Het valt mij op dat als je tegenwoordig iets koopt in de winkel, je bij thuiskomst merkt dat er iets aan mankeert. Hierop moet je contact opnemen met de winkel en dan gaat het apparaat weg 'ter reparatie'. Ondertussen zit je zonder je aankoop waar je wel allang voor betaald hebt. Momenteel zit ik nu twee maanden te wachten op de terugkeer van een dolby surround systeem. Het ding had een flinke ruis en was niet programmeerbaar. Nu vraag ik me af of mijn garantietermijn straks met 2/3 maanden verlengd gaat worden, ik denk van niet.
'Vroegah' was het zo dat als een aankoop niet naar behoren functioneerde, je óf een ander kreeg, óf je geld terugkreeg. Sinds de vrijheid voor de detailhandel is gecreëerd dat ze feitelijk ondeugdelijke rotzooi mogen verkopen, is de aankoop van een electronisch artikel niet de garantie dat het apparaat daadwerkelijk functioneert.
Wat mij ook verbaast, is dat als mensen b.v. een TV kopen, de verkoper gerust een TV pakt die daar in de etalage staat en dan de doos erbij gaat zoeken. Dat ding staat de hele dag te loeien en is feitelijk tweedehands. Toch heb ik gezien dat mensen dit blijkbaar normaal vinden en het toestel kopen.
Wat ik graag zou zien, is de plicht van winkelier en fabrikant om deugdelijk waar te leveren, en indien in gebreke, de mogelijkheid het apparaat terstond om te ruilen of teruggave van het aankoopbedrag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop defecte electronische apparatuur - de service
Re: Aankoop defecte electronische apparatuur - de service
Ik ben het helemaal met je eens maar vroeger was het precies hetzelfde .in deze tijd vind ik ook niet kloppen dat er schap/winkelmodellen als nieuw worden verkocht. aantoonbaar door klant ,en uitgezocht door de leverancier direkt omruilen of geld terug