Ik heb mijn 3 kinderen opgegeven voor 3 dagen buitenschoolse opvang .Nadat ik 7 jaar voor de kids had gezorgd en mijn vrouw hoofd kostwinner was besloten we dat het nu tijd was om ouderschapsverlof aantevragen.Ze zou dus 2 dagen minder werken en ik zou ook weer aan de slag gaan.Maar door omstandigheden is het mij niet gelukt om op tijd wat te vinden.Ik had wel een baan toegezegd gekregen maar die ging op het laatst niet door. Hierdoor was het dus niet meer nodig om de kinderen na school onder tebrengen.Alhoewel de buitenschoolse opvang pas op 1 april zou ingaan was het dus niet meer mogelijk om het te annuleren.Jammer zeiden ze maar er geld 2 maanden opzegtermijn.Aangezien wij geen subsidie krijgen ook niet via de werkgever van mijn vrouw is dit een hard gelag voor ons ook wat betreft het financiele plaatje natuurlijk ,mijn vrouw krijgt ook al niet die 2 dagen vergoed.
Wat ik mij afvraag in deze is waarom zulke instanties zo star en hard kunnen zijn in hun standpunten.Natuurlijk ik begrijp ook wel dat er regels zijn maar kan het dan echt niet meer in deze tijd dat er ook nog wel eens uitzonderingen kunnen wezen?
Ben ik nu echt zo onredelijk om iets te verwachten als wat meedenken van zo'n instantie al was het maar dat ze in dit geval een opzegtermijn van 1 maand zouden hanteren.De consument word zo goed beschermd behalve dus met zoiets.
Gaarne zou ik hierop wat reacties willen hebben want het frustreerd mij enorm.
En is hier echt niets meer tegen te doen ???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aanvraag en opzegging buitenschoolse opvang
aanvraag en opzegging buitenschoolse opvang
Laatst gewijzigd door rjk op 26 mar 2004 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: aanvraag en opzegging buitenschoolse opvang
Misschien had je beter eerst een baan kunnen zoeken voordat je buitenschoolse opvang voor je kinderen ging regelen en je vrouw 2 dagen minder ging laten werken?
Dan had je nu dit probleem niet gehad.
De banen liggen nu eenmaal niet meer voor het oprapen en zeker niet wanneer je er 7 jaar tussenuit bent geweest.
Dan had je nu dit probleem niet gehad.
De banen liggen nu eenmaal niet meer voor het oprapen en zeker niet wanneer je er 7 jaar tussenuit bent geweest.
Re: aanvraag en opzegging buitenschoolse opvang
Ongelovelijk wat een gevoel voor verantwoording heb je zeg. Je moet je schamen.