mogelijk, omdat de kosten veel te hoog zijn.

Nu zul je je afvragen waarom ik nu over pinnen begin, het is de dezelfde situatie.

De overheid vindt dat er verschillende dingen moeten veranderen om het voor de consument gemakkelijker en beter te maken, maar deze maatregelen betekent voor de detailhandel dat ze idiote inversteringen moeten doen.

Want laten we wel wezen, als een klant mij belt en ik zet hem in de wacht, dan gelden tuurlijk de wetsregels ook voor mij.
Dus mag ik de flappen gaan trekken.
Zoveel flappen heb ik ook weer niet.

bot321

Want laten we wel wezen, als een klant mij belt en ik zet hem in de wacht, dan gelden tuurlijk de wetsregels ook voor mij.
Dus mag ik de flappen gaan trekken.
Zoveel flappen heb ik ook weer niet.
Als ik zo al die berichten van je lees op Radar en Kassa
hoef jij nooit iemand in de wacht te zetten want druk is
het niet bij jouw.Ik heb alle tijd van de wereld hoor om je
berichten te lezen want ik ben uitgewerkt :wink:

alfatrion

Volgens mij gaat het alleen om de telefoonnummer waar meer voor moet worden betaald dan het normale telefoon tarief. Ik meen dat de helft naar het bedrijf gaat, zodat tien minuten in de wachtrij toch al gauw 5 euro verdient. Dan mag er m.i. best gevraagd worden om hier in te inversteren.

ikbenik

Waarom denk je dat er een hoger tarief voor moet worden betaald?

Dacht je nu werkelijk dat die helpdeskmedewerkers daar vrijwillig hun werk doen?
Ze moeten ook betaald worden!
Volgens mij gaat het alleen om de telefoonnummer waar meer voor moet worden betaald dan het normale telefoon tarief.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij gaat het ook over het normale telefoontarief.

alfatrion

Omdat een hoop 0900 nummers zijn.
Dacht je nu werkelijk dat die helpdeskmedewerkers daar vrijwillig hun werk doen? Ze moeten ook betaald worden!
Dus klanten moeten in de wacht worden gezet omdat de helpdesk medewerkers anders niet genoeg verdienen?
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij gaat het ook over het normale telefoontarief.
TS citeert: "dat bedrijven met de servicenummers, waarvoor extra betaald moet worden, geld verdienen door lange wachttijden, dus door slechte service te bieden."

ikbenik

Quote:
Dacht je nu werkelijk dat die helpdeskmedewerkers daar vrijwillig hun werk doen? Ze moeten ook betaald worden!

Dus klanten moeten in de wacht worden gezet omdat de helpdesk medewerkers anders niet genoeg verdienen?
Tuurlijk niet!
Quote:

Omdat een hoop 0900 nummers zijn.
Die 0900 nummers zijn er niet voor niets!
Sommige diensten moeten puur uit de telefoonkosten betaald worden.

TS citeert: "dat bedrijven met de servicenummers, waarvoor extra betaald moet worden, geld verdienen door lange wachttijden, dus door slechte service te bieden."
Er zijn inderdaad bedrijven die dat doen.

Wat je heel vaak ziet is dat op een piekmoment dat de helpdesk de vraag niet meer aankan.
Als die telefoonvraag heel hoog blijft dan nemen de bedrijven wel hun maatregelen en gaan de helpdesk uitbreiden.
Echter moeten de mensen wel ingewerkt worden en dat kan even duren.
Dus op een zeer korte termijn (binnen een paar dagen) is zoiets tuurlijk niet te realiseren.
Meestal duurt dat een paar weken.

Als bijvoorbeeld bij een incidentele gebeurtenis de helpdesk door de drukte moeilijk bereikbaar is, dan gaan de bedrijven heus niet gelijk hun helpdesk uitbreiden.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Volgens mij schijnt het technisch wel mogelijk te zijn om alleen de kosten van het gesprek in rekening te brengen. Vorige maand heb ik gebeld met een overheids instantie en kwam in een wachtbox.
De wachttijd bedraagt langer dan 15 minuten, probeer het later nog eens. Voor dit gesprek worden geen kosten in rekening gebracht. De verbinding wordt nu verbroken.....tuut tuut .
Later weer gebeld en hetzelfde verhaal. Toen ik toch verbinding kreeg, stond ik 5 minuten in de wacht en kreeg tenslotte een medewerker aan de lijn. Dit gesprek duurde ongeveer 3 minuten en ik heb er speciaal op gelet of die eerdere gesprekken toch niet stiekem in rekenig waren gebracht. Welnu, op de telefoon nota waren slechts 4 minuten in rekenig gebracht, dus het kan wel.

Vr. Gr. Hans.

bot321

Geplaatst op 21 Jan 2007 01:57 door resp00112469

Volgens mij schijnt het technisch wel mogelijk te zijn om alleen de kosten van het gesprek in rekening te brengen. Vorige maand heb ik gebeld met een overheids instantie en kwam in een wachtbox.
De wachttijd bedraagt langer dan 15 minuten, probeer het later nog eens. Voor dit gesprek worden geen kosten in rekening gebracht. De verbinding wordt nu verbroken.....tuut tuut .
Later weer gebeld en hetzelfde verhaal. Toen ik toch verbinding kreeg, stond ik 5 minuten in de wacht en kreeg tenslotte een medewerker aan de lijn. Dit gesprek duurde ongeveer 3 minuten en ik heb er speciaal op gelet of die eerdere gesprekken toch niet stiekem in rekenig waren gebracht. Welnu, op de telefoon nota waren slechts 4 minuten in rekenig gebracht, dus het kan wel.

Vr. Gr. Hans.
ikbenik FF heel goed lezen dit bericht.

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Mischien niet de helpdeskmedewerker maar wat ik uit het item op tv begreep dus wel de provider zelf.

Sommige providers gaven aan dat ze internet goedkoper konden aanbieden door dit te compenseren met inkomsten van de helpdesken.

ikbenik

Mischien niet de helpdeskmedewerker maar wat ik uit het item op tv begreep dus wel de provider zelf.
Sorry hoor!
Maar de provider brengt gewoon de gesprekskosten in rekening.
Dus omdat de helpdesken er een potje van maken moet de telefoonprovider dan maar geen gesprekskosten in rekening brengen?

Kan het nog gekker?

De gesprekskosten moeten gewoon betaald worden.
Als de overheid dit voorstel er doordrukt, dan moeten de helpdesken voor de gesprekskosten opdraaien en niet dat de telefoonprovider maar korting geeft.

Zo werkt het niet.

alfatrion

Het bedrijf met de helpdesk heeft een contract met de telefoonaanbieder. Het lijkt mij dat deze bedrijven dat best onderling kunnen afhandelen.

Gesloten