Na ruim 20 jaar wilde ik mijn abonnement met de leesmap opzeggen. Ik schreef een briefje aan het hoofdkantoor en dacht dat het geregeld was. Maar helaas, ik had te simpel gedacht, men was van mening dat ik nog een tijdje langer lid moest zijn, want het volgende stond op de binnenkant van één van de bladen;
Opzeggen moet minimaal 13 weken voor afloop van de lopende contractperiode. Indien een abonnee zich niet aan deze bepaling houdt, zal het opnieuw voor een contract periode van 52 weken een contract zijn aangegegaan en kan pas door opzegging van 3 maanden voor het verstrijken van deze periode worden opgezegd.
Hoe kan ik nu na al die jaren weten wat mijn ingangs datum is, de leesmap is in die tijd in verschillende handen overggegaan, vroeger kon je dit per 4 weken opzeggen. Mijn vraag is, kan dit zomaar, moet ik me aan deze eenzijdig opgestelde regels houden, of gelden de regels van 20 jaar geleden voor mij, toen waren de regels anders en daar met ik mee accoord gegaan en niet met deze huidige regels
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] abonnement leesmap
Re: abonnement leesmap
Nee de regels van 20 jaar geleden gelden allang niet meer, je moet je aanpassen aan de nieuwe regels. Zoals je zelf aangeeft staan die aan de binnenkant van de leesmap afgedrukt. Je bent dus in staat om ze te lezen en te kennen. Dat jij dat niet doet is niet de schuld van de bladenman, maar die van jezelf. Je zult je dus moeten houden aan de moderne regels, er is niets aan te doen.
Wat betreft je ingangsdatum, als je de bladenman belt kunnen ze je dat vast wel vertellen.
Wat betreft je ingangsdatum, als je de bladenman belt kunnen ze je dat vast wel vertellen.
Re: abonnement leesmap
Vraag maar om een afschrift van het cotract dat je met de leesmap hebt gesloten, waar jouw handtekening onder staat.
Kunnen of willen ze dat niet tonen dan een aangetekende brief opsturen waarin je officieel je abonnement opzegt. Neem daarvoor een redelijke termijn van 3 a 4 weken.
Wijzen zij dit af vraag dan eens na bij www.stichtingdeombudsman.nl of dit zo maar kan.
Succes
Kunnen of willen ze dat niet tonen dan een aangetekende brief opsturen waarin je officieel je abonnement opzegt. Neem daarvoor een redelijke termijn van 3 a 4 weken.
Wijzen zij dit af vraag dan eens na bij www.stichtingdeombudsman.nl of dit zo maar kan.
Succes